Praattopic

Reactiescore
80
Lijkt me een terechte ban. Wat echter jammer is, is dat het support niet van zich laat horen tijdens nota-bene een aanvalbare ban. Dat is dan 'Bezwaar' aantekenen.
Risico om zo te boosten, deze ban zat er aan te komen. Maar de afhandeling van het TW-Team is schandalig.
 
Reactiescore
5.590
Ik volg het TW niet meer zo, echter lijkt mij een aanvalbare perma ban compleet ridicuul. Op W85 was het nochtans altijd een niet aanvalbare ban met 30-50% aftrek ongeveer. Iets wat voor mij meer in werkelijkheid staat met wat de oorzaak van de ban is.

Het niet kunnen verweren is niets meer dan ontzettend frustrerend en tevens totaal niet te accepteren. Je hebt altijd het recht om in te gaan tegen een uitspraak of vonnis. Wederom verkloot TW nu een van de laatste werelden waarop er nog enigszins kwaliteit te vinden was. Er moet maar een gevolg zijn en ik hoop dat mijn vrienden deze op gaan volgen, lekker stoppen en laat TW maar barstten met hun ridicule wijze van spel beheer.
 
Reactiescore
5.590
Heb jij letterlijk op 85 niet hetzelfde meegemaakt Luc? Snap niet dat dit alles je nog verrast
 
Reactiescore
1.542
Heb jij letterlijk op 85 niet hetzelfde meegemaakt Luc? Snap niet dat dit alles je nog verrast

Ja klopt, toen zaten ze er ook naast en kreeg ik enkel 50% aftrek. Uiteindelijk hebben we het nog wel kunnen redden daarmee.

Deze keer komen we er minder genadig vanaf. Volgens duckje is er een nieuw case to case systeem waarmee ze cases apart beoordelen en je gebanned kan worden voor iets wat bij wijze van al 3 maanden terug gebeurd is. Ook de straffen zullen of kunnen zwaarder uitvallen.

Zover ik weet hebben ze dit nergens vermeld of medegeldeeld naar de community toe, maar goed. Ik post vanavond de hele reutemeteut op het forum van ons gesprek tussen support etc.
 
Reactiescore
76
Even een analyse van de ban vanuit mijn standpunt:

De ban is uitgevaardigd (voor zover ik weet) aan 2 accounts namelijk: 'QQEEZZ.' en 'Wurm 2.0' maar er zijn nog 2 betrokken accounts, 'Saritha' en 'An attempt to perfection'.


index.png


van deze foto kunnen we afleiden dat deze is toegediend als gevolg van het overtreden van de "Boosten/pushen" regels.
Even een verduidelijking van wat deze regels precies inhouden:
image.png

alsook
image.png


Dit zijn in het kort de regels die overtreden zouden zijn maar team QQEEZZ. legt de klacht naast zich neer en beweerd dat de ban onterecht is.

Nu even paar feiten die voor mij bekend zijn:
- Early stadium van het acc QQEEZZ. (toen al gelegen in de rim) heeft het verschillende aanvallen gegooid op de speler Godslayer (toenmalig Tele. huidig Waste.) met hulp van het toenmalig bestaande account "an attempt to perfection" en "wurm 2.0" (MB's zijn toegestaan dus dat is totaal geen probleem).
image.png
Een paar dagen na de aanvallen zagen wij plots dat het dorp van "An attempt to perfection" veroverd was door QQEEZZ. dus dit duid aan op een boost account waarmee eerst geprobeerd is een andere speler te clearen om nadien zelf veroverd te worden.

Verder hebben de heren van QQEEZZ. meermaals dorpen kunnen veroveren aan de hand van hun MB "Wurm 2.0" die voor hun clearde wat opzich ook niks strafbaars is. Maar het komt pas interessant als je de overnames bekijkt van het account "Wurm 2.0". Meerdere dorpen die door Wurm gecleard en overgenomen zijn waren van lage spelers (shitty moraal voor het acc QQEEZZ.) werden nadien veroverd door QQEEZZ.
image.png


hierbij een gedetailleerd voorbeeld:
image.png


QQEEZZ. heeft meermaals dorpen veroverd van zijn MB waarop hij zelf voordien slecht moraal had aangezien hij aanzienlijk snel groeide in de rim en door dit te doen heeft hij een competitief voordeel behaald op andere kleinere spelers die in rim lagen op dat moment.

Reminder dat deze regel ->
image.png

daardoor gebroken werd tenzij QQEEZZ kan aantonen dat hij het dorp zelf gecleard heeft maar gewoon hulp heeft gehad met het edelen van het dorp wat niet strafbaar is aangezien hij het moraal systeem gerespecteerd heeft.

Ik laat de analyse hier bij voor wat het is en laat jullie zelf oordelen.

In defense tot de accounts die gebanned zijn of betrokken zijn wil ik wel meedelen dat imo de nieuwe MB regels echt ducked up zijn en zeer moeilijk te begrijpen zijn in de zin van "wanneer doe ik iets verkeerd" dus wil ik ook meedelen dat er kans is op onwetendheid tijdens deze aanvallen maar daar kan zowel ik alsook de mods niet zeker van zijn.
Niet spelen is de oplossing. Speel je wel dan in elk geval zonder actieve mb's spelen om de kans zo gering mogelijk te maken dat je wordt genaaid door het TW Team of anderen.
 
Reactiescore
1
Ja naja een co van mij heeft al whatsapp contact gehad met de leiding van TGOD. Hierin geven ze toe dat ze er wat van gezegd hebben maar vooral de .net speler care bear trekt zich er geen zak van aantrekt en ze willen ook niet iedereen achter de kont aanzitten.

“Ik laat mensen op hun eigen manier spelen”

Met andere woorden, er wordt geen actie ondernemingen tegen dit, kansloos.

het is niet alleen care bear :) wiz khalifa gebruikt ook vollop kata's.
heb vv mogen draaien op een account waar letterlijk niet 1 boer nog plaats had na zijn kata waves.

in dat licht gezien zou ik mensen ook op hun eigen manier laten spelen, je speelt namelijk zelf ook zo.
nu weet ik dat het op NL not done is kata's te gebruiken, daar sluit ik me ook bij aan.
echter blijven ze wel onderdeel van het spel , het spel dat we allemaal maar blijven spelen.

Misschien is het een idee om kata's niet te verwijderen uit het spel maar de doelwitten van katapulten aan te passen :) een boerderij plat schieten is namelijk niet echt 'fun' .

betreft je ban , sorry voor jullie ..
 
Reactiescore
119
Behandeling door het TW-team laat weer zwaar te wensen over, nog niet te spreken over de straf die ze uitdelen zonder verweer. Dan begrijp je er toch echt bar weinig van als spelleiders zijnde. En het is ook niet de eerste keer... Vooral jezelf blijven verstoppen als een of andere vage entiteit, komt jullie imago echt ten goede. Handhaven is prima, maar doe dat dan wel op de juiste manier en meet niet met twee maten. Als je juist hebt gehandeld en je weet het te onderbouwen dan ben je niet bang daar transparant over te zijn...
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
80
Stel je voor dat het Nederlands rechtssysteem zo te werk gaat.
 
Reactiescore
1.542
Helaas net een hele post gemaakt over het boosten/pushen/spioneren van See if i care bear maar dit werd direct verwijderd. Als ze net zo snel waren met het behandelen van een ban als dit...
 
Reactiescore
140
W89 flop
 
Reactiescore
76
Behandeling door het TW-team laat weer zwaar te wensen over, nog niet te spreken over de straf die ze uitdelen zonder verweer. Dan begrijp je er toch echt bar weinig van als spelleiders zijnde. En het is ook niet de eerste keer... Vooral jezelf blijven verstoppen als een of andere vage entiteit, komt jullie imago echt ten goede. Handhaven is prima, maar doe dat dan wel op de juiste manier en meet niet met twee maten. Als je juist hebt gehandeld en je weet het te onderbouwen dan ben je niet bang daar transparantie over te geven...
Ze willen NL gefaseerd laten doodbloeden. Dit alles past in het beleid om dat voor elkaar te krijgen.
 
Reactiescore
1.542
Nou status update voor alle geïnteresseerden :)

Ik heb eerst een flinke post gemaakt over het boosten van Tgod en see if I care bear, dit is helaas binnen 5 minuten verwijderd, de speler is wel wel reported nu.

Daarna heb ik een uitgebreide QQ ban post gemaakt waarin alles besproken wordt van begin tot eind, met zelfs daarin regels van tw erbij die aantonen dat het best meevalt en het vooral grijs gebied is waar ze in vissen. Ook deze werd in 5 minuten verwijderd.

Daarnaast heb ik ook een ban gekregen in de 89 tw discord chat omdat ik daar wat info deelde aan geïnteresseerden en een kreeg ik waarschuwing voor een evt ban op het AF.

Als laatste kregen we dan wel een support antwoord, conclusie: We krijgen geen inzage in hun “onderzoek” en het komt er op neer dat we het er maar mee moeten doen, praktisch hetzelfde antwoord als vanmiddag op 1 aanvulling na: dat als we weer zouden loggen op een ander account (deed ik zodat ik m’n post kon versterken dmv kaartjes etc) dan zouden we op alle werelden geband worden waar QQEEZZ speelt.

GG WP voor dit sterk staaltje support en moderatorschap. Het lijkt wel een dictatuur, dan vinden ze het ook nog gek dat de community doodbloedt. Schande.
 
Reactiescore
0
het is niet alleen care bear :) wiz khalifa gebruikt ook vollop kata's.
heb vv mogen draaien op een account waar letterlijk niet 1 boer nog plaats had na zijn kata waves.

in dat licht gezien zou ik mensen ook op hun eigen manier laten spelen, je speelt namelijk zelf ook zo.
nu weet ik dat het op NL not done is kata's te gebruiken, daar sluit ik me ook bij aan.
echter blijven ze wel onderdeel van het spel , het spel dat we allemaal maar blijven spelen.

Misschien is het een idee om kata's niet te verwijderen uit het spel maar de doelwitten van katapulten aan te passen :) een boerderij plat schieten is namelijk niet echt 'fun' .

betreft je ban , sorry voor jullie ..
Op wie heb jij vv gedraaid?
 
Reactiescore
6
Nou status update voor alle geïnteresseerden :)

Ik heb eerst een flinke post gemaakt over het boosten van Tgod en see if I care bear, dit is helaas binnen 5 minuten verwijderd, de speler is wel wel reported nu.

Daarna heb ik een uitgebreide QQ ban post gemaakt waarin alles besproken wordt van begin tot eind, met zelfs daarin regels van tw erbij die aantonen dat het best meevalt en het vooral grijs gebied is waar ze in vissen. Ook deze werd in 5 minuten verwijderd.

Daarnaast heb ik ook een ban gekregen in de 89 tw discord chat omdat ik daar wat info deelde aan geïnteresseerden en een kreeg ik waarschuwing voor een evt ban op het AF.

Als laatste kregen we dan wel een support antwoord, conclusie: We krijgen geen inzage in hun “onderzoek” en het komt er op neer dat we het er maar mee moeten doen, praktisch hetzelfde antwoord als vanmiddag op 1 aanvulling na: dat als we weer zouden loggen op een ander account (deed ik zodat ik m’n post kon versterken dmv kaartjes etc) dan zouden we op alle werelden geband worden waar QQEEZZ speelt.

GG WP voor dit sterk staaltje support en moderatorschap. Het lijkt wel een dictatuur, dan vinden ze het ook nog gek dat de community doodbloedt. Schande.

Ik begrijp oprecht niet waarom iedereen zo afgeeft op de TW admin.
Je hebt je toch gewoon volop schuldig gemaakt aan boosten?

Allereerst ben ik een tw noob, ik heb niet de ervaring zoals menig persoon op het forum dat wel heeft.
Ik speel vrijblijvend en voor de lol, als het te serieus wordt haak ik af.
Als noob heb ik het hele verhaal vanaf de zijlijn mogen aanschouwen van begin tot eind.
Niet helemaal waar, je hebt diverse dorpen van mij ge-edeld, ik was dus wel betrokken.

Je herstart op wereld 89 begon ca. 12 velden onder mijn eerste dorp.
Je groeide als verwacht supersnel.
Je realiseerde je snel dat de spelers van TGOD een forse dreiging vormde voor jouw groei.
Je probeerde alles (en terecht) om de groei van deze spelers te hinderen.
Je nam op een gegeven moment VV aan van een kerel uit mijn stam.
Vervolgens heb jij iets in onderstaande strekking op het forum gepost

"Mannen stuur snel OS, ik heb zojuist PP gestort om de muur op te trekken voor zijn volgende aanval"
Op dat moment dacht ik; "haha wat? doet iedereen dat zo tegenwoordig?"

We hadden op dat moment nog af en toe contact.
Zo gaf ik jou mijn volgende edeltargets door.
Het ging om "richard970" of "An Attempt To Perfection".
Deze dorpen lagen enkele velden onder mijn dorpen en derhalve waren het geschikte targets.
"Dit is geen optie, deze horen bij mij en edel ik" is wat ik te horen kreeg.
Ik heb hier geen ss van gemaakt, ik achtte het destijds niet noodzakelijk.
Dit had ik voorafgaand aan het verwijderen van ons gesprek beter wel kunnen doen.

Met bovenstaande quotes in combinatie met je opdringerigheid en (in mijn ogen) doorgeschoten fanatisme verloor je mijn sympathie.

De schreeuw om os bleek tevergeefs, onze stamactivieteit lag lager dan dat van een gemiddeld kerkhof om 2 uur 's nachts.
Dat liep niet als gewenst, je verloor het dorp.
Mijn hulp had je niet gekregen en dus werd ik (terecht) je volgende edel target.

Ik kreeg diverse clears en treintjes op diverse dorpen binnen.
De eerste avond was dat best vervelend.
Ik had een bouwvergadering en dan krijg precies om 23:59, 40 aanvallen binnen.
Dat resulteerde direct in een aantal dorpen voor jou, helemaal super.
De tweede dag probeerde je hetzelfde en had ik wel tijd, die dag kon ik twee treintjes snipen en 1 dorp met hulp recappen.
Jullie zitten met 8 man achter een account als het moet, de vooruitzichten waren niet best.
De volgende ochtend probeerde ik met mijn clear aanvallende dorpen van jou te raken.
Dat heb ik twee maal geprobeerd maar deze dodgede je gewoon.
Omdat ik geen gs plunderde en niet kon roven schoot ik hier niets mee op.
Ik sloopte enkel jouw muur en bereikte daar op de langetermijn niets mee.
Deze trok jij indien nodig toch zo weer omhoog met de benodigde PP.

Omdat ik wist dat jullie met 8 man als hyena's achter dat account zaten had treinen ook geen zin.
Jullie zijn ervaren en hadden genoeg mogelijkheden om te snipen.
Derhalve zette ik katapulten in, een wapen dat mijn mogelijkheden gaf om iets terug te doen.
Ik zette deze in op jouw boerderij.
Dodgen zou voor jou een kostbare aangelegenheid worden en dus moest je deff inzeten.

Dit was echt absoluut ongehoord.
Het gebruik van katapulten was naar jouw mening onacceptabel.
"pure wanhoop" volgens jou, absoluut geen niveau, wat een noob was ik wel niet.
Ik was er tot dusver helemaal niet van op de hoogte dat ik deze niet kon gebruiken.
's nachts achter de pc 40 aanvallen op mijn dorpen versturen die allen precies om 08:00 binnen liepen was oke.
Het dodgen van mijn aanvallen en pp spenderen om te muren te uppen was ook geen probleem.
Maar het gebruik van katapulten?
Waar haalde ik het gore lef vandaan?

Bovenstaand is mijn kant van het verhaal, als reeds gezegd hoor ik niet bij het "belofte elftal" van de gouden TW community.
Als dit tegenwoordig de manier is waarop je het spel speelt verklaar het wellicht de dalende spelersaantallen.
 
Bovenaan