Rate de speler W53

DeletedUser74418

Guest
Heb op deze wereld nog niet zo'n topic gezien dus ik hoop dat er wat animo voor is.

Punten:
ODA:
Ligging:
Stam:
Reputatie:

Even een voorbeeldje uit n andere wereld : (Wel een pro speler die gereet wordt ;))
Mirage

2ekhct0.jpg



~ Punten

2u7putd.jpg


Er valt niet over te twisten dat account Mirage binnen de korte tijd dat Wereld 45 bestaat, een puntenaantal met potentie heeft neergezet. Binnen de rangen van Wereld 45 hebben ze zich in een neutrale, veelbelovende positie gevestigd, deze ook zeker kans makend op een potentiële wereld dominatie. Hierbij samenvoegend zijn ze het risicovolle één-dorpen stadia al ruim gepasseerd, inmiddels heeft account Mirage twee mooie dorpen mogen toe-eigenen.

Deze overnames zal ik iets meer toelichten;

2900 punten, de hoeveelheid punten die het eerst overgenomen dorp van Mirage destijds had. Aanvullend wil ik even melden dat dit account een kleine twee week geleden is overgenomen. Toendertijd was dit dorp natuurlijk een pareltje en daarmee ook een prachtstuk om je tirannie mee te versterken. Een week later werd deze kolonisering bevorderd doormiddel van het overnemen van een 3700 punten dorp. Naar mijn mening weer goed uitgekozen. Doe met deze twee pas toegeëigende dorpen je geluk.


Mooie puntenrang, niet te opvallend nochtans niet teveel achterlopend op de top, hierbij geef ik dan ook een 8 voor punten.

~ OD

ODA - Zoals bovenstaand te zien is heeft het account tot nu toe een boel moeten clearen om haar zelf een plekje in de top 100 te verzegelen. Is dit puur onverstandig omgaan met je zo kostige clear of heeft dit te maken met feit dat je, one out a thousand, dorpjes toch iets meer hebben gekost dan alleen maar een edelman.

ODD - Zoals bovenstaand te zien is heeft jullie concurrentie nog geen voet binnen jullie stadspoorten gezet. Koester dit, dit soort gelukzaligheden zijn niet in elke wereld verkrijgbaar.


ODA is veel te hoog naar mijn mening, daarentegen is ODD verbazingwekkend laag. Ze stemmen elkaar af en daarom geef ik 6.5 voor ODD.

~ Ligging

k8dc3.jpg


Account Mirage heeft doormiddel van twee slimme overnames een claim gelegd op de streek waar zij zich momenteel in bevind. Actuele stand van zaken --> Zonder al teveel moeite zal ze regeren over haar cluster. Overigens heeft account Mirage een zeer goede ligging tot haar stam; Account Mirage ligt zodanig op een afstand van haar stam die bepaalt dat zij genoeg edelruimte heeft om te gaan en staan waar zij wil en ze kan goed ondersteund worden mocht dit nodig zijn.

Het enige risicovolle puntje dat ik in je ligging kan spotten is dat er een nodige tijd zal verstrijken voordat je linie's tegen die van je stamgenoten reiken. Dit hoeft niet persé een minpunt te zijn maar toch wil ik het wel even noemen en zal ik het bestempelen onder de naam "Risicovol".


Semi-rim ligging, potentiële bedreigingen van buitenaf worden nietig verklaard door de goede afdekking van je stam. Veel edelruimte en je buurt is zo goed als van jou. Puur ligging gezien heb je een grote kans van slagen en daarom geef ik je een 8.5 op Ligging.

~ Stam

eu59mo.jpg


Hierbij geef ik je de definitie van een veelbelovende stam. Groei mogelijkheden zijn sterk aanwezig en de nodige ervaring ook lijkt mij. Ik heb, onder andere in mijn eigen stam, positieve uitspraken over deze stam gehoord en ik deel dan ook graag mede dat jij van geluk kunt spreken met de stam waar je momenteel in zit. Een 8 voor stam.

~ Reputatie

Ik zelf ben een vrij nieuwe speler op het AF en ken daarom de meerderheid van de AF'gangers hier niet. Account Mirage is hier dus ook één van. Dit is mijn voornaamste reden om jou het voordeel van de twijfel te geven.

Voor reputatie krijg je, wat mij betreft, een neutrale 6.5

Eindcijfer: 8 + 6.5 + 8.5 + 8 + 6.5 = 37.5/5 = ... ;)

Rate nu: *Speler*

Je geeft dus een bepaalde speler cijfers in de punten die bovenaan de post staan. Eerst raten en daarna mag je aangeven welk account als volgende een rating mag krijgen.
 
Reactiescore
96
Laat ik maar aftrappen met Mirage dan :)

Punten:
2214ea499fe22106ab50767ab14a7e13.png


Op dit moment heeft het account 1.615.244 punten, met een totaal van 184 dorpen, wat een gemiddelde oplevert van 8.779.
Dat is een gemiddelde waar je je helemaal niet voor hoeft te schamen.
Als ik het vergelijk met de andere top 10 spelers van de wereld is het zelfs zeer netjes.
0f199624817df4ae18c98e13efa3c65f.png

Het gemiddelde van het account Mirage ligt dus ca. 1.000 punten onder dat van het gemiddelde van de top 10.
Als je het aantal dorpen (184) keer het gemiddelde doet van ca. 9.600 komt het account zelfs op 1.766.400 punten wat neer komt op een rang 5.
Los daarvan staat het account nu 'al' op groeirang 7, dit ligt tevens mooi in lijn met de puntenrang 8.

Op basis hiervan zou ik dit wel een 9 durven geven, echter gezien de nodige interns en/of easy targets (zie ook ODA) geef ik een strafpunt: 8.

OD
Laat ik dat splitten in de drie varianten, ODA/ODD/ODS die we hierbij kennen.
0e364de285e742d6c7e9667c3a8addc5.png


ODA
Rang 29; totaal 2.357.817, die blijft dus nog wat achter bij de puntenrang.
TWstats geeft wat opheldering in deze, er blijkt sprake te zijn van de nodige interns dan wel spelers die weinig weerstand hebben geboden (Brickwall, veel dorpen verovert, maar weinig ODA verzameld in die tijd).
Wanneer ik de ODA vergelijk met andere top 10 spelers dan blijft het account Mirage fors achter bij de meeste.
Kortom: De ODA is niet iets waar ik persoonlijk heel trots op zou zijn.
Echter vind ik het ook niet dusdanig slecht om er een onvoldoende voor te geven: 5,5.

ODD
Rang 355; totaal 89.888, om het zachtjes te verwoorden: Het account heeft erg vriendelijke buren.
Mirage heeft nog weinig te verduren gehad op defensief gebied.
Het is dus wat lastig om hier echt wat van te vinden en het valt ook niet aan de spelers te wijten dat er niemand bij ze op de koffie komt.
Dus ook hier weer een schappelijke: 5,5.

ODS
Rang 347; 9.029, dit gaat natuurlijk nergens over :)
Het account heeft in 3 stammen gezeten, te weten Bingo (RIP), YOLO en Finity (huidige stam).
Dat er sinds het account in Finity zit nog weinig ODS is vergaat is logisch, gezien de korte tijd (nog geen 2 dagen).
De stam YOLO had nog twee andere accounts (Schoppenaas en Syrniah), welke beide niet echt onder vuur hebben gelegen als ik TWstats mag geloven.
Dus dat daar geen ODS is vergaat is ook niet onlogisch.
Blijft Bingo over, het account heeft hier vanaf 31 januari tot 4 april in gezeten. In die tijd heeft Bingo een slordige 15 miljoen aan verslagen tegenstanders als verdediger vergaart.
Er is dus sprake geweest van de nodige aanvallen, echter heeft het account Mirage hierbij geen bijdrage gehad. Niet als verdediger (zie ODD) maar ook niet als ondersteuner.
Aangezien TW nog altijd een spel is wat je als team (lees: stam) moet zien te winnen vind ik deze ODS wel een onvoldoende waard: 4.

Totaal OD: 5,5 + 5,5 + 4 = 15 => 5.

Ligging
65081c361cc191eb8e8ec636e41236c1.png


In het kaartje heb ik even de top 3 stammen opgenomen + de nr 6 stam (Ddd -> De dollers.
De dollers heb ik toegevoegd omdat deze nogal dicht op het account Mirage liggen en tussen ANB.
Ben niet exact op de hoogte van de verhoudingen tussen Finity en ANB, maar dit zijn de huidige nummer 2 en 1 van de wereld.
Wellicht dat die gaan strijden om de wereldwinst, als Mirage daar effectief een bijdrage (ondersteunen daargelaten, zijn ze sws niet zo goed in :p) aan wil leveren moeten ze toch eerst door De dollers heen voordat ze grenzen aan ANB.
Verder ligt het account mooi tussen stamgenoten en heeft ze de potentie om een mooi stuk front te creëren in de toekomst. Groeipotentie en uitdaging (in de toekomst) genoeg.

Tevens heeft het account een mooi hecht cluster, wat naar achter de RIM nog wat moet opruimen en zoals gezegd naar voren de nodige ruimte heeft.

Al met al verdient de ligging naar mijn mening een mooie: 7,5.

