Prove me wrong

Reactiescore
8
Aangenaam mede- strijders

Na een aantal jaren niet super intensief gespeeld te hebben, zijn me een aantal dingen opgevallen.
Mijn intro sla ik over, want het is gemakkelijk samen te vatten: 'Tribalwars is 'naar de kloten.'

Het feit dat je dit bericht leest betekent dat je (voornamelijk vroeger) positieve ervaringen beleefd hebt. Mensen die in de eerste 20-30 werelden gespeeld hebben zullen dit ongetwijfeld herkennen. Een tijd waar het niet zeldzaam was om een 'noob' te edelen. Een tijd waar je niet 24/7 wakker moest zijn. Een tijd waarbij er tientallen meer continenten waren als nu. Het was gewoon... Beter?
Het is begonnen toen Tribalwas het 'PP-farmen' introduceerde. Iets waar ik nog niet helemaal bekend mee was, maar me toch zeer snel aan moest adapteren. Helaas niet op het niveau dat (hoogstwaarschijnlijk) de top-50 van de wereld(en) waarin je nu speelt volledig achterhaald hebben.

Een van de laatste werelden dat ik intensief speelde raakte ik aan de praat met de man die de laatste vijf werelden 10x zoveel punten had in de eerste twee weken van de wereld dan de rest van de wereld. Tribalwars is pay-to-win geworden. Spelers, tegenwoordig 5 tot 6 per account, farmen/kopen 5+ werelden lang en kunnen de eerste maanden van de gekozen wereld gemakkelijk aan de top meedraaien.
Nieuwe spelers worden letterlijk vermorzeld. Geen tijd om te leren. Wanneer er nu een nieuwe wereld start lig je 5 velden van iemand die al een wereld gewonnen heeft. Dit is niet hoe het was. Dit neemt de 'fun' van het spel weg? Dit is een kwestie van tijd tot het spel uitgestorven is. Deze post wordt wss verwijderd, maar Innogames onderhoudt dit spel enkel nog om de 'die-hards' portefeuille leeg te zuigen.
En begrijp me niet verkeerd. Ik heb enorm veel tijd, energie, plezier en vooral ook passie in dit spel gestoken. Maar het doet me pijn, want dit spel is aan het doodbloeden. Gun me down :)

Greetz
 
Reactiescore
1.752
@milotje en wat hoop/denk je dat je met deze post bereikt? :p Denk dat er genoeg mensen jouw mening delen dat tribalwars erop achteruitgaat, er zijn verschillende potentiële oorzaken voor zoals o.a. het PP-luik wat je zelf aangeeft. Echter bied je in je bericht geen 'oplossing' of voorstel of iets dergelijks. Welke veranderingen zou jij bijvoorbeeld willen zien, hoe kan het spel verbeteren door (realistische) ingrepen te doen/maken in jouw ogen?
 
Reactiescore
234
Heel bijzondere post met een vleugje waarheid en een enorme dosis ergernis die eruit moest?

Er zijn genoeg accounts die de eerste keer opgeedeld worden, daarna erachter komen hoe 'die grote jongens' het doen en daarvan leren en 3/4/5 werelden (nadat ze gefarmd hebben) zelf in de top komen te staan

Met de huidige publieke scripts en een beetje zelf discipline om ze te leren gebruiken in plaats van vasthouden aan de oude gebruiken dat je nog om 10 uur kon opstaan 3 uurtjes via je telefoon wat dingen kon aanzetten en weer uitloggen.

Ik heb genoeg mensen gesproken die het juist wel interessant vinden om te werken met de scripts en het graag leren.

En als je wel graag 'de oude gewoontes' wilt aanhouden dan moet je de casual eens uitproberen.
 
Reactiescore
8
@milotje en wat hoop/denk je dat je met deze post bereikt? :p Denk dat er genoeg mensen jouw mening delen dat tribalwars erop achteruitgaat, er zijn verschillende potentiële oorzaken voor zoals o.a. het PP-luik wat je zelf aangeeft. Echter bied je in je bericht geen 'oplossing' of voorstel of iets dergelijks. Welke veranderingen zou jij bijvoorbeeld willen zien, hoe kan het spel verbeteren door (realistische) ingrepen te doen/maken in jouw ogen?

Ik heb nagedacht over een oplossing, maar zonder succes. Het is een jaar 'opladen' geworden om dan alle tijd, energie en vooral PP te knallen. Geen idee dat op te lossen valt helaas. Veranderingen daarentegen... Zeer zeldzaam, maar soms starten ze een wereld (casual dacht ik) die zonder PP is, startend met twee dorpen. In mijn (toch wel lange) carriere heb ik me zelden zo geamuseerd als toen.
Wat mijn uiteindelijke doel was met deze post... Het moet aantrekkelijk blijven om nieuwe spelers aan te werven. Iets wat de laatste vijf(?) jaar niet in overweging genomen werd door Inno. Ik denk dat ze voelden dat dit spel een 'kort succes' zou zijn en ze de laatste jaren financieel alles uit de community proberen te halen. Ter verduidelijking, ik heb enorm veel passie voor dit spel zoals iedereen die dit bericht leest. Maar als het zo verder blijft gaan zie ik de toekomst van TW niet rooskleurig in. Iets wat ik zeer jammer zou vinden.

Greetz
 
Reactiescore
196
Het ging al mis toen het halveren enzo in het spel kwam. Dat was ergens rond w20 ofzo? Desondanks blijft het een mooi spelletje hoor, maar is t wel jammer dat innogames deze kant op is gegaan.
 
Bovenaan