Rate de speler

DeletedUser73382

Guest
Iedereen kent het wel, Rate de speler.

Moeilijk is het niet, ik heb enkele basisvoorwaarden voor een rate iets anders ingesteld dan gewoonlijk, leek me wel leuk:p. Natuurlijk zal je als je een rate geeft een nieuwe naam voor de volgende rate moeten geven;).


- Verslagen tegenstanders
- Farm/Rang verhouding
- Reputatie
- Ligging van het account
- Vooruitzicht naar de toekomst
- Algemene conclusie



De eerste die reageert mag de eerste rate bepalen!
 

DeletedUser75951

Guest
Is het hier niet nog net wat te vroeg voor? Je kan wel al dingen afleiden enzo, maar er zitten nog veel PP-abusers, die het niet waardig zijn om een rating te krijgen. Lijkt me beter om te wachten tot die weg zijn, of het merendeel toch. :)
 

DeletedUser72076

Guest
Ik zeg geef het een weekje of 2 dan zie je de underdogs die zich stil hebben gehouden op het AF en langzaam naar de top spelen eindelijk wat bekender worden.
 

DeletedUser77014

Guest
Nou vind wel dat dit soort dingen het AF wel levendig houd. Bovendien als je nu een rate maakt is het altijd wel leuk om er later op terug te kijken of die rate dan nog wel klopt en het hetzelfde zou zijn. ;)
 

DeletedUser75951

Guest
Nou vind wel dat dit soort dingen het AF wel levendig houd. Bovendien als je nu een rate maakt is het altijd wel leuk om er later op terug te kijken of die rate dan nog wel klopt en het hetzelfde zou zijn. ;)

Van mij mag jij beginnen hoor :D
 
Reactiescore
3.540
Eens met Freq, is leuk om al in een vroeg stadium te doen en dan later terug te bezoeken :).
 

DeletedUser73382

Guest
First Rate: .Euphoria


Verslagen tegenstanders

7a467e65de.jpg


Rang 7 OD, rond de 217k OD. Waarvan ruim 150k ODD en 60k ODA. Naar mijn mening een zeer degelijke ODA voor het aantal punten. Vermoedelijk niet al te veel verliezen geleden voor de geëdelde dorpen. Hiernaast wel een zeer hoge ODD, wat blijkt op een moeilijke start. Misschien een moeilijke stam die het op ze voorzien had? Ik heb jammer genoeg niet de kennis hierover te oordelen. Ik weet wel dat ze ondanks/dankzij de hoge ODD rond de rang 60 staan. De komende tijd zal uitwijzen of het spelers zijn die richting de top 20 gaan groeien, of spelers zijn die deze achterstand niet meer goed kunnen maken. Over het algemeen denk ik dat ze mogelijk die ODD hadden kunnen voorkomen, maar mogelijk ook niet. Kijkende naar het goede aantal ODA verdienen ze hierdoor wel een 7.5.


Farm/Rang verhouding

d0fecfe331.png


Vallen net buiten de top 25 als het om farmen gaat. Met 750k een prima farm. Ook is te zien dat deze farm gisteren behaald is, wat duidt op een stijgende lijn in de farm inkomsten. Kijkende naar de Farm/Rang verhouding is deze dan ook goed. Ze farmen bijna top 25 en staan rond de rang 60. Of dit top is? Naar mijn mening nog niet, maar er moet rekening mee gehouden worden dat deze spelers wellicht een aantal dorpen, dus ook een aantal lc meer hadden gehad als ze niet zoveel ODD hadden gehad. Kortom hier scoren ze een 8.0.

Reputatie

Thja reputatie, ik heb kort geleden nog gebabbeld met deze spelers en merk dat er een team op speelt die zeker weet waar ze heen willen. Spelers die op andere werelden altijd streden tot het einde en soms een beetje onvermoeibaar overkwamen. Wellicht nog niet de spelers die 'grote successen' hebben geboekt. Maar naar mijn mening zeker spelers die veel activiteit en levendigheid brengen op een wereld. Naar mijn mening een 7.0.

Ligging van het account

0d0f63ca33.png

Blauw = Care/
Paars = McDo

Ze hebben een zeer compacte ligging, wat vermoedelijk is voortgekomen vanuit de hoge ODD. Dit deft natuurlijk makkelijk. Over het algemeen kijkende naar de ligging is het niet ideaal voor farm, maar het cluster biedt mooie mogelijkheden voor de toekomst. Een 7.5.

Vooruitzicht naar de toekomst

Als we terug kijken naar het vorige kaartje is te constateren dat er twee stammen rondom .Euphoria liggen die voor de toekomst een probleem gaan veroorzaken. Care/ en McDo, als .Euphoria niet binnen korte termijn de aansluiting vindt binnen één van deze twee stammen zal het toekomstperspectief er slecht uitzien, wat dan ook voor de nodige problemen gaat zorgen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat .Euphoria in staat is om met deze grote (qua punten) zichzelf effectief te verdedigen tegen één van deze twee stammen. Ook de stam waar .Euphoria in zit begint aardig te kraken (weet ik uit persoonlijke bron), wat zeker geen goed scenario is voor .Euphoria. Dit probleem kan natuurlijk relatief eenvoudig worden opgelost door simpelweg binnen te treden. Voor nu een 5.5.