Stam
Zoals hierboven al aangegeven heeft het account sinds kort een nieuwe stam, Finity. De huidige nummer twee stam van de wereld die een reëel kans heeft op de wereldwinst.
Wat, naar ik verwacht, niet zonder slag of stoot zal gaan gezien de nummer 1 stam, ANB, hier ongetwijfeld ook haar pijlen op heeft gericht.

Daarnaast bestaat Finity al enige tijd en lijkt het erop dat het intern redelijk de zaakjes op orde heeft. Mede gezien de recente groei door middel van het aanwerven van een aantal nieuwe leden.
Hieruit blijkt dat de leiding serieus bezig is (geweest) met het creëren van een stam die, naar ik verwacht, met ANB zal strijden om de wereldwinst.
De stam kent met haar huidige ledenaantal van 13 een mooie samenstelling en grote.

Of Finity ook daadwerkelijk tot mooie acties, zowel offensieve als defensieve, in staat is vind ik nog wat lastig te beoordelen.
Als ik de overnamen stats van Finity bekijk springen hieruit niet direct gekke dingen naar voren.
Het heeft een aantal RIMstammetjes opgeruimd en nog wat overige zooi, maar er is nog niet echt sprake van een grote clash.
Misschien dat mensen de confrontatie met .S (Silentium.) definiëren als een grote clash?
Echter vind ik dat nog niet heel veel bijzonders, wat heen en weer geedel komt het vooralsnog op neer. 44 vs 48 dorpen is niet echt noemenswaardig.
Dus wat dat betreft heeft Finity nog wel het een en ander te bewijzen, maar wellicht dat dit in de nabije toekomst gaat gebeuren.

Voor nu krijgt de stam Finity van mij een veilige 7.

Reputatie
Ik heb persoonlijk al wat contact gehad met een aantal spelers van het account, wat me prima is bevallen.
Heb verder ook nog weinig vervelende verhalen over hen gehoord, zowel niet IG als hier op het AF.
Zelfs een aantal positieve verhalen, met name gerelateerd aan W49, waar een (paar) speler(s) van het account spelen op de huidige nr 1 daar.
Hierover heb ik de nodige lovende woorden voorbij zien komen.

Dit Wahed Fenomeen krijgt daarom een 8.


Overall
De totaal score komt neer op: 8 + 5 +7,5 + 7 + 8 = 35,5 => 7,1.
Een ruime 7, wat mij betreft doet dit recht aan de prestaties die tot op heden zijn neergezet.


De te rate speler
Graag zou ik zien dat de volgende rate het account 'God4strike' betreft.
Ben wel benieuwd wat mensen daarvan denken, viel me namelijk op dat dit account op rang 7 staat en groeirang 2.
 

DeletedUser74418

Guest
Echt top man heb met veel plezier gelezen :D ik ben nu aant genieten van mn vakantie maar zodra ik terug ben ga ik zeker iemand raten.
 

DeletedUser78131

Guest
+1 voor positiviteit w49
Ik speel uiteraard op #1 daar nu atm, daar ging het namelijk om

SUMMERVIBES WILL LIVE IN OUR HEARTS FOREVER YOUNG
 

DeletedUser76687

Guest
Jammer dat iedereen hier noob is, geen mooie rates dus.
 
Reactiescore
96
Echt top man heb met veel plezier gelezen :D ik ben nu aant genieten van mn vakantie maar zodra ik terug ben ga ik zeker iemand raten.

Hoe lang duurt die vakantie van jou? :)
 

DeletedUser61161

Guest
Uitkeringstrekkers! :p

Agja, deze maand nog 1x operatie en dan als alles goed gaat duurt het max nog een maand voordat ik weer kan werken :D
Doet er natuurlijk niks vanaf dat je 24/7 kan fappen en gewoon een lekker bedrag wekelijks op je bankrekening gestort krijgt :)
 

DeletedUser61134

Guest
Sjoert stopte zijn probleempje gewoon tussen de deur zodat hij langer kon profiteren
 

DeletedUser77014

Guest
Rate: God4Strike

Punten:


alt1rx39azlsa.png


Het account heeft op het moment van schrijven een dikke 4.263.911 punten en staat momenteel rang 2. Deze plek schommelt een beetje gezien Dame Guinevere & zowel Calamity. wisselen van plek en beiden van ANB zijn. Met een gemiddelde van een kleine 10.000 punten, een mooi verzorgd account waar zeker wel alles op orde is en er aandacht besteed aan een gewone goede opbouw van de dorpen.

Cijfer voor het puntenaantal wordt een
8.

ODA:

ac762b61e9f2cc287bede6b8225b3065.png


Momenteel staan het account rang 3 betreft ODA en rang 3 betreft ODD. De afgelopen 2 weken is het ODD van dit account gestegen van ongeveer 0 naar 28M. Een groot verschil in vergelijking met zijn ODA dat maar 15M bedraagt. Dit heeft ook te maken met enkele massa's van de stam Finity die overigens prima zijn afgeslagen zonder een al te grote verlies aan dorpen. Het verlies aan dorpen lag volgens mij rond de 2 dorpen als ik het goed heb.

De ODA score is zeer netjes, wanneer je de stats erbij pakt kom je denk ik op een intern uit van 2/7 van alle overnames. Die andere 5/7 zijn overnames zonder interns. Kortom; een prima ODA score. Jammer genoeg weinig massa's verricht sinds het account bij ANB is gekomen, maar deze zijn momenteel wel aan de gang. Momenteel is een deel van de ODA score te danken aan de grote winsten op het account, jawel, Mirage.

Cijfer voor de ODA/ODD score wordt een
8,5.

Ligging:

3bf7498749c78b1e5bd725bd035d67f5.png


Op het kaartje is de nummer 1 stam ANB te zijn met een pas bereikte punten aantal van 40M punten, de MB stam, Finity en de MB stam daarvan. God4Strike is geel afgebeeld en zijn al snel enkele dingen te zien die direct opvallen.

1 ding dat direct opvalt is het enorme lading safe dat deze speler heeft, meer dan 90% van al zijn dorpen liggen momenteel safe, een prima phalanx naar mijn mening. Aan de andere kant heeft de speler wel enorm veel front, wat ook wel te zien is bij sommige spelers van Finity. Dit heeft meer te danken aan het lage aantal grote spelers op deze wereld wat weer een gevolg is van alle interns & fusies die geweest zijn op deze wereld, bah. :mad:

Het account is al langere tijd een goed groeiend account met veel potentie om nog groter te worden. Met de spelers boven hem en de phalanxen daarvan zal het kwestie van tijd worden wanneer ze de zijkant van Finity gaan bereiken en de spelers van Finity zo op een gemakkelijke wijze kunnen breken.

Cijfer voor het cluster en de ligging wordt een
9,5.

De stam:

De speler God4Strike zit al een lange tijd in de stam ANB nadat de stam Quest voor een grotendeels was gefuseerd met ANB. Hierna volgde er nog een kleine fusie en dit was met Bingo. Sinds die fusie is er nog maar 1 speler bijgekomen, maar zijn er wel spelers vertrokken. ANB had voor de fusie maar een handvol spelers en momenteel is dat haast verdrievoudigt, niet echt top te noemen. Een stam dat groot wordt door middel van fusie's/interns is gewoon niet echt spannend. -> zie Finity.

De stam ANB bevat verder veel onbekende spelers. Spelers die eigenlijk minder vaak in de spotlights staan dan andere stammen van deze wereld. Maar dat zegt niks over de ervaring van deze spelers. Gezien ANB al een lange tijd de nummer 1 plek domineert en Finity ons niet kan bijhouden, zelfs niet door fusie's en interns zegt dat wel duidelijk wat over hoe wij omgaan met bepaalde dingen. De RIM mag dan nog niet gedomineerd worden door ANB in het oosten, maar er zijn tot heden nog geen fusie's plaats gevonden. Wat aan de kant van Finity wel het geval is.

Cijfer van de stam ANB geef ik een
8,5. Een stam met een prima sfeer, enthousiaste en leergierige spelers, fusie's/interns iets boven het gemiddelde en het leuke ligging. Voornamelijk het noorden en het zuiden van de wereld dat gewonnen kan worden door ANB, maar ook door Finity. Wanneer 1 van deze 2 stammen deze 2 plekken in bezit zal krijgen zal er of een groot verschil komen te ontstaan tussen de 2 stammen of zullen ze juist gelijk komen te staan.

Reputatie:

Het account heeft vaak meegedraaid in de schaduw, je hoort echt amper wat het account, tot heden dan. Op het account spelen meerdere spelers, wat een paar weken terug nog wat hoger lag. Wat ik weet van de spelers is dat ze veel inzet tonen in de stam en prima spelers zijn om mee te praten! Wel had dit anders kunnen zijn als de speler die was ontslagen nog had gespeeld. Tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat deze speler meerdere stabs heeft gepleegd op andere werelden (al is dat nog niet bewezen, zijn alleen verhalen geweest).

Cijfer voor de reputatie, dat voornamelijk een neutrale reputatie is, wordt een
6,5.

Tot slot:

Een gemiddelde van een 8,2 is een prima cijfer voor een account. Goede groei, ODA/ODD uitstekend, mooie ligging nu en voor in de toekomst en een reputatie dat voldoende is te noemen.

Next rate:

Ik ga terug naar de stam Finity en kies voor een gelijke soort speler als God4Strike betreft de bekendheid van het account, maar wel met verschillen op alle andere gebieden.

amiralmoeminin
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan