Wat Elko en Dream Team dus al aanhaalden. Verder wil ik daaraan toevoegen dat vele settings over de jaren zijn verdwenen. 10 level systeem hebben sommige pas afgelopen classic voor het eerst gezien, heel veel mensen hebben nooit met pakketjes, adelshoeve levels of goedkoop/duur herbouwen verschil gespeeld. Het verdwijnen van boederijlimiet sinds w24 vind ik ook een groot gemis.
Maar daarom zijn de huidge generatie spelers beperkter in hun settings kennis. Nou zijn die voor normale werelden ook niet nodig, immers komen die settings daarop toch niet terug. Het maakt men wel een minder complete speler.
En met de kleinschaligheid hoe tw nu is, is zoals net genoemd een tweestrijd snel het eindresultaat, en dat geeft een redelijk statische endgame op vrij statische werelden. Core ligging stammen(Dei, P) , helemaal met boerlimiet (Astra, Sangu) met 0 tot zeer weinig allies zie je gewoon niet meer terug, omdat die ruimte niet gevuld wordt.
Mja valt wat voor te zeggen, heb ook wel het idee omdat de werelden nu zo statisch en dus zo voorspelbaar zijn, dat een gevallen account op een tweestrijd ook gewoon einde wereld betekent. Bovendien is het nu allemaal edelspompen, wat vroeger, zeker op pakketjes werelden echt niet zomaar kon. Er waren geen vlaggen of andere bonussen voor de korting van edels. Vereiste vroeger dus veel inzicht in hoe aangevallen moest worden, nu valt me dat soms wat tegen