Algemene conclusie

Over het algemeen een leuk accountje die leuk meedraait in de semi-top. Ik ben zeer benieuwd of we dit account nog gaan zien meedraaien binnen de top, wanneer ze in staat zijn toe te treden tot een stam die goed bij ze past heb ik hier wel vertrouwen in. Enkel nog even door de zure appel heen bijten, aangezien in deze wereld meer dorpen ookal snel veel meer grondstoffen betekenen.

Over het algemeen een 7.1.


Next rate: Down to Earth.
 

DeletedUser77014

Guest
Wat je zegt is ook precies hoe wij erover denken! Een erg goed rate vind ik! :)
Bedankt <3
 

DeletedUser72076

Guest
Oeeh mooie rate, niet met alles eens maar het overgrote deel zeker wel. Morgen zal ik er ook eentje maken als ik tijd heb ;)
 

DeletedUser62927

Guest
First Rate: .Euphoria


Verslagen tegenstanders

7a467e65de.jpg


Rang 7 OD, rond de 217k OD. Waarvan ruim 150k ODD en 60k ODA. Naar mijn mening een zeer degelijke ODA voor het aantal punten. Vermoedelijk niet al te veel verliezen geleden voor de geëdelde dorpen. Hiernaast wel een zeer hoge ODD, wat blijkt op een moeilijke start. Misschien een moeilijke stam die het op ze voorzien had? Ik heb jammer genoeg niet de kennis hierover te oordelen. Ik weet wel dat ze ondanks/dankzij de hoge ODD rond de rang 60 staan. De komende tijd zal uitwijzen of het spelers zijn die richting de top 20 gaan groeien, of spelers zijn die deze achterstand niet meer goed kunnen maken. Over het algemeen denk ik dat ze mogelijk die ODD hadden kunnen voorkomen, maar mogelijk ook niet. Kijkende naar het goede aantal ODA verdienen ze hierdoor wel een 7.5.


Farm/Rang verhouding

d0fecfe331.png


Vallen net buiten de top 25 als het om farmen gaat. Met 750k een prima farm. Ook is te zien dat deze farm gisteren behaald is, wat duidt op een stijgende lijn in de farm inkomsten. Kijkende naar de Farm/Rang verhouding is deze dan ook goed. Ze farmen bijna top 25 en staan rond de rang 60. Of dit top is? Naar mijn mening nog niet, maar er moet rekening mee gehouden worden dat deze spelers wellicht een aantal dorpen, dus ook een aantal lc meer hadden gehad als ze niet zoveel ODD hadden gehad. Kortom hier scoren ze een 8.0.

Reputatie

Thja reputatie, ik heb kort geleden nog gebabbeld met deze spelers en merk dat er een team op speelt die zeker weet waar ze heen willen. Spelers die op andere werelden altijd streden tot het einde en soms een beetje onvermoeibaar overkwamen. Wellicht nog niet de spelers die 'grote successen' hebben geboekt. Maar naar mijn mening zeker spelers die veel activiteit en levendigheid brengen op een wereld. Naar mijn mening een 7.0.

Ligging van het account

0d0f63ca33.png

Blauw = Care/
Paars = McDo

Ze hebben een zeer compacte ligging, wat vermoedelijk is voortgekomen vanuit de hoge ODD. Dit deft natuurlijk makkelijk. Over het algemeen kijkende naar de ligging is het niet ideaal voor farm, maar het cluster biedt mooie mogelijkheden voor de toekomst. Een 7.5.

Vooruitzicht naar de toekomst

Als we terug kijken naar het vorige kaartje is te constateren dat er twee stammen rondom .Euphoria liggen die voor de toekomst een probleem gaan veroorzaken. Care/ en McDo, als .Euphoria niet binnen korte termijn de aansluiting vindt binnen één van deze twee stammen zal het toekomstperspectief er slecht uitzien, wat dan ook voor de nodige problemen gaat zorgen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat .Euphoria in staat is om met deze grote (qua punten) zichzelf effectief te verdedigen tegen één van deze twee stammen. Ook de stam waar .Euphoria in zit begint aardig te kraken (weet ik uit persoonlijke bron), wat zeker geen goed scenario is voor .Euphoria. Dit probleem kan natuurlijk relatief eenvoudig worden opgelost door simpelweg binnen te treden. Voor nu een 5.5.

Algemene conclusie

Over het algemeen een leuk accountje die leuk meedraait in de semi-top. Ik ben zeer benieuwd of we dit account nog gaan zien meedraaien binnen de top, wanneer ze in staat zijn toe te treden tot een stam die goed bij ze past heb ik hier wel vertrouwen in. Enkel nog even door de zure appel heen bijten, aangezien in deze wereld meer dorpen ookal snel veel meer grondstoffen betekenen.

