PUGNA2W

Reactiescore
34
Prima dat we nog maanden gaan zeuren over 95% deff spelen. Hierdoor is uiteindelijk mijn buuraccount niet gebroken. Ik speelde gewoon uit stambelang. Komen we weer bij het punt, dat de meeste hier awardgeilers zijn.
kerel, jij ging fulldeff omdat je in je broek scheet van de gedachte dat je inc's ging krijgen van panda, alsook was dit de reden waarom je amper tot geen OS wou sturen naar je stamgenoten. ik heb je 1x weten os sturen naar wow who, waar je de hele ochtend liep over te zeuren en pas begon bij te sturen toen het leek alsof je os'er van de dag ging kunnen pakken, awardgeilertje. verder kan je praten over stambelang maar ik heb je nooit een clear zien laten aankomen op het gevraagde tijdstip en heb je ook nooit vv's zien draaien.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Dat je Illy en Finis rekruteert, helaas maar oke. Alleen naai niet gewoon alle andere stamgenoten een oor aan door vol in hun rim te jumpen.
Daarnaast vind ik het ook vrij zwak om letterlijk eerst met de gehele rim van Signum samen te werken, terwijl Pugna 1,5x zo groot is als die stam. Als je nou de stam in de minderheid bent had ik er nog begrijp voor kunnen opbrengen en zelfs zelf ook gedaan. Werk gewoon naar een gebalanceerde wereld toe.

Dan kom je hier nog stellen dat wij een bg zochten tegen Signum, terwijl jullie ons hiervoor benaderd hebben?
 

Deleted User - 487957763

Guest
Dat is toch aan de stamleiding of niet van de andere partij? Over drogredenatie gesproken.
Ja dat de stamleiding die het regelt het allemaal prima vind om zo zijn eigen hachje te redden is logisch he, maar over de andere leden denk je ff niet na hoe zwaar benadeeld die erdoor worden dat moet allemaal maar op de koop toe genomen worden. Zo werken stammen niet je doet het of met ze alle of niet.

Graag zie ik je eens ingaan op de echte pijnpunten zoals de post van Fred omtrent de CF's van Are You serious of de pm van Road Runner die Melvin postte, maar we weten allemaal het antwoord al daar kan je niet op ingaan, want jullie beerput is pas net opengetrokken.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Wel humor dat melvin zich ermee bemoeit want hij zit toch wereld na wereld in een stam als leiding of niet in het team dat normaal de wereld kaport recruit ?

Als we kijken naar bijv w71/75 al.

Op W71 hadden we 7 leden hé en jullie 11 + 36 moraalbrekers (Hi-Ho). Ook tijdens die BG met Fier heb ik ten alle tijden gezegd: Geef ons 5 miljoen punten, we doen een NAP en maken er een 3-strijd van (kan @EquinoxDR je bevestigen).

Daarnaast heb ik letterlijk voor de end-game op W71 Fier 50% van de wereld gegeven en 5 weken NAP. Hiervoor hebben we nog dorpen van onze recruits (circa 5/6 miljoen punten) gewoon weggegeven aan Fier. Je kan zeggen dat we veel kwaliteit naar ons toe hebben getrokken met die recruits, maar het slaat nergens op om te stellen dat we daarmee een kwantitatieve overmacht hebben gemaakt en de wereld kapot gerecruit hebben.
 
Reactiescore
1.647
Ja dat de stamleiding die het regelt het allemaal prima vind om zo zijn eigen hachje te redden is logisch he, maar over de andere leden denk je ff niet na hoe zwaar benadeeld die erdoor worden dat moet allemaal maar op de koop toe genomen worden. Zo werken stammen niet je doet het of met ze alle of niet.

Graag zie ik je eens ingaan op de echte pijnpunten zoals de post van Fred omtrent de CF's van Are You serious of de pm van Road Runner die Melvin postte, maar we weten allemaal het antwoord al daar kan je niet op ingaan, want jullie beerput is pas net opengetrokken.

Volgens mij hebben zij Insomnia gedeft dus zo erg laten vallen kan je nou ook niet bepaald spreken? Andere leden waren naar eigen woorden mb/du. Dus van een volwaardige midgame stam kon je toch al niet spreken.

Wat valt er te zeggen? Word toestemming gegeven door leiding dat wij die dorpen mochten pakken, als zij niet wilden hadden we dit niet gedaan. Dus vertel me wat ik hierop moet zeggen? Voor ons is het onzin gebash zonder enige inhoud geen beerput. Yannick neem ik uberhaubt niet serieus die altijd lkkr aan stoken is omdat gewoon leuk vind op AF. Weet zelf ook hoe in elkaar zit dus ga geen seconde druk om maken, ook omdat niet mijn verantwoording is. Zelf ga je bb edelen zonder toestemming van leider Signum achter hun frontlinie, hoe verantwoord je dat dan? Wij mogen van BG dorpen pakken dus je ga lekker verder uit je nek kletsen.
 
Reactiescore
1.283
Beste AF'ers,

Leuke clickbait hé? Gaan hier eens lekker ons verhaal vertellen en genieten van de mooie meme's die meme's op zichzelf zijn met alle onjuistheden hierin.

Situatie Illy/Finis
Op 10 februari benaderde iemand van account Illy, deze waren verbaasd via AF te vernemen dat Insomnia massa plannen aan het maken was en samenwerkingen aan het opzetten was. Ze wilden praten over een keertje samenspelen op een wereld i.p.v. altijd tegen elkaar spelen. Hierop werd een groepschat geopend om te kijken wat Illy in gedachten had en zij voegde hierin ook het account Finis toe. De gesprekken vorderen en hieruit werd duidelijk gemaakt door Pugna dat er simpel geen plek is om hen te recruiten, ook werd duidelijk gemaakt dat er reële kans is dat er ook nooit een plek vrijkomt. Wij zullen nooit accounts offeren of verplichten om te fuseren/interen om zo ruimte te creëren en zo een snelle R2W te forceren. Hierop gingen de teams van Finis en Illy in overleg. Zij koppelde terug onze keuze te begrijpen en loyaliteit aan onze eigen 7 leden te respecteren en ook de situatie te accepteren.

Wel wilden ze samenwerken (accounts Illy en Finis) en na gepraat werd besloten dat er een BG kwam met zowel Finis als Illy. Ook werd besloten elkaar ruimte te gunnen en om Illy en Finis heen te kunnen edelen zodat elkaar niet volledig in de weg zouden lopen. Zo kwamen er edellijnen. Ook werd er nogmaals bevestigd dat zolang er geen spelers zouden worden weggespeeld (dus door vijand zouden worden verslagen, niet door geforceerde intern/fusie om ruimte te creëren) er geen plek zou zijn binnen Pugna voor hen, wel zouden ze omdat ze BG waren vanzelfsprekend op de shortlist staan en zo vervangen spelers worden bij wegvallen van mensen. Pugna heeft zelf nooit contact gehad met andere leden van Sigmum, op de vraag van ons over wat er met de rest zou gebeuren kregen we als antwoord: probeer met hen tot een oplossing te komen. Wij hebben ons hier niet mee bemoeid want zijn niet onze zaken, wij spraken met 2 individuele accounts voor een samenwerking.

Uiteindelijk hadden wij na de beruchte rond berichten van Insomnia voor 10-2 al het plan opgesteld om een massa op Insomnia te doen, eerst een verkennende blitz om week later er vol op te knallen. Dit hebben wij ook niet gestaakt want wij hadden 0 betrekkingen met Insomnia en ook geen berichten ontvangen of wij hen wilden sparen of überhaupt afspraken met hen te maken. Op moment dat onze aanvallen lopen krijgen we daarom ook berichten van Illy en Finis waarom we hem aanvallen als zij nog zaken probeerden af te ronden. Hierop word door Pugna gereageerd dat wij weinig mee te maken hebben want wij hebben 0 betrekkingen met hem en na zijn plannen tegen ons hadden wij daar ook geen interesse in. Er word door Finis en Illy gezegd dat ze hem gaan ondersteunen waarop wij reageren dat ze dit zeker moeten doen want kunnen Insomnia niet zomaar laten vallen. Er word de conclusie getrokken dat zonde van troepen is maar enige juiste is om te doen. Pugna snijd zich als ware in eigen vingers door er juist nu op te knallen en niet week of anderhalf te wachten als Illy en Finis onder vuur liggen en niet kunnen helpen. Dit omdat het de planning was en Insomnia de beste kansen word gegund. Wel was ik verbaasd dat er aanvallen liepen (ik had namelijk heel de massaplanning niet meegekregen omdat dit op account niveaus gebeurde onderling en ik geen leiding ben).

