Praattopic

Reactiescore
3.536
want na W71 vond ik je maar een kansloze runner

Anton heeft vanaf het begin tot zijn einde wel het account zwaar gedragen, het voor en na tijdperk was enorm. Inc's handelde hij altijd goed af, zijn team kon hij nooit op rekenen. Na een tijdje besloot hij te stoppen voor meerdere redenen in een periode het wel rustig was op het account. Als runnen voor inc's heb ik het nooit gezien in ieder geval. Ook toen hij weken gestopt was en zijn ex account edelspam kreeg van jouw stam en zijn oude team het weer eens liet afweten en ook de stam het niet kon opvangen heb ik Anton aangesproken of hij het niet kon deffen om ons te helpen. Hij heeft dit meteen gedaan met veel inzet en goed afgehandeld. Wat mij betreft is Anton wel een klasse speler waarop je kan rekenen (zelfs toen hij al even gestopt was), enkel stopt hij zodra de fun eruit is wat zonde is maar ook weer niet geheel onbegrijpelijk.


Stamgenoten horen elkaar ook niet af te breken op het AF op een directe concrete manier en zeker niet als het onterecht is wat er beweerd word. Dan kan er wel gesteld worden dat je Laurens niet serieus moet nemen maar dit is wat te kort door de bocht. Als iemand zich enorm heeft ingezet wat Anton blijkbaar deed is het dan eigenlijk aan de stam om op het AF Laurens onderuit te halen al was het maar om waardering te geven voor iemand die zich zo fel inzet.

Ik zie hier verder veel mensen zeggen dat je dingen niet zo serieus moet nemen, ik kan van zowat iedereen die dit beweerd een lading oude discussies aanhalen waarin ze kritieken net zoals Anton hier oppakken. De 1 neemt Laurens niet serieus en kan niet begrijpen waarom de ander dit wel doet, dat zijn allemaal appelen met peren vergelijken. Anton zal van persoon X dingen niet/minder serieus nemen waar een ander dit dan weer wel zal doen. Hangt van de relatie af tussen mensen en hoe je als persoon in elkaar zit.


Om een voorbeeld te geven wat niet in verhouding staat met dit specifieke geval. Als mijn idool (ik lul maar wat) CR7 zegt dat ik niet kan voetballen zal ik dit zwaarder oppakken dan als CR7 dit tegen een Messi fan zal zeggen. Als mijn vader zegt tegen mij dat hij vind ik een loser ben zal ik dit zwaarder oppakken dan als mijn vader dit tegen een random ander persoon zal zeggen. Als ik een vete heb met een persoon op school zullen zijn woorden mij veel feller raken dan een random ander persoon.

We moeten niet voor een ander bepalen of hij iets serieus moet nemen of niet. Je mag het vinden maar daar stopt het dan ook.
 
Laatst bewerkt:

rikkert1234

Beste Stamlid 20/21
Reactiescore
1.005
Stamgenoten horen elkaar ook niet af te breken op het AF op een directe concrete manier en zeker niet als het onterecht is wat er beweerd word. Dan kan er wel gesteld worden dat je Laurens niet serieus moet nemen maar dit is wat te kort door de bocht. Als iemand zich enorm heeft ingezet wat Anton blijkbaar deed is het dan eigenlijk aan de stam om op het AF Laurens onderuit te halen al was het maar om waardering te geven voor iemand die zich zo fel inzet.

Ik zie hier verder veel mensen zeggen dat je dingen niet zo serieus moet nemen, ik kan van zowat iedereen die dit beweerd een lading oude discussies aanhalen waarin ze kritieken net zoals Anton hier oppakken. De 1 neemt Laurens niet serieus en kan niet begrijpen waarom de ander dit wel doet, dat zijn allemaal appelen met peren vergelijken. Anton zal van persoon X dingen niet/minder serieus nemen waar een ander dit dan weer wel zal doen. Hangt van de relatie af tussen mensen en hoe je als persoon in elkaar zit.

Er is door Ezra op elk bericht gereageerd van Laurens op het AF gereageerd? Je schetst nu een situatie dat niemand het voor Anton publiekelijk heeft opgenomen wat niet klopt.

Het punt is ook niet dat Laurens niet serieus genomen moet worden het punt is dat Anton zeer overtrokken heeft gereageerd en puur door Anton's wil de samenstelling van Spread bijna helemaal veranderd was. Betekent dit dat ik het eens ben met de teksten die Laurens postte? Nee zeker niet, ik heb de dag van de massa op Noo-Noo de hele dag mobiel gespeeld om Anton op PC te ondersteunen en later in avond Anton op PC overgenomen en met de middelen die we hadden is die massa gewoon netjes afgerond. Anton heeft zelfs zo goed gedefft dat de volgende dag we niks verloren en Imago daarna niet meer geprobeerd heeft.

Laatste wat je zegt klopt ook niet. Anton pikt het van niemand als zijn ego daarmee wordt aangetast. Ik snap dat het niet leuk is dat een stamgenoot je een minder sterke deffer noemt op het AF, zelf zou ik dat nooit doen. Maar hierom de stam leaven slaat nergens op. Je laat niet alleen je team in de steek maar ook de hele stam.
 
Reactiescore
389
Uiteindelijk komt het gewoon neer op dat laurens kan doen wat hij wil, zonder consequentie, en Anton dat maar moet pikken (of wie dan ook).
Want wat boeit het laurens dat mensen 'er iets van zeggen' of hem er op aanspreken? Helemaal niks natuurlijk xD
Alsof die nu de volgende keer denkt van hmm, ik zal maar geen trieste opmerking maken, want starks spreekt iemand me er op aan?
Volledig begrijpelijk dus lijkt me dat Anton er wel een echte consequentie aan vast zet. Dat er dan wordt gekozen voor misschien het belang van de wereld/het spel, ipv iemand wel eens een consequentie geven voor zijn continue hinderlijke gedrag, is op zich ook begrijpelijk. Maar dat Anton er zo'n groot punt van maakt lijkt me volledig terecht.
 
Reactiescore
3.536
Daar staan we dan iets anders in. Ik ben er van overtuigd dat Anton niet gestopt is omdat Lau kritiek had op het AF. Kan best zijn Ezra hem hem verdedigd heeft, ik heb ook 0,0 kritiek naar Ezra zijn adres. Ik heb het over de stam in het algemeen, Anton zal te weinig waardering steun van zowel de stam in zijn geheel als zijn team gevoeld hebben (richting de buitenwereld) in verhouding met de tijd en inzet hij in de stam/acc stak en dan reken ik GA lijstjes niet bij mee dat is voor mij niet voldoende om iemand 1x te bedanken, dat staat niet in verhouding met de geleverde inzet. Als je een ego hebt wat we allemaal hebben hier op TW, de 1 meer dan de ander wil je gewoon de credits krijgen die je verdient ook vanuit het vijandige kamp. Als Laurens dan zo'n opmerking maakt valt hij Anton af voor de hele wereld. Dat dan de leider (Ezra) in dit geval dit komt ontkrachten is voor mij niet voldoende. Waar nogmaals Ezra niks aan kan doen voor alle duidelijkheid, zijn taak is perfect ingevuld als leider, maar een leider komt zijn leden altijd verdedigen of de kritiek op Anton nu terecht was of niet is irrelevant, daarom zal dit door buitenstaanders niet geheel serieus genomen worden. Het is daarom fijn om van meerdere partijen en zeker teamgenoten te horen dat ze voor je opkomen met het oog op de buitenwereld.

Maar dat zal van persoon tot persoon afhangen. Ik zal altijd, altijd de mensen die ik mag komen verdedigen als ik vind hen onrecht word aangedaan in eender wat. En voor mensen het in het belachelijke willen trekken, je moet van mij niet de hele tijd zeggen, wow Anton is zo goed, Anton heeft dit en dit weer geweldig gedaan. Wat mij betreft moet je zelfs nooit positief praten over iemand, MAAR als iemand je teamgenoot onterecht aanvalt (en al zeker als het een stamgenoot is) voor de hele wereld vind ik het bijna een plicht om hier collectief met een kleine kern die dicht bij deze persoon staan hierop te reageren mits je het niet eens zou zijn met de geleverde kritiek ofc.

Maar het zal ongetwijfeld een opeenstapeling van zijn geweest met dit laatste als de druppel. Ik wil nogmaals niet met de vinger wijzen naar eender wie, enkel kan ik Anton zijn kant wel begrijpen en probeer ik het wat uit te lichten.
 
Reactiescore
1.363
Geld t wel voor ex stamgenoten Jannes?
Niet je met je neus in dingen zitten die jou 0 aangaan he ;).
 
Reactiescore
1.139
Uiteindelijk komt het gewoon neer op dat laurens kan doen wat hij wil, zonder consequentie, en Anton dat maar moet pikken (of wie dan ook).
Want wat boeit het laurens dat mensen 'er iets van zeggen' of hem er op aanspreken? Helemaal niks natuurlijk xD
Alsof die nu de volgende keer denkt van hmm, ik zal maar geen trieste opmerking maken, want starks spreekt iemand me er op aan?
Volledig begrijpelijk dus lijkt me dat Anton er wel een echte consequentie aan vast zet. Dat er dan wordt gekozen voor misschien het belang van de wereld/het spel, ipv iemand wel eens een consequentie geven voor zijn continue hinderlijke gedrag, is op zich ook begrijpelijk. Maar dat Anton er zo'n groot punt van maakt lijkt me volledig terecht.

Volgens deze redenatie hadden we denk ik weinig spelers meer over gehad in spread inclusief anton him self.
Beetje kritiek moet je gewoon kunnen hebben zeker als je weet dat iemand niet al te serieus is.

Mensen moeten gewoon is wat minder aantrekken van alles in plaats van jan en alleman die ze niet aan staan maar te willen cancelen/uitbannen.
Gewoon er op aanspreken of discussie over aan gaan is natuurlijk prima maar iemand willen cancelen niet.
 
Laatst bewerkt:

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.141
Jezus mina, wat een gigantische boeken en wat een gigantisch aantal keren is mijn naam hier getypt de voorbije dagen.

Zal ik mijn deel dan maar posten? Ik maakte een vergelijking en nam Anton op in mijn voorbeelden. De mensen die me kennen weten dat ik Anton nooit goed heb gevonden en dat ook nooit zal vinden. Hij is een speler die ik memoriseer als stabber, runner, noob. Niks meer, niks minder. Ik heb nergens ontkend dat Anton veel voor Spread heeft betekend, en mijn doel bestond er ook niet in om hem te beledigen met mijn AF-posts. Hij ging vervolgens als een klein kind janken in de stamchat, terwijl hij zelf zei "we houden het op het AF". Mij best, ga dan niet verder binnen de stamchat. Het escaleerde en iedereen weet dat ik niet iemand ben die soft gaat doen als ik iemand ergens op wijs. Ik wees Anton op het feit dat hij runde op een vorige wereld en zich nog niet eens mocht meten met mij. Daar sta ik trouwens nog steeds achter.

Nu, de ruzie gaat een tijdje door. Anton gedroeg zich als een tienermeisje dat geen make-up kreeg van papalief. Mij kon het geen ene ruk boeien. Ik heb deze wereld vrijwel niks tot heel weinig betekend voor Spread. Semper lag amper onder aanval, en wanneer dat was, waren het fakes. Anton betichtte mij ervan om "nooit" te deffen op semper. No shit sherlock. Ik had amper tijd, want zat in mn afstudeerjaar + ik had herexamens waarvoor ik MOEST slagen. Dan kom je niet tegen mij janken dat je zoveel meer hebt gedaan binnen Spread dan ik. Het boeide me niet, het boeit me nog steeds vrijwel niks. Anton besloot om het ultimatum te zetten van "jij of ik". Ik stelde het simpel, als ik word gekicked leavt semper de stam en verneuk ik heel het oosten. Ik bedoel, mijn team zijn toppers geweest deze hele wereld. Het zou onzin zijn om ze te kicken vanwege 1 idioot die een beetje zand in z'n kut had.

Iedereen die mij kent weet dat ik best eens een schop tegen de knieën kan geven. Sommigen reageren daar beter op dan anderen, dat is logisch. Ik had de reactie van Anton nooit verwacht. Wie quit er nou omdat 1 speler (waarvan hij zelf zei dat die niks betekende bladieblabla) hem noob noemt en een idiote speler vindt? Anton dus. Feit is dat Anton de hele wereld werd bejubeld door Spreaders, waarbij ik dus niet meedeed. Ik zei er 1x wat van, en meneer ragequitte nog geen uur erna. Wat een impact heb ik op deze knul zijn leven zeg.

PS: Jeroen. Jij moet je smoel houden. Als Ian zegt dat je weinig hebt gedaan, en je durft nog steeds zo'n grote bek te hebben, wordt het tijd om aan zelfreflectie te doen. Je bent een immense noob, maar ik vond het niet erg. Wat ik hier lees daarentegen.. Jeetje mineetje. Ga je je bek nog houden of?

Jannes. Jij moet je niet bemoeien. Jij hebt op W66 bijvb. gezien dat ik meer ben dan een momentenspeler. Dat verbitterde gejank over dat ik inactief zou zijn en bladiebla. Ik ben actief als mijn account dat toelaat. Ga ik farmen? Nee. Doe ik accountonderhoud? Nee. Ik ga wel de noodzakelijke dingen doen (aanvallen timen, deffen, nachten als het nodig is etc etc. Hou je verbitterde gejank voor je eigen zaken. Ik heb gelezen dat je onlangs bent banned voor botten? Jij kan niet eens twen, dus dat is best grappig om te lezen.

Verder denk ik niet dat ik iemand ben vergeten? Ik zag veel moddergegooi en veel meningen die er eigenlijk weinig tot niets toe doen. De mensen die vinden dat Anton NIET overreageerde, moeten samen met Anton in relatietherapie. Ik heb het gevoel dat jullie anders single blijven voor de rest van jullie leven.

De groeten!
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.303

DeletedUser81766

Guest
lmao, tot dusver dus “niet serieus nemen”. Ian niet gezien hoor met het druk behouden op TLDR of de stam RGN. Hij is gewoon jullie def favorietje maar als het op account onderhoud aan komt is hij nergens te bekennen. Dit is altijd al vanaf start tot eind door Jordy en ik geregeld. Leuk dat je dan komt praten over zaken waar je niks van af weet, immers heb ik mij tot het aller laatste eind nooit veel laten horen in de stam en was ik nooit het ‘publiekelijk’ contact vanuit Honey. Met goede redenen, gezien veel keuzes mij al van vroeg uit niet aan stonden. Ik speelde dan ook vooral voor mijn team, dat wisten ze, dat weet Ian. Ten slotte hadden ook zij meerdere keren alle stamchats uit frustratie verlaten.

Ik was wel degelijk actief, vele malen actiever als ik ooit mij zelf op het AF vertoond heb. Als dit allemaal niet het geval was en ik zo een slechte teamspeler zou zijn, zou jij me dan uitnodigen op je account een andere wereld en normaal contact met me houden als vrienden?

De reden waarom Ian ineens hier mij publiekelijk te schande wilt zetten staat me onbekend maar ik hoop dat hij zich er goed bij voelt. Ik heb inmiddels wel geleerd dat spelers die mij zo neer zetten mijn inzet en activiteit niet meer verdienen. Ik voelde het dan ook eigenlijk al een poos terug, waarin Melvin screenshots deelde en liet zien dat Ian niet eens mij maar zijn hele team in privé gesprekken met andere aan de schandpaal nagelde. Nergens voor nodig, zelfs als het uit frustratie is (wat dan wel vaak gebeurde?) is dit onacceptabel. Ian mag dan wel een enorme rol in het deffen gespeeld hebben, maar daar was de speler dan ook voor. Dit was wel bekend bij hem als je er naar had gevraagd. Deffen is echter niet het enige wat moet gebeuren.

Gister had ik een berg slechte posts geplaatst omdat bij mij, de start post van Ian over mij best hoog zit en het echt voelde als een mes is de rug. Ik liet me er door kennen en blaatte inderdaad ook best wat onnodige onzin uit.

Dat Ian deze dingen achter me rug vertelde in de stam her en der was me eigenlijk al bekend nadat Melvin me posts toonde ervan. Maar het ook nog publiekelijk doen, waarvoor?

Ik heb in elk geval genoeg geleerd en een volgende keer als ik erachter kom dat een teamspeler zich zo gedraagt dan stel ik met genoegen hetzelfde ultimatum als Anton, bewust dat de kans groot is
dat de favoriet stuk bij voet zal houden. Dan draag ik de consequenties graag!

Verder besluit ik ook bij deze me volledig van het Algemeen Forum af te zien, vaak levert het niets op en ik weet dat ik ook niet de beste speler ben om posts te schrijven. Dan besteed ik de tijd toch liever aan een team wat mijn inzet niet goedkoop afdoet en mij probeert te vernederen.

Cheers!
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.150
lmao, tot dusver dus “niet serieus nemen”. Ian niet gezien hoor met het druk behouden op TLDR of de stam RGN. Hij is gewoon jullie def favorietje maar als het op account onderhoud aan komt is hij nergens te bekennen. Dit is altijd al vanaf start tot eind door Jordy en ik geregeld. Leuk dat je dan komt praten over zaken waar je niks van af weet, immers heb ik mij tot het aller laatste eind nooit veel laten horen in de stam en was ik nooit het ‘publiekelijk’ contact vanuit Honey. Met goede redenen, gezien veel keuzes mij al van vroeg uit niet aan stonden. Ik speelde dan ook vooral voor mijn team, dat wisten ze, dat weet Ian. Ten slotte hadden ook zij meerdere keren alle stamchats uit frustratie verlaten.

Ik was wel degelijk actief, vele malen actiever als ik ooit mij zelf op het AF vertoond heb. Als dit allemaal niet het geval was en ik zo een slechte teamspeler zou zijn, zou jij me dan uitnodigen op je account een andere wereld en normaal contact met me houden als vrienden?

De reden waarom Ian ineens hier mij publiekelijk te schande wilt zetten staat me onbekend maar ik hoop dat hij zich er goed bij voelt. Ik heb inmiddels wel geleerd dat spelers die mij zo neer zetten mijn inzet en activiteit niet meer verdienen. Ik voelde het dan ook eigenlijk al een poos terug, waarin Melvin screenshots deelde en liet zien dat Ian niet eens mij maar zijn hele team in privé gesprekken met andere aan de schandpaal nagelde. Nergens voor nodig, zelfs als het uit frustratie is (wat dan wel vaak gebeurde?) is dit onacceptabel. Ian mag dan wel een enorme rol in het deffen gespeeld hebben, maar daar was de speler dan ook voor. Dit was wel bekend bij hem als je er naar had gevraagd. Deffen is echter niet het enige wat moet gebeuren.

Gister had ik een berg slechte posts geplaatst omdat bij mij, de start post van Ian over mij best hoog zit en het echt voelde als een mes is de rug. Ik liet me er door kennen en blaatte inderdaad ook best wat onnodige onzin uit.

Dat Ian deze dingen achter me rug vertelde in de stam her en der was me eigenlijk al bekend nadat Melvin me posts toonde ervan. Maar het ook nog publiekelijk doen, waarvoor?

Ik heb in elk geval genoeg geleerd en een volgende keer als ik erachter kom dat een teamspeler zich zo gedraagt dan stel ik met genoegen hetzelfde ultimatum als Anton, bewust dat de kans groot is
dat de favoriet stuk bij voet zal houden. Dan draag ik de consequenties graag!

Verder besluit ik ook bij deze me volledig van het Algemeen Forum af te zien, vaak levert het niets op en ik weet dat ik ook niet de beste speler ben om posts te schrijven. Dan besteed ik de tijd toch liever aan een team wat mijn inzet niet goedkoop afdoet en mij probeert te vernederen.

Cheers!

Jammer, was toch een frisse wind die neutrale posts van je op het verdeelde 73 forum ik ga je missen
 
Reactiescore
1.278
Poeh laatste post. @Rikkert ken je Akwasi met zijn zwarte pieten uitspraak? Iedereen hoorde het op een bepaalde manier, maar toch bleef Akwasi stug beweren dat dit niet zo was. Ik hoop en ik denk dat iedereen die die uitspraak ziet wel inziet dat het er mij niet toe doet of ik complimentjes krijg, de beste deffer benoemd wordt of iets dergelijke. Op een w73 forum wordt duidelijk geïmpliceerd dat ik er niet ben wanneer mijn account me nodig heeft. Dit is natuurlijk onzin al kijk je naar het wereldverloop en zo'n sneer, van een stamgenoot, verdien ik niet en ga ik ook niet accepteren.

Afgelopen dagen is het erg duidelijk worden dat iedereen daar zo zijn eigen beeld bij heeft met wat hij accepteert en wat niet en iedereen moet uiteraard zelf weten waar hij die grens trekt. Dat die grens voor een stamgenoot op een andere plaats ligt dan een buitenstaander lijkt mij logisch. Ik wil dan wel graag oproepen om de ander hierin iets meer te respecteren, dat iemand een ander beeld heeft van deze grens maakt hem in mijn ogen niet meteen een jankbal of een huiler.

Ik was dan ook hiertoe best bereid om, als team noo-noo, hier gevolgen aan te verbinden, alleen werd dit een strijd tussen Lau en Anton gemaakt iets wat ik persoonlijk betreur.

Het gedrag van Laurens schijnt als normaal gezien te worden en het gebrek aan ruggegraat is alleen maar iets om trots op te zijn. Ik leer alleen maar bij. Ik kan hier maar 1 conclusie aan verbinden en dat ik blij ben om gestopt te zijn. W73 is mijn tijd niet waard en met dit in mijn achterhoofd had ik de start zeker ook niet gemaakt.
 
Reactiescore
967
Ik zal verder gaan op het voorbeeld die je aanhaalt over het bedrijfsleven. Je werkt gedurende de week met de volle 100% voor de zaak, bent bereid overuren te maken. De wekker, wanneer nodig, eerder te zetten om zaken op te vangen of zelfs avonden in het weekend ervoor te laten schieten om iets wat je gezamenlijk met je bedrijf hebt opgebouwd verder uit te bouwen. Nu komt er in het 'bedrijfsblad' een opinie stuk van een directe collega van je uit je eigen team die dit alles ontkent. Een directe collega die op de hoogte is van de gang van zaken binnen het team, omdat hij nota bene op de zelfde afdeling werkzaam is. Geloof mij maar Rik, wanneer een teamleider hier achter komt volgt hiervoor voor de volle 100% sancties aangezien dit onjuist, onnodig en naar mijn inziens onacceptabel is. Iemand verdient dit immers niet.

Dit is dan een voorbeeld, maar naar mijn inziens, vrij vergelijkbaar. Dan gaat het natuurlijk om RL en een spel wat absoluut niet vergelijkbaar moet zijn al zijn de tijdbesteding eraan en volle overgave dit vaak wel, hoe gênant het ook is . Iedereen moet voor zichzelf weten wat hij accepteert en wat niet, maar jij stelt dat het mijn fout is dat ik zo erg op de kast zat. Ik zie dit echter andersom en vind het meer dan normaal dat iemand voor zichzelf opkomt al worden er onjuistheden verkondigd. Ik vind het echter een kwalijke zaak dat dit van iemand zo geaccepteerd wordt en hij hier zelfs nog in 99% van de gevallen goed mee weg komt.

Goh nog even hier op terug komend, heb eigenlijk nu pas tijd om dit alles te kunnen lezen. Ik ben het met je vergelijking eens, alleen niet met je conclusie. Wanneer zo'n zaak zich op de werkvloer zou voordoen, is het juist gebruikelijk om met elkaar een gesprek aan te gaan, desnoods in verband van een mediation-sessie. Mocht een excuses niet genoeg zijn, wordt er gekeken naar alternatieven, wellicht, in de situatie dat ze bij elkaar op de afdeling werken, kan er gekeken worden naar een verplaatsing naar een andere afdeling. De eis die jij echter stelde, was het volledige ontslag van je collega en ik denk dat dat een totaal onrealistisch beeld is van hoe het er daadwerkelijk aan toe gaat in het bedrijfsleven. Sterker nog, als je naar het bedrijfsleven kijkt, zoals jij dus doet met je voorbeeld, vind ik dat Ezra zich als een correcte leidinggevende heeft opgesteld. Hij is in gesprek gegaan met beide partijen, heeft laurens gevraagd om zijn excuses aan te bieden (mediation) en heeft zelfs de oplossing aangeboden dat laurens uit de stamchat gaat (wellicht te zien als verplaatsing van afdeling, aldus jouw voorbeeld). Jij hebt echter getoond niet bereidt te zijn om genoegen te nemen met deze oplossingen. Zo ben je de stamchat vrijsnel geleaved waardoor een dialoog niet meer mogelijk was en heb, correct me if im wrong, Laurens geblokkeerd waardoor een mogelijke excuses ook niet meer plaats kon vinden. Ik denk dat dat dan eerder bij jouw ligt, dan bij het correcte afhandelen van Ezra.

Maar dit is in principe totaal niet erg, want iedereen is vrij om te doen wat ze willen, dus jij staat geheel vrij om de stam te leaven of zelf ontslag te nemen bij je baas, om nogmaals terug te komen op je voorbeeld. Dit reken ik jou dan ook niet af, want iedereen heeft zijn eigen morele principes. Echter, vind ik het dan wel oneerlijk om de blaam bij Ezra te leggen. Dit is namelijk geen incompetentie van de stamleiding, maar een moreel principe die jij hanteert waarvan je niet kan verwachten dat iedereen je hierin blind zal volgen.

Tenslotte vind ik context ook erg belangrijk in dit soort situaties. Wellicht had ik je nog iets meer tegenmoet gekomen, wanneer er een eerder teken binnen onze stam was geweest dat acties van mensen zoals Laurens, niet worden geaccepteerd. Dit was er echter niet en daar kan je natuurlijk vinden wat je van wil, maar dat is een totaal andere discussie. Binnen onze stam was er een redelijke no bullshit/ no gezeik policy. Als iemand iets wilt uitvoeren, moet hij hiervoor gaan en mocht dit gepaard gaan met wat getier, dan moet je dat maar laten. Nu zou ik je meer snappen als jij dit destijds hebt afgekeurd, maar hier was volgens mij geen spraken van. Sterker nog, jij deed hier prima zelf aan mee. Ik kan me nog goed herinneren dat jullie op een ochtend een blitz deden en wij niet snel genoeg online waren om te ossen, want onze ochtend co had examens en ik was niet thuis. Natuurlijk erg vervelend voor jullie en dat leidde bij jou tot irritaties, dat maakte je namelijk erg duidelijk kenbaar. Iets van inactieve kanker buren die je altijd had oid, als ik me het goed herinneren. Nu boeit mij dit persoonlijk niet, kan er wel om lachen. Maar er zijn genoeg mensen die dit niet accepteren, in ieder geval het gescheld met ziektes.

Wat ik probeer te zeggen, is dat er een cultuur was binnen onze stam dat mensen niet direct worden ontslagen, wanneer deze een beetje aan het schenen schoppen zijn. Snap je dan, vanuit een leiders-perspectief, dat het onmogelijk is om nu opeens iemand wel te ontslaan, voor iets wat eigenlijk relatief tamelijk mild was? Wanneer Ezra dit zou doen, was het een overduidelijk voorbeeld van vriendjes politiek, wat naar mijn mening wel een kwalijke eigenschap is van een leider. Je eist iets onmogelijk van je co/vriend die ook je leider was en dan moet er een erg lastige beslissing worden gemaakt door Ezra. Kies ik voor mijn vriend? Of blijf ik consistent handelen als leider?

Kortom, ik respecteer je beslissing om te leaven en ik respecteer ook de manier waarop je jezelf verdedigd. Ik accepteer echter niet dat de blaam bij de leiders ligt. Ik wil je in ieder geval bedanken als speler op 73 binnen Spread, want ikzelf heb veel geleerd over bijvoorbeeld de manier van hoe jij je aanvallen plant, om maar één voorbeeld te noemen.

Groetjes,
 
Reactiescore
1.278
Goh nog even hier op terug komend, heb eigenlijk nu pas tijd om dit alles te kunnen lezen. Ik ben het met je vergelijking eens, alleen niet met je conclusie. Wanneer zo'n zaak zich op de werkvloer zou voordoen, is het juist gebruikelijk om met elkaar een gesprek aan te gaan, desnoods in verband van een mediation-sessie. Mocht een excuses niet genoeg zijn, wordt er gekeken naar alternatieven, wellicht, in de situatie dat ze bij elkaar op de afdeling werken, kan er gekeken worden naar een verplaatsing naar een andere afdeling. De eis die jij echter stelde, was het volledige ontslag van je collega en ik denk dat dat een totaal onrealistisch beeld is van hoe het er daadwerkelijk aan toe gaat in het bedrijfsleven. Sterker nog, als je naar het bedrijfsleven kijkt, zoals jij dus doet met je voorbeeld, vind ik dat Ezra zich als een correcte leidinggevende heeft opgesteld. Hij is in gesprek gegaan met beide partijen, heeft laurens gevraagd om zijn excuses aan te bieden (mediation) en heeft zelfs de oplossing aangeboden dat laurens uit de stamchat gaat (wellicht te zien als verplaatsing van afdeling, aldus jouw voorbeeld). Jij hebt echter getoond niet bereidt te zijn om genoegen te nemen met deze oplossingen. Zo ben je de stamchat vrijsnel geleaved waardoor een dialoog niet meer mogelijk was en heb, correct me if im wrong, Laurens geblokkeerd waardoor een mogelijke excuses ook niet meer plaats kon vinden. Ik denk dat dat dan eerder bij jouw ligt, dan bij het correcte afhandelen van Ezra.

Maar dit is in principe totaal niet erg, want iedereen is vrij om te doen wat ze willen, dus jij staat geheel vrij om de stam te leaven of zelf ontslag te nemen bij je baas, om nogmaals terug te komen op je voorbeeld. Dit reken ik jou dan ook niet af, want iedereen heeft zijn eigen morele principes. Echter, vind ik het dan wel oneerlijk om de blaam bij Ezra te leggen. Dit is namelijk geen incompetentie van de stamleiding, maar een moreel principe die jij hanteert waarvan je niet kan verwachten dat iedereen je hierin blind zal volgen.

Tenslotte vind ik context ook erg belangrijk in dit soort situaties. Wellicht had ik je nog iets meer tegenmoet gekomen, wanneer er een eerder teken binnen onze stam was geweest dat acties van mensen zoals Laurens, niet worden geaccepteerd. Dit was er echter niet en daar kan je natuurlijk vinden wat je van wil, maar dat is een totaal andere discussie. Binnen onze stam was er een redelijke no bullshit/ no gezeik policy. Als iemand iets wilt uitvoeren, moet hij hiervoor gaan en mocht dit gepaard gaan met wat getier, dan moet je dat maar laten. Nu zou ik je meer snappen als jij dit destijds hebt afgekeurd, maar hier was volgens mij geen spraken van. Sterker nog, jij deed hier prima zelf aan mee. Ik kan me nog goed herinneren dat jullie op een ochtend een blitz deden en wij niet snel genoeg online waren om te ossen, want onze ochtend co had examens en ik was niet thuis. Natuurlijk erg vervelend voor jullie en dat leidde bij jou tot irritaties, dat maakte je namelijk erg duidelijk kenbaar. Iets van inactieve kanker buren die je altijd had oid, als ik me het goed herinneren. Nu boeit mij dit persoonlijk niet, kan er wel om lachen. Maar er zijn genoeg mensen die dit niet accepteren, in ieder geval het gescheld met ziektes.

Wat ik probeer te zeggen, is dat er een cultuur was binnen onze stam dat mensen niet direct worden ontslagen, wanneer deze een beetje aan het schenen schoppen zijn. Snap je dan, vanuit een leiders-perspectief, dat het onmogelijk is om nu opeens iemand wel te ontslaan, voor iets wat eigenlijk relatief tamelijk mild was? Wanneer Ezra dit zou doen, was het een overduidelijk voorbeeld van vriendjes politiek, wat naar mijn mening wel een kwalijke eigenschap is van een leider. Je eist iets onmogelijk van je co/vriend die ook je leider was en dan moet er een erg lastige beslissing worden gemaakt door Ezra. Kies ik voor mijn vriend? Of blijf ik consistent handelen als leider?

Kortom, ik respecteer je beslissing om te leaven en ik respecteer ook de manier waarop je jezelf verdedigd. Ik accepteer echter niet dat de blaam bij de leiders ligt. Ik wil je in ieder geval bedanken als speler op 73 binnen Spread, want ikzelf heb veel geleerd over bijvoorbeeld de manier van hoe jij je aanvallen plant, om maar één voorbeeld te noemen.

Groetjes,

Prima post. Al is de vergelijking natuurlijk wel wat mank. Ik ben inderdaad erg direct, maar het is een enorm verschil of ik iets tegen jullie zeg of het op AF gooi natuurlijk. Binnen een groep worden natuurlijk veel dingen over en weer gezegd, maar vind dat niet in verhouding staan met een forum, waar spelers zonder context dus bijvoorbeeld die ochtend niet online geweest te zijn, er conclusies aan verbinden. Ik hoop dat je dat begrijpt en wilde dit toch nog even reageren.
 
Reactiescore
362
lmao, tot dusver dus “niet serieus nemen”. Ian niet gezien hoor met het druk behouden op TLDR of de stam RGN. Hij is gewoon jullie def favorietje maar als het op account onderhoud aan komt is hij nergens te bekennen. Dit is altijd al vanaf start tot eind door Jordy en ik geregeld. Leuk dat je dan komt praten over zaken waar je niks van af weet, immers heb ik mij tot het aller laatste eind nooit veel laten horen in de stam en was ik nooit het ‘publiekelijk’ contact vanuit Honey. Met goede redenen, gezien veel keuzes mij al van vroeg uit niet aan stonden. Ik speelde dan ook vooral voor mijn team, dat wisten ze, dat weet Ian. Ten slotte hadden ook zij meerdere keren alle stamchats uit frustratie verlaten.

Ik was wel degelijk actief, vele malen actiever als ik ooit mij zelf op het AF vertoond heb. Als dit allemaal niet het geval was en ik zo een slechte teamspeler zou zijn, zou jij me dan uitnodigen op je account een andere wereld en normaal contact met me houden als vrienden?

De reden waarom Ian ineens hier mij publiekelijk te schande wilt zetten staat me onbekend maar ik hoop dat hij zich er goed bij voelt. Ik heb inmiddels wel geleerd dat spelers die mij zo neer zetten mijn inzet en activiteit niet meer verdienen. Ik voelde het dan ook eigenlijk al een poos terug, waarin Melvin screenshots deelde en liet zien dat Ian niet eens mij maar zijn hele team in privé gesprekken met andere aan de schandpaal nagelde. Nergens voor nodig, zelfs als het uit frustratie is (wat dan wel vaak gebeurde?) is dit onacceptabel. Ian mag dan wel een enorme rol in het deffen gespeeld hebben, maar daar was de speler dan ook voor. Dit was wel bekend bij hem als je er naar had gevraagd. Deffen is echter niet het enige wat moet gebeuren.

Gister had ik een berg slechte posts geplaatst omdat bij mij, de start post van Ian over mij best hoog zit en het echt voelde als een mes is de rug. Ik liet me er door kennen en blaatte inderdaad ook best wat onnodige onzin uit.

Dat Ian deze dingen achter me rug vertelde in de stam her en der was me eigenlijk al bekend nadat Melvin me posts toonde ervan. Maar het ook nog publiekelijk doen, waarvoor?

Ik heb in elk geval genoeg geleerd en een volgende keer als ik erachter kom dat een teamspeler zich zo gedraagt dan stel ik met genoegen hetzelfde ultimatum als Anton, bewust dat de kans groot is
dat de favoriet stuk bij voet zal houden. Dan draag ik de consequenties graag!

Verder besluit ik ook bij deze me volledig van het Algemeen Forum af te zien, vaak levert het niets op en ik weet dat ik ook niet de beste speler ben om posts te schrijven. Dan besteed ik de tijd toch liever aan een team wat mijn inzet niet goedkoop afdoet en mij probeert te vernederen.

Cheers!
Ik wilde dit eigenlijk niet eens doen, ben je ook niet waard voor de rol die je gespeeld hebt op deze wereld (en die was nihil).

Mij niet gezien met druk houden met RGN en TLDR? Ik heb 100% zeker meer dorpen gepakt van beide stammen dan jij, wellicht dat je te inactief was om dit te kunnen zien, maar zeker op TLDR heb ik sowieso de massa en de edelspam gedaan en de eerste 2 dagen daarna ook nog. Dat ik vervolgens in je enige opleving op het account niet mee heb gedaan met druk zetten op TLDR is toch meer dan logisch, gezien ik toen naar Savior ben overgestapt (wil je de data naast elkaar leggen voordat je het straks gaat ontkennen?). Bla bla bla, account onderhoud dit, account onderhoud dat. Ik heb gewoon meer dan genoeg aan account onderhoud gedaan, echter als je zo inactief bent, valt dat niet op nee. Ga hier niet eens opnoemen wat dat allemaal was, maar vraag alle ex co's van Honey maar.

Ja ik ben inderdaad kritisch naar mijn team toe en ben zeker niet bang dit te melden, maar je doet net of ik dit naar jullie toe niet direct doe. Iedereen weet dat ik jouw impact al die tijd te weinig vond en eigenlijk wilde iedereen je al vanaf de start van de wereld van het account af hebben. Je zit hier al vanaf het begin van de wereld tof te doen op het af, terwijl je ingame echt nagenoeg niets gepresteerd hebt (op die 1ne opleving van 4 dagen na).

Je hebt het steeds over de favoriet, zit je blijkbaar heel hoog. Ik bedoel, je golden awards lijstje was puur zelfgeilerij, Honey dit, Honey dit. Compensatiegedrag omdat je totaal niets gepresteerd hebt naar mijn mening, Je wilt zo graag leuk en goed gevonden worden, maar vergeet waar het uiteindelijk om gaat en dat wordt ingame afgespeeld en niet op het AF. Jouw grootste prestatie was het stabben van je stamgenoot, ongeveer de enige x dat je initiatief nam.

Hier laat ik het echt bij, boeit toch verder niemand een fuck.
 
Bovenaan