Range casualwerelden

Reactiescore
323
Het nadeel is wel dat de mensen die begonnen met ontiegelijk veel pakketjes nog meer voordeel krijgen. Dus te hoog en te vroeg moet je ook niet doen..
Of je kan geen inventaris meer meenemen naar een nieuwe casual. Of in ieder geval meer geen GSpakketten, dat zou al schelen.
 
Reactiescore
127
Ik denk dat we de afgelopen weken/maanden al kunnen zien hoeveel accounts er op barbaar gaan, en voor de mensen die er ook op letten ik zie dat er nu ook weel veel bijkomen.
Ook al is het een casual wereld, dat betekend niet dat we over een aantal maanden niks meer kunnen edelen en de range pas in december aangepast wordt.
 
Reactiescore
30
Ik denk dat we de afgelopen weken/maanden al kunnen zien hoeveel accounts er op barbaar gaan, en voor de mensen die er ook op letten ik zie dat er nu ook weel veel bijkomen.
Ook al is het een casual wereld, dat betekend niet dat we over een aantal maanden niks meer kunnen edelen en de range pas in december aangepast wordt.

Ik spel het spel niet om barbaren dorpen over te nemen. Ik speel voor actie. Als ik dorpen wil opbouwen om er verder niks mee te doen kan ik net zo goed wat anders spelen
 
Reactiescore
142
Even een opsomming van feiten en mogelijkheden:

  • Er zijn nog goede spelers die net beginnen, geef hen de kans en tijd op te bouwen. De range verbreding dus niet te vroeg.
  • Doe het in stapjes zoals gebruikelijk is. Kleinere stapjes die elkaar sneller opvolgen zou eventueel een optie zijn.
  • Zolang er geen nieuwe casual wereld start, zullen er nieuwe spelers bij blijven komen. De range verbreding doen dat er een nieuwe casual wereld start zou dus een optie zijn.
  • Er zijn genoeg mensen die om welke reden dan ook op barbaar gaan is mijn ervaring, al kun je daar niet op wachten :rolleyes:
  • Inventaris meenemen naar nieuwe casual werelden maakt het mogelijk om sneller te groeien, een ideetje zou zijn om in de eerste twee maanden van de start van een casual wereld de mogelijkheid inventaris mee te nemen uit te zetten.
  • Er zijn spelers die casual spelen in verband met hun tijd of prive omstandigheden, die soms een aantal dagen niet inloggen, en daarom juist voor een casual wereld kiezen zodat ze niet als ze na een aantal dagen weer inloggen al hun dorpen kwijt zijn. Weer je door een vroegtijdige range verbreding niet juist die spelers helemaal van het spel? Juist nu er steeds kleinere werelden komen?
  • Een optie zou zijn om de verlaging van de goudmunt prijs weg te laten als de range verbreding eerder komt. En de goudmunt prijs in te stellen als het einde van de wereld nadert, gelijk aan een normale wereld.

Zo even een aantal dingen waar ik hierbij over nadacht.
 

DeletedUser

Guest
Even een opsomming van feiten en mogelijkheden:

  • Er zijn nog goede spelers die net beginnen, geef hen de kans en tijd op te bouwen. De range verbreding dus niet te vroeg.
  • Doe het in stapjes zoals gebruikelijk is. Kleinere stapjes die elkaar sneller opvolgen zou eventueel een optie zijn.
  • Zolang er geen nieuwe casual wereld start, zullen er nieuwe spelers bij blijven komen. De range verbreding doen dat er een nieuwe casual wereld start zou dus een optie zijn.
  • Er zijn genoeg mensen die om welke reden dan ook op barbaar gaan is mijn ervaring, al kun je daar niet op wachten :rolleyes:
  • Inventaris meenemen naar nieuwe casual werelden maakt het mogelijk om sneller te groeien, een ideetje zou zijn om in de eerste twee maanden van de start van een casual wereld de mogelijkheid inventaris mee te nemen uit te zetten.
  • Er zijn spelers die casual spelen in verband met hun tijd of prive omstandigheden, die soms een aantal dagen niet inloggen, en daarom juist voor een casual wereld kiezen zodat ze niet als ze na een aantal dagen weer inloggen al hun dorpen kwijt zijn. Weer je door een vroegtijdige range verbreding niet juist die spelers helemaal van het spel? Juist nu er steeds kleinere werelden komen?
  • Een optie zou zijn om de verlaging van de goudmunt prijs weg te laten als de range verbreding eerder komt. En de goudmunt prijs in te stellen als het einde van de wereld nadert, gelijk aan een normale wereld.

Zo even een aantal dingen waar ik hierbij over nadacht.

Kortom Casual is voor zeer luie spelers:eek:

ON: Ik ben het gewoon eens dat deze wereld wel eens wat sneller die regel mag verbreden. Ik ben al op deze wereld gestopt, omdat er na een week al geen enkele uitdaging meer was.
 
Reactiescore
42
Het probleem van deze Casual is dat er teveel spelers op zitten die er gewoon niet op thuis horen. We noemen geen namen, maar een vorige Casual winnend afsluiten moet toch een teken zijn, nietwaar?
En dan hoor je wel "maar ik heb geen tijd voor een normale wereld" maar dat is onzin wanneer je ziet hoeveel er door deze spelers gefarmd wordt, en dat er 2-3 personen op elk account spelen.
Verder hebben zij alle kleine regeltjes goed begrepen, en zijn dus de wereld met een enorme voorraad GS pakketten en Prestigieuze Pakketten begonnen, waardoor ze binnen de kortste keren buiten de aanvalsrange gingen komen van vrijwel alle andere spelers. En nu lopen te klagen dat de barbjes op zijn!

Ik kan alleen maar zeggen: Je wist de regels heel erg goed toen je aan deze wereld begon. De situatie waarin je je nu bevindt kon je al maanden aan zien komen. Bevalt het je niet en wil je meer strijd dan zou ik zeggen: Ga op delete en start met je team op een normale wereld. Win-Win-Win situatie: Beter voor jullie, beter voor de rest van de spelers op deze wereld, en een normale wereld is weer een aantal sterke spelers rijker.

Nu aan Innogames vragen om snel de regels aan te passen omdat jullie alle barbjes opgeëdeld hebben en nu zo snel mogelijk alle kleine spelers om je heen wensen op te ruimen is op z'n zachtst gezegd unfair.
 
Reactiescore
29
Deze casual is toch al redelijk scheef getrokken en "verpest" door de huidig geldende entree regels, dus wat maakt de range dan verder nog uit. Waarom vroegtijdig verlagen, alleen voor een beetje meer actie? Tja, sorry hoor! :mad:
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
127
Ik spel het spel niet om barbaren dorpen over te nemen. Ik speel voor actie. Als ik dorpen wil opbouwen om er verder niks mee te doen kan ik net zo goed wat anders spelen

Dat is ook wat ik aangeef:D
 
Reactiescore
42
Dat is ook wat ik aangeef:D
En dat is ook precies wat ik aangeef: Wil je actie en strijd, ga dan met je team naar een normale wereld. Maar dwing de rest van deze Casual niet om aan jouw behoeftes te voldoen door als kanonnenvoer voor jullie opgepompte accounts te dienen.
 
Reactiescore
323
Het probleem van deze Casual is dat er teveel spelers op zitten die er gewoon niet op thuis horen. We noemen geen namen, maar een vorige Casual winnend afsluiten moet toch een teken zijn, nietwaar?
En dan hoor je wel "maar ik heb geen tijd voor een normale wereld" maar dat is onzin wanneer je ziet hoeveel er door deze spelers gefarmd wordt, en dat er 2-3 personen op elk account spelen.
Verder hebben zij alle kleine regeltjes goed begrepen, en zijn dus de wereld met een enorme voorraad GS pakketten en Prestigieuze Pakketten begonnen, waardoor ze binnen de kortste keren buiten de aanvalsrange gingen komen van vrijwel alle andere spelers. En nu lopen te klagen dat de barbjes op zijn!

Ik kan alleen maar zeggen: Je wist de regels heel erg goed toen je aan deze wereld begon. De situatie waarin je je nu bevindt kon je al maanden aan zien komen. Bevalt het je niet en wil je meer strijd dan zou ik zeggen: Ga op delete en start met je team op een normale wereld. Win-Win-Win situatie: Beter voor jullie, beter voor de rest van de spelers op deze wereld, en een normale wereld is weer een aantal sterke spelers rijker.

Nu aan Innogames vragen om snel de regels aan te passen omdat jullie alle barbjes opgeëdeld hebben en nu zo snel mogelijk alle kleine spelers om je heen wensen op te ruimen is op z'n zachtst gezegd unfair.

Dan is het de vraag, wanneer hoor je op een casual wereld thuis. Een hoog farmrecord zegt vrij weinig, dat kan iedereen in een actief weekendje behalen. De rest van de week kan je gewoon te weinig tijd hebben om veel toe te voegen aan een team op een 'normale' wereld. Wie neemt er nou een co aan die 1x per week een farmrun stuurt en voor de rest eigenlijk niks doet? :D In mijn optiek zijn er een aantal soorten casual spelers:

- de luie/inactievere spelers die het spel wel kennen en met veel meer activiteit moeiteloos meekunnen op een normale wereld (waar ik atm onder val, jij vermoedelijk ook :D)
- de typische casualspelers, die wel actief zijn op de casual, veel farmen, maar al jarenlang stilstaan in hun twontwikkeling en op een normale wereld keihard zullen falen (en na een rangevergroting ook weggeedeld zullen worden),
- de beginnende spelers: spelers die nog wat tijd nodig hebben om het spel te leren maar wel potentie hebben.

Spelers uit al deze catagorieën horen wat mij betreft op een casualwereld thuis, en ze waren allemaal vertegenwoordigd in de winnende stam waar jij naar refereert.
Ik ben me inderdaad van de casualregels bewust, en ik zou er ook geen problemen mee hebben als deze casualwereld een flinke omvang zou krijgen, zoals bijvoorbeeld casual 1 of casual 2. Echter gaat dat gewoon niet meer lukken, net als 'normale' werelden zal deze casual klein blijven. Rond de zomer zal er waarschijnlijk weer een nieuwe casualwereld geopend worden, waardoor deze casual ook niet meer zal groeien. Dan krijg je gewoon het probleem dat spelers vast gaan liggen, en daardoor zullen veel spelers stoppen, wat gewoon zonde is. Tot die tijd mag deze wereld van mij gewoon een lage aanvalsrange hebben, maar vanaf het moment dat de wereld sluit voor nieuwe spelers moet de range stapsgewijs omhoog.

En je bent een beetje hypocriet, jij kwam met veel meer pakketjes dan welke Famke speler dan ook. Volgens mij heb je op cas3 flink veel pakketten zitten sparen om hier groot te worden. Anders had je mij er niet zo hard uitgegroeid :D
 
Reactiescore
127
En dat is ook precies wat ik aangeef: Wil je actie en strijd, ga dan met je team naar een normale wereld. Maar dwing de rest van deze Casual niet om aan jouw behoeftes te voldoen door als kanonnenvoer voor jullie opgepompte accounts te dienen.

Had ik maar een team ik ben gewoon solo en zit op een hbo opleiding waar ik al mijn tijd in investeer. Het zijn niet alleen mijn behoeftes, andere stammen geven hier ook wel aan dat er iets verandert moet worden.
 
Reactiescore
273
- de luie/inactievere spelers die het spel wel kennen en met veel meer activiteit moeiteloos meekunnen op een normale wereld (waar ik atm onder val, jij vermoedelijk ook :D)
- de typische casualspelers, die wel actief zijn op de casual, veel farmen, maar al jarenlang stilstaan in hun twontwikkeling en op een normale wereld keihard zullen falen (en na een rangevergroting ook weggeedeld zullen worden),
- de beginnende spelers: spelers die nog wat tijd nodig hebben om het spel te leren maar wel potentie hebben.

Je vergeet een speciale categorie:

- De speler die doet alsof hij héél goed is en alle termen van TW uit z'n hoofd leert om zo goed over te komen op andere, terwijl die ondertussen er geen bliep van bakt en vervolgens een zeker persoon praktisch smeekt om op zijn account te komen zodat hij zijn grote woorden waar kan maken WOUTER EN WOUTER!
 
