Prijzensysteem Tribalwars

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Hoi,

Ik stoor me al langer aan bepaalde zaken. Een van de zaken die daaronder valt in het verdienen van premium punten van de mods. Er zijn vele manieren om pp van de mods te krijgen, zoals een wereld winnen, een speedronde winnen of meedoen aan een wedstrijd die af en toe op het forum wordt gehouden. Ook voor blogberichten wordt je pp toegekend.

De prijzen zijn als volgt:
1e op een wereld = 3000 premium
2e op een wereld = 2000 premium
3e op een wereld = 1000 premium
Winnende stam per speler = 500 premium
==> Dit zijn natuurlijk zeer mooie prijzen, wat ook wel mag na meestal meer dan een jaar spelen.
1e op speed = 100 premium
==> Ja oke begrijpelijk, er zijn veel speeds en 100 premium voor een avondje intensief speler is ook wel te begrijpen.

Een blogbericht posten = 500 premium


Hebben jullie de lotto gewonnen??? De kwaliteit van de blogberichten op dit moment is gewoon nihil, dat zijn teksten van 5 minuten werk vol schrijf en dt fouten. Dat is gewoon niet meer interessant en daarom ook gewoon ridicuul dat je er 500 pp voor kan krijgen. Als er op speeds gevraagd wordt voor meer premium als beloning krijg je als antwoord dat er niet meer mag uitgegeven worden. Waarom vallen blogberichten hier niet onder? Ik meende te hebben vernomen dat jullie een bepaalde limiet hebben op de premium die jullie uitdelen, alleen zie ik geen limitering op blogberichten etc.

Beter worden de andere prijzen ook omhoog gehaald of die voor een blogbericht naar beneden. Anders wil ik gerust wekelijks 20 lijnen schrijven over mijn niet bestaande goudvis die toevallig Duckje heet.

En nu om over te discusiëren, wat ik het gedacht van de community omtrent de blog. Moet die blijven, moeten daar meer posts op komen of minder? Maakt de kwaliteit van de inhoud uit? Of zou je de blog wel/niet lezen indien er andere inhoud op zou komen? Ik ben echt benieuwd hoe iedereen daar over denkt.

Alvast mijn mening, waarom blogmods recruiten als je blog op niets trekt. Er sluipen enorm veel slecht geschreven teksten of teksten zonder inhoud in. Op dit moment ben ik er zeker van dat dat spelers zijn die het goed beseffen en de mods in hun gezicht uitlachen dat ze er 500 pp voor krijgen. (Dit is meer dan het loon van een mod! (Tenzij die ook weer opslag hebben gehad voor hun enorme bijdrage)). Ik zou dus graag hebben dat de blog beter gescreend wordt zodat er kwaliteit in plaats van kwantiteit op verschijnt. zijn er te weinig inzenden laat dan een mod wat schrijven ofzo, die hebben tijd genoeg lijkt me :rolleyes:.

Indien je over de spoiler wil discussiëren mag je ook van mij :)


E: Titel moest TW blog + prijzen ding zijn :(
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Ben het opzich wel met je eens alleen maakt het me vrij weinig uit dat ze 500pp weg geven aan bloggers. Maar goed je hebt wel een punt :p

Als je weet dat je voor een stuk tekst sws 500 pp krijgt, waarom zou je dan moeite steken in die tekst te verzorgen. Dat is het probleem volgens mij. Zet je die beloning lager dan krijg je enkel blogs van mensen die dat serieus willen doen wat volgens mij interessantere blogs zal opleveren dan wat je nu soms leest. Neem nu die man van sagrada familia, zijn inhoud is wel verzorgd maar die man kapt zijn hele verhaal in zoveel stukken om steeds maar weer pp te krijgen.

Voel je vrij blogs te schrijven ;)

Helaas is dat net wat jullie zelf aanmoedigen, en hoewel je bij "dont's dat je deze niet puur voor premium moet schrijven en dat jullie dit zullen zien. Maar uiteindelijk lees gewoon niets interessants. Met alle respect voor wie het schreef maar de blog "TW door de ogen van een meisje", heeft geen inhoud en was gewoon zonde van die 30 seconden leestijd. De blog afkortingen en begrippen is ten eerste zeer beperkt, en voor de rest worden hoofdletters en interpunctie maar om de 2 zinnen gebruikt. En dan heb je nog de schrijfstijl, sommige blogs zijn gewoon opstellen uit het 1e leerjaar, dat leest gewoon niet vlot, dat je op die laatste nu regel kunt.

