Rate de speler

DeletedUser7072

Guest
Mensen bevooroordeelden op hun politieke voorkeuren is praktisch discriminatie...

Onzin, je politieke voorkeur is niet iets waarmee je geboren wordt. Het zegt iets over de manier waarop je in het leven staat en hoe je tegen de maatschappij aankijkt. Politieke voorkeur is wat dat betreft totaal onvergelijkbaar met ras of etniciteit. En zeker als je voorkeur uitgaat naar extreem rechts of extreem links zal ik toch een bepaald beeld over je krijgen, en dat zal zeker niet positief zijn.
 
Reactiescore
3.540
Onzin, je politieke voorkeur is niet iets waarmee je geboren wordt. Het zegt iets over de manier waarop je in het leven staat en hoe je tegen de maatschappij aankijkt. Politieke voorkeur is wat dat betreft totaal onvergelijkbaar met ras of etniciteit. En zeker als je voorkeur uitgaat naar extreem rechts of extreem links zal ik toch een bepaald beeld over je krijgen, en dat zal zeker niet positief zijn.

Het gaat om de aannames er omheen.
Als ik zou zeggen dat ik PVV stem denkt iedereen dat ik alle Marrokanen het land uit wil. Terwijl Wilders op ieder ander punt in z'n partij aangeprezen kan worden (op het verlaten van de EU na). En ja, in de extremen zijn die vooroordelen vaker waar maar het feit dat je al zo denkt, mensen in hokjes plaatst betekend al dat je een oneerlijke kans aan sommige mensen geeft omdat je altijd met een andere bril op naar hun mening zal kijken.

Bevooroordelen op politieke achtergrond gaat dieper dan de meeste vormen van discriminatie omdat je mensen al gauw niet serieus neemt en het oneens gaat zijn met mensen alleen om het feit dat ze links stemmen terwijl dat hier helemaal niet relevant hoeft te zijn.

PS: Ik stem geen PVV dit is slechts een voorbeeld.

Oh en discriminatie is wat anders dan racisme he, dat gaat nog een stapje verder vindt ik.
 

DeletedUser7072

Guest
Discriminatie is het uitsluiten van mensen op basis van criteria die er niet toe doen, racisme is het beoordelen van iemand op basis van zijn ras(als dat al een goed gedefinieerde eigenschap is). Discriminatie is in feite onmogelijk in de context van een debat, discriminatie is iets dat je doet. Als ik een oordeel over je heb omdat je blond haar en blauwe ogen ben is dat geen racisme, als ik je als werkgever om die reden weiger wel.

Bevooroordelen op politieke achtergrond gaat dieper dan de meeste vormen van discriminatie omdat je mensen al gauw niet serieus neemt en het oneens gaat zijn met mensen alleen om het feit dat ze links stemmen terwijl dat hier helemaal niet relevant hoeft te zijn.

De discussie was politiek, het ging over terrorisme en het buitenlandbeleid van de VS, in die context is je politieke voorkeur wel degelijk relevant. Als we het over de prestaties van een tw speler hebben niet natuurlijk, maar sinds die spotprent in het mono topic gaat het hier regelmatig over de wereldpolitiek dusja.
 

DeletedUser75778

Guest
Het gaat om de aannames er omheen.
Als ik zou zeggen dat ik PVV stem denkt iedereen dat ik alle Marrokanen het land uit wil. Terwijl Wilders op ieder ander punt in z'n partij aangeprezen kan worden (op het verlaten van de EU na). En ja, in de extremen zijn die vooroordelen vaker waar maar het feit dat je al zo denkt, mensen in hokjes plaatst betekend al dat je een oneerlijke kans aan sommige mensen geeft omdat je altijd met een andere bril op naar hun mening zal kijken.

Bevooroordelen op politieke achtergrond gaat dieper dan de meeste vormen van discriminatie omdat je mensen al gauw niet serieus neemt en het oneens gaat zijn met mensen alleen om het feit dat ze links stemmen terwijl dat hier helemaal niet relevant hoeft te zijn.

PS: Ik stem geen PVV dit is slechts een voorbeeld.

Oh en discriminatie is wat anders dan racisme he, dat gaat nog een stapje verder vindt ik.

Allemaal leuk en aardig, maar sinds wanneer denkt iedereen dat PVV-stemmers alle Marokkanen het land uit willen? Dan snap je er werkelijk niks van. Beetje lame voorbeeld.
 

DeletedUser7072

Guest
Ze willen er iniedergeval wel minder als we de reacties op Wilders beroemde vraag mogen geloven :D
 
Reactiescore
3.540
De discussie was politiek, het ging over terrorisme en het buitenlandbeleid van de VS, in die context is je politieke voorkeur wel degelijk relevant. Als we het over de prestaties van een tw speler hebben niet natuurlijk, maar sinds die spotprent in het mono topic gaat het hier regelmatig over de wereldpolitiek dusja.

Sorry hoor Dirk maar hier raak je me kwijt. Terrorisme etc. was in deze context al lang verdwenen. Het ging hier om het geslacht van firedrakan en nelis noemt haar een "smerig links" wijf. Als dit geschiedenis heeft zou ik dat graag horen, maar als je iedereen die links stemt in Nederland zo gaat behandelen ga je het niet ver schoppen in de wereld want hier is een reality check: meer dan 35% van heel
Nederland stemt links.

Het gaat mij om het gebruik van "links" of "rechts" als scheld woord. We zijn toch verdomme nazi-Duitsland niet... Politieke voorkeur zou nooit als scheldwoord of een negatief iets mogen worden gezien. Dat licht nou eenmaal aan je kijk op de wereld en hoe je bent opgevoed. Daar op haten is hetzelfde als iemand haten omdat zijn lievelingskleur rood is want aardbeien zijn lekker en hebben de kleur rood.

Of je links of rechts bent heeft niks te maken met hoe je bent als persoon, het geeft een kleine indicatie van hoe je denkt over de politieke dingen maar jij gaat mij niet wijs maken dat als je ooit op een date gaat je eerst vraagt of ze links of rechts stemt, en als ze dan links zegt sta je op en loop je weg, want dan gaan we echt de verkeerde kant op in deze wereld.

Wat een last voor de hersenspinsels zo voor het slapen gaan zeg, weltrusten :p

(Dirk I love you no matter what, links rechts alles <3)
 

DeletedUser7072

Guest
Ik kom net terug van vakantie en ik hoorde dat het daar regelmatig over ging op mijn mobiel dus don't blame me, ben niet volledig up to date en bovendien moe :D
 
Reactiescore
1.728
Het gaat om de aannames er omheen.
Als ik zou zeggen dat ik PVV stem denkt iedereen dat ik alle Marrokanen het land uit wil. Terwijl Wilders op ieder ander punt in z'n partij aangeprezen kan worden (op het verlaten van de EU na). En ja, in de extremen zijn die vooroordelen vaker waar maar het feit dat je al zo denkt, mensen in hokjes plaatst betekend al dat je een oneerlijke kans aan sommige mensen geeft omdat je altijd met een andere bril op naar hun mening zal kijken.

Bevooroordelen op politieke achtergrond gaat dieper dan de meeste vormen van discriminatie omdat je mensen al gauw niet serieus neemt en het oneens gaat zijn met mensen alleen om het feit dat ze links stemmen terwijl dat hier helemaal niet relevant hoeft te zijn.

PS: Ik stem geen PVV dit is slechts een voorbeeld.

Oh en discriminatie is wat anders dan racisme he, dat gaat nog een stapje verder vindt ik.

Jij zei in het bericht dat ik haar discrimineer op politieke voorkeur? Waar discrimineer ik haar? Mag jij mijn is vertellen. Ik heb alleen mijn mening gezegd dat ze een smerige linkse is. Dat is gewoon mijn mening!. Verder kan ze heel aardig zijn en mis ook wel een top stamgenoot als ze in mijn stam zat. Maar je ziet mij haar nergens discrimineren. Want dat zou zijn als ik haar bijv. niet in mijn stam laat omdat ze links is. En dat doe ik nergens.
 
Reactiescore
3.540
Jij zei in het bericht dat ik haar discrimineer op politieke voorkeur? Waar discrimineer ik haar? Mag jij mijn is vertellen. Ik heb alleen mijn mening gezegd dat ze een smerige linkse is. Dat is gewoon mijn mening!. Verder kan ze heel aardig zijn en mis ook wel een top stamgenoot als ze in mijn stam zat. Maar je ziet mij haar nergens discrimineren. Want dat zou zijn als ik haar bijv. niet in mijn stam laat omdat ze links is. En dat doe ik nergens.

Je koppelt een negatieve mening aan het woord "links", door het te combineren met het woord smerig. Je discrimineert hier door de link (hah) te leggen tussen politieke voorkeur en "smerigheid" of niet.
 

DeletedUser67437

Guest
guys wat zijn jullie aan het doen? onthoud onze mooie grondwet. Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. en laten we weer spelers gaan raten en genieten van mooie uitgebreide rates :D
 
Reactiescore
1.728
Je koppelt een negatieve mening aan het woord "links", door het te combineren met het woord smerig. Je discrimineert hier door de link (hah) te leggen tussen politieke voorkeur en "smerigheid" of niet.

Dan discrimineer ik haar nog niet :p. Ik vind extreem linkse mensen smerig volk ja.
Ze ken ook zeggen tegen mij dat ik een nazi ben omdat ik rechts ben, dan discrimineert ze mij ook niet.
 

DeletedUser7072

Guest
Je hebt 2 soorten rechts, nationalistisch rechts(PVV) en economisch rechts(VVD). Over nationalistisch rechts heb ik ook niet zo'n positief beeld hoor...

En de grap is dat nationalistisch rechts op economisch gebied vaak links is :p
 
Reactiescore
1.728
Ik ben nationalistisch rechts. Maar ik heb geen hekel aan buitenlanders of joden of moslims. Maar ik vind wel eigen volk eerst en dan pas andere volkeren helpen.
 

DeletedUser64081

Guest
Wat een onzin Niels. Als je echt een mening hebt over hoe we het samen goed moeten doen in Nederland dan noem je anderen niet smerig. Daarnaast, eigen volk eerst betekent automatisch: ander volk later. Natuurlijk is het belangrijk om Nederlanders in hun waarde te laten. Maar ik geloof er niets van dat wanneer jij in een ander land zou komen jij je direct zo goed zou aanpassen. Ik heb je al een aantallen keer zien posten en ik vind dat je een ongezonde, ietwat vijandelijke houding aanneemt in het gesprek, misschien zonder dat je het door hebt. Noem je linksen smerig, dan heb je het over hun standpunten en/of hun manier van denken/handelen. Dan noem je mensen smerig die proberen vanuit de beste intenties het beste voor anderen over te hebben. Zelfs als ze daar misschien niet gelijk aan hebben blijven dit mensen die het goede willen doen.

Als je echt het beste met de Nederlanders voor hebt dan kijk je naar de situatie en begin je niet te klagen, maar dan kijk je waar jij op een opbouwende wijze bezig kan zijn om de situatie te verbeteren. Het is slecht om het debat te maken tot een strijd tussen A (Nederlanders/eigen volk) en B (buitenlanders). Je moet niet kijken: wie eerst? Dan creëer je een blokkade tussen deze groepen mensen en gaan ze op elkaar afgeven. Eigen volk eerst betekent: Discriminatie is terecht, want wij woonden hier al. Dat betekent dus: wij met ons luxe leven hebben simpelweg mazzel dat we niet in oorlog leven, en zij die hierheen vluchten moeten maar accepteren dat wij het beter moeten hebben. Dat zijn de gevolgen van jouw denkwijze en dit vind ik echt erg ongezond.

Ik probeer niet te zeggen dat we alles maar aan iedereen moeten geven wat ze vragen. Al helemaal niet dat we eerst hun iets moeten geven en daarna pas het 'eigen volk'. Ik vind dat we iedereen als gelijke moeten behandelen, moeten kijken wat we samen hebben en dat eerlijk verdelen. Geen populaire mening tegenwoordig, maar ik vind dat ik zelf niks meer verdien dan een Syriër omdat ik hier toevallig geboren ben.
 

DeletedUser65921

Guest
Als jullie deze discussie nu even kunnen voortzetten in het serieus vrij forum, bij voorbaat dank.
 
Bovenaan