Conclusie, wij hebben dus nooit een poging ondernomen om R2W te doen en die mogelijkheid ook afgewezen. Ook hebben wij nooit op stamniveau afspraken gemaakt tussen Pugna en Sigmum. Wij zijn diplomatieke betrekkingen aangegaan met 2 leden van Sigmum als een zogenoemde PBG om hen zo meer kans te geven tegen EWS i.p.v. gesandwicht te worden tussen EWS en Pugna. Wij hebben 0 te maken met de interne communicatie binnen Sigmum en weten ook niet wat hier gezegd is, dit kunnen mensen van Illy of Finis beter verwoorden.


De rol van EWS en Insomnia hierin
Insomnia is dit hele traject begonnen door zijn rondbericht aan andere stammen en de spottende opmerking die ik hier op AF plaatste. Doordat Insomnia niet intern had gecommuniceerd van zijn rondbericht (het was in ieder geval bij Illy niet bekend) kwam er een gesprek hoe wij daarbij kwamen, hierdoor zijn screens getoond. Na alle gesprekken vorderde met Illy en Finis hebben wij bijna niets te horen gekregen als Pugna zijnde van Insomnia over de kwestie of verduidelijkingen over bepaalde zaken en zaken die wij vertelde werden niet geloofd. Nadat massa liep hebben wij enkel gehoord van Illy/Finis dat account uiteindelijk gekickt is doordat er niet goed met hun troepen werd omgegaan (2 clears + trein op 20k def laten landen en zeggen dat okay is en zo alles laten slopen) en als dan blijkt VV tijd bij EWS staat (hun vijand) die alle info van hen kan zien aan de hand van de ondersteuningen besluiten zij account te kicken want zij geven zich volledig voor account en worden dan zo genaaid. Dit gedeelte is wat wij deels horen als Pugna zijnde en is ook daarop gebaseerd.

EWS is dus in de persoon van Melvin degene geweest die ruzie zocht met Illy en ook gelijk dreigde met een samenwerking met Pugna en een massa (die eigenlijk vandaag zou landen op Sigmum). Ook is hij degene die gelijk is gaan dreigen met bb cf na de legale jump van bepaalde Pugna leden en ook woord bij daad voegt. Ook wist de leiding van EWS na meerdere berichten al paar dagen dat wij geen leden van Sigmum zouden rekruteren en besluiten toch zo te reageren terwijl er 0,0 aan gelogen is. Ook is aan hen gezegd wij niet schromen om op een wereld met zoveel stammen diplomatieke betrekkingen te voeren wat nu ook gebeurt is. De hypocriete verontwaardiging is daarom ook best schrijnend, maar ja, de grootste schreeuwers krijgen de meeste aandacht.


Dit was het verhaal uit Pugna en hoe Illy en Finis reageren laten wij aan henzelf, dit alles is vanuit ons perspectief geschreven met de informatie die wij voor handen hebben.

Liefs jullie favoriete bron voor meme's

Geen leider Justin

ps. degene die hun hoofd boven het graanveld steken lopen de kans dat er wat tegen hun hoofd komt :)

Kortom, met een hoger mogelijk ledenlimiet waren beide accounts aangenomen maar die optie is er niet op deze wereld.

Medeleven met inis en illy “want sandwich”, 0 medeleven met insomnia “want geen voordeel jullie”.

Zoiets toch?
 
Reactiescore
134
1613401173733.png

Dit was de kaart van W75.
Deze 3 dorpjes had ik geëdeld en toen moest ik van Justin de dorpen ONMIDDELLIJK afgeven aan de vijand omdat het clusterfucks waren.
Waarom ben je deze wereld niet zo streng voor je onderdanen @Wow Who ? :'(
 

Deleted User - 487957763

Guest
Volgens mij hebben zij Insomnia gedeft dus zo erg laten vallen kan je nou ook niet bepaald spreken? Andere leden waren naar eigen woorden mb/du. Dus van een volwaardige midgame stam kon je toch al niet spreken.

Wat valt er te zeggen? Word toestemming gegeven door leiding dat wij die dorpen mochten pakken, als zij niet wilden hadden we dit niet gedaan. Dus vertel me wat ik hierop moet zeggen? Voor ons is het onzin gebash zonder enige inhoud geen beerput. Yannick neem ik uberhaubt niet serieus die altijd lkkr aan stoken is omdat gewoon leuk vind op AF. Weet zelf ook hoe in elkaar zit dus ga geen seconde druk om maken, ook omdat niet mijn verantwoording is. Zelf ga je bb edelen zonder toestemming van leider Signum achter hun frontlinie, hoe verantwoord je dat dan? Wij mogen van BG dorpen pakken dus je ga lekker verder uit je nek kletsen.
Gedeffed en uiteindelijk gekicked door Illy en os teruggetrokken. Ja dan laat je een stamlid behoorlijk vallen vooral door te zeggen "Wij nemen een BG met Pugna en zijn het 8ste en 9de lid op een stamlimiet 7 wereld, maar jullie zijn geen BG en mogen Pugna ook niet aanvallen".

