Prachtigste cluster contest

DeletedUser

Guest
Prachtigste cluster contest:


Gaarne dit topic spamvrij houden. Hooguit discussiëren over de clustervorming kan, maar off-topic gaan vermijden we zo goed als mogelijk!


Bedoeling:

Aangezien W9 weer wat aan het stilvallen is introduceer ik met trots een clusterwedstrijd. Alleen, dit is niet zomaar een clusterwedstrijd. Deze wedstrijd zal om het half jaar gehouden worden en de top 3 zal steeds onderaan vermeld worden in de "Hall Of Fame". Deze keer dus de zomer editie van 2009.
Zoals al gezegd is dit niet zomaar een clusterwedstrijdje. Deze keer komt er héél wat meer bij te kijken. Niet alleen de dichtheid van je cluster telt nu, maar ook nog heel wat andere factoren.
Ik daag jullie uit om hier jou meest mooie cluster neer te zetten met een woordje uitleg bij. Ook de eigen stam in het blauw en vijanden in verschillende tinten rood ( Oranje en geel ook toegestaan. )

Bij het posten van de cluster willen we kaartjes zien van op TWMAPS. Voor precisie van de cluster op grootte 4 zetten en voor een uitgebreid overzicht van andere stammen erbij graag op inzoomen x2 plaatsen.

Wij verwachten 2 kaartjes. 1 zoomed in & 1 zoomed out. We willen een duidelijk overzicht van medecompanen naast je en stammen rondom je.
De kaartjes worden altijd geplaatst in een
spoiler.


11 augustus 2009:

De wedstrijd duurt steeds 1 week en zal dus nog tot volgende week dinsdag 11 augustus duren. Wij raden jullie dus ook aan met spoed de clusters op het forum te plaatsen.
Edit: De wedstrijd is een week verlengd en duurt nu tot 18 augustus.

Plaatjes opslaan ( evt met printscreen en paint ) en uploaden:

Aangezien we steeds de plaatjes willen zien zoals ze deze week zullen zijn, mogen we niet werken met directe links naar het kaartje, want dat update automatisch. Daarom vragen wij dat je de kaartjes op een bepaalde manier opslaat en dan upload eventueel via www.tinypic.com of www.imageshack.us. Aan U de keus.


Waarmee er rekening moet worden gehouden:

1. Cluster moet dicht zijn. ( vanzelfsprekend )
2. Cluster moet voldoende uitbreidingsmogelijkheden bezitten.
3. Cluster mag uit meerdere kernen bestaan, maar daar moet dan een woordje uitleg bij waarom.
4. De cluster moet voldoende veilig liggen tussen stamgenoten, voor eventuele snelle ondersteuning.
5. De cluster moet mat zijn ( geen uitsteeksels hebben van enkele dorpen ).
6. De vorm van cluster speelt niet de meest grote rol, al heeft de bekende pizzavorm wel de voorkeur, aangezien dat de meest efficiënte manier van uitbreiden is.
7. De cluster mag niet alleen uit interns bestaan, want zo kan iedereen het. Er moet een deel van geëdeld zijn. 25% zelf genomen is al goed genoeg.
8. Wanneer betrapt wordt dat dorpen gekleurd worden terwijl ze niet in het bezit zijn leidt dit tot verwijdering van de contest permanent ( ook voor volgende jaren ).
9. De grootte van de cluster speelt maar weinig rol. Het zijn de punten hierboven die doorslaggevend zijn!


TWweekblad:

Aangezien ikzelf ook bij het TWweekblad zit kan de top 3 zich zeker verwachten aan een uitgebreid artikel over zichzelf & de geschiedenis van de cluster.


De jury:

De jury zal bestaan uit meerdere personen.
De hoofdjury bestaat uit:

Lil-John
Dj Dean
Coningsrob
Deadlydie

( Dit zijn medecompanen van W5 die niks met W9 te maken hebben, en dus ook fair zullen zijn in alle resultaten. Dit om corruptie te voorkomen.

Wij wensen alle deelnemers heel wat succes en dat de beste mag winnen.

Met vriendelijke groet
De jury


Clusterhall Of Fame!

