[Geen Bug] Premium account *automatisch* verlengen enkel met overdraagbare punten

Reactiescore
21
Het probleem:
Door de mogelijkheid om een premium account automatisch te verlengen kan het onnodig lang duren voordat een speler verwijderd wordt (lees: zijn dorpen worden barbarendorpen).

Wanneer er gedurende een periode van 14 dagen geen enkele activiteit op een account plaatsvindt, wordt deze verwijderd. Beschikt de speler echter over een premium account, dan gaat deze termijn pas lopen ná het aflopen van het premium account. Door de mogelijkheid de premium features automatisch te verlengen kan deze periode onnodig lang worden opgerekt. Wat oorspronkelijk bedoeld is als een privilege voor de spelers die fysiek geld betaalden voor hun premium account komt sinds de introductie van de premium beurs ook toe spelers die hun premium account betalen met virtuele grondstoffen.

Nu een aanzienlijk deel van de spelers beschikt nu over een groot aantal premium punten, blijven veel accounts te lang inactief voordat deze verwijderd worden.
Zo kan een speler die over 3000 punten beschikt zijn account zonder enige vorm van activiteit (onbedoeld) 15 maanden in stand houden.

Ik durf met enige zekerheid te stellen dat iemand die dermate lang niet heeft ingelogd, ook niet de intentie heeft om terug te keren.

Met name op de Casual servers, of andere werelden met een beperkte aanvalsrange, kan dit leiden tot het dichtslibben van de wereld.

De oplossing:
Maak het automatisch verlengen van een premium account met niet-overdraagbare punten onmogelijk. Geef spelers in plaats daarvan de mogelijkheid om pas vanaf een week voorafgaand aan het verlopen van de premium features het een en ander handmatig met één periode te verlengen. Voor wie gebruik maakt van overdraagbare premium punten blijft de situatie ongewijzigd.

Hiermee wordt voorkomen dat spelers tot in den eeuwigheid hun account (onbedoeld) in stand houden, en dat als gevolg daarvan werelden dichtslibben. Van spelers die door middel van niet-overdraagbare punten hun premium features willen verlengen wordt slechts één keer per periode verlangd dit te bevestigen.

Duckje

Teamleden
Tribal Wars Team
Community Manager
Reactiescore
1.978
Kan je ons hier iets meer informatie over geven? Of bijvoorbeeld een spelersnaam?

Technisch gezien klopt je uitleg maar in de praktijk denk ik wel dat de account op een gegeven moment gewist zal worden.

Dit kijk ik dus graag na als een bug. (en niet als een verbetering)

Duckje

Reactiescore
21
Neem mijn eigen account op Casual 9. Met de huidige aanvalsrange zijn er in het hele continent slechts 6 spelers (stamgenoten uitgezonderd) die ik kan aanvallen. De kortste afstand die ik moet afleggen om een dorp te veroveren is 16 uur.

Je zou kunnen zeggen dat dat inherent is aan het spelen op de casual servers; en zonder de discussie te willen starten of de casual servers nog wel zijn zoals ze oorspronkelijk bedoeld zijn, wil ik zeggen: Dit haalt voor mij wel het plezier uit het spelletje.

Stél ik zou om die reden dus besluiten om van vandaag op morgen uit het niets te stoppen, dan heb ik voldoende premium punten om mijn account langer dan een jaar in de lucht te houden.

Natuurlijk zullen er met de veranderende aanvalsrange tegen die tijd een hoop dorpen veroverd zijn. Maar van wat ik nu meen te zien kun je onder de huidige instellingen met een handvol dorpen prima een maand of 2 (slechts 400 premium punten!) overleven. Terwijl je normaliter dus na 2 weken zou worden verwijderd.

De achterliggende gedachte bij het idee is dat als iemand inderdaad - al dan niet onbewust - besluit te stoppen de freemium punten geen intrinsieke waarde hebben; Ze zijn immers verkregen door niets meer dan speeltijd in het spel te investeren, maar verder is geen motivatie om terug te keren. Mijn vermoeden is dat dit anders is wanneer daadwerkelijk geld heeft ingevesteerd in zijn premium punten, iemand wil toch al gauw 'waar voor zijn geld'.

Reactiescore
21
Laat ik dan LodewijkXIV noemen. Daarvan heb ik sterk het vermoeden dat een automatisch verlenging van zijn premium account een verwijdering in de weg staat.