Reactiescore
323
Je vergeet een speciale categorie:

- De speler die doet alsof hij héél goed is en alle termen van TW uit z'n hoofd leert om zo goed over te komen op andere, terwijl die ondertussen er geen bliep van bakt en vervolgens een zeker persoon praktisch smeekt om op zijn account te komen zodat hij zijn grote woorden waar kan maken WOUTER EN WOUTER!
Of een speler die zo slecht is dat het twteam zijn acc maar gewoon banned omdat hij het toch niet gaat redden :D
 
Reactiescore
73
En je bent een beetje hypocriet, jij kwam met veel meer pakketjes dan welke Famke speler dan ook. Volgens mij heb je op cas3 flink veel pakketten zitten sparen om hier groot te worden. Anders had je mij er niet zo hard uitgegroeid :D

http://prntscr.com/ix69t6

Mja ik denk dat je stamgenoot wel de meeste pakketjes heeft meegenomen met 48.000 pakketjes:D

Wel leuk dat hij er maar 1.000 heeft gebruikt, dat maakt het wat eerlijker:)
 
Reactiescore
323
Reactiescore
127

DeletedUser79337

Guest
En je bent een beetje hypocriet, jij kwam met veel meer pakketjes dan welke Famke speler dan ook. Volgens mij heb je op cas3 flink veel pakketten zitten sparen om hier groot te worden. Anders had je mij er niet zo hard uitgegroeid :D

't zou pas hypocriet zijn als hij ook zat te klagen.
 
Reactiescore
42
Dan is het de vraag, wanneer hoor je op een casual wereld thuis. Een hoog farmrecord zegt vrij weinig, dat kan iedereen in een actief weekendje behalen. De rest van de week kan je gewoon te weinig tijd hebben om veel toe te voegen aan een team op een 'normale' wereld. Wie neemt er nou een co aan die 1x per week een farmrun stuurt en voor de rest eigenlijk niks doet? :D
Goh, puur toeval zeker dat elk barbje dat ik edel er wel farms van Famke op lopen. En dat mijn stamgenoten dezelfde ervaring hebben.

En je bent een beetje hypocriet, jij kwam met veel meer pakketjes dan welke Famke speler dan ook. Volgens mij heb je op cas3 flink veel pakketten zitten sparen om hier groot te worden. Anders had je mij er niet zo hard uitgegroeid :D
Nee hoor, die Prestigieuze pakketjes waren in een week op. Maar binnen KOH hebben we een Parentage systeem. Alle stamgenoten sponsoren mij dagelijks met overtollige GS, uiteraard op volledig vrijwillige basis, in ruil waarvoor ze gebruik kunnen maken van mijn def en clears. Werkt prima voor beide zijden. Kost hun maar weinig, maar levert mij toch al gauw 0.5 tot 1 edel per dag op. :)

Maar je zult toch de definitie van hypocriet moeten opzoeken. Ik ben juist NIET hypocriet. Ik heb me jaren er voor ingezet om de regels te verbeteren, maar liep steeds tegen een muur van onwil en leugens van de mods op. Uiteindelijk heb ik dus besloten om nooit meer contact te hebben met die lui, en gewoon te spelen binnen de gestelde regels. Onder het motto: dit zijn de regels, bevalt het niet ga dan wat anders spelen. En dat is mijn advies aan jou dus ook: de regels zijn bekend, en wanneer je andere regels wil om meer strijd te krijgen ga dan op een gewone wereld verder spelen waar de regels wel naar jouw zin zijn.
 

DeletedUser76987

Guest
ik ga hier helemaal niet mee akkoord... ik lig aan de rand van deze wereld en momenteel heb ik voldoende edelmogelijkheden. Famke moet even heroverwegen om hun inactieve spelers te kicken en over te nemen (want er zitten hier en daar wel inactievelingen in die stam)

als de limiet sneller opgeheven wordt, dan hebben actieve spelers die later zijn gestart helemaal geen mogelijkheid meer om te groeien... misschien lijkt het me een beter idee om de casual werelden meer te promoten en duidelijker uit te leggen waarvoor deze werelden dienen enz!

verder denk ik dat als je een nieuwe wereld opent, je misschien meerdere van die werelden op dezelfde casual wereld kan zetten, zo worden die casual werelden ook groter en heb je minder casual werelden nodig... ik heb op Cas2 gespeeld en zie het verschil, maar net omdat ik die wereld tot het einde heb gespeeld kan ik beter inschatten wat de gevolgen zijn om de limiet sneller op te heffen.

misschien is het ook een idee om spelers die meer dan 7 dagen niet meer actief zijn geweest (of 14 dagen niet ingelogd hebben), sneller bb te laten worden. dit duurt nu soms enorm lang vanwege de premium...
 
Bovenaan