Rank The Top 20

Reactiescore
254
Ik legde enkel uit wat MCL1988 bedoelde met zijn post of wat ik dacht dat die bedoelde aangezien Vitalise de post wss verkeerd interpreteerde.

Nee, ik interpreteerde het juist. Vond het een prima post van hem, met een mooie uitleg op de vraagtekens de CbC stelde bij de groei van hun. Enkel het onjuiste stukje pikte ik eruit, expres. Aangezien veel spelers dat vaak gebruiken 'Ja, als ik al m'n edels op maak sta ik top 3'. Zo'n uitspraak kan je nooit nakomen, tenzij je echt precies weet hoeveel edels de huidige top 3, of wat spelers er net achter hebben.
 
Reactiescore
973
Gasten 1ms heeft niks meer met skill te maken maar dat is puur geluk. Het menselijk vermogen kan net een onderscheid maken op 200ms (je kan van die testen doen op internet: hoe snel is je reactievermogen). Iedereen die beweert nauwkeurig te kunnen timen op bijvoorbeeld 50ms liegt of gebruikt een bot. Let op ik bekritiseer de timing op 1ms niet, alleen het is een beetje onterecht om iemand daarvoor te prijzen.

Reactievermogen gaat niet bepaald op als je precies weet wanneer je moet reageren. Kernessentie van je reactievermogen is dat je dat juist niet weet en hoe snel je daarop reageert. Timen is meer mikken dan reageren. Wereldklok (ds_timer) en extreem stabiel snel internet zit je ver beneden je eigen reactietijd.

Het verschil tussen je reactietijden is eigenlijk je timegap, en met oefenen is die vrij minimaal.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser73972

Guest
Reactievermogen gaat niet bepaald op als je precies weet wanneer je moet reageren. Kernessentie van je reactievermogen is dat je dat juist niet weet en hoe snel je daarop reageert. Timen is meer mikken dan reageren. Wereldklok (ds_timer) en extreem stabiel snel internet zit je ver beneden je eigen reactietijd.

True, alhoewel op 1ms timen echt wel gewoon geluk is :p
 
Reactiescore
973
True, alhoewel op 1ms timen echt wel gewoon geluk is :p

1 ms is geluk ja. Vind timen ook uberhaupt geen skill, maar het hele reactievermogen verhaal klopte alleen niet :D
 
Reactiescore
372
Reactievermogen gaat niet bepaald op als je precies weet wanneer je moet reageren. Kernessentie van je reactievermogen is dat je dat juist niet weet en hoe snel je daarop reageert. Timen is meer mikken dan reageren. Wereldklok (ds_timer) en extreem stabiel snel internet zit je ver beneden je eigen reactietijd.

Het verschil tussen je reactietijden is eigenlijk je timegap, en met oefenen is die vrij minimaal.

Je hebt gelijk hoor :p Ik had inderdaad niet meegenomen dat het niet direct een reactie is in de puurste zin.

Trouwens definieer minimaal eens, want er is natuurlijk altijd nog een limiet waar het menselijk vermogen gewoon niet overheen kan.
 
Reactiescore
1.015
Je hebt gelijk hoor :p Ik had inderdaad niet meegenomen dat het niet direct een reactie is in de puurste zin.

Trouwens definieer minimaal eens, want er is natuurlijk altijd nog een limiet waar het menselijk vermogen gewoon niet overheen kan.

Ik schat dat het menselijk vermogen rond de 100 ms kan, misschien net wat eronder.
 

DeletedUser5114

Guest
Leuke discussie dit, 1 ms is gewoon puur geluk daar is iedereen het wel mee eens neem ik aan.
Dat het menselijk vermogen op 100 ms zou zitten, kan ik me gerust in vinden.
Het is is na mij mening meer gevoelsmatig, 9/10 keer lukt het me wel om tussen de 200-250 ms te timen.
maar wanneer ik tussen de 700-750 zou moeten timen dan is het resultaat velen malen lager.
 
Reactiescore
1.015
Wel wat sneller hoor

Ja, via tw waarschijnlijk wel. Dan heb je een window en ken je onderhand de timing wel met stabiel internet. Pak dat je letterlijk een reactiespel speelt, bv. op het internet. Daar zitten de eersten ter wereld rond de 110 ms gemiddeld, vandaar dat ik 100 zei.
 

DeletedUser73972

Guest
Op speeds heb je op lange rondes vaak momenten waar je 100-200 snipes op een uur moet doen. in het begin snipete ik ongeveer de helft van de treintjes over de mogelijke 150 ms heen, tegenwoordig is dat 150 op de 200 treintjes op de 2de edel (binnen 50ms). Ik wil dus best geloven dat er mensen zijn die mits een hele goede verbinding en time skills gewoon haast 100% op de 2de edel kunnen snipen op 50ms. Dat vormt in mijn ogen +- de limiet waarop je bewust consequent kan timen, maar is niet gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek ofzo puur uit eigen ondervindingen.
 

DeletedUser61161

Guest
Op speeds heb je op lange rondes vaak momenten waar je 100-200 snipes op een uur moet doen. in het begin snipete ik ongeveer de helft van de treintjes over de mogelijke 150 ms heen, tegenwoordig is dat 150 op de 200 treintjes op de 2de edel (binnen 50ms). Ik wil dus best geloven dat er mensen zijn die mits een hele goede verbinding en time skills gewoon haast 100% op de 2de edel kunnen snipen op 50ms. Dat vormt in mijn ogen +- de limiet waarop je bewust consequent kan timen, maar is niet gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek ofzo puur uit eigen ondervindingen.

Ik denk dat speeds wel wat lastiger zijn dan de normale werelden dus ik weet wel zeker dat mensen 100% op 50 ms kunnen timen :cool:
 
Reactiescore
1.018
Ik denk dat speeds heel andere vaardigheden vragen dan gewone werelden dus dat er niet van makkelijker of moeilijker gepraat kan worden. Wel geloof ik je dat er zat mensen zullen zijn die 100% op 50 ms zullen timen

P.S. Sjoert is noep
 

DeletedUser61161

Guest
Ik denk dat speeds heel andere vaardigheden vragen dan gewone werelden dus dat er niet van makkelijker of moeilijker gepraat kan worden. Wel geloof ik je dat er zat mensen zullen zijn die 100% op 50 ms zullen timen

P.S. Sjoert is noep

Doe is niet zo eigenwijs :mad:
 

DeletedUser73972

Guest
Rank The Top 20 (#2)

Tijdens je middagpauze eens een rate van de top 20 doen he, ik ga er niet ongelooflijk veel opzoekwerk in steken, hoogstens hier en daar eens wat stats opzoeken, maar lijkt me niet dat het altijd zo in detail hoeft te gaan ipv op gevoel. In de Spoiler de huidige top 20 bij het starten van het schrijven van deze post:

d8f1d0fb2f743a61cb18995097b37012

df0a7d71cc9b09fec7ac4743cd2bf2bb.png

1. .Team Rocket.

Al geruime tijd rang 1, zitten in .R & staan bekent om instabiele spelers in een instabiele stam dankzij veel pp gebruik. Veel meer dan zeggen dat dit ook mijn gevoel is kan ik niet zeggen. Ze hebben wel samen met hun stam .R een heel groot front met Angels en hoewel ik denk dat Angels dit moet winnen, ben ik benieuwd of ze hier een goede strijd kunnen opzetten en alsnog credits verdienen voor hun w47.

2. Chna-Nung

Staat ook al een hele tijd in de top van de ranglijsten. Onlangs was aan het licht gekomen in het stabtopic over hun vuil speel wat mijn achting tov hen uiteraard weer doet dalen. Ik hoor verschillende verhalen dat ze de ene keer onderschat zouden zijn en dan weer overschat. Ik ben ook van mening dat ze een niveautje hoger staan dan neem nu als voorbeeld de stam .R, maar als je ze hier verschillende niveau's boven zou achten je ze weer overschat. De stam TSC is natuurlijk ook een halve troll stam denk ik, waardoor ik de toekomstkansen van dit account niet al te rooskleurig inschat, tenzij ze natuurlijk Angels kunnen joinen, maar dat valt maar te betwijfelen.

3. Peanut 007

Ik zal zo objectief mogelijk proberen schrijven over mijn eigen stamleden, maar uiteraard moet je mijn ratings over Meow spelers met een korreltje zout nemen. Om het interessant te houden voor de rest zal ik proberen ook hun persoonlijkheid bij de rate te betrekken, zodat je de accounts een beetje leert kennen. Dit account is voor mij dus al direct een echt toppertje, niet omdat het het grootste lid van Meow is en op rang 3 staat, maar omdat de personen die erop spelen ondanks hun ervaring het spel nog steeds nemen hoe het hen tegemoet komt. Heb er al enorm veel mee zitten grappen en ze zijn de eerste mensen waarbij ik echt kan lachen met hun Belgen-Hollander moppen, waar Chris een Belg is + stamoudste & Geoffrey een Hollander plagen ze elkaar constant, en lachen we geregeld wat af. Puur account gerelateerd is het een account dat gestabt is geweest door noxorion en dit zonder enige moeite heeft weten omkeren. Ook met hun grote front tegen E.Baw zie ik hen niet snel een dorpje verliezen indien E.Baw plots zou besluiten een keer iets terug te doen.

4. Noire

Het acc waar misschien de grootste verwachtingen waren voor W47 en zijn in mijn ogen ook onderweg om toch iets moois neer te zetten onder grote druk. Ze hebben ook al 4 dorpen overgenomen van Psycho als enige echt noemenswaardige overnames en zien nog steeds hun teller van verloren dorpen op 0 staan, inclusief recaps. Psycho is toch in mijn ogen 1 van de 3 stammen samen met Meow en Angels die de meest rooskleurige toekomst voor zich hebben. De grote vraag zal zijn of Noire nu de lijn door zal trekken met zo nu en dan dorpen afsnoepen van Psycho, of dat dit een eenmalige actie was.

5. .Royalist.

Account dat ook al lang in de top meedraait zonder dat men er weinig over wist. Nadat het account wat geworsteld heeft met co's die rare acties deden heeft Jannick (hoofdspeler) de juiste beslissing genomen om de pass te veranderen en een gloednieuw team rond .Royalist. te creëren. Waar ik vorige maand zou gezegd hebben dat het account zeer actief, geskilld was, maar dat het acc op zich nogal instabiel leek zijn nu alle problemen van de baan. Ik en Jannick hebben onze natuurlijke klik gemaakt toen hij plots in de chat commente 'Je moet je open stellen voor de mogelijkheden' en ik de enige was die de avatar-referentie met koning Bumi snapte. Qua ligging zal het account het moeilijk hebben om snel front te creëren maar achja, defbunker spelen voor een tijdje kan ook handig zijn voor ons :D

6. the owner2

Zit nu in de stam Show. samen met Edjeraketje die dan weer zonder het zelf te beseffen de du zou zijn van TAOD (angels, staat op zijn profiel als grapje denk ik). Het kan wel een vriendschappelijke band impliceren gezien het front tussen die 2 ook gewoon dodelijk kil is dus over de stam Show. in het algemeen weet ik niet echt wat ik moet denken. Wat ik wel weet is dat hij een echt lelijke account naam heeft. De stam lijkt atm stabiel met 2 leden en vermoedelijk ook een pbg met hun naburige .R leden die wie weet Show. nog zullen joinen eens .R zou vallen. Pure speculaties dit laatste natuurlijk, maar wie weet.

7. .Lintouchable

Weeral een Meow speler :D Misschien het lid dat het verste van mij verwijderd is en ook een spurt heeft gedaan omhoog in de rankings. Er zitten een paar goede spelers op die wat aan de stillere kant in de stamchat, maar als ik eens individueel met hen ga spreken een aangename indruk op me achterlaten. Het account zal ook binnenkort front krijgen met Psycho en dat zal dé test vormen voor het account deze wereld, indien het ooit tot schermutselingen zou komen.

8. Krondor28

1 van de sterke accounts van Psycho als ook 1 van de enige waar ik al wat van gehoord heb, samen met ethnocentric. het zou me dan ook niet verbazen moesten deze 2 de sterke mannen zijn binnen Psycho die de lijnen van de stam uiteen zetten. Als je ook eens gaat kijken naar het cluster kan een rim account in deze fase niet mooier worden dan dit: zo'n uitgestrekt cluster in deze fase met alle tegenstand binnenin hun cluster weggewerkt. Het is niet een acount waar ik op zou willen spelen, maar als je een speler bent die graag een rim accountje hebt hebben zij veruit het mooiste van w47 (ook al bestaat er geen 'rim' meer, het account ligt achter de stam dus beschouw ik het als rim).

9. Survival Of The Richest

Geniale naam, dat om te beginnen met ook een paar leuke bespelers op heb ik vernomen die zeker wel wat kunnen. Wat hun doelen zijn deze wereld heb ik het raden naar, maar hoewel ik ze veel beter inschat dan een chna-nung zitten ze wel in een soortgelijke, stamloze situatie, hoewel ik de kans bij dit account veel groter schat dat ze alsnog een gepaste stam vinden dan dat dit bij chna-nung het geval is.

10. Hero Of The Soviet Union

Het 4de Meow lid :D de bespelers van dit acc hebben wel een goede stijl van spelen vind ik. Aanvallend ingesteld, en zullen solo tegen een 1,2 miljoen stam moeten in de rim (of misschien krijgen ze hulp, wie weet ^^). Dit moet geen al te grote klus voor hen voorstellen, maar het zal dus niet het easy peasy rim bashen & edelen worden als ze geen geluk hebben. Niet dat ze dat niet een keer zouden verdienen, gezien ze tot nu toe al hard hebben moeten bashen om hun huidige dorpen te verkrijgen.

11. Darkyr
niet zo'n goed cluster, wel heel ingesloten he, ik probeer mijn oordeel over de individu'en pas te vellen wanneer ik er zelf een keer mee heb gepraat / gespeeld en dat lijkt op het eerste zicht nog mee te vallen, wat er nu de komende tijd niet echt zit aan te komen gezien Meow een vrij bloeddorstige stam is :bijl: :bijl: :bijl: Eveneens als de rest van de .R spelers leg ik deze speler geen rooskleurige toekomst voor, eerder een iets zwartere toekomst van dood en verderf.

12. The Owner

Copy paste van hierboven (zonder de kata/vuil spel verhalen) + dat spelen met die the owner namen wat me een beetje de ogen uit steekt.

13. Argwahn

Een acc waar ik nauw in contact mee stond voor deze wereld begon gezien ik Sander en Jeremy die hierop speelden heel goed kende aangezien het mijn co's waren. Geen idee of ze er nu nog op spelen (waarschijnlijk niet), maar als de huidige bespelers een beetje op Jeremy & Sander lijken kan ik enkel positief zijn :D van dit acc zowel IG als op het AF nog maar bitter weinig gehoord, en ik hoop een keer wat meer te lezen over hen in de toekomst gezien het mij wel een degelijk accountje lijkt.

14. Borno

Name change much? :p Ik zal ze raten als prins pils want die naam gaf nog een aura van gezelligheid. De heetheid van Emile en de coolheid van Phillipe complementeren elkaar perfect met als resultaat misschien wel het sterkste acc van Angels. Hebben zich al zowel in aanvallend als verdedigend vlak al getoond deze wereld, wat een uitzondering is als angels-lid

15. Aucune Chance

Ah Aucune chance :D Mooie naam, dat zeker! Heb ook mogen vernemen dat een speler van Dabosio & aucune chance elkaar IRL kenden, hopelijk vertellen die 2 elkaar niet teveel door :eek: Het begint me steeds meer en meer op te vallen dat de Angels leden een beetje bolvormige clusters hebben, waar Meow vooral uitgerekte clusters heeft & Psycho een mix is van beiden. Dit ligt waarschijnlijk aan het feit dat ze zowat 60 % van de wereld hebben als plaats om uit te breiden en hier dus ook optimaal gebruik van maken.

16. Imminent Disaster

Een nakende bedreiging kan je wel zeggen ja, is 1 van de weinige accounts die effectief al iets noemenswaardig gepresteerd hebben op het wegspelen van e.baw na dan, maar dat beschouw ik als iets collectiefs. Waar ik op doel is het blitzen van Devastating Influence / Jannes waar het naar hun eigen zeggen aan een individuele fout lag, maar volgens mij zeer zeker ook aan de strakke aanvallen die Imminent op het account heeft uitgevoerd. Hans de hoofdspeler is een zelfzekere kerel waar je zeker wel een 2de keer moet vragen voor je een dorpje in zijn edellijn krijgt! :D (niet negatief bedoeld natuurlijk, hij is standvastig).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser73972

Guest
17. Sparky

Het Rim account dat indien het een front had hun front zonder twijfelen zou verpulveren. Bij de fusie tussen Red. en Meow was misschien het meest jammere dat we dit account in de nabije toekomst niet actief zullen zien aan een front (tenzij misschien via vv eens). De spelers erop zijn zeker ook toppers maar ik heb geen idee of ze graag hebben dat ik hier bekend maak wié de bespelers zijn, al weten de meesten het hier misschien al, ik heb geen idee.

18. MR Sniffles

Onze sniffles tussen al deze katjes :D hebben op vorige werelden ook al enkele keren een solide start gehad maar hierna altijd jammer genoeg gestopt / weggespeeld gezien ze problemen hebben met hun stam. Dit hadden we opgemerkt voor ze Meow joinden en we hebben ons actief bezig gehouden met het acc om te kijken waar het vorige werelden mis ging. Met dat kleine beetje begeleiding als ook heel goede buren, extra skills op het account ben ik er zeker van dat dit hun wereld gaat worden waar het wél gaat lukken :D

19. Destroy All Humans

1 van de 2 Psycho accs in deze ranking, ik kan niet veel anders doen dan zeggen dat ik ook over dit acc vrij weinig weet en het ook net echt in de gaten heb gehouden, hier blijf ik dus neutraal over, al veronderstel ik dat het account wel oké bezet is en dergerlijke.

20. Feroliciouz

Om af e sluiten het 8e Meow lid in deze lijst! Onlangs ben ik te weten gekomen dat Geoffrey op dit acc dezelfd erichting in dezelfde universiteit (enkel 2 jaartjes hoger) studeert dan ik. Best handig denk ik dan want ik heb hem nog handige documentjes kunnen afhandig maken als ook tips gekregen over where to go in Leuven & over de toekomst :D Puur acc gerelateerd dan weer is het een acc met ht grootste / moeilijkste front atm van Meow maar gewoon dik in de plus staat tegen E.baw. Ook Alexander op het acc ken ik al van w37 waar het zeker een goede bende vormt van 3 kotgenoten op 1 acc
 
Reactiescore
2.303
Prins Pils = Borno domme mathi.
 
Bovenaan