Praattopic

Reactiescore
510
Was leuk met dat speedtornooi toen zat het vol sterke spelers, alleen jammer van die roemeense farmbots, dat was wel afzien
Haha, heb al geen tijd voor de NL server, dus laat staan de Franse dan :p
Moet toch iig op NL spelen tot ik die top 20 endless heb haha
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Haha, heb al geen tijd voor de NL server, dus laat staan de Franse dan :p
Moet toch iig op NL spelen tot ik die top 20 endless heb haha

Als je ziet welke namen er in de top 40 opduiken weet je dat het allemaal niet veel voorstelt :D

Ze mogen de ranking berekenen op gemiddelde rank/oda/odd achtige zaken willen ze een ietwat representatieve ranglijst maken :p
 
Reactiescore
510
Als je ziet welke namen er in de top 40 opduiken weet je dat het allemaal niet veel voorstelt :D

Ze mogen de ranking berekenen op gemiddelde rank/oda/odd achtige zaken willen ze een ietwat representatieve ranglijst maken :p
Nou dan heb je Bart en Andre die nog hoger komen te staan, weet niet of je daar blij van wordt.
 
Reactiescore
510
Ach ze staan nu ook al hoger dan ze verdienen, nouja Bart kon op zijn minst nog decent niv 1 starten. André kan helemaal niets :p
Heeft Bart ooit 1 vs 1 gedaan dan
 
Reactiescore
21
Bart is echt wel goed op alle niveau's, enkel bij niv 3 en 4 is het moeilijker omdat de geluksfactor van het spel dan gewoon een supergrote rol speelt (lees 2 of 3 vs 1...)
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Heeft Bart ooit 1 vs 1 gedaan dan

Hij speelde vaak ochtendrondes in de weekends, heb 'm een paar keer verrast door ook te starten. Zijn starts zijn prima zijn fights zijn teleurstellend.
En ja als die kan zal hij met 2 op je gaan, Bart en Bas hebben we wel een paar keer aangepakt samen.
 
Reactiescore
1.094
Je definitie van backfired is een beetje fout. Het was een mooie oneliner, maar inhoudelijk was die onterecht.
Nadat Dutchgangster aangeeft dat hij zijn inhoud ook meende geef ik 'm gewoon van een antwoord dat hij niet de juiste kennis heeft om die uitspraak te doen.

Nouja ik weet dat Elko behoorlijk goed omging/gaat met behoorlijke speeders (van weleer) denk dat hij echt wel een realistisch beeld, zeker van vroeger kan schetsen. Zoals ik al op het cl forum zei, je mag ook gewoon incasseren als je uitdeelt.

Dat is naar jou idee wat gek? Mag ik je erop wijzen dat mijn titel in vraag werd gesteld in verwijzing naar die old gens. Dus nee ik heb het hier niet over de old gens omdat ze geen weerwoord kunnen bieden. Hypocriet hoor dit, had van jou beter verwacht.

Jij stelde toch ook iemands titel in vraag? Je kreeg hem gewoon terug, sure dat niemand te moeite doet om een forum personality te verdedigen Maar dat is lekker makkelijk scoren zo. En ja dat deed Elko in verwijzing naar de old gens, maar jij gaat daar nog even overheen met een stuk of 5 statements die echt compleet natte vingerwerk zijn.
Bovendien vind ik wat Elko zegt heel plausibel, de community heeft in de loop der jaren nou niet bepaald een kwaliteitsinjectie gehad door alle vertrekkende spelers. Dat zal ook gelden voor de speed. Dus ja ik vind het ''gek''

Mijn post ongefundeerd noemen en dan zelf met van de pot gerukte feiten aankomen draven.

