[ps] anime signature tut (beginner)

DeletedUser

Guest
eindresultaat:

eerst open een nieuw document (ik doe met 450-130 maar kan ook een andere grootte)
maak de achtergrond zwart en maak een nieuwe laag aan.
selecteer de kleur wit en brush in het rond, je maakt weer een nieuwe laag aan en selecteer de kleur zwart brush nu weer wat in het rond.
je hebt nu ongeveer dit

nu ga je een mooie render zoeken ik zoek op http://planetrenders.net/renders/
ik gebruik dezehttp://planetrenders.net/renders/displayimage.php?pid=1278&fullsize=1
nu open je render (bestand > plaatsen)
ik heb nu dit

zet bij de laagstijl van je render gloed buiten, en dupliceer nu je render 2 maal. nu selecteer een gedupliceerde laag en ga naar gaussian blur rond de 5(filters > vervagen > gaussian blur) doe dit ook bij de andere.
maak een nieuwe laag aan en selecteer de rechhoekige selectie kader en selecteer een rechthoek ergens bovenaan en vul die met kleur naar wens.
nu ga naar laagstijl en selecteer gloed buiten, je moet je dekking vulling op nul zetten.
je hebt nu dit

maak een nieuwe laag aand en brush wat over de render heen.
nu speel nog wat met de kleurbalans.
maak een nieuwe laag aan en selecteer horizontale tekst, selecteer een mooie font wat bij het plaat je past.
type je tekst en ga naar je laagstijl, selecteer gloed buiten en zet dekking vulling op 0.
nu maak je een nieuwe laag aan, selecteer de rechthoekig select kader.
selecteer een rechthoek waar je de border wilt en vul die (ik vul hem met wit), ga nu naar je laagtijl.
selecteer gloed buiten en zet dekking vulling op vijftig je bent nu klaar ik heb dit


tips?
 

DeletedUser27023

Guest
Ik vind hem een beetje vaag,,en simpel, denk dat iedereen dit wel kan..
 

DeletedUser

Guest
ik denk van niet, en hij heeft er staan dat het een Beginner tut is,

alleen wars x als je er neer zet "speel wat met de kleurbalans" moet je niet verwachten dat iemand die voor de 1ste of 2de keer PS opstart snapt hoe dat werkt.
 

DeletedUser

Guest
ja kan best maar ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen:(
 

DeletedUser

Guest
Hoe je wat kan spelen met het balans bijvoorbeeld? Hoe je in dat schermpje komt enzo?
Verders wel netjes gedaan.
[over je eindresultaat; ik erger me zo erg aan die doorzichtige border xD]
 
Bovenaan