Ik wil gerust elke week een blog schrijven als dat mij gegarandeerd 500 pp/stuk oplevert. Publiceren jullie onderwerpen zoals "klachten aan TW/innogames", anders verzamel ik gewoon mijn laatste 20 posts hier uit de discussie en feedback topics en gooi ik die in een blog. Ik heb daar namelijk meer tijd in gestoken dan een gemiddeld blogbericht van tegenwoordig.
 
Reactiescore
2.490
Laat ik het voor een keer eens deels met je eens zijn ;)

Oneens
Met het feit dat de user generated content (blogs door spelers) per se slecht zijn. Er zijn er genoeg die er echt wat aan hebben, mensen die bv niet een lijst van 300 afkortingen op de wiki willen lezen (Because seriously, who does that?)

Ook al bevatten deze her en der wat spelfouten en is de lay-out niet die van een internetkrant is de content op zich nog best wel interessant. Dat zien we ook terug in onze statistieken van de afgelopen maand waar juist de door jouw aangehaalde blogs best goed scoren. (We kijken dan naar aantal unieke lezers, bouncepercentage, en time on site)

Eens
De blog keert te hoge prijzen uit voor wat er in ruil komt, eerlijk gezegd komt er zelfs dan weinig tot niets in ruil (TW door de ogen van een meisje is nog een restant van een wedstrijd van vorig jaar).

Aangezien we tevens ook geen blogbeheerder stabiel kunnen aanhouden hebben we vanuit tw.nl community management nog één laatste push gedaan waarin we een aantal stukken oude content opnieuw publiceren alsook alle andere minder goede content publiceren om zo tegen het einde van maart een definitief einde te maken aan de blog.

Buiten als het aantal blogbezoekers onze KPI's in maart overschrijft & we een geschikte blogbeheerder kunnen vinden.

Groeten,
Duckje
 

DeletedUser78321

Guest
Lees ik dit nou goed? Kan iedereen blogs schrijven over Tribalwars en er premiumpunten voor terug krijgen? Tof!
Is er een plek waar ik deze blogs kan terug vinden op dit forum? Aangezien alle links naar het forum niet werken (google zal dus niet werken).
 

DeletedUser17472

Guest
Dat lees je goed.


Blogs zijn geschreven voor de blog en zie je niet op het forum. Heel af en toe verschijnt er een blog op onze facebookpagina. Maar als je echt alle blogs wil lezen, zul je naar onze blog moeten gaan. Soms staan daar echt goede blogs tussen.

https://blog.tribalwars.nl/
 

DeletedUser78239

Guest
Om het even over de kwestie te hebben.

Ik deel inderdaad de mening dat blogs vaak van lage kwaliteit zijn, hier heb ik het met Duckje ook eerder over gehad. Van de andere kant is het zo dat als je kwaliteitseisen gaat stellen, er simpelweg een gebrek zal zijn aan kwantiteit. Sterker nog, het TW-team kampt op dit moment al met een tekort. Als je nu abrupt kwaliteitseisen gaat stellen, loop je het risico dat enkel in uitzonderlijke situaties een blog erdoor komt. Dat Tim (in andere woorden) aangeeft dat het onrechtvaardig is dat blogschrijvers 500 PP ontvangen voor middelmatige blogs met een magere inhoud en veel spellingfouten begrijp ik heel goed!

Een oplossing is in mijn beleving niet om mods blogs te laten schrijven, ik denk niet dat mods zoveel vrije tijd hebben als Tim doet laat overkomen. Ook is het wijzigen van prijzen en blogs in mijn beleving ook geen passende oplossing. Zoals ik het heb begrepen is de beloning voor een blog op 500 PP gezet om zo bloggers aan te trekken, immers voor weinig of geen PP zouden vrij weinig mensen bereid zijn om constructief blogs te schrijven.