Summer edition 2009:
1. Beverbeverbever
2. Harriesch
3. iCake​
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
ff2c861b3d9871066e7110aed131c458

Mijn cluster bestaat uit 1 groot deel waar nog wel wat rode dorpjes tussen liggen maar dat word nog volledig dicht gemaakt.
Dan helemaal in het westen heb ik 6 dorpjes aan *PG* zijde dat was een opdracht van de leiding om die dorpjes daar te pakken.
Dan in het Noorden heb ik nog 3 dorpjes aan *PG* zijde en dat heeft ook een rede ;).
Dan in het zuiden heb ik ook nog een aantal dorpjes , die had ik ge-edelt voor als ik vast kwam te liggen maar dat is niet het geval dus die liggen daar maar. :p
Ik lig goed omringd door stamgenoten en heb nog genoeg uitbreidingsmogelijkheden.
Mijn dorpen heb ik bijna allemaal behaald door aan te vallen.
Nu de laatste maand heb ik wat meer ge-internt dat zal je zien aan mijn stats maar je moet iets verder kijken en dan zal je zien dat ik bijna niks heb ge-internt.


d45788bc0fd7f711b08ba72b30a17090
hier zie je heel duidelijk hoe goed ik mijn cluster kan dichten. Hier en daar ligt er een dorpje van mijn stam in mijn cluster maar die dorpjes krijg ik nog want dat is zo afgesproken.



Hoop dat jullie ervan genoten hebben :p
 

DeletedUser

Guest
weet iemand hoe het komt dat je mijn kaartje niet ziet via die spoiler?
 

DeletedUser

Guest
ff2c861b3d9871066e7110aed131c458

Mijn cluster bestaat uit 1 groot deel waar nog wel wat rode dorpjes tussen liggen maar dat word nog volledig dicht gemaakt.
Dan helemaal in het westen heb ik 6 dorpjes aan *PG* zijde dat was een opdracht van de leiding om die dorpjes daar te pakken.
Dan in het Noorden heb ik nog 3 dorpjes aan *PG* zijde en dat heeft ook een rede ;).
Dan in het zuiden heb ik ook nog een aantal dorpjes , die had ik ge-edelt voor als ik vast kwam te liggen maar dat is niet het geval dus die liggen daar maar. :p
Ik lig goed omringd door stamgenoten en heb nog genoeg uitbreidingsmogelijkheden.
Mijn dorpen heb ik bijna allemaal behaald door aan te vallen.
Nu de laatste maand heb ik wat meer ge-internt dat zal je zien aan mijn stats maar je moet iets verder kijken en dan zal je zien dat ik bijna niks heb ge-internt.


d45788bc0fd7f711b08ba72b30a17090
hier zie je heel duidelijk hoe goed ik mijn cluster kan dichten. Hier en daar ligt er een dorpje van mijn stam in mijn cluster maar die dorpjes krijg ik nog want dat is zo afgesproken.



Hoop dat jullie ervan genoten hebben :p

Omdat je een URL genomen hebt.

KIJK AUB BIJ DE EERSTE POST. PLAATJES UPLOADEN ZODAT DEZE NIET MEER VERANDEREN!


->

Plaatjes opslaan ( evt met printscreen en paint ) en uploaden:

Aangezien we steeds de plaatjes willen zien zoals ze deze week zullen zijn, mogen we niet werken met directe links naar het kaartje, want dat update automatisch. Daarom vragen wij dat je de kaartjes op een bepaalde manier opslaat en dan upload eventueel via www.tinypic.com of www.imageshack.us. Aan U de keus.
 

DeletedUser

Guest
Ik wens alle deelnemers veel geluk :D Ik zal zo eerlijk mogelijk proberen te jureren ^^

let the games begin
 

DeletedUser

Guest
Allereerst is het niet mogelijk om kaartjes op te slaan van TW-Maps. Je slaat enkel het figuurtje op waar je op dat moment op staat. Graag een tutorial erbij van hoe je het wel doet want het is mij volkomen onduidelijk. Vandaar alles dus in hyperlinks zodat ik het later kan vervangen :)

Geel= Yero GT
Blauw= D-V
Oranje= ~RES~
Sandbruin= ~RES2~

Hier een overzicht van de cluster + eventuele stammen. Looks like gatenkaas maar daarom ook dichterbij :)


Verder nog een bonus voor iedereen :D
Omdat zo de cluster er nog niet zo mooi uit ziet heb ik alle stammen + vijanden verwijderd. Enkel ons kleurtje dus nog en ziet het er al veel mooier uit :)

map.php

Verder zijn we hard bezig met dorpjes ertussen over nemen en vandaag de dag veranderd het al gauw in een mooi cluster.

Begonnen december 2008
273 Yero GT D-V 1.869.970 188
Continent 16:
2 Yero GT D-V 1,87 Mio. 188 188
 

DeletedUser

Guest
Printscreen werkt altijd. ( Prt scr op je toetsenbord. Staat meestal naast de F1-12 reeks en als het een laptop is vaak boven het numeriek toetsenbord ).

Dan open je een nieuw paint bestandje en ga je de printscreen ( foto van je scherm zoals het zelf zegt ) plakken in dat paint bestand. ( CTRL + V )

Dan knip je het kaartje eruit ( selecteer -> ctrl + C "kopiëren" -> nieuw bestandje openen -> ctrl + V "plakken" )

Dan opslaan en uploaden via tinypic of imageshack of een andere uploadsite.
 

DeletedUser

Guest
Update:


Om het de gasten wat simpeler te maken laten we nu ook de mapsite TWstats toe, aangezien die gewoon rechtermuisknop en opslaan is.
 

DeletedUser

Guest
Allereerst is het niet mogelijk om kaartjes op te slaan van TW-Maps. Je slaat enkel het figuurtje op waar je op dat moment op staat. Graag een tutorial erbij van hoe je het wel doet want het is mij volkomen onduidelijk. Vandaar alles dus in hyperlinks zodat ik het later kan vervangen :)

Geel= Yero GT
Blauw= D-V
Oranje= ~RES~
Sandbruin= ~RES2~

Hier een overzicht van de cluster + eventuele stammen. Looks like gatenkaas maar daarom ook dichterbij :)


Verder nog een bonus voor iedereen :D
Omdat zo de cluster er nog niet zo mooi uit ziet heb ik alle stammen + vijanden verwijderd. Enkel ons kleurtje dus nog en ziet het er al veel mooier uit :)

map.php

Verder zijn we hard bezig met dorpjes ertussen over nemen en vandaag de dag veranderd het al gauw in een mooi cluster.

Begonnen december 2008
273 Yero GT D-V 1.869.970 188
Continent 16:
2 Yero GT D-V 1,87 Mio. 188 188

Plaatjes opslaan van TWMaps gaat best, daar heb ik nooit problemen mee. Gewoon rechts klikken > afbeelding kopiëren. Soms moet je dat inderdaad twee of drie keer proberen, maar uiteindelijk lukt het altijd, ik zal het je over een paar dagen laten zien. ;)

Update:


Om het de gasten wat simpeler te maken laten we nu ook de mapsite TWstats toe, aangezien die gewoon rechtermuisknop en opslaan is.

Zo is het exact hetzelfde voor TWMaps hoor. :)
 

DeletedUser13535

Guest
nogmaals aan de jury:

is het geen probleem als ik niet al mijn dorpen post? want dan kom ik wss niet aan de juiste zoom. ook hebben die dorpen nu geen toevoeging meer aan mijn cluster omdat ik nu uit mijn stam ben.

dus ikheb ook geen stam om te posten:p
 

DeletedUser

Guest
nogmaals aan de jury:

is het geen probleem als ik niet al mijn dorpen post? want dan kom ik wss niet aan de juiste zoom. ook hebben die dorpen nu geen toevoeging meer aan mijn cluster omdat ik nu uit mijn stam ben.

dus ikheb ook geen stam om te posten:p

Wie zegt er dat een cluster al je dorpen moet bevatten? :)

Bij mijn cluster is dat wel zo, maar er zijn genoeg spelers die meerdere clusters hebben. :)
 

DeletedUser

Guest
Wie zegt er dat een cluster al je dorpen moet bevatten? :)

Bij mijn cluster is dat wel zo, maar er zijn genoeg spelers die meerdere clusters hebben. :)

Bij meerdere is het de kunst aansluiting tussen beidde clusters te maken :p

Of tussen alle clusters :p
 

DeletedUser

Guest
Bij meerdere is het de kunst aansluiting tussen beidde clusters te maken :p

Of tussen alle clusters :p

Aansluiting over een heel continent is moeilijk.
bv. mezelf
ik speel 1 cluster in C32 waar ik een 115 dorpen heb.
cluster 2 zijn 6 dorpen in C31 (jump naar de rim)
cluster 3 is aan de rim (in C30)

Ik kan moeilijk overal een aansluiting tussen maken (vooral als je eigen stam je blokkeert, anders zou ik het bij 1 cluster houden).
 

DeletedUser

Guest
Snuf puf,

Gewoon je kaartjes posten, dan zien we wel of die goed genoeg is. Niet met teveel inzitten. Gewoon doen.. ;)
 

DeletedUser13535

Guest
Snuf puf,

Gewoon je kaartjes posten, dan zien we wel of die goed genoeg is. Niet met teveel inzitten. Gewoon doen.. ;)

het was eigenlijk mijn vraag maar hij is al beantwoord eigenlijk:)

zal hem zo snel mogelijk posten
 

DeletedUser

Guest
ZOOM x2
clusterx2.png

ZOOM x4
clusterx4.png

UITLEG
BLAUW: STAM
GEEL: IK
CONTINENT: 14

1. Cluster moet dicht zijn. ( vanzelfsprekend )
Cluster is zoals je ziet dicht
2. Cluster moet voldoende uitbreidingsmogelijkheden bezitten.
Ik heb links van mij nog veel uitbreidingsmogelijkheden en in men noordelijk cluster ook
3. Cluster mag uit meerdere kernen bestaan, maar daar moet dan een woordje uitleg bij waarom.
bovenste kern is om in het noorden een cluster te maken en rechts vanonder zie je 2 stukjes,
dat is omdat ik spelers heb geedeld in oorlog

4. De cluster moet voldoende veilig liggen tussen stamgenoten, voor eventuele snelle ondersteuning.
ik denk dat het veilig genoeg ligt ...
5. De cluster moet mat zijn ( geen uitsteeksels hebben van enkele dorpen ).
Msssttt men cluster lijkt op turkije bijna !
6. De vorm van cluster speelt niet de meest grote rol, al heeft de bekende pizzavorm wel de voorkeur, aangezien dat de meest efficiënte manier van uitbreiden is.
mijne heeft een mooi uniek vorm eerlijk gezegd

7. De cluster mag niet alleen uit interns bestaan, want zo kan iedereen het. Er moet een deel van geëdeld zijn. 25% zelf genomen is al goed genoeg.
In mijn vorig stam een kleine itern, voor de rest iedereen aanpakken !
8. Wanneer betrapt wordt dat dorpen gekleurd worden terwijl ze niet in het bezit zijn leidt dit tot verwijdering van de contest permanent ( ook voor volgende jaren ).
Mijn dorpen op de kaart zijn allemaal origineel ^^
9. De grootte van de cluster speelt maar weinig rol. Het zijn de punten hierboven die doorslaggevend zijn!
groot gelijk !

Ik heb het op deze manier geplaatst, alles in een spoiler omdat het weinig plaats neemt :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Mooi. Zo moet het dus. Neem hier een voorbeeld aan.

Kurdistan. In welk continent ben je gelegen? ( Je kern dan ofc )
 

DeletedUser

Guest

blauw: EXiRE (mijn stam)
roos: *PG* (onze vijand)
geel: ik


Mijn cluster bestaat uit 1 groot deel waar nog wel wat rode dorpjes tussen liggen maar dat word nog volledig dicht gemaakt.
Dan helemaal in het westen heb ik 6 dorpjes aan *PG* zijde dat was een opdracht van de leiding om die dorpjes daar te pakken.
Dan in het Noorden heb ik nog 3 dorpjes aan *PG* zijde en dat heeft ook een rede ;).
Dan in het zuiden heb ik ook nog een aantal dorpjes , die had ik ge-edelt voor als ik vast kwam te liggen maar dat is niet het geval dus die liggen daar maar. :p
Ik lig goed omringd door stamgenoten en heb nog genoeg uitbreidingsmogelijkheden.
Mijn dorpen heb ik bijna allemaal behaald door aan te vallen.
Nu de laatste maand heb ik wat meer ge-internt dat zal je zien aan mijn stats maar je moet iets verder kijken en dan zal je zien dat ik bijna niks heb ge-internt.



hier zie je heel duidelijk hoe goed ik mijn cluster kan dichten. Hier en daar ligt er een dorpje van mijn stam in mijn cluster maar die dorpjes krijg ik nog want dat is zo afgesproken.



Hoop dat jullie ervan genoten hebben :D
 

DeletedUser

Guest
Ben er met een beetje hulp ingeslaagd alles op te slaan en up te loaden, ga ik dus toch mijn inzending doen...

Ik zit dus met 3 clusters, 1 grote, 1 als jump naar de rim en die aan de rim zelf.
Ik zal beginnen met mijn grootste...
1. Hoofdcluster (C32)
Ingezoomd

dr44qq.png


Geel ben ikzelf
Roos is mijn PBG Greenfab
Blauw is mijn stam DRAKEN
Rood is Saints
Groen is S.A.H.
Lichtblauw Reborn

Er is nog wat uitbreiding in aan de kant van Saints mogelijk, het is daar een beetje een zooitje (rode puntjes etc) maar elke week veranderen daar wel dorpjes van kleur.
Ben er best tevreden mee maar het kan wel beter :).
Er is daar ook nog een verloren dorpje verderop, maar dat is door de oorlog met Saints.

Uitgezoomd
2ugjeom.png

Kleuren zijn hetzelfde :)

2. Cluster naar de rim (C32/31)
Stelt niet veel voor en kan je zien bij de vorige plaatjes.

3. Rimcluster (C30)
Er is een leendorpje gebruikt voor er te komen, moet dat nog terug afstaan. (je ziet het op de kaart ^^)
Nu het cluster in spe bestaat nog uit niet veel dorpjes, maar ik zet het erbij omdat het nog enorm (en heel makkelijk) kan groeien.
2daarlh.gif

Kleuren wederom hetzelfde.
2daarlh.jpg


Er is niet overdreven veel geinternd, wel heel wat BB-dorpjes geedeld toen ik startte in het begin.
Edit: bij cluster 3 is er toch iets misgelopen, als ik zin heb update ik dat vandaag of morgen of later nog wel ^^
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan