- Reactiescore
- 8
Aangenaam mede- strijders
Na een aantal jaren niet super intensief gespeeld te hebben, zijn me een aantal dingen opgevallen.
Mijn intro sla ik over, want het is gemakkelijk samen te vatten: 'Tribalwars is 'naar de kloten.'
Het feit dat je dit bericht leest betekent dat je (voornamelijk vroeger) positieve ervaringen beleefd hebt. Mensen die in de eerste 20-30 werelden gespeeld hebben zullen dit ongetwijfeld herkennen. Een tijd waar het niet zeldzaam was om een 'noob' te edelen. Een tijd waar je niet 24/7 wakker moest zijn. Een tijd waarbij er tientallen meer continenten waren als nu. Het was gewoon... Beter?
Het is begonnen toen Tribalwas het 'PP-farmen' introduceerde. Iets waar ik nog niet helemaal bekend mee was, maar me toch zeer snel aan moest adapteren. Helaas niet op het niveau dat (hoogstwaarschijnlijk) de top-50 van de wereld(en) waarin je nu speelt volledig achterhaald hebben.
Een van de laatste werelden dat ik intensief speelde raakte ik aan de praat met de man die de laatste vijf werelden 10x zoveel punten had in de eerste twee weken van de wereld dan de rest van de wereld. Tribalwars is pay-to-win geworden. Spelers, tegenwoordig 5 tot 6 per account, farmen/kopen 5+ werelden lang en kunnen de eerste maanden van de gekozen wereld gemakkelijk aan de top meedraaien.
Nieuwe spelers worden letterlijk vermorzeld. Geen tijd om te leren. Wanneer er nu een nieuwe wereld start lig je 5 velden van iemand die al een wereld gewonnen heeft. Dit is niet hoe het was. Dit neemt de 'fun' van het spel weg? Dit is een kwestie van tijd tot het spel uitgestorven is. Deze post wordt wss verwijderd, maar Innogames onderhoudt dit spel enkel nog om de 'die-hards' portefeuille leeg te zuigen.
En begrijp me niet verkeerd. Ik heb enorm veel tijd, energie, plezier en vooral ook passie in dit spel gestoken. Maar het doet me pijn, want dit spel is aan het doodbloeden. Gun me down
Greetz
Na een aantal jaren niet super intensief gespeeld te hebben, zijn me een aantal dingen opgevallen.
Mijn intro sla ik over, want het is gemakkelijk samen te vatten: 'Tribalwars is 'naar de kloten.'
Het feit dat je dit bericht leest betekent dat je (voornamelijk vroeger) positieve ervaringen beleefd hebt. Mensen die in de eerste 20-30 werelden gespeeld hebben zullen dit ongetwijfeld herkennen. Een tijd waar het niet zeldzaam was om een 'noob' te edelen. Een tijd waar je niet 24/7 wakker moest zijn. Een tijd waarbij er tientallen meer continenten waren als nu. Het was gewoon... Beter?
Het is begonnen toen Tribalwas het 'PP-farmen' introduceerde. Iets waar ik nog niet helemaal bekend mee was, maar me toch zeer snel aan moest adapteren. Helaas niet op het niveau dat (hoogstwaarschijnlijk) de top-50 van de wereld(en) waarin je nu speelt volledig achterhaald hebben.
Een van de laatste werelden dat ik intensief speelde raakte ik aan de praat met de man die de laatste vijf werelden 10x zoveel punten had in de eerste twee weken van de wereld dan de rest van de wereld. Tribalwars is pay-to-win geworden. Spelers, tegenwoordig 5 tot 6 per account, farmen/kopen 5+ werelden lang en kunnen de eerste maanden van de gekozen wereld gemakkelijk aan de top meedraaien.
Nieuwe spelers worden letterlijk vermorzeld. Geen tijd om te leren. Wanneer er nu een nieuwe wereld start lig je 5 velden van iemand die al een wereld gewonnen heeft. Dit is niet hoe het was. Dit neemt de 'fun' van het spel weg? Dit is een kwestie van tijd tot het spel uitgestorven is. Deze post wordt wss verwijderd, maar Innogames onderhoudt dit spel enkel nog om de 'die-hards' portefeuille leeg te zuigen.
En begrijp me niet verkeerd. Ik heb enorm veel tijd, energie, plezier en vooral ook passie in dit spel gestoken. Maar het doet me pijn, want dit spel is aan het doodbloeden. Gun me down
Greetz