Jij weet net zo goed als mij dat ik Cl13 solo heb gespeeld, als in 1 spelers op 1 account in een stam van 1. Ik heb de hele classic onder vuur gelegen terwijl ik mijn dat met mijn studies zat te combineren. Jullie hebben letterlijk 2,5 dagen mijn vv gehad op een moment dat ik gewoon even geen zin had in tw. Laten we niet vergeten dat jullie stam om de vv vroegen (om mastermark te hinderen) terwijl ik gewoon ging stoppen toen met de classic. Je zou zelf goed genoeg moeten weten dat dagelijks deffen op een classic meer tijd opslorpt dan 1 iemand kan investeren in de game als die nog andere verplichtingen heeft

Nou sorry hoor maar die aanvallen waren van bedroevende kwaliteit, vrijwel alles ongetimed zelfs treintjes. Dit speelde zich overigens al vrij vroeg in de wereld af, denk early/midgame waar je een paar aanvallen kreeg van MMB, die 2 weken later je stamgenoot werd. Je hebt amper een actief (serieus) front gehad in de rest van de classic, het was zelfs zo dat al die noobige slaafjes van de vijand barbs gingen overnemen in jou cluster, daar deed je eerst wat aan, maar later niet eens meer iets. Mijn stam heeft alle vv's in jullie stam genomen, en wij kregen nooit vv hulp vanuit jullie stam. Dat was prima, maar kon nou niet zeggen dat ik onder de indruk ergens van was.

Maar goed kern van het verhaal is meer dat iedereen kan wel eens een mindere wereld hebben, ben je daardoor automatisch overschat? Nou nee.

Ik zei ook duidelijk dat ik niet beter ben dan alle old gens. Ik zei enkele dat ze overrated zijn. En daarmee bedoel ik dat elke speedstam 1 hele goede had, nog een paar sterke en dan wat mindere spelers (lees gradaties in skilllevel). Het ding is veel van de grote speednamen uit het verleden waren geen enorm goede spelers, ze haalde mooie resultaten op de rug van hun stam maar stellen solo teleur. En based op mijn ervaring van hoe zij speelden en hoe ik speelde in 2017 kan ik met het hand op het hart beweren dat mijn titel in 2017 terecht was en mijn eigen speedprestaties gelijkwaardig aan die van sommige speedkampioenschappen in de jaren ervoor.

Ik vind de term old gens gewoon zo generaliserend. En daar stoor ik mij aan. Elko noemde dan een specifieke stam, maar zal bepaalde periode/tijdperk in gedachte hebben gehad. En again zijn terugkaats mag met een korrel zout genomen worden, ik vind het vanwege de giga terugloop in spelers ook al in 2017 en zijn kennissen met speeders van vroeger het wel een redelijk plausibele statement, maar oke ik kan je best voordeel van de twijfel geven, het ging immers maar om een titel burn. Jij doet daar een schep bovenop en komt vervolgens af met dat je de helft 1 vs 1't 7 van de 10 keer en of dat alles werd opgevangen in de stam (wat ik trouwens ook nog eens een zware onderschatting van stamsamenwerking vind). Ja dat vind ik vrij moedige statements. Als dan vervolgens Swanepoel al zegt dat er niet eens iets vergelijkbaars ooit is uitgevochten dan vraag ik me gewoon af waar jij dat vandaan haalt.

Deze posts zijn trouwens al een heel stuk genuanceerder


Kleine edits
 
Laatst bewerkt:

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Nouja ik weet dat Elko behoorlijk goed omging/gaat met behoorlijke speeders (van weleer) denk dat hij echt wel een realistisch beeld, zeker van vroeger kan schetsen. Zoals ik al op het cl forum zei, je mag ook gewoon incasseren als je uitdeelt.

Nee, als niet speeder is Elko een buitenstaander die enkel en alleen maar kan afgaan op wat een ander verteld. Hij kan wel veel speedknowledge en knowhow hebben opgedaan over hoe speeds verlopen. Maar in een chat waar niemand actief heeft gespeeld kan er geen realistisch beeld gegeven worden over hoe goed de beste actieve spelers op dit moment zijn. Ja je kan beweren dat het algemeen niveau gedaald is en dat zal ik beamen, het SK 2017 was weliswaar genoeg gevuld met goede spelers. Die chat beoordeel spelers alsof ze in de laatste 4 jaar geen vooruitgang boekten. Geen eigen speedervaring + foutieve/zeer objectieve berichtgeving uit een chat kunnen je geen correct beeld schetsen van hoe makkelijk of moeilijk het SK 2017 was.

Verder heb ik geen probleem met incasseren, ik had 'm ook voelen aankomen. Ik ben pas inhoudelijk gaan reageren nadat Elko in zijn 2e post het weer over het speedniveau had. Hij weet amper wat van speeds dus dan ga ik even wat zaken rechttrekken voor iedereen gaat geloven dat ik mijn titel gratis heb behaald.

Jij stelde toch ook iemands titel in vraag? Je kreeg hem gewoon terug, sure dat niemand te moeite doet om een forum personality te verdedigen Maar dat is lekker makkelijk scoren zo. En ja dat deed Elko in verwijzing naar de old gens, maar jij gaat daar nog even overheen met een stuk of 5 statements die echt compleet natte vingerwerk zijn.
Bovendien vind ik wat Elko zegt heel plausibel, de community heeft in de loop der jaren nou niet bepaald een kwaliteitsinjectie gehad door alle vertrekkende spelers. Dat zal ook gelden voor de speed. Dus ja ik vind het ''gek''

Natte vingerwerk is veel gezegd. Ik heb inderdaad zeer sterke vermoeden, gesterkt door mijn ervaringen met enerzijds spelers in 2014 en anderzijds alle terugkomende old gens die ik de laatste jaren duidelijk voorbij ben gegaan qua skilllevel. Verder komt Elko zijn bewering zoals je zelf zegt uit die chat. Wat me het grote vermoeden geeft dat de old gens ook natte vingerwerk doen over hun skills in vergelijking met de mijne. Of waar komt dat idee anders vandaan? En dan moet je dus kijken naar de ervaringen, zoals ik al heb gezegd, heb ik de old gens op hun top weten spelen, en zij mij enkel toen ik startte met spelen. Er van uit gaande dat ik eerlijk ben (een beetje objectiviteit sluipt er altijd in) kan ik dit natte vinger werk dus beter doen dan de old gens. Dus ik kan gegrond beweren dat ik tot eenzelfde niveau ben geraak als enkele old gens, en veel beter dan de meeste grote namen.

Er is niets plausibel aan. Als er vroeger 100 speeders waren, had je er 10 die een grote naam maakten. Wel als er nu nog maar 20 spelers zouden zijn dan zijn er statistisch gezien nog steeds 2 die een grote naam kunnen maken. Dus het is zeer goed mogelijk dat 1 van die 2 een gelijkaardig of hoger niveau haalde dan die 10.

Nou sorry hoor maar die aanvallen waren van bedroevende kwaliteit, vrijwel alles ongetimed zelfs treintjes. Dit speelde zich overigens al vrij vroeg in de wereld af, denk early/midgame waar je een paar aanvallen kreeg van MMB, die 2 weken later je stamgenoot werd. Je hebt amper een actief (serieus) front gehad in de rest van de classic, het was zelfs zo dat al die noobige slaafjes van de vijand barbs gingen overnemen in jou cluster, daar deed je eerst wat aan, maar later niet eens meer iets. Mijn stam heeft alle vv's in jullie stam genomen, en wij kregen nooit vv hulp vanuit jullie stam. Dat was prima, maar kon nou niet zeggen dat ik onder de indruk ergens van was.

Maar goed kern van het verhaal is meer dat iedereen kan wel eens een mindere wereld hebben, ben je daardoor automatisch overschat? Nou nee.

Die classic moet je echt eens laten vallen, het was een wereld waar ik met een rl maat gestart was (aparte accounts). toen hij stopte deed ik maar wat verder maar ik was solo zoals al gezegd. Het probleem dat ik had was motivatie en tijd om in mijn eentje daar te gaan blijven doorspelen, zoals al gezegd. Hoe slecht die aanvallen dan ook waren, dat maakt geen zak uit. Ik was het beu na 3 maand elke dag in de loggen om deff rond te schuiven en edels te snipen/recappen. Dat is een compleet geldige reden en dit kun je gewoon niet als een maatstaf pakken voor wat je ook maar wil beweren.

Verder ging ik nooit in die stam van mmb gaan. Het was/waren speler(s) van jouw stam die me blijven vragen/smeken om door te spelen. Zelfde met die vv, maar jullie zijn er steeds als de kippen bij om te gaan beweren dat jullie het zoveel beter deden als mij in die 2,5 dagen vv. Ik kan prima voor mijn eigen account zorgen, mits ik er de tijd en motivatie voor heb.

Ik ben in de eerste plaats een speeder, die werelden en classics start ik als ik ff tijd heb, nieuwe spelers wil leer kennen of iets dergelijks. Ik heb maar 1 wereld tot het einde gezien en dat was 33. Langer dan enkele weken gebonden zijn aan een spel werkte voor mij echt niet. De reden dat ik ging speeden.

Dus simpele vraag, in een discussie over mijn speedskill hoef je mijn classic skills (of het beeld dat jij daarvan hebt) er niet bij te betrekken. Ik zit jullie speedskills toch ook niet te beoordelen?

Ik vind de term old gens gewoon zo generaliserend. En daar stoor ik mij aan. Elko noemde dan een specifieke stam, maar zal bepaalde periode/tijdperk in gedachte hebben gehad. En again zijn terugkaats mag met een korrel zout genomen worden, ik vind het vanwege de giga terugloop in spelers ook al in 2017 en zijn kennissen met speeders van vroeger het wel een redelijk plausibele statement, maar oke ik kan je best voordeel van de twijfel geven, het ging immers maar om een titel burn. Jij doet daar een schep bovenop en komt vervolgens af met dat je de helft 1 vs 1't 7 van de 10 keer en of dat alles werd opgevangen in de stam (wat ik trouwens ook nog eens een zware onderschatting van stamsamenwerking vind). Ja dat vind ik vrij moedige statements. Als dan vervolgens Swanepoel al zegt dat er niet eens iets vergelijkbaars ooit is uitgevochten dan vraag ik me gewoon af waar jij dat vandaan haalt.

Deze posts zijn trouwens al een heel stuk genuanceerder

De term old gen is inderdaad generaliserend. Het probleem is dat er 20+ oude speeders zijn die allemaal met dezelfde arrogantie spreken over de huidige speeders, enkel en alleen omdat zij aanwezig waren in de topdagen van de NL server, beoordeeld naar gemiddeld spelersniveau. Wat weinigen beseffen is dat van die 20+ er veel stamvulling was. Die konden gemiddeld starten, nog wel dodgen en als iemand ze een tijd doorstuurt konden ze die backtimen. Ik ga niet wegnemen dat hun samenwerkingskills toen nodig waren en niet van de minste zijn.

Maar door het verdwijnen van spelers is de meta geshift van stam vs stam naar spelers vs stam (gratis win zoekers). Dat maakt dat ik steeds tegen een overmacht heb gespeeld. Het solo speeden vergt veel extra skills die je niet hebt in stammenoorlogen. Om een klein voorbeeld te geven, in een stam vs stam fight, zullen je stammaten mee fakes gooien zodat jij niet gebacktimed wordt. In een 1 vs 4 moet jij zorgen dat je antibacktimes stuurt naar alle 3 de companen van je target. Net zoals je gegijzeld wordt bij inc spam omdat je geen bondgenoten hebben die tegenaanvallen doen om ze te laten stoppen.

Dit is nog een reden waarom de old gens (speedstammen) geen correct beeld hebben of kunnen geven. Solo speeden en stamspeeden zijn twee verschillende zaken. Ik heb beide meegemaakt, zij het stamspeeden ook vanop de zijlijn. Om nu mijn solo prestaties en skills te zien in twijfel getrokken worden door spelers die altijd met backup speelden, nou daar reageer ik gewoon op. En mijn stelling is en blijft zeer terecht. Zeer veel van die stamspeeders hebben niet de skills of ervaring om solo te spelen, vandaar dat ik beweer dat ik ze makkelijk kan hebben.

Die laatste zin van wat Swanepoel zegt klopt (bijna) volledig. Het zijn inderdaad niet meer stam vs stam geweest op .NL, maar mijn beweringen ging allemaal over solo speedprestaties. Dus het is hij en niet ik die zijn beweringen niet kan staven. Ik heb trouwens een tijdje op de roemeense server in 8v8v8 stammen gespeeld dus ik weet meer dan genoeg dat het hoge niveau voortkomt uit het teamen en niet de individuele speedkwaliteiten van ieder lid van de stam. Dat is op elke server zo, NL, speedstam Damn geen uitzondering.
 
Reactiescore
1.094
Nee, als niet speeder is Elko een buitenstaander die enkel en alleen maar kan afgaan op wat een ander verteld. Hij kan wel veel speedknowledge en knowhow hebben opgedaan over hoe speeds verlopen. Maar in een chat waar niemand actief heeft gespeeld kan er geen realistisch beeld gegeven worden over hoe goed de beste actieve spelers op dit moment zijn. Ja je kan beweren dat het algemeen niveau gedaald is en dat zal ik beamen, het SK 2017 was weliswaar genoeg gevuld met goede spelers. Die chat beoordeel spelers alsof ze in de laatste 4 jaar geen vooruitgang boekten. Geen eigen speedervaring + foutieve/zeer objectieve berichtgeving uit een chat kunnen je geen correct beeld schetsen van hoe makkelijk of moeilijk het SK 2017 was.

Verder heb ik geen probleem met incasseren, ik had 'm ook voelen aankomen. Ik ben pas inhoudelijk gaan reageren nadat Elko in zijn 2e post het weer over het speedniveau had. Hij weet amper wat van speeds dus dan ga ik even wat zaken rechttrekken voor iedereen gaat geloven dat ik mijn titel gratis heb behaald.

Dat is ook zo en daarom mag wat hij zei over je titel heus met een korrel zout genomen worden, maar even goed wat jij over rob zijn titel zei. Jij kiest ervoor om er tegen in te gaan. Ja dan gaat Elko zijn beleving delen over speeders van weleer. Dat jij dan vervolgens zegt dat je de meeste daarvan 1 vs 1't om er vervolgens achter te komen dat je tegen een deel niet heb gespeeld en tegen andere namen onzin zit te verkopen. Tja... ik weet niet wat ik daarvan moet zeggen.

Natte vingerwerk is veel gezegd. Ik heb inderdaad zeer sterke vermoeden, gesterkt door mijn ervaringen met enerzijds spelers in 2014 en anderzijds alle terugkomende old gens die ik de laatste jaren duidelijk voorbij ben gegaan qua skilllevel. Verder komt Elko zijn bewering zoals je zelf zegt uit die chat. Wat me het grote vermoeden geeft dat de old gens ook natte vingerwerk doen over hun skills in vergelijking met de mijne. Of waar komt dat idee anders vandaan? En dan moet je dus kijken naar de ervaringen, zoals ik al heb gezegd, heb ik de old gens op hun top weten spelen, en zij mij enkel toen ik startte met spelen. Er van uit gaande dat ik eerlijk ben (een beetje objectiviteit sluipt er altijd in) kan ik dit natte vinger werk dus beter doen dan de old gens. Dus ik kan gegrond beweren dat ik tot eenzelfde niveau ben geraak als enkele old gens, en veel beter dan de meeste grote namen.

Nouja je zegt zelf dat Elko er geen verstand van heeft, dus hoezo moet hij dan spreken voor al die old gens? Hij doet de bewering dat de speedcommunity dood is al sinds 2017, jij ontkracht dat maar zegt gelijk dat je de helft van die mensen 1 vs 1't. Dan mag jij dat ook gaan staven, als je elko erop aan spreekt. Je bent tot nu toe met Swanepoel gekomen dat dus nergens op sloeg. En je speelde niet tegen Bik en ook niet tegen Phobia, hoe kan je dan gegrond zulke uitspraken doen over ''old gens'.

Die classic moet je echt eens laten vallen, het was een wereld waar ik met een rl maat gestart was (aparte accounts). toen hij stopte deed ik maar wat verder maar ik was solo zoals al gezegd. Het probleem dat ik had was motivatie en tijd om in mijn eentje daar te gaan blijven doorspelen, zoals al gezegd. Hoe slecht die aanvallen dan ook waren, dat maakt geen zak uit. Ik was het beu na 3 maand elke dag in de loggen om deff rond te schuiven en edels te snipen/recappen. Dat is een compleet geldige reden en dit kun je gewoon niet als een maatstaf pakken voor wat je ook maar wil beweren.

Verder ging ik nooit in die stam van mmb gaan. Het was/waren speler(s) van jouw stam die me blijven vragen/smeken om door te spelen. Zelfde met die vv, maar jullie zijn er steeds als de kippen bij om te gaan beweren dat jullie het zoveel beter deden als mij in die 2,5 dagen vv. Ik kan prima voor mijn eigen account zorgen, mits ik er de tijd en motivatie voor heb.

Ik ben in de eerste plaats een speeder, die werelden en classics start ik als ik ff tijd heb, nieuwe spelers wil leer kennen of iets dergelijks. Ik heb maar 1 wereld tot het einde gezien en dat was 33. Langer dan enkele weken gebonden zijn aan een spel werkte voor mij echt niet. De reden dat ik ging speeden.

Dus simpele vraag, in een discussie over mijn speedskill hoef je mijn classic skills (of het beeld dat jij daarvan hebt) er niet bij te betrekken. Ik zit jullie speedskills toch ook niet te beoordelen?

Op het moment dat jij jou ervaring deelt over de werelden/speeds met hun telt het mee in een zogenaamd objectiever beeld van hun kwaliteiten. Maar op het moment dat ik mijn ervaring met jou deel notabene in het jaar dat je je kampioenschap won, dan moet ik het laten vallen? Dus dat er voor jou verzachtende omstandigheden zouden moeten gelden, kunnen verzachtende omstandigheden er niet voor andere er zijn? Of hoe moet ik dit opvatten.

Verder lag je sowieso niet 3 maanden onder aanval als je dat wilt beweren. Als ik op je overname geschiedenis mag afgaan op twstats.nl (tov mastermarkb) dan zijn dat 3 weken geweest. De week erna zat je zeker wel bij hem in de stam: https://nl.twstats.com/nlc1/index.php?page=tribe&mode=tribe_changes&id=443
Ik heb nergens beweerd dat ik in 2,5 dag zoveel beter heb gedaan tegen mmb. Het was gewoon goed/makkelijk te verdedigen, en dat hebben we (gezamelijk) gedaan. Maar de rest van de wereld hebben we als bg's afgewerkt, en daarin kreeg ik 0 keren een sterke indruk van ook maar 1 iemand in jou stam.

Maar goed kern van het verhaal is meer dat iedereen kan wel eens een mindere wereld hebben, ben je daardoor automatisch overschat? Nou nee.

Maar door het verdwijnen van spelers is de meta geshift van stam vs stam naar spelers vs stam (gratis win zoekers). Dat maakt dat ik steeds tegen een overmacht heb gespeeld. Het solo speeden vergt veel extra skills die je niet hebt in stammenoorlogen. Om een klein voorbeeld te geven, in een stam vs stam fight, zullen je stammaten mee fakes gooien zodat jij niet gebacktimed wordt. In een 1 vs 4 moet jij zorgen dat je antibacktimes stuurt naar alle 3 de companen van je target. Net zoals je gegijzeld wordt bij inc spam omdat je geen bondgenoten hebben die tegenaanvallen doen om ze te laten stoppen.