Over het algemeen een 7.1.


Next rate: Down to Earth.

Zeer mooie post!
 

DeletedUser72076

Guest
Als niemand anders wilt doe ik morgen voor 11 uur de rate van Down to earth.
 

DeletedUser72076

Guest
First Rate: Down to Earth.
TVCihva.png

Verslagen tegenstanders

lpvNnHx.png

Welkom bij de Rate van de huidige nummer 16 van de wereld: Down to Earth. Dit team heeft met hun 62k punten een nette 130k verslagen tegenstanders waarvan 112k ODA en 18k ODD. Dit brengt hun respectievelijk op plaats 37 van de totale verslagen tegenstanders en rang 26 ODA. In dit stadium van het spel laat dit naar mijn mening zien dat dit team lekker aanvallend gericht aan het spelen is terwijl ze de verliezen minimaal proberen te houden, een knappe prestatie gezien de ligging! Ik denk dan ook dat dit team lekker strategisch speelt en goed weten wat ze met hun troepen doen en ze krijgen hiervoor dan ook een 8.5.


Farm/Rang verhouding

rVPpxb9.png

Wboqrmy.png

Hoeveel iemand farmed laat niet alleen zien hoe actief een team is maar ook de capaciteit van de troepen. 2 dagen geleden had dit team een 3e plaats binnengehaald met bijna 2 mil Farm. Gisteren is deze hoeveelheid niet gegroeid maar dat is ook logisch aangezien iedereen hard aan het farmen was en niemand in de top 10 gisteren meer gefarmed heeft. Wel duidelijk is de gestegen plunderingen wat laat zien dat ze iets meer aanvallen hebben gestuurd met kleinere hoeveelheden een verstandige keus als alles wat uitgedund is. Dit klinkt allemaal mooi maar ik denk niet dat ze er alles uit halen en ik zou eigenlijk durven zeggen dat ze de hoeveelheid farm richting de 3 mil zouden kunnen hebben. Dat dit niet gebeurt is jammer maar ja niet iedereen is een farmslet:boer:. Vanwege de relatief hoge constante farm inkomsten geef ik dit team dan ook een verdiende 9.0.

Reputatie

Reputatie is zoals altijd een twijfelachtig dingetje als de namen niet helemaal bekend zijn. Toch durf ik uit mijn observatie op het forum te zeggen dat dit team een goede reputatie heeft. Ze zijn vriendelijk, nemen het initiatief om het forum levendig te houden en naar mijn mening is dit een leuk team met een duidelijk idee voor de toekomst echter zijn ze nog een klein beetje onbekend dus kan ik hier niet al te veel over zeggen (geen reputatie hebben is ook een strategie mensen!) Een 7.0.

Ligging van het account

QWvRhhd.png
Blauw = Care/
Rood = Vikings
Groen = V.
Paars = Modus

Ik vind het een riskante ligging, ze liggen midden tussen 3 stammen met de minimale hoeveelheid stamgenoten om zich heen. Toch als we puur naar de ligging zelf kijken is het aan de rand van de core of nog net in de core wat een positie is met veel mooie dorpjes in de buurt. Toch, gezien de afwezigheid van stam genoten en de relatief onveilige buurt, krijgen ze een 6.5.

Vooruitzicht naar de toekomst
Het team heeft nogal een los cluster en aangezien ik geen inzicht heb in de diplomatieke verhoudingen tussen Care/ en Vikings zou ik durven zeggen dat dit team het nog eens zwaar kan gaan krijgen als er een massa op komt. Het losse is te verklaren door het korte afstand farmen en simpelweg de beste dorpjes pakken, toch zou ik de cluster wat strakker maken. Voor de toekomst zelf zitten ze momenteel in een van de beste stammen die, al hebben ze wat rotte appels, een goede kwaliteit spelers bevat. Als ze het voor elkaar weten te spelen om de omliggende spelers van viking te edelen denk ik dat dit team een heel mooie toekomst heeft. Dus een 7.0.

Algemene conclusie

Dit account draait overduidelijk mee met de top momenteel, ik gok dat over een kleine maand de echte topstammen naar boven komen en als dat gebeurt zal Down to Earth zeker onderdeel zijn van een van die stammen. Een actieve en offensieve visie op het spel en gezellige forum activiteit maakt dat ze een goede indruk hebben op medespelers maar met de mogelijk riskante ligging kan het ook nog fout gaan. Echter kan het ook gezegd worden dat de ligging perfect is omdat er genoeg goede dorpen zijn dus ja ook een zeer rijke potentie.

Over het algemeen een 8.


Next rate: Vitalise Optionarius
 

DeletedUser73382

Guest
Bedankt voor de nette rate;).

We zijn er druk mee bezig lc te pompen in onze nieuwe dorpen, waardoor we richting die 3 miljoen zullen gaan:D
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser72076

Guest
Ik weet zeker dat we elkaar binnenkort tegenkomen, ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen.
 
Bovenaan