Rammen & katapulten

DeletedUser

Guest
1. Rammen vernietigen alleen muren, katapulten alle gebouwen behalve muren?
2. Hoeveel rammen moet je sturen om een muur 1 level naar beneden te halen en hoeveel moet je er sturen om ze 20 lvl's naar beneden te halen?
3. Zijn katapulten nuttig + hoeveel moet je er op een gebouw zetten om het een level naar beneden te krijgen of zelfs geheel te vernietigen (en verschilt dit van gebouw tot gebouw)?
4. Kunnen rammen / katapulten iets uitrichten tegen vijandelijke troepen (bv. ram geeft dekking tegen boogschutters; katapult haalt boogvolk ofzo neer)?

Ty voor de info, als je gewoon algemeen extra weetjes ofzo hebt mag je die ook altijd zetten :)
 

DeletedUser

Guest
1. Katapult kan je op alles mikken, dus ook op muren.
2. Ligt eraan hoeveel verdediging er in het dorp van de verdediger staat, en het level van de muur zelf.
3. Valt niet te zeggen volgens mij.. 10 Kata's zijn iig al voldoende voor de verzamelplaats 1 lvl naar beneden.
4. Kata's volgens mij wel, die hebben nog een beetje aanvalssterkte, rammen niet, die hebben haast geen aanvalssterkte, voor de rest vallen rammen en kata's gewoon onder 'infanterie. '(?) al weet ik dat niet zeker.
 

DeletedUser

Guest
2. Ligt eraan hoeveel verdediging er in het dorp van de verdediger staat, en het level van de muur zelf.

Is er iets van een ratio in defense points ofzo daarvoor? Of is de bedoeling gewoon dat je de vijand cancelled-out met je troepen en dat de katapult dan pas kan werken? Of maakt een muur feitelijk niet veel uit als er geen vijand meer over is?

Ik vind gewoon dat er nogal weinig info te vinden is over beide belegeringstuigen en probeer ze wat meer te snappen, en in de simulator kan je ook niet alles testen...

Ty
 

DeletedUser

Guest
Ik weet wel dat ook al gaan al je aanvalstroepen dood, je rammen wel schade aan de muur aanrichten.. Zo heb je er toch wat aan om rammen mee te sturen in clears die totaal gedood worden. :)

Over hoeveel je precies nodig hebt voor één leven enzo zou ik echt niks kunnen zeggen, sorry.

Oja de muur maakt feitelijk niet heel veel meer uit als er geen vijanden meer in het dorp zitten, je muur geeft 'n standaardverdedigingswaarde, maar die is haast te verwaarlozen. Een muur is vooral handig om de 107% bonus.
 

DeletedUser710

Guest
1. Rammen vernietigen alleen muren, katapulten alle gebouwen behalve muren?
2. Hoeveel rammen moet je sturen om een muur 1 level naar beneden te halen en hoeveel moet je er sturen om ze 20 lvl's naar beneden te halen?
3. Zijn katapulten nuttig + hoeveel moet je er op een gebouw zetten om het een level naar beneden te krijgen of zelfs geheel te vernietigen (en verschilt dit van gebouw tot gebouw)?
4. Kunnen rammen / katapulten iets uitrichten tegen vijandelijke troepen (bv. ram geeft dekking tegen boogschutters; katapult haalt boogvolk ofzo neer)?

Ty voor de info, als je gewoon algemeen extra weetjes ofzo hebt mag je die ook altijd zetten :)

1. Rammen idd alleen muren, kata's alles
2. 300 op lvl 3
3. Ik zou kata's niet gebruiken, je hebt er toch niets aan met het mollen van dorpen, en daarbij nemen ze veel boerderijplaatsen in
4. dat weet ik niet
 

DeletedUser

Guest
Aantal benodigde rammen voor muur level 20

Je hebt 267 rammen level 2 nodig om een muur level 20 naar beneden te halen.
 

DeletedUser

Guest
Ik kan met m'n tweehonderd rammen per aanvalsleger ook wel een muur naar 0 brengen vanaf 20. Ligt aan de hoeveelheid def in het dorp.
 

DeletedUser

Guest
ik val nooit aan met katapult en rammen zeker niet als ik het dorp wil overnemen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ik vind als je overneemt muur kapot maken ok.Maar als je dan nog een katapulten hun werk laat doen is het vast geen mooi dorpje meer.
 

DeletedUser

Guest
katas kunnen handig zijn om iemand zen boerderij of pslagplaats op te blazen of kazerne ofz, maar die gebruik je dus niet om dorpen over te nemen. enkel om iemand te kloten. voor de rest zijn ze idd verspilling van boerderij ruimte, heb er voort moment stan en ben dus van plan is te zien wat die dingen kunnen aanrichten.
 

DeletedUser

Guest
Nog even een vraagje:

Situatie:
Ik wil dorp overnemen wat vrijwel geen eigen troepen heeft. Ze heeft echter wel erg veel ondersteunende troepen staan, iets van 30k zwaard.
Als ik de verzamelplaats als doel uitkies, dan worden de ondersteunende troepen toch terug gestuurd?

En schieten de katapulten voordat ze vernietigd worden door defence, of worden ze eerst vernietigd? als ze namelijk eerst schieten maakt het me niet uit en is de verzamelplaats kapot, en dus zijn haar troepen weg :)
Als ze kapot zijn door de defence VOORDAT ze schieten moet ik iets anders bedenken :)
 
Bovenaan