Signum bekleed momenteel rang 7 en 1,2 miljoen totaal achter op rank 1, niet onoverbrugbaar en gewoon een stam om rekening mee te houden.

Ja dat jullie die dorpen mogen pakken van Illy is natuurlijk leuk, want Illy heeft die BG gesloten, maar gelijke tijd ook de rest van zijn eigen stamgenoten buiten gesloten. Leuk dat jullie het als onzin gebash zitten had ook niet anders verwacht van een groep stabbers die samen gaan. Natuurlijk trekken die zich nergens iets van aan. Mocht het allemaal dusdanig escaleren dan neemt meneer gewoon weer een nieuwe AF & Skype naam aan, omdat zijn oude naam besmeerd is en bekend staat als JustinStabs.
 

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Wat valt er te zeggen? Word toestemming gegeven door leiding dat wij die dorpen mochten pakken, als zij niet wilden hadden we dit niet gedaan. Dus vertel me wat ik hierop moet zeggen?
En wie is de leiding van Signum? Wie heeft er concreet toestemming voor gegeven? Want als je hier aan komt zetten met Illy of Finis is dat uiteraard intens treurig.
 
Reactiescore
106
Ik snap oprecht niet waarom iedereen Justin zo persoonlijk aanvalt.

Wilt EWS de wereld gewoon winnen P&P te voeren tegen iedereen die niet kamp EWS is ?
 

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Ik snap oprecht niet waarom iedereen Justin zo persoonlijk aanvalt.

Wilt EWS de wereld gewoon winnen P&P te voeren tegen iedereen die niet kamp EWS is ?
Ik stel gewoon wat kritische vragen en krijg daar geen antwoord op. Als iemand me kan uitleggen hoe de dorpen die gepakt zijn door Are You Serious? op welke manier dan ook kunnen worden geïnterpreteerd als legale overnames zou dat enorm fijn zijn. Je moet niet komen janken dat je het hele forum tegen je hebt als je op Pugna's manier speelt imo.
 
Reactiescore
106
Ik speel hier niet echt actief/serieus op deze wereld dus je kan me een beetje als een neutrale lezer beschouwen. Maar eerlijk jullie P&P begint best vermoeiend te worden.
 
Reactiescore
1.962
Het verbaast me wel dat Achilleus. de stam Pugna nu joined? Had ik niet verwacht van de bespelers van het account..
 

Deleted User - 487806708

Guest
Het verbaast me wel dat Achilleus. de stam Pugna nu joined? Had ik niet verwacht van de bespelers van het account..

Moet toegeven dat we hier zelf ook best over getwijfeld hebben, maar als je dan alle opties tegen elkaar afstreept was dit wel gewoon de beste oplossing.

We kunnen nu best met zijn alle naar elkaar gaan wijzen, maar wij van team achilleus willen gewoon lekker spelen en zien vanzelf wel.

Groetjes

Sherwin
 

Deleted User - 487957763

Guest
Ik speel hier niet echt actief/serieus op deze wereld dus je kan me een beetje als een neutrale lezer beschouwen. Maar eerlijk jullie P&P begint best vermoeiend te worden.
Sorry dat we kritisch zijn op de speelwijze van Pugna. Dat je dit als vermoeiend kan beschouwen dat zal. Maar zolang wij geen antwoorden krijgen op de kritische pijnpunten gesteld zoals door Chameleon lijkt het mij niet meer dan logisch dat we druk blijven uitoefenen. Denk dat je ons weinig kan verwijten dat wij het in deze opnemen voor Insomnia.
 
Reactiescore
1.380
Moet toegeven dat we hier zelf ook best over getwijfeld hebben, maar als je dan alle opties tegen elkaar afstreept was dit wel gewoon de beste oplossing.

We kunnen nu best met zijn alle naar elkaar gaan wijzen, maar wij van team achilleus willen gewoon lekker spelen en zien vanzelf wel.

Groetjes

Sherwin
Als je lekker wou spelen was je de strijd aangegaan ipv naar een stabstam rennen met mensen waar barbie een geleerde zou zijn.
 
Bovenaan