Presenteer je account

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reactiescore
2.303
Dus je hebt uitgenomen speeds op geen enkel vlak wat gepresteerd op tw ?
Chapeau.
 

Kulta Lakko

Speedkampioen '16+ '20 (Goud) '17+'18 (Zilver)
Reactiescore
226
Maar waarop is dat gebasseerd dan dat oldschool speedspelers individueel overschat zijn? Van dat ene toernooitje in 2016 waar tim010 niet aan mee heeft gedaan en waar Candice daar van de 7 rondes die ze speelden maar 3x in de top 3 (en 1x 4e) wist te eindigen? Nadat ze al bijna heel 2015 niet (1 of 2 rondes?) en maar een minimale hoeveelheid (nog eens 7) in 2016 aan speeds hadden gespeeld?

Hetgeen ten grondslag ligt aan onze mening zijn met name onze ervaringen, van 2018-nu, met spelers van de oude garde. Er zijn in die 2 jaar toch behoorlijk wat spelers van lang geleden — met de nodige zeges op hun naam in de ‘oldschool-periode’ — teruggekomen, waarbij ze de hoge verwachtingen niet waar konden maken. Ook nadat ze al meer dan genoeg rondes achter de rug hadden om hun oude vorm weer te herpakken.

Ik heb, om maar een voorbeeld te noemen, sinds 2018 nog met aardig wat spelers kunnen duelleren die in 2014 en eerder de nodige overwinningen en successen hebben behaald, maar het niveau van deze teruggekeerde routiniers viel me tegen. Ik noem voor nu geen namen omdat het niet al te chique is, maar ik zou ze zo op kunnen rafelen.

Als ik dan zie dat deze spelers — die vroeger toch wel werden geprezen om hun kwaliteiten en in Golden Awards-lijstjes werden genoemd als (een van de) beste speler(s) — nu in dit recente tijdperk vrij veel moeite hebben om hun belofte in te lossen, begin ik toch flink te twijfelen aan het individuele niveau van de toppers vroeger. Ze werden immers onder diezelfde toppers geschaard destijds. Uiteindelijk zou Tribal Wars een spel moeten zijn dat je nooit echt verleerd, dus ze zouden hun niveau van destijds zeker (grotendeels) moeten kunnen reproduceren.

Verder wil ik benadrukken dat ik niets minder dan respect heb voor de vermaarde spelers van lang geleden, maar de misvatting dat het niveau na hun tijd niet meer goed zou zijn geweest en dat de prestaties van spelers sindsdien weinig voor zouden stellen verdient een robuust weerwoord.
 
Reactiescore
1.089
Hetgeen ten grondslag ligt aan onze mening zijn met name onze ervaringen, van 2018-nu, met spelers van de oude garde. Er zijn in die 2 jaar toch behoorlijk wat spelers van lang geleden — met de nodige zeges op hun naam in de ‘oldschool-periode’ — teruggekomen, waarbij ze de hoge verwachtingen niet waar konden maken. Ook nadat ze al meer dan genoeg rondes achter de rug hadden om hun oude vorm weer te herpakken.

Dus er wordt op een classic topic opgeschept dat die die en die makkelijk ge 1vs 1't worden op een speed of overschat zijn, maar als er dan over doorgevraagd wordt omdat trashtalken over de rug van gestopte spelers vrij makkelijk is, dan kan het antwoord niet gegeven worden want dat niet is al te chique? Nou dan durf je wel hoor.

Het blijft nu nog steeds pure speculatie waar jullie je mening op baseren, want een van de weinige voorbeelden wat werd gegeven werd heel makkelijk afgedaan door Candice.. En op een paar andere was dit niet van toepassing. Hence mijn twijfels.

En ik vind wel dat het spel evolueert hoor, en niet per se in positieve zin qua niveau. Als je ziet dat op bepaalde werelden settings nooit meer terugkomen en andere juist heel veel, dan vind ik dat de nieuwe generatie spelers toch maar een beperkte scala aan skills kunnen opdoen. Of er wordt een nieuw gebouw geintroduceerd, of de verbreding en versoepeling van bepaalde scripts tov vroeger. Ik weet niet in hoeverre dit allemaal ook van toepassing is op de speed. Maar spelers die willen doorstromen van de normale werelden naar de speed of herintreders zullen toch eerst deze skills ergens moeten opdoen, voordat ze die kunnen toepassen (op de speed). En dat kan zeker ten koste gaan van het algehele niveau.
 

DeletedUser77953

Guest
Het wk werden we gewoon rekt door roemenie, was overigens ook de hele nl server dus we speelden uiteindelijk ook met minder optimale speeders als Melle :)

Dat was niet het toernooi waar ik het over had. Toernooi waar ik het over heb zat Melle toevallig in de winnende stam (Salve) en deed Damn! ook mee.
 
Reactiescore
1.089
Moet dan nationale speedkampioenschap 2013 zijn, waarin Melle op 5 seconde wist te winnen
 
Reactiescore
972
Je hele argument bestaat uit het feit dat ik geen clue zou hebben, maar jij echt totaal geen idee hebt wat ik wel of niet weet. Ik weet dat elke speed speler als door een adder gebeten reageert als je zegt dat de speed niks is, maar het is wel zo dat bijna niemand de speeders als goeie spelers ziet. Kan je blijven zeggen dat niemand een clue heeft, prima. Maar zoals ik zei, als je serieus wil worden genomen zal je op andere vlakken het ook moeten laten zien.

Een classic speler die een speeder gaat beoordelen op hetgeen hij gepresteerd heeft op normale/classic werelden, terwijl diegene enkel beweerd een goede speeder te zijn. Lees zijn posts eerst eens goed, voordat je weer al je gal gaat spuien op anderen die niet bij je classic groepje horen. Zo negatief.
 

DeletedUser77953

Guest
Moet dan nationale speedkampioenschap 2013 zijn, waarin Melle op 5 seconde wist te winnen

Ik heb het even opgezocht. Het was de Inter server summer championship 2013. Damn! deed mee, maar was na een paar rondes niet actief meer blijkbaar.
 
Reactiescore
2.479
De uitslag:

Hiermee sluit ik direct het topic en wil ik alle betrokkenen bedanken voor de inzet:

#1 Pedik (1000 pp)
#2 Pixelated Art (800 pp)
#3 R.E.L. (500 pp)

Winnaar enquête: Pedik (500 pp)

Premiumpunten zullen binnenkort worden verwerkt. Is dit woensdag nog niet gebeurd por mij dan even.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan