Prijzen van pakketjes/edels

DeletedUser40381

Guest
Goedemiddag, en allereerst bedankt de tijd te nemen mijn lap(je) tekst door te lezen. Ik maak mij zorgen over activiteit op wereld 10, vandaar dat deze post hier wordt geplaatst. Ik ben van mening dat deze wereld naar de kl*ten gaat omdat er teveel accounts op wissen staan, onbemand zijn danwel onder permanente VV staan en dus eigenlijk ook niets kunnen.

Naar mijn idee, om maar meteen met de spreekwoordelijke deur in huis te vallen, is dat de wereld steeds verder vergrijst. Nu dit in Nederland al genoeg problemen met zich meebrengt, wil ik dat hier eigenlijk proberen te voorkomen.
Met slechts 500 grotere spelers op w10 (groter dan 100k) lijkt het mij dat de wereld aan het doodbloeden is.
Stammen hebben of veel inactieve accounts, of mensen die wel de tijd in VV-accounts steken nodig om te blijven bestaan.
Om van dit intern- en barbarenprobleem af te komen zou ik eens willen polsen hoe jullie tegenover een evt. kostenverlaging van pakketjes staan. Hierdoor krijg je meer activiteit in het spel en zullen de barbarendorpen (hoewel natuurlijk minder spannend) eerder opgeedeld gaan worden aangezien edelmannen een lagere kostprijs gaan hebben. Hierdoor kun je sneller edels produceren, wat weer ten goede komt aan de groei van deze en gene.
Stammen krijgen hierdoor weer de mogelijkheid de interns eindelijk af te ronden, spelers gaan misschien weer actiever spelen en zo komt (mijn inziens) misschien het leven toch nog enigszins terug op wereld 10.
Omdat er in de naam van dit spelletje nog steeds het woord oorlog voorkomt denk ik dat mocht deze verandering doorgevoerd gaan worden, er meer gevechten zullen uitbreken. Edels kosten minder, waardoor er misschien meer risico's genomen gaan worden. Bovendien wordt op deze manier het kaf van het koren gescheiden en zou er in theorie een nog wat kleinere wereld overblijven, maar dan wel een wereld waar de spelers actiever zijn, in plaats van een wereld waar de spelers zodra ze incomings krijgen maar op zoek gaan naar de account-wissen knop.

Natuurlijk zit er ook een andere kant aan dit verhaal. Je kunt als stam ervoor kiezen de inactieve spelers te kicken; en dan alsnog weg te edelen als je er 'later' een keer tijd voor hebt. Dit is een optie, maar hierdoor creeer je eigenlijk onwerkelijke clusters. Immers, het account staat wel in de stam op VV, dus iets te duchten heb je niet, maar ondertussen bouw je aan het front verder uit. Ik ben niet van mening dat de spelers die stoppen meteen gekickt moeten worden. Ook deze spelers hebben maandenlang voor hun dorpen gevochten, vaak met hulp van andere leden uit de stam. Deze dorpen kun je links laten liggen, en toch eerst proberen de vijand aan te vallen, maar hierdoor schiet de intern niet op en heb je weer een nieuw 'inactief' account gecreeerd.

Mijn mening is dat de verlaging van de prijs van edels ten goede zou komen aan de speelsnelheid van de wereld, de activiteit van spelers en stammen, en bovendien zou zorgen voor een misschien nog wat kleinere, maar wel actievere dus interessantere wereld. Groeien wordt makkelijker, waardoor barbarendorpen gaan verdwijnen en stammen dichter op elkaars lip komen te liggen. Dit resulteert weer in meer oorlog, en daarvoor is dit spelletje uiteindelijk toch gemaakt, niet?

Ik ben op de hoogte van het feit dat op w1 pas na jaren en een barbarenzee de prijs werd verlaagd, maar misschien is het juist wel te laat geweest op die wereld om zo laat in te grijpen. Op deze wereld spelen in verhouding vrij weinig spelers meer, maar deze spelers zouden wel een stuk actievere en zo dus ook interessantere wereld voorgeschoteld kunnen krijgen.

Bedankt voor het lezen, en graag jullie reacties...
 

DeletedUser

Guest
Ik zou naar de 170 edels gaan :D

Maar wat je daar zegt vind ik eigelijk bullshit.
Denk je nu dat je met goedkopere pakketjes ineens wél gevechten zal creëren?

Ze zouden een onderscheid moeten maken tussen edels op spelers en edels op barbarendorpen.
Als je daar een prijsverschil in zou maken, kan je theorietje ooit nog kloppen.
Dan blijkt het voordeliger te zijn dat je andere spelers edelt ipv de grijze massa.
(Al brengt internen op deze manier nog meer op)

De wereld is perfect zoals hij is.
Tot nader order zijn er nog nergens hele continenten grijs te wezen ondanks het verlies v The Prayer onlangs.
Je zou er alleen maar de interners mee helpen voorlopig.
Want de meeste barbarenedelaars op W10 komen niet aan de +500ptn dorpen en zullen nooit overgaan tot het edelen van spelers, hoe goedkoop de edels ook mogen zijn.
Tot slot, de weinige bruikbare barbarendorpen die hier en daar toch verschijnen worden snel genoeg opgegeten.

Je loopt je doel voorbij als je het in W10 brengt.
Ik ben nog altijd van mening dat je de wereld voor jezelf interessant maakt.
Je kiest zélf om die interns aan te gaan, je kiest zélf om barbaren te edelen en je kiest zélf voor de aanval.
Interns en barbaren edelen kom je altijd en overal tegen, maar je moet gewoon het juiste evenwicht vinden.


[dikke-nek-zever]Deze wereld gaat naar de klote wegens de onschendbaarheid die Sangu hier heeft verworven [/dikke-nek-zever]
 

DeletedUser

Guest
Ja sommigen hebben echt wel genoeg pakketjes!
Het is niet zo dat Credo leden her en der op de stop knop drukken dat de wereld aangepast moet worden zodat andere Credo leden ze sneller kunnen internen of zo :D
 

DeletedUser

Guest
laat het lekker zoals het is. we hebben niet voor niks deze wereld gekozen toen we hier op begonnen te spelen.
 

DeletedUser15110

Guest
Ik ben voorstander voor die prijzen daling van pakjes.

Zelf heb ik vaak het probleem dat ik nog niet kan in actie schieten omdat ik nog niet genoeg pakjes heb.
Met dit systeem zou ik met minder pakjes al kunnen beginnen, ideaal voor mij dus en voor nog velen denk ik :).
 

DeletedUser

Guest
dan geef ik je een tip. ga 2 of 3 weken met vakantie en zorg dat je vv je dorpen bijhoud en veel pakketjes opslaat. dan heb je daarna een tijdje geen last van te weinig edels.
 

DeletedUser

Guest
voor, omdat ik ook 1 van de velen ben die altijd maar pakketjes tekort hebben. Hoewel ik niet denk dat je daardoor meer oorlog enzo zult krijgen, want lang niet alleen sangu grenst aan een andere stam(in dit geval voornamelijk credo), maar is wel zowat de enige die actief aan oorlog voert(wij van credo zijn inderdaad nu niet zo actief oorlog aan het voeren als sangu, dat geef ik toe). De wil om wel degelijk oorlog te maken en bereid zijn het risico te nemen hem te verliezen is nodig. Enkel dan zou het goed zijn doordat oorlogen sneller zouden op en neer gaan en/of beslecht worden


beter zo diokhan ^^
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Is Credo wél bereid tot het deftig aangaan van een oorlog op voorwaarde van goedkopere pakketjes?

En oorlogen zullen niet persée sneller op en neer gaan,
ik schat eerder het omgekeerde.
De stam die genoeg pakketjes spaart en in stamverband uithaalt, kan dan op een week de tegenstander volledig uitschakelen (lees: mentaal breken zodat hoofdspeler stopt).
Iets waar wij (Sangu) nu toch nog gemiddeld een maandje mee bezig zijn. (nieuwe spelers op BK geef ik dus nog een dikke twee weken)

Vergeef me als ik er naast zit maar dan moest je meer leestekens gebruiken want nu lijkt het eerder pukkulpop-gebrabbel wat er staat.
En reageerde ik op die paar zinnetjes die wel verstaanbaar leken.


(veel beter los sandros)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
overtuig maar Duckje ;)
hij zegt dat hij normaal gezien niets verandert aan instellingen...
 

DeletedUser

Guest
probleem is aanwezig dat er een hoop kan worden geinternd, hetgeen je niet van de ene op de andere dag hebt " weggewerkt ".

is het niet gewoon een andere fase waar we " effe " doorheen moeten?

je kunt het niet zomaar meer wegwerken, die achterstand van het internen.

je kunt het ook niet wereldwijd bekend maken, want dan ineens liggen de kapers aan de kust ..

dus wat krijg je? een hoop mensen die een hoop dingen voor elkaar verzwijgen. het lijkt alsof er niks gebeurd; maar ondertussen...

daarom ook dat ik het er niet mee eens ben dat deze wereld saai is, of dat dit een probleem is dat we oplossen door meer edels aan iedereen te geven.
 

DeletedUser40381

Guest
Het is fijn te zien dat er zoveel mensen reageren, ik ga na het weekend ieder zijn standpunt even citeren met een goede uitleg erbij. Moet van het weekend 24 uur werken, dus zal dit nu nog even niet gaan doen...
Gelukkig bestaat er ook zoiets als co's :rolleyes:
 

DeletedUser25790

Guest
Dat veel spelers stoppen op w10 en andere werelden, is ook de schuld van TW zelf.

Er komen steeds weer nieuwe werelden. Voor de meeste een makkelijke kans om makkelijk een gooi te doen naar de nummer 1 plaats. Alle foutjes en mislukkingen kan je achterlaten en weer opnieuw beginnen.

Ik zelf heb het ook geprobeert op w16. Gelukkig heb ik het op tijd ingezien dat het zonde van mijn tijd en geld is om op meerdere werelden te spelen. Nu moet ik nog een keer wakker worden, met het gevoel dat ik helemaal moet stoppen met TW. Dan ben ik helemaal van mijn leuke verslaving af.
 

DeletedUser

Guest
Naar mijn mening zijn de prijzen van de pakketjes/edels alleen een probleem als je veel te internen hebt. Dit probleem komt dan ook niet bij alle top 10 stammen voor.

Ik vind de instellingen van deze wereld prima en relaxed, kunnen de oudjes uit onze stam het ook nog een beetje bijbenen :p
 

DeletedUser11316

Guest
Ik zou alles laten hoe het is, het is immers de wereld waarvoor je gekozen hebt, of niet soms? Op andere werelden is het dezelfde grondstoffen buiten dat er bij sommige werelden niet 100'en paketten verloren gaan als je edels gemold worden. Het is het spel, daar moet je niet ineens halverwege de regels veranderen.
 
Bovenaan