Praattopic

Reactiescore
1.892
Wat Elko en Dream Team dus al aanhaalden. Verder wil ik daaraan toevoegen dat vele settings over de jaren zijn verdwenen. 10 level systeem hebben sommige pas afgelopen classic voor het eerst gezien, heel veel mensen hebben nooit met pakketjes, adelshoeve levels of goedkoop/duur herbouwen verschil gespeeld. Het verdwijnen van boederijlimiet sinds w24 vind ik ook een groot gemis.

Maar daarom zijn de huidge generatie spelers beperkter in hun settings kennis. Nou zijn die voor normale werelden ook niet nodig, immers komen die settings daarop toch niet terug. Het maakt men wel een minder complete speler.

En met de kleinschaligheid hoe tw nu is, is zoals net genoemd een tweestrijd snel het eindresultaat, en dat geeft een redelijk statische endgame op vrij statische werelden. Core ligging stammen(Dei, P) , helemaal met boerlimiet (Astra, Sangu) met 0 tot zeer weinig allies zie je gewoon niet meer terug, omdat die ruimte niet gevuld wordt.



Mja valt wat voor te zeggen, heb ook wel het idee omdat de werelden nu zo statisch en dus zo voorspelbaar zijn, dat een gevallen account op een tweestrijd ook gewoon einde wereld betekent. Bovendien is het nu allemaal edelspompen, wat vroeger, zeker op pakketjes werelden echt niet zomaar kon. Er waren geen vlaggen of andere bonussen voor de korting van edels. Vereiste vroeger dus veel inzicht in hoe aangevallen moest worden, nu valt me dat soms wat tegen
Ik was zelfs al vergeten dat dit bestond. Wordt dat uberhaupt nog gebruikt op werelden?
 
Reactiescore
1.165
Enkel op de classics, zijn dan ook iet wat meer klassiekere instellingen om het even zo te noemen. Zijn dan ook nog maar weinig spelers die weten hoe dat echt efficiënt werkt.
 
Reactiescore
1.094
k weet niet hoe ver terug je onder vroeger schaart, maar W50 (2016) had nog pakketjes als instellingen.

Ja maar dat was een speciale wereld was het niet? Ook zonder PP functies (behalve PA /AM?) Staat ook letterlijk in de aankondiging van Poo over die wereld dat het gepaard gaat met 'enkele klassieke instellingen'' waarschijnlijk doelend op pakketjes.
Daarvoor was volgens mij w39 de laatste, en daarvoor w24 als ik me niet vergis. Dat noem ik zeer beperkt gebruik van die setting.

Ik was zelfs al vergeten dat dit bestond. Wordt dat uberhaupt nog gebruikt op werelden?

nope
 
Reactiescore
1.226
Ja maar dat was een speciale wereld was het niet? Ook zonder PP functies (behalve PA /AM?) Staat ook letterlijk in de aankondiging van Poo over die wereld dat het gepaard gaat met 'enkele klassieke instellingen'' waarschijnlijk doelend op pakketjes.
Daarvoor was volgens mij w39 de laatste, en daarvoor w24 als ik me niet vergis. Dat noem ik zeer beperkt gebruik van die setting.



nope

Dat het beperkt is snap ik, ben ik het mee eens. Alleen de term "vroeger" wordt best wel met enige regelmaat gebruikt door verschillende mensen en ik vraag daarom wat je onder vroeger schaart.
 
Reactiescore
1.165
Reactiescore
1.367
Reactiescore
766
Reactiescore
2.039
Toen ook, daar heb ik het een jaar met duckje nog over gehad. Ongeveer iedere 2 maand begint er een wereld. Sinds het begin
Nu ik het zo even na kijk lijkt het vroeger ongeveer per 3 maand te zijn geweest, iets langer dan de 2 maanden nu maar niet zoveel als ik dacht. :p
Alsnog stopten mensen wel minder snel omdat ze meer tijd in hun accounts stopten, terwijl accounts tegenwoordig bijna inwisselbaar zijn
 
Reactiescore
86
Ik denk dat TW tegenwoordig echt om heel andere dingen draait dan vroeger. Tactisch spelen is tegenwoordig veel minder aan de orde omdat de werelden toch wat simpeler zijn (minder tegenstand, makkelijkere liggingen etc.). Waar het dan uiteindelijk om gaat draaien is op de echte skills, iets wat iedereen kan aanleren, en minder op het inzicht, iets wat je moet hebben.
 
Reactiescore
1.647
Ik denk dat TW tegenwoordig echt om heel andere dingen draait dan vroeger. Tactisch spelen is tegenwoordig veel minder aan de orde omdat de werelden toch wat simpeler zijn (minder tegenstand, makkelijkere liggingen etc.). Waar het dan uiteindelijk om gaat draaien is op de echte skills, iets wat iedereen kan aanleren, en minder op het inzicht, iets wat je moet hebben.

Vind huidige tw juist tactischer. Vroeger als je trein kon gooien had je dorp ff simpel gezegd. Waren werelden groot en herstarte je gewoon 4/5x tot beetje goed liep. Als nu verkeerde tactiek gebruik kan je max 1x herkansen als niet heel laat is anders over.
 
Reactiescore
86
Dit is dus precies wat ik bedoel haha. Je hebt het weer over de tactiek van een heel klein facet: het edelen van een dorp. Terwijl ik juist doel op het grotere plaatje.
 
Reactiescore
1.647
Dit is dus precies wat ik bedoel haha. Je hebt het weer over de tactiek van een heel klein facet: het edelen van een dorp. Terwijl ik juist doel op het grotere plaatje.

Grotere plaatje ook, hebben geen stamlimieten 40 meer waar hele buurten gerekruteerd werden dus normaal gesproken nook tactischer recruiten en meer diplomatie
 
Reactiescore
1.226
Grotere plaatje ook, hebben geen stamlimieten 40 meer waar hele buurten gerekruteerd werden dus normaal gesproken nook tactischer recruiten en meer diplomatie

Je moet daarbij ook in overweging nemen dat als je nu 40 spelers recruit je de hele wereld hebt zo'n beetje mid/end game. Dat was in het begin van TW wel anders, je had toen meer spelers en meer accounts. Niet echt een steekhoudend argument in mijn ogen.
 
Bovenaan