Ik vind het belangrijk dat het niveau van blogposts omhoog gaat, net als het aantal blogs. Ik denk dat je dit kunt bereiken door langzaam (dus met klem niet abrupt (!)) het hele blog gebeuren in een bepaald systeem te gieten. Je zou een drempel kunnen vormen voor bloggers door middel van (een soort van) test, hiermee bewaak je de kwaliteit van blogs. Bij een test zou je kunnen denken aan een goed gesprek of als na een concept-blog de indruk is gewekt dat deze speler een fatsoenlijke blog kan schrijven met niet overmatig veel ergerende spelfouten. Tegelijkertijd is het belangrijk dat er voldoende bloggers en blogs zijn. Hier denk ik als volgt over:

Ik zie mogelijkheden om de blogserver in stand te houden door een pool van bloggers te creëren die structureel blogs schrijft voor Tribal Wars tegen betaling van PP. Het is dan wel zaak om genoeg bloggers aan te trekken voor deze pool. Je zou een separate PM kunnen rondsturen specifiek gericht op het werven van bloggers (dus niet als onderdeel van de wekelijkse blog circulaire), maar je ze ook bloggers uit het verleden kunnen benaderen. Het is in zo'n wervings-PM belangrijk om goed voor het voetlicht te brengen dat hier PP mee valt te verdienen. Wat ik namelijk zie is dat nog heel erg veel (ook ervaren) spelers gewoon niet bekend zijn met het hele blog gebeuren. Ik denk dat er een groepje zich beschikbaar zal stellen op het moment je goed voor het voetlicht brengt dat hier PP mee valt te verdienen. Ikzelf ben hier namelijk ook pas achter gekomen toen het (toevallig) voorbij is gekomen in de discordchat. In ieder geval zou ik mij voor deze pool zeker beschikbaar willen houden. En als ik de posts van Tim lees, begin ik het idee te krijgen dat hij er ook wat voor zou voelen om zich beschikbaar te stellen.

Het is verder belangrijk om de waarde van zo'n blogserver in te zien. Voor Tribal Wars als spel is het belangrijk om te kunnen profileren, naar zowel nieuwe als oudere Tribal Wars spelers. Middels zo'n blog kunnen, zeker de nieuwere spelers, feeling krijgen met dit spel. Waar gaat dit spel om? Wat is belangrijk tijdens het spel? Hoe werkt farmen? Hoe maak je een off. dorp? Hoe maak je een def dorp? Wat is spiken? Etc. Zo'n hulp-pagina is handig, je zou hier vast en zeker antwoord kunnen vinden op al die voorgaande vragen. Maar je je ook moet realiseren, is dat op zo'n pagina ontzettend veel informatie staat. Een beginnende speler zal nooit gericht zoeken op hoe farmen werkt of hoe een off. dorp eruitziet. Wekelijkse blogs zijn naar mijn mening daarentegen veel laagdrempeliger en hapbaarder.

Ik zou het zelf persoonlijk ontzettend teleurstellend vinden als het TW-team ervoor kiest om de blogserver offline te halen en wil dus ook graag mijn steentje bijdragen.

Edit: post is langer dan verwacht, en zal dus veel mensen afschrikken maar ik hoop dat de personen voor wie mijn post bedoeld is wel de moeite nemen om hier voor te zitten. Dankjewel :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser17472

Guest
Klopt Rekenmachine. De enige met veel tijd ben ik volgens mij. De rest is druk met school of werk.

Zelf schrijf ik af en toe een blog, maar ik kan dat enkel als het onderwerp me raakt. Denk aan veiligheid, vakantievervanging en zo.

Het is ook moeilijk om dit door 1 of 2 man te laten doen en te laten schrijven. Ik denk dat de blog een hele goede manier is om bepaalde zaken aan de orde te brengen. Maar gaat het niet, dan gaat het niet. Ik snap dus de beslissing om, bij dalende KPI, de blog te sluiten. Hoe jammer ik het ook vind. De tijd die er op dit moment wordt ingestoken, halen we er niet uit in waarde :(
 

DeletedUser24338

Guest
Hoi,

Ik stoor me al langer aan bepaalde zaken. Een van de zaken die daaronder valt in het verdienen van premium punten van de mods. Er zijn vele manieren om pp van de mods te krijgen, zoals een wereld winnen, een speedronde winnen of meedoen aan een wedstrijd die af en toe op het forum wordt gehouden. Ook voor blogberichten wordt je pp toegekend.

De prijzen zijn als volgt:
1e op een wereld = 3000 premium
2e op een wereld = 2000 premium
3e op een wereld = 1000 premium
Winnende stam per speler = 500 premium
==> Dit zijn natuurlijk zeer mooie prijzen, wat ook wel mag na meestal meer dan een jaar spelen.
1e op speed = 100 premium
==> Ja oke begrijpelijk, er zijn veel speeds en 100 premium voor een avondje intensief speler is ook wel te begrijpen.

Een blogbericht posten = 500 premium


Hebben jullie de lotto gewonnen??? De kwaliteit van de blogberichten op dit moment is gewoon nihil, dat zijn teksten van 5 minuten werk vol schrijf en dt fouten. Dat is gewoon niet meer interessant en daarom ook gewoon ridicuul dat je er 500 pp voor kan krijgen. Als er op speeds gevraagd wordt voor meer premium als beloning krijg je als antwoord dat er niet meer mag uitgegeven worden. Waarom vallen blogberichten hier niet onder? Ik meende te hebben vernomen dat jullie een bepaalde limiet hebben op de premium die jullie uitdelen, alleen zie ik geen limitering op blogberichten etc.

Beter worden de andere prijzen ook omhoog gehaald of die voor een blogbericht naar beneden. Anders wil ik gerust wekelijks 20 lijnen schrijven over mijn niet bestaande goudvis die toevallig Duckje heet.

En nu om over te discusiëren, wat ik het gedacht van de community omtrent de blog. Moet die blijven, moeten daar meer posts op komen of minder? Maakt de kwaliteit van de inhoud uit? Of zou je de blog wel/niet lezen indien er andere inhoud op zou komen? Ik ben echt benieuwd hoe iedereen daar over denkt.

Alvast mijn mening, waarom blogmods recruiten als je blog op niets trekt. Er sluipen enorm veel slecht geschreven teksten of teksten zonder inhoud in. Op dit moment ben ik er zeker van dat dat spelers zijn die het goed beseffen en de mods in hun gezicht uitlachen dat ze er 500 pp voor krijgen. (Dit is meer dan het loon van een mod! (Tenzij die ook weer opslag hebben gehad voor hun enorme bijdrage)). Ik zou dus graag hebben dat de blog beter gescreend wordt zodat er kwaliteit in plaats van kwantiteit op verschijnt. zijn er te weinig inzenden laat dan een mod wat schrijven ofzo, die hebben tijd genoeg lijkt me :rolleyes:.

Indien je over de spoiler wil discussiëren mag je ook van mij :)


E: Titel moest TW blog + prijzen ding zijn :(

Tim,

Bedankt voor je feedback, het wordt altijd geapprecieerd wanneer iemand mee nadenkt over TW. Hoe meer zielen, hoe meer vreugde.

Het klopt dat de blogs niet altijd van een hoogstaand niveau zijn. Helaas valt hier niet altijd evenveel aan te doen bij user-generated content, ik denk dan aan bv. de leeftijd en de opleiding van de persoon. (Om het in TW termen te zeggen: niet iedereen is een onderlegde "grammar nazi".) Er zijn eventueel wel opties om hier verbetering in te brengen, zo zou een blogmod de taak kunnen krijgen om alle grammaticale en spelfouten te corrigeren alvorens een blog live te laten gaan. Suggesties om TW te verbeteren? Geef ze zeker mee. :)

De prijs die men kan krijgen voor een blog zegt meer over het team achter TW, dan over de eigenlijke waarde van een blog. Het lijkt mij veilig om te stellen dat het management dacht dat de blog niet de aandacht krijgt die het verdient. Er is toen besloten om het schrijven en publiceren van een blog aantrekkelijker te maken, waardoor de blog meer bezoekers aantrekt.
Is hier iets mis mee? Ik vind van niet. Door middel van deze aantrekkelijke optie, kunnen spelers een mooi aantal premium punten verdienen op een redelijk eenvoudige wijze. Je kan hier spreken over een win/win situatie, waarbij het management spelers beloont die bijdragen aan de blog. Kritiek geven op deze maatregel mag gerust, maar een positief beleid afbranden vind ik overbodig.

Tenslotte wens ik je kritiek op mods aan te kaarten. Ik betreur je uithalen richting moderators, personen die zich vrijwillig inzetten om het spel dat iedereen hier speelt te ondersteunen.

Om het even over de kwestie te hebben.

Ik deel inderdaad de mening dat blogs vaak van lage kwaliteit zijn, hier heb ik het met Duckje ook eerder over gehad. Van de andere kant is het zo dat als je kwaliteitseisen gaat stellen, er simpelweg een gebrek zal zijn aan kwantiteit. Sterker nog, het TW-team kampt op dit moment al met een tekort. Als je nu abrupt kwaliteitseisen gaat stellen, loop je het risico dat enkel in uitzonderlijke situaties een blog erdoor komt. Dat Tim (in andere woorden) aangeeft dat het onrechtvaardig is dat blogschrijvers 500 PP ontvangen voor middelmatige blogs met een magere inhoud en veel spellingfouten begrijp ik heel goed!

Een oplossing is in mijn beleving niet om mods blogs te laten schrijven, ik denk niet dat mods zoveel vrije tijd hebben als Tim doet laat overkomen. Ook is het wijzigen van prijzen en blogs in mijn beleving ook geen passende oplossing. Zoals ik het heb begrepen is de beloning voor een blog op 500 PP gezet om zo bloggers aan te trekken, immers voor weinig of geen PP zouden vrij weinig mensen bereid zijn om constructief blogs te schrijven.

Ik vind het belangrijk dat het niveau van blogposts omhoog gaat, net als het aantal blogs. Ik denk dat je dit kunt bereiken door langzaam (dus met klem niet abrupt (!)) het hele blog gebeuren in een bepaald systeem te gieten. Je zou een drempel kunnen vormen voor bloggers door middel van (een soort van) test, hiermee bewaak je de kwaliteit van blogs. Bij een test zou je kunnen denken aan een goed gesprek of als na een concept-blog de indruk is gewekt dat deze speler een fatsoenlijke blog kan schrijven met niet overmatig veel ergerende spelfouten. Tegelijkertijd is het belangrijk dat er voldoende bloggers en blogs zijn. Hier denk ik als volgt over:

Ik zie mogelijkheden om de blogserver in stand te houden door een pool van bloggers te creëren die structureel blogs schrijft voor Tribal Wars tegen betaling van PP. Het is dan wel zaak om genoeg bloggers aan te trekken voor deze pool. Je zou een separate PM kunnen rondsturen specifiek gericht op het werven van bloggers (dus niet als onderdeel van de wekelijkse blog circulaire), maar je ze ook bloggers uit het verleden kunnen benaderen. Het is in zo'n wervings-PM belangrijk om goed voor het voetlicht te brengen dat hier PP mee valt te verdienen. Wat ik namelijk zie is dat nog heel erg veel (ook ervaren) spelers gewoon niet bekend zijn met het hele blog gebeuren. Ik denk dat er een groepje zich beschikbaar zal stellen op het moment je goed voor het voetlicht brengt dat hier PP mee valt te verdienen. Ikzelf ben hier namelijk ook pas achter gekomen toen het (toevallig) voorbij is gekomen in de discordchat. In ieder geval zou ik mij voor deze pool zeker beschikbaar willen houden. En als ik de posts van Tim lees, begin ik het idee te krijgen dat hij er ook wat voor zou voelen om zich beschikbaar te stellen.

Het is verder belangrijk om de waarde van zo'n blogserver in te zien. Voor Tribal Wars als spel is het belangrijk om te kunnen profileren, naar zowel nieuwe als oudere Tribal Wars spelers. Middels zo'n blog kunnen, zeker de nieuwere spelers, feeling krijgen met dit spel. Waar gaat dit spel om? Wat is belangrijk tijdens het spel? Hoe werkt farmen? Hoe maak je een off. dorp? Hoe maak je een def dorp? Wat is spiken? Etc. Zo'n hulp-pagina is handig, je zou hier vast en zeker antwoord kunnen vinden op al die voorgaande vragen. Maar je je ook moet realiseren, is dat op zo'n pagina ontzettend veel informatie staat. Een beginnende speler zal nooit gericht zoeken op hoe farmen werkt of hoe een off. dorp eruitziet. Wekelijkse blogs zijn naar mijn mening daarentegen veel laagdrempeliger en hapbaarder.

Ik zou het zelf persoonlijk ontzettend teleurstellend vinden als het TW-team ervoor kiest om de blogserver offline te halen en wil dus ook graag mijn steentje bijdragen.

Edit: post is langer dan verwacht, en zal dus veel mensen afschrikken maar ik hoop dat de personen voor wie mijn post bedoeld is wel de moeite nemen om hier voor te zitten. Dankjewel :)

Sterk staaltje dit, mooie reactie. :) Ik ga akkoord.

Daan
 

DeletedUser70435

Guest
, zo zou een blogmod de taak kunnen krijgen om alle grammaticale en spelfouten te corrigeren alvorens een blog live te laten gaan
In de tijd dat ik, samen met Mylove, de blog beheerde was dit al een van de taken die we hadden :confused:
 
Bovenaan