Rate de Speler - W59 Special

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Situaties op een slome wereld zijn soms ook wel lastig in te schatten, ben ik met je eens. Ben zelf ook classic gewend nu.

Na 2 classics weer een gewone wereld, god wat sloom xD
 
Reactiescore
499
Wel lekker rustig haha
 

DeletedUser78975

Guest
Mugiwara no Luffy

c4801dc624de81275830c5fb64b72947.png



1. Inleiding
Mugi wordt bemand door een groep spelers die al op verschillende werelden hebben laten zien wat zij kunnen. Ook op W59 heeft Luffy zijn kunsten laten zien. Als buitenstaander kreeg ik van menig spelers de indruk dat Luffy ‘maar een overschatte speler’ is. Ik heb de eer gehad om met Luffy samen te werken en ik kan je vertellen dat Luffy zeker wel een spelers is met uitstekende skills. Ik verwijs u naar deze POST, waarin u kunt zien hoe hij met ‘gemak’ een heel stamoffensief van Rota én hun MB-slaafjes heeft afgeslagen. Men kan stellen dat dit komt door het gebrek aan kwaliteiten van Rota. Deels mee eens, maar met het gemak waarmee hij 50+ inc. heeft afgeslagen is op z’n minst bewonderenswaardig.


2. Punten
Luffy is op 23 november gestart en heeft vandaag de 200K punten aan weten te tikken. Zeer mooie groei. Hij bleef een tijdje hangen met de overnames maar maakte de afgelopen dagen een explosieve groeispurt. In de afgelopen 18 dagen zijn er 21 dorpen overgenomen. Hiervan zijn, met maar liefst 14(!) dorpen, meer dan de helft overgenomen in de afgelopen 3 dagen. Met een totale groei van ongeveer 53K in de afgelopen drie dagen staan zij op een mooie 5e plek in de groeiranglijst. In mijn beoordeling neem ik niet mee in welke mate er PP is gebruikt. Daar heb ik 1. geen inzicht op gekregen; en 2. Op een wereld waar er collectief PP wordt ge-abused, je daar niet veel waarden aan moet hechten. Elke topspelers heeft er de nodige PP doorheen gejast. Het spel is hiernaar gemaakt: ook TW kon niet achterblijven na het succesvolle freemium concept. Gratis account. Maar wil je enige rol van betekenis hebben, dan zul je er de nodige euro’s doorheen moeten pompen. Betreurenswaardige ontwikkeling, maar je doet er niks aan. Complimenten voor de mooie groei deze week, heren!


9/10

3. Verslagen tegenstanders
Hieronder zal ik niet al te uitgebreid stil staan bij de aanvals-, verdedigings- en ondersteuningstatistieken

04aacb04e502fa076819ff7ca741247e.png



a. ODA
Op 415K ODA punten staan zijn zij deze week de 4e plek bemachtigd. Dit laat zien dat zij er veelal zelf op knallen en minder afhankelijk zijn van eventuele MB’s. Op een LH wereld is een hoge ODA echter niet per se een goede zaak. Maar zeker een positieve punt dat zij voldoende vuurkracht hebben om alsnog door verscheidene spelers heen te beuken. Keerzijde is dat zij mogelijk veel OFF troepen zijn verloren (tenzij zij natuurlijk veel offensief hebben koud gemaakt).

7fdfdebdfd64b013790b6e1d7c96ca34.png



b. ODD
Het ODD is wat aan de lage kant. Met ongeveer 21K ODD staan zij op nummer 316 in de OD Verdedigingsrang. Gezien hun ligging is dit niet meer dan logisch. Bovendien is dit heel gunstig. De defftroepen kunnen lekker worden opgebouwd.

8658be5641e64fb1326ab17c7da59182.png



c. ODS
Met 31K OS-punten staat Luffy op rang 50. Valt nog niet zo veel spannends over te zeggen.

7ebeff2bb1c6217895d35fc333595cc3.png




Conclusie: met een overall OD van 467.245 staan ze op een 9e plek.


8/10

4. Ligging
Geel: Luffy
Rood: Rota
Paars: TU


0fff449b9fba7bfb4f857c090061383c.png

De ligging is niet helemaal ideaal. Met een front tegen TU en een aangrenzende Rota kan dit nog later wel voor de nodige problemen zorgen. Dit wordt enigszins wel goed ingedekt doordat voldoende stamgenoten in de rim zitten of hiernaartoe groeien én Luffy zorgt zelf ook dat hij wat achterland creëert t.a.v. de bovengenoemde stammen. De cluster is wel al goed dichtgegooid.


7.5/10

5. Stam
Luffy zit in Chill. die momenteel nummer 1 staat op W59. Met 11 leden en een gemiddelde 151K punten doen zij het zeker niet verkeerd. Ik weet dat deze stam bordenvol ervaren spelers zit en ik zij hebben daarom ook zeker een mooi vooruitzicht voor in de toekomst. Met goed samenwerking en door een mentaliteit van ‘voor elkaar door het vuur’ gaan zie ik deze stam zeker als kanshebber voor wereldwinst (maar daar is het nu nog véél te vroeg voor). Verder vind ik dat de ligging van de stam in de top 3 van stamclusters behoort. Ze hebben een dichte cluster en zijn naar de rim toe aan het werken, waardoor zij een grote safe-zone kunnen creëren. Enig punt van kritiek is dat een van hun leden redelijk afgezonderd ligt. Er moet zo snel mogelijke aansluiting worden gemaakt. Maar gezien het feit dat nu al redelijk wat safe is, kan dit prima gepermitteerd worden. Sterker nog dit kan hun sterke punt worden, als je de ligging van deze speler optimaal gebruikt. Kortom, een stam met veel potentie. Echter zal de samenwerking en de mentaliteit doorslaggevend zijn in hoeverre zij zullen geraken.

2573d15cc919a93fec4872eac6dc8bc6.png


7.5/10

6. Reputatie
Ik ken de spelers die op dat account spelen niet erg goed, maar heb al wel het een en het ander over ze gehoord. Wat betreft skills zijn zij vergevorderd en kunnen zij prima hun mannetje staan. Ik heb de deffskills van een van de spelers mogen aanschouwen. Het gemak waarmee zij een volledig stamoffensief (inclusief aanvallen van mb-stammen) wisten af te slaan was indrukwekkend. De aanvallen waren misschien niet zo super maar waren ook zeker niet slecht te noemen. In mijn oordeel neem ik ook mee dat zij met de nodige gemak dit wisten klaar te spelen.

8/10

______________________________________________________________________________

Totaal: 9+8+7.5+7.5+8 = 40/50; een nette gemiddelde van een 8!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
1.148
Lage ODD maar wel 50+ aanvallen afgeslagen? Ik neem aan dat of alles gedodged is en de edels gesniped of het enkel fakes waren?
 
Reactiescore
499
Hij defde via vv op Donkey Kong.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.740
Poeh 50 aanvallen 'afgeslagen', dat moet voor KDK gemiddeld vier aanvallen per dorp betekenen.. Is er tegenwoordig dan al sprake van een overmacht of een prestatie als je het kunt 'hanteren' :eek: Vervolgens druk ik op het linkje en zie ik enkel cleartjes die geblokkeerd worden door vermoedelijk een dikke stack. Komop, dat is geen maatstaf voor kwaliteit hè. Iedere rotnoob kan inkomende bevelen hernoemen naar ''Block Ok!'' en vervolgens pronken met de resultaten. Het was pas een maatstaf geweest als hij: geen def had gehad om te blocken en dus elke clear had (moeten) laten schieten en wel in staat was elke edel door middel van acties (waar je wel enigszins iets voor moet kunnen tw'en) te killen. Want zeg nou zelf; als de situatie echt moeilijk is, en dus skills vereist, dan ga je toch geen clears zonder edels staan blocken met een account wat zover afgelegen is? Dus de conclusie is direct al dat het een makkie geweest moest zijn, wat dus geen prestatie is.

Hoe je zoiets: bewonderenswaardig kunt noemen is mij echt een compleet raadsel. Moet je men tegenwoordig al bewonderen als ze clears weet te blocken met een stack? Als dit het niveau van de wereld is zie ik het somber in. Verder je rating wel geliked, simpelweg om het feit dat er moeite word gedaan om wat leuk lees en discussie voer te produceren.
 
Laatst bewerkt:

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Poeh 50 aanvallen 'afgeslagen', dat moet voor KDK gemiddeld vier aanvallen per dorp betekenen.. Is er tegenwoordig dan al sprake van een overmacht of een prestatie als je het kunt 'hanteren' :eek: Vervolgens druk ik op het linkje en zie ik enkel cleartjes die geblokkeerd worden door vermoedelijk een dikke stack. Komop, dat is geen maatstaf voor kwaliteit hè. Iedere rotnoob kan inkomende bevelen hernoemen naar ''Block Ok!'' en vervolgens pronken met de resultaten. Het was pas een maatstaf geweest als hij: geen def had gehad om te blocken en dus elke clear had (moeten) laten schieten en wel in staat was elke edel door middel van acties (waar je wel enigszins iets voor moet kunnen tw'en) te killen. Want zeg nou zelf; als de situatie echt moeilijk is, en dus skills vereist, dan ga je toch geen clears zonder edels staan blocken met een account wat zover afgelegen is? Dus de conclusie is direct al dat het een makkie geweest moest zijn, wat dus geen prestatie is.

Hoe je zoiets: bewonderenswaardig kunt noemen is mij echt een compleet raadsel. Moet je men tegenwoordig al bewonderen als ze clears weet te blocken met een stack? Als dit het niveau van de wereld is zie ik het somber in. Verder je rating wel geliked, simpelweg om het feit dat er moeite word gedaan om wat leuk lees en discussie voer te produceren.

KDK heeft op deze wereld als eerste een massa overleefd naar mijn weet, gevolgd door de gezamenlijke aanval van Rota op De Sukke.

Hier heeft KDK in een redelijk vroeg stadium een bultje incs gekregen van een 360 graden front met minimale stam deff (kwam bijna allemaal pas na de massa aan ivm lange looptijd naar KDK). Rank 1 ODD 609k.

Tja je kan zeggen wat je wil maar een makkie is toch anders, ook ''bewonderenswaardig'' is dan weer een anders uiterste. Laten we het ergens middenin houden :p
 

DeletedUser78975

Guest
Poeh 50 aanvallen 'afgeslagen', dat moet voor KDK gemiddeld vier aanvallen per dorp betekenen.. Is er tegenwoordig dan al sprake van een overmacht of een prestatie als je het kunt 'hanteren' :eek: Vervolgens druk ik op het linkje en zie ik enkel cleartjes die geblokkeerd worden door vermoedelijk een dikke stack. Komop, dat is geen maatstaf voor kwaliteit hè. Iedere rotnoob kan inkomende bevelen hernoemen naar ''Block Ok!'' en vervolgens pronken met de resultaten. Het was pas een maatstaf geweest als hij: geen def had gehad om te blocken en dus elke clear had (moeten) laten schieten en wel in staat was elke edel door middel van acties (waar je wel enigszins iets voor moet kunnen tw'en) te killen. Want zeg nou zelf; als de situatie echt moeilijk is, en dus skills vereist, dan ga je toch geen clears zonder edels staan blocken met een account wat zover afgelegen is? Dus de conclusie is direct al dat het een makkie geweest moest zijn, wat dus geen prestatie is.

Hoe je zoiets: bewonderenswaardig kunt noemen is mij echt een compleet raadsel. Moet je men tegenwoordig al bewonderen als ze clears weet te blocken met een stack? Als dit het niveau van de wereld is zie ik het somber in. Verder je rating wel geliked, simpelweg om het feit dat er moeite word gedaan om wat leuk lees en discussie voer te produceren.

@Roald97
Je vult het begrip 'overmacht' nu direct zelf in. Wie zegt dat ik daarmee doelde op de 50 inc.? Overmacht hoeft niet spelgerelateerd te zijn my friend. Ik kan hier moeilijk alle details gaan geven. Maar dit was al de derde of vierde wave, dus nee de meeste aanvallen waren niet geblockt. Het bericht waar ik naar verwijs was de mokerslag waardoor Rota genoodzaakt was het offensief te staken. Daarvoor zijn 3 of 4 waves al met minimale deff (12K speer 12k zwaard, verdeeld over 16 dorpen! Dit was bij de eerste wave die de hoofdspeler zelf ook vrij simpel onschadelijk heeft gemaakt, haal daar maar de helft vanaf per wave, dus Luffy heeft uiteindelijk met het uiterst minimale troepen gedeft; meer dan dit ga ik niet in detail treden) bijna allemaal onschadelijk gemaakt, veel gebackdraft, recaps etc. etc. Ik kan hier niet tot in elk minuscule detail treden. Hou ook rekening met het feit dat niet alleen aanvallen van Rota onschadelijk gemaakt moesten worden. Zij hebben ook tig aantal MB-stammen.

Met het def-werk doelde ik dus op al hetgeen hij heeft gedaan voor de stacks! Dat linkje verwijst slechts naar de kerst op de taart van dit alles. Excuses als ik door dat linkje jou op het verkeerde been heb gezet, want ik lees in jouw bericht dat je dingen die ik niet in mijn post heb gezegd toch maar inkleurt. Maar die rapporten zijn dus niet de maatstraf geweest die ik in mijn beoordeling heb gebruikt, dat zou bijna bespottelijk zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser78434

Guest
@Jus soli soli Thanks voor je rating!

Poeh 50 aanvallen 'afgeslagen', dat moet voor KDK gemiddeld vier aanvallen per dorp betekenen.. Is er tegenwoordig dan al sprake van een overmacht of een prestatie als je het kunt 'hanteren' :eek: Vervolgens druk ik op het linkje en zie ik enkel cleartjes die geblokkeerd worden door vermoedelijk een dikke stack. Komop, dat is geen maatstaf voor kwaliteit hè. Iedere rotnoob kan inkomende bevelen hernoemen naar ''Block Ok!'' en vervolgens pronken met de resultaten. Het was pas een maatstaf geweest als hij: geen def had gehad om te blocken en dus elke clear had (moeten) laten schieten en wel in staat was elke edel door middel van acties (waar je wel enigszins iets voor moet kunnen tw'en) te killen. Want zeg nou zelf; als de situatie echt moeilijk is, en dus skills vereist, dan ga je toch geen clears zonder edels staan blocken met een account wat zover afgelegen is? Dus de conclusie is direct al dat het een makkie geweest moest zijn, wat dus geen prestatie is.

Hoe je zoiets: bewonderenswaardig kunt noemen is mij echt een compleet raadsel. Moet je men tegenwoordig al bewonderen als ze clears weet te blocken met een stack? Als dit het niveau van de wereld is zie ik het somber in. Verder je rating wel geliked, simpelweg om het feit dat er moeite word gedaan om wat leuk lees en discussie voer te produceren.

Als eerste @Roald97 ik zie alleen maar negatieve posts van jou over andersmans niveau......


Maar, ik ben de moeilijkste niet dus Ik zal het beeld schetsen van KDK:

Wave 1 kwam, hoofdspeler heeft het immens druk met tentamens. Durft niet direct stamOS te vragen en wilt het met Niet Nini en Sensei klaren om daarna een deffplan op te stellen.
Niet Nini stuurt wat def naar critical villages om te helpen deffen bij KDK. Niet Nini zet snipes klaar voor zichzelf en KDK.
Máár dan, Niet Nini krijgt een ban. 3 snipes van Niet Nini zelf, 1 recap van Niet Nini zelf en 1 snipe voor KDK vallen weg.

Oke, kan gebeuren. Dan recappen, zou je denken.
Eerste dorp is verloren bij KDK, daarna ziet hij incjes komen van Havelte. Aan de flank waar, ik citeer: Alle defensieve troepen die die had aan het 'frontje' stonden.
Vervolg, Havelte kan profiteren en één belangrijk dorp direct al weg neemt.

Zoals verwacht blijven de incjes komen, meeste om 08:00:01 getimed. Ook direct OS erachter.

Wat doen we?
Laten we het gaan, of komt er iemand met een plan?
KDK heeft zelf hooguit 5-5k sp/zw en 1k zc, was 90% offensief begonnen door de ligging van Reign die de deff zou aanleveren. Hij heeft dus 30% off doodgelopen om deff te maken, enkel is dat een paar dagen daarvoor geweest en werk je met kleine dorpjes.

Goez en Luffy hebben een snel plan opgezet. dorpen 1 en 2 de recapdorpen worden gestacked en we gaan puur werken op recaps. Deffen is niet mogelijk met eigen deff. punt 2 is, deff loopt minimaal 9 uur met ridder, kiezen ervoor om zijn toen grootste offdorp met 4 ridder te zetten en het andere dorp met langzamere looptijden te accepteren (17-21 uur)

Wave 2:De front dorpen krijgen allemaal weer edels, staan nergens echt troepen. Luffy krijgt de vv nadat hij deff heeft gestuurd.

Luffy sniped alle dorpen op één na (looptijd probleem). Maar die TS bleef hangen.

Wave 3: begon 6 uur later alweer met incs gezonden worden. Op dit moment was er al iets meer OS aankomend op critical villages. Maar nog steeds niet genoeg om te blocken. Ik besloot om overal kleine hoeveelheden deff te maken om 1 dorp bij te stacken en met de overige 12 dorpen te snipen.

huidige dorpen 6 en 9 kregen de volle laag. 9 was onmogelijk qua OS dus werd sniped door een speler die sinds die (late) avond op KDK ging spelen, dorp 6 had gelukkig wat OS gekregen van .Fearless en ikzelf bijgegooid. BAM een volle clear van Leonpij ging eraan, hierdoor leek het offensief afgeslagen.

máááááááár

Wave 4: Aan de andere zijde kwam Das Romische er opnieuw bij, nu samen met Martijn die letterlijk tegen me aan lag.

Dorp 11, 12, 13, 3 en 4 kregen allemaal edels op hun dak, opnieuw.

De deff bij KDK was in het grootste dorp nog maar 450 sp en zw, off was er nauwelijks nadat een recap die op een paar ms zat een half deffdorp sloopte en dorp 11 en 12 die uit de richting waren, beide backdrafte ik.

Ik pakte hier de clears van Zuur en Das Romische mee. Overige dorp werd gesniped door 9 splits van 125-125 ertussen te gooien. Ja, 9 osjes om een trein te snipen want meer middelen waren er niet.

Dorp 4 waar 5 middelgrote tot grote clears op kwamen werd volgepompt met deff om te blocken, Dit was zeer succesvol

Toen kwam Havelte er short range bij, op dorp 13. Hij gooide hopeloos zijn laatste restjes off. Normaal timede hij dit, deze keer heel random.
Ik backdrafte dorp 13, plaatste achter elke edel van hem een hoopje off en sloopte daarmee al zijn laatste off. Omdat de recap bleef steken (zelfs met edelbooster), En erna al deff kwam toch helaas het dorp verloren.

Al met al zijn we 6 dorpen verloren door de stab/ban van Niet Nini en het 2 keer blijven hangen van een recap, 33 rota/bota edels gesloopt, 5 keer succesvol een 30-75% clear backdraft en z'n 4-7 complete clears geblocked.

Als je dan kijkt naar de deff. In het begin stond er max 5-5k sp/zw en 1k zc. Met minimale hoeveelheden stam os is dit gehaald. Een wereldprestatie? Nee, dat niet. Maar als je kijkt naar het stadium van de wereld, beschikbare troepen en de hele situatie kan ik niet ontkennen dat deze defensieve actie zeer intensief is geweest waardoor er heel goed is gedeffed met minimale verliezen (op 1 recap na) waardoor het account nog staat. Want, het stond na wave 1 en de stab van Havelte op vallen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.740
[
KDK heeft zelf hooguit 5-5k sp/zw en 1k zc, was 90% offensief begonnen door de ligging van Reign die de deff zou aanleveren. Hij heeft dus 30% off doodgelopen om deff te maken, enkel is dat een paar dagen daarvoor geweest en werk je met kleine dorpjes.

Alleen dit al.. Allereerst ben je al vrijwel achterlijk door te denken dat 90% offensief gaat werken op deze limited haul wereld, het belemmerd je groei enorm en zeker in de eerste maanden heb je die slagkracht echt nog niet nodig en daarnaast nog het feit dat het diplomatiek (houd je stam het, blijf je bij je stam) veel te risiscovol is. Maargoed, dan kies je dus om te switchen maar een paar dagen daarna ga je zelf alle diplomatiek veranderen. Ook dat is weer zeer onverstandig, hij had dan beter een paar dagen of een weekje eerder kunnen switchen of langer moeten wachten met overstappen. Dan nog punt drie; hoe dom ben je als Chill zijnde om zulke risicovolle rekruten niet bij voorbaat al fatsoenlijk te stacken dat je nu zegt dat je er op moest wachten. Verder snap ik dat het wegvallen van niet nini en de bijkomst van havelte de situatie hebben verslechterd, maar dan nog zijn dit drie punten van roekeloosheid en slechte voorbereiding.

Enige draai die jullie nu aan het verhaal geven is dat de voorbereiding op elk vlak enorm slecht was waardoor een hoog risico is genomen maar omdat Rota er weinig van bakte 'en vanwege geweldig def-werk' heeft KDK het geluk dat het staande is gebleven. Het bied meer inzicht in de precieze situatie, waarbij het dus moeilijker was dan werd aangegeven echter is het zeer zeker niet een schoolvoorbeeld. Voorkomen is beter dan genezen. Al met al ben ik gewoon niet onder de indruk van deze bewonderingswaardige dokter. Wel is het jammer dat er tot zover nog niet meer van dit soort situaties konden voorkomen waardoor er wel een gebrek aan vergelijkingsmateriaal is.

Wat Jus soli betreft 'Je vult het begrip 'overmacht' nu direct zelf in. Wie zegt dat ik daarmee doelde op de 50 inc.? Overmacht hoeft niet spelgerelateerd te zijn my friend. Ik kan hier moeilijk alle details gaan geven'
We spreken hier over de prestaties van één vakantievervanger, hoe kan daar precies een in real life overmacht in het spel zijn? Bij een heftige situatie thuis zou je gek zijn om te vv'en terwijl je een stam hebt met nog tientallen bekwame vv'ers.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser78434

Guest
@Roald97

De voorbereidingen voor het neerzetten van def waren in volle gang. Door de ligging van 5 accounts daar. KDK, NN, Sensei en nog 2 externe accounts zou het probleem van def grotendeels opgelost zijn. Het enige wat ons nog rustte was de verdeling in de stam. Hoeveel, welke aankomst etcetc. Dat hij zo offensief begon, daar konden wij niet zoveel aan doen. Daarnaast zijn er meerdere accounts die 75% of meer offensief zijn en de recapstrategie hanteren ;)

Maar enfin, om verder te gaan. Ik had gevraagd of ze over wilde komen na 5 januari. Ik was 1-3 januari weg, kwam terug en zij zaten al in de stam. Waar dit mis is gegaan, idunno maar dat is nu niet om het goed te praten het was al gebeurd. Zonder de ban van NN en de stab van Havelte, was er niets verloren geweest en had er op tijd deff geweest van alle accounts.

Achteraf geef ik je gelijk dat er dus te snel gehandeld is met het aannemen, dit is in de communicatie ergens blijven steken. Helaas zoals ik al zei, ik was zelf tussen 1-3 januari vrijwel niet beschikbaar om te spelen en had er geen zicht op.

Eind goed, al goed is het grotendeels opgelost wat betreft KDK. Sensei/NN zijn er slechter van af gekomen, maar hadden zich daar al bij neer gelegd.

Ik zie dus niet 3 punten om op af te kraken, maar ben het met een aantal uitlatingen zeker eens.
 

DeletedUser78975

Guest
Even wat misvatting recht zetten:
- Het account speelde voor de leave 65/35 (off/deff) verhouding. 90% zou wel absurd zijn. Nadat vaststond dat Chill. gejoined ging worden is de deff verhouding logischerwijs opgehoogd.

- Ik schrijf 'overmacht van de hoofdspeler'. Een van de kenmerken van overmacht is dat het plots en ineens is. Dat heeft dus wel degelijk invloed gehad, aangezien hij dus onverhoopt het stokje moest overnemen.

Tot slot ben ik het met je eens dat de voorbereiding niet helemaal is gegaan zoals die hoorde. Maar het komt zeker niet per se daardoor. Het was een ongelukkige samenloop van omstandigheden waardoor alles is bemoeilijkt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.740
@Jus soli 65-35 is nog prima als je er goed mee om gaat.


De recapstrategie, mooi synoniem voor de noob-strategie moet ik zeggen. Recappen is ten allen tijden je laatste redmiddel daar is de hele top het al jaren over eens. Op een pakketjes wereld kan vooredelen+recappen nog wel eens leuk zijn dus dan zit er nog wel iets in maar op een goudmunten wereld staat het buiten kijf dat je slechts recapped als alle andere mogelijkheden niet meer kunnen. Zeker in de start kun je maar een paar keer zo een recap grapje uithalen vooraleer je jezelf de das om doet. Vind je het gek dat je dorpen geen troepen hebben als je deze noob strategie toepast. Recappen is gemakzucht en louter een goede keuze als je uitsluitend edelclears binnen krijgt (of als laatste redmiddel), maar dat (die edelclears) komt in de startfase bijna nooit voor. Die 'meerdere accounts' zouden maar beter snel hun recapstrategie gaan overdenken willen ze het ver schoppen hier.
 

DeletedUser78434

Guest
@Jus soli 65-35 is nog prima als je er goed mee om gaat.



De recapstrategie, mooi synoniem voor de noob-strategie moet ik zeggen. Recappen is ten allen tijden je laatste redmiddel daar is de hele top het al jaren over eens. Op een pakketjes wereld kan vooredelen+recappen nog wel eens leuk zijn dus dan zit er nog wel iets in maar op een goudmunten wereld staat het buiten kijf dat je slechts recapped als alle andere mogelijkheden niet meer kunnen. Zeker in de start kun je maar een paar keer zo een recap grapje uithalen vooraleer je jezelf de das om doet. Vind je het gek dat je dorpen geen troepen hebben als je deze noob strategie toepast. Recappen is gemakzucht en louter een goede keuze als je uitsluitend edelclears binnen krijgt (of als laatste redmiddel), maar dat (die edelclears) komt in de startfase bijna nooit voor. Die 'meerdere accounts' zouden maar beter snel hun recapstrategie gaan overdenken willen ze het ver schoppen hier.

Je slaat de spijker hier echt compleet mee mis. Tuurlijk stack je belangrijke dorpen. Dorpen die het kunnen hebben dat ze recapped worden of als er meer winst uit een recap kan worden gehaald hanteer je die strategie.
We zijn nu 58 dagen bezig. De eerste volle deffdorpen zijn een feit bij de grotere spelers. Maar, het is ook een feit dat de grote accounts veelal offensiever zijn (tenzij je full rim bent) dan de kleinere en vaak wat defensievere accounts. Als je alles wilt blocken raak je op den duur meer kwijt dan dat de schade is bij de offensieve partij. Als je op slimme dorpen een recapstrategie toepast, sloop je ten alle tijden een (volle) clear van de tegenstander zonder zelf al te grote verliezen te hebben.

Dat is dus wat er bij KDK gedaan is, 3 dorpen tacisch (kleine en/of nieuwe dorpen) als bait gebruiken om een groot aantal off uit te schakelen. Ik lose liever 400sp en zwaard en sloop een full nuke/split edels/edelclears dan dat ik in dit stadium al 3-5k sp/zw lose:)
 

DeletedUser69389

Guest
Je slaat de spijker hier echt compleet mee mis. Tuurlijk stack je belangrijke dorpen. Dorpen die het kunnen hebben dat ze recapped worden of als er meer winst uit een recap kan worden gehaald hanteer je die strategie.
We zijn nu 58 dagen bezig. De eerste volle deffdorpen zijn een feit bij de grotere spelers. Maar, het is ook een feit dat de grote accounts veelal offensiever zijn (tenzij je full rim bent) dan de kleinere en vaak wat defensievere accounts. Als je alles wilt blocken raak je op den duur meer kwijt dan dat de schade is bij de offensieve partij. Als je op slimme dorpen een recapstrategie toepast, sloop je ten alle tijden een (volle) clear van de tegenstander zonder zelf al te grote verliezen te hebben.

Dat is dus wat er bij KDK gedaan is, 3 dorpen tacisch (kleine en/of nieuwe dorpen) als bait gebruiken om een groot aantal off uit te schakelen. Ik lose liever 400sp en zwaard en sloop een full nuke/split edels/edelclears dan dat ik in dit stadium al 3-5k sp/zw lose:)

(C-)Snipen.......
 
Reactiescore
2.303
De recapstrategie?
HF23kXl6S-mJwB8utQYvkA.png
 
Bovenaan