Praattopic

DeletedUser78825

Guest
Wij staan en hebben altijd open bestaan voor feedback alleen we krijgen die bijna nooit op een fatsoenlijke manier.

Het feit dat de feedback niet op een goede/fatsoenlijke manier komt, wilt niet zeggen dat het geen vorm van feedback is.
Zelfs als jij het - vanuit jouw standpunt - totaal niet eens bent met de gegeven commentaar wilt dat niet zeggen dat het geen vorm van feedback is waar je bepaalde zaken uit kunt halen.

Dat maakt dat je heel anders tegen dingen aan kijkt. Niet voor niets worden bans niet met derden besproken.

Publiek bekend maken van bans is trouwens iets wat vrij effectief is, aangezien het een duidelijk zicht brengt op de gehele situatie en de gedachtegang.
 

DeletedUser61134

Guest
Niks laster. Enkel smaad zonder ruïneren:
Laster is het zwartmaken van een ander door deze in het openbaar te beschuldigen van zaken waarvan degene die de beschuldiging uit weet of had moeten weten dat deze onwaar zijn. Als de feiten waar zijn, al dan niet opgeblazen, spreekt men van smaad. Het doel is het ruïneren van de reputatie van het slachtoffer.

Ben je nieuw op het forum?
Als de feiten waar zijn, al dan niet opgeblazen <- Mensen nemen het over om vervelend te doen, word dus opgeblazen.
Het doel is het ruïneren van de reputatie van het slachtoffer. <- Hoezo zou het iets anders als doel hebben?
 
Reactiescore
1.049
Ben je nieuw op het forum?
Als de feiten waar zijn, al dan niet opgeblazen <- Mensen nemen het over om vervelend te doen, word dus opgeblazen.
Het doel is het ruïneren van de reputatie van het slachtoffer. <- Hoezo zou het iets anders als doel hebben?
Je moet eerst reputatie hebben om het te ruïneren :D
En vind jij het vervelend of vind je die aandacht eigenlijk gewoon gaaf?
 
Reactiescore
93
Jo Han, waar blijft de popcorn nou?:( In de tussentijd had ik maar honing-drop, maar die is nu ook op :(
 
Reactiescore
1.468
Het feit dat de feedback niet op een goede/fatsoenlijke manier komt, wilt niet zeggen dat het geen vorm van feedback is.
Zelfs als jij het - vanuit jouw standpunt - totaal niet eens bent met de gegeven commentaar wilt dat niet zeggen dat het geen vorm van feedback is waar je bepaalde zaken uit kunt halen.



Publiek bekend maken van bans is trouwens iets wat vrij effectief is, aangezien het een duidelijk zicht brengt op de gehele situatie en de gedachtegang.
Feedback die we vaak krijgen is: liever geen mods, of geen bans! Dit is doorgaans het level kritiek dat we krijgen. Dit geval rond Sander was iets specifieker, maar meestal is dit het movies van de feedback. Daar kunnen we heel lastig wat mee. Als ik vervolgens met die zelfde mensen in gesprek ga krijg ik vaak te horen: laat maar, of: haha je doet er toch niks mee want jullie zijn allemaal corrupt. Ja , dan kan ik inderdaad niks, terwijl ik juist feedback wil. In mijn geval vooral over mijn persoonlijk functioneren.

Ik vind nog steeds dat ik mod ben in dienst van de community en niet voor mezelf.
 
Reactiescore
1.049
Feedback die we vaak krijgen is: liever geen mods, of geen bans! Dit is doorgaans het level kritiek dat we krijgen. Dit geval rond Sander was iets specifieker, maar meestal is dit het movies van de feedback. Daar kunnen we heel lastig wat mee. Als ik vervolgens met die zelfde mensen in gesprek ga krijg ik vaak te horen: laat maar, of: haha je doet er toch niks mee want jullie zijn allemaal corrupt. Ja , dan kan ik inderdaad niks, terwijl ik juist feedback wil. In mijn geval vooral over mijn persoonlijk functioneren.

Ik vind nog steeds dat ik mod ben in dienst van de community en niet voor mezelf.
Ik vind serieus zonder gelik dat mods t prima doen. ieder zijn eigen kwaliteiten
Alleen is het soms jammer dat ze geen context hebben in situaties waardoor oordelen 1 kant op vallen
 

DeletedUser76198

Guest
Feedback die we vaak krijgen is: liever geen mods, of geen bans! Dit is doorgaans het level kritiek dat we krijgen. Dit geval rond Sander was iets specifieker, maar meestal is dit het movies van de feedback. Daar kunnen we heel lastig wat mee. Als ik vervolgens met die zelfde mensen in gesprek ga krijg ik vaak te horen: laat maar, of: haha je doet er toch niks mee want jullie zijn allemaal corrupt. Ja , dan kan ik inderdaad niks, terwijl ik juist feedback wil. In mijn geval vooral over mijn persoonlijk functioneren.

Ik vind nog steeds dat ik mod ben in dienst van de community en niet voor mezelf.

Je bent een betetere mod dan tw-speler :)
 

DeletedUser78825

Guest
Feedback die we vaak krijgen is: liever geen mods, of geen bans! Dit is doorgaans het level kritiek dat we krijgen. Dit geval rond Sander was iets specifieker, maar meestal is dit het movies van de feedback. Daar kunnen we heel lastig wat mee. Als ik vervolgens met die zelfde mensen in gesprek ga krijg ik vaak te horen: laat maar, of: haha je doet er toch niks mee want jullie zijn allemaal corrupt. Ja , dan kan ik inderdaad niks, terwijl ik juist feedback wil. In mijn geval vooral over mijn persoonlijk functioneren.

Ik vind nog steeds dat ik mod ben in dienst van de community en niet voor mezelf.

Fair enough. Daar vind ik dan persoonlijk dat deze anderen in de fout gaan, aangezien je inderdaad niet op iets kunt verbeteren/werken/letten als je de feedback niet krijgt.

Verder, om zelf een vorm van (positieve) feedback te geven. Ik vond persoonlijk jouw aanpak omtrent Sander & Richard in het afgelopen potje goed. Hier toonde je ook aan zelf een geïnvesteerd onderdeel te zijn van de community, door zowel jouw eigen functie uit te oefenen (het melden) maar ook aan te tonen dat je geeft om de community (door te vragen of het met de spelleiding besproken kon worden).

Dit biedt dan het contrast dat de ban, zonder overleg, toonde dat er veel minder tot geen community-gevoel was toen die ban werd uitgevoerd.

Ja, regels moeten gevolgd worden.

Maar ik denk dat sommigen vergeten hoe een forum en een community in het algemeen werkt.
 

DeletedUser78303

Guest
tenor.gif
 
Reactiescore
2.181
Nee, je punt klopt gewoon niet. Met argumenten door verschillende personen hiervoor al aangegeven.

Nee jij snapt het punt niet (en dit is geen troll).

Vind jij een systeem wat spam bestraft maar persoonlijke beledigingen (en ja ik doe nu precies hetzelfde naar de catfish toe) gewoon toegelaten word? Zij mag alles en als bijvoorbeeld Sander dat zou zeggen kreeg hij meteen berisping of ban. Dit vind ik gewoon niet kunnen.

Ook is het niet dat ik tegen de ban ben van Sander, alleen de aanpak vind ik niet om naar huis te schrijven.
 

DeletedUser61134

Guest
Je moet eerst reputatie hebben om het te ruïneren :D
En vind jij het vervelend of vind je die aandacht eigenlijk gewoon gaaf?

Ik heb zeker een goede reputatie, maar mensen misbruiken het als manier om dingen te kunnen vragen.
En ik vind t allemaal wel komisch zolang mensen zich tot het forum beperken.
Maar sommige mensen raken wel eens erg boos van mijn mening en dan zoeken ze irl contact, wat weer over de streep gaat.

Zijn al paar mensen geweest die niet genoeg namen en via IRL of social aankwamen zetten. (Desbetreffenden weten wie ik bedoel, uitgepraat ga ik niet verder meer op in)
 
Reactiescore
1.468
Nee jij snapt het punt niet (en dit is geen troll).

Vind jij een systeem wat spam bestraft maar persoonlijke beledigingen (en ja ik doe nu precies hetzelfde naar de catfish toe) gewoon toegelaten word? Zij mag alles en als bijvoorbeeld Sander dat zou zeggen kreeg hij meteen berisping of ban. Dit vind ik gewoon niet kunnen.

Ook is het niet dat ik tegen de ban ben van Sander, alleen de aanpak vind ik niet om naar huis te schrijven.
Persoonlijke beledigingen op het VF zijn anders dan spam op andere fora dan het VF. Dat allereerst. De locatie van een forum bepaalt deels de aanpak qua moderatie. Een Wereldforum word doorgaans ook strenger gemodereerd dan bijvoorbeeld het Spellenforum.

Daarnaast hebben wij heel duidelijke interne richtlijnen wat beledigingen zijn en wat niet. And again, op Wereldfora zal hier wat nauwer mee worden omgesprongen dan op het VF.

Spam daarentegen (het woord zegt het al) is bijna altijd ongewenst en een overtreding. Op het VF eigenlijk wel gewoon toegestaan, maar daarbuiten niet. Zeker niet als het nieuwe mods betreft die bewust worden aangepakt. Het CM kan dan inderdaad besluiten om een strengere aanpak toe te passen gezien de omstandigheden.

Zolang firedrakan zich vooral op het VF misdraagt is er dus relatief weinig aan de hand. Op de p&p fora praat ze vooral in de Praattopics die daarvoor bestemd zijn en houd ze zich gewoon aan de regels.

Mis ik je punt nu nog steeds?
 

Deleted User - 487776907

Guest
@Jo Han mogen we haar hier op het VF dan wel helemaal de grond in boren (mits enigszins netjes, voor zover mogelijk)? :D
 
Reactiescore
1.049
Ik heb zeker een goede reputatie, maar mensen misbruiken het als manier om dingen te kunnen vragen.
En ik vind t allemaal wel komisch zolang mensen zich tot het forum beperken.
Maar sommige mensen raken wel eens erg boos van mijn mening en dan zoeken ze irl contact, wat weer over de streep gaat.

Zijn al paar mensen geweest die niet genoeg namen en via IRL of social aankwamen zetten. (Desbetreffenden weten wie ik bedoel, uitgepraat ga ik niet verder meer op in)
Wie wil jou nou weer IRL zien :O
Neemaar dat gaat wel tever ja haha
Ik ga nu wel ff vragen wie da waren
 

DeletedUser61134

Guest
Wie wil jou nou weer IRL zien :O
Neemaar dat gaat wel tever ja haha
Ik ga nu wel ff vragen wie da waren

Best veel willen me zien, vooral omdat ik buiten het forum heel normaal kan doen :p
Ja, maar die jongen weet dat hij fout zat, en ik ging zelf ook wat te ver waardoor hij zover ging.
En de andere... Die zien we nooit meer op TW dus geen last meer van :p
 
Reactiescore
770
Misschien moet je je oogkleppen eens af doen en iets meer waardering voor het CM tonen ondanks dat je het niet altijd met ze eens bent. Zonder hen was dit forum misschien al wel verleden tijd geweest. (Ook jullie hebben uiteraard positief bijgedragen aan de activiteit die er op dit moment is en dus het in stand houden van dit forum)

Ben wel een beetje klaar met die constante rant op mods. Als het nou op een grappige manier gaat geen enkel issue, maar dit begint irritant te worden.

Poo mag hier eens beginnen reageren, zowel op die post van Lytho als mijn aantijging dat hij corrupt is door het amicaal en vooringenomen om te gaan met Firedrakan.

Jullie moeten jullie ding doen, en wij moeten ons ding doen, en als wij kritiek uiten is dat niet ranten, zoals quasi iedere moderator het tot nu toe al genoemd heeft (omdat ze het gewoonweg niet aankunnen), maar het aankaarten van zaken die wij ogenschijnlijk onrechtvaardig vinden.

Ofwel luister je naar ons, ofwel kies je er voor totalitair te gedragen en te doen alsof je God in Frankrijk bent hier.

Jullie keuze.
 
Bovenaan