Die laatste zin van wat Swanepoel zegt klopt (bijna) volledig. Het zijn inderdaad niet meer stam vs stam geweest op .NL, maar mijn beweringen ging allemaal over solo speedprestaties

Swanepoel beweerde dat ook regelmatig te hebben gedaan, (solo spelen of met een noob stam) dus is dat dan nu niet meer van toepassing op alle old gens, of gaan we stoppen met generaliseren?

Even goed hebben deze mensen niet de mogelijkheid gehad met het spel mee te groeien. Aangezien zij in een veel vroeger stadium zijn gestopt. Dat je nu hun niveau van toen kan evenaren nu kan ik best geloven, maar dat komt ook omdat tw technisch gezien veel is gegroeid. EEen veel spelende speeder die het opneemt tegen mensen die al 4, 6 8 jaar niet meer speeden, lijkt me logisch dat jij dan beter bent. Maakt ze dat overschat? Nee. Wil dat zeggen dat het niveau vroeger hoger of lager lag? Maybe maar daar ga je wel meer meningen voor nodig hebben dan de joue en die van Elko.
Ik bedoel als jij al sinds 2014 speeds speelt dan zul je misschien langer en meer speeds hebben gespeeld dan dat hun ooit hebben gedaan. Logisch dat je ze dan qua skill voorbij kan.
 
Laatst bewerkt:

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Vergeef me dat ik hier niet meer uitgebreid op antwoord, maar anders komen we in een loop terecht.

Bedankt ook om classic 13 er steeds te blijven bijhalen het heeft geen bijdrage tot dit gesprek en je hebt de 3 maand vermelding verkeerd geïnterpreteerd, maar wederom heeft geen zin op erop in te gaan want je blijft erop doorgaan. Je zit fout, ik zal toch wel zelf weten wat de reden is waarom ik stopte.



Hoezo mag ik mijn niveau niet vergelijken met de oude garde. Er wordt vanuit gegaan dat de oude garde beter was en ik moet dat maar aanvaarden? Zij hebben net zo min tegen mij gespeeld als ik tegen hun. Opvallend hoe de algemene mindset van de spelers die zich in de discussie mengden is dat de old gens beter zijn dan mij terwijl zij het ook niet kunnen staven. De mindset van spelers die zoals al vermeld niet eens speedervaring hebben. Wederom ik beweerde niet dat ik de beste speeder aller tijden ben, lang niet. Maar heb een hoger niveau bereikt dan een deel van de old gen damn spelers bijvoorbeeld. Dat geloof ik oprecht en je argument waarom ik die uitspraak niet mag doen kan net zogoed gebruikt worden om het net goed te praten, want ze speelden niet tegen me.

Ik bedoel als jij al sinds 2014 speeds speelt dan zul je misschien langer en meer speeds hebben gespeeld dan dat hun ooit hebben gedaan. Logisch dat je ze dan qua skill voorbij kan.

Deze zin is inderdaad een deel van de redenering achter mijn statement. Blijkbaar hoef ik dus niets meer te staven. Ik heb mijn tijd en rondes erin gestoken, ik heb gewerkt om tot een bepaald niveau te komen, en nu ik er ben hoor ik iedereen het overal nuanceren in vergelijking met een oude generatie speeders die niet meer actief zijn. Nee, als zij zich offended voelen is het aan hun om terug te komen. Zo werkt het en niet andersom. Anders is de speler die ronde 1 won en daarna nooit meer on kwam de beste aller tijden, of althans, je zou niet mogen beweren dat je beter bent dan hem.

Daar ben ik het duidelijk niet mee akkoord.
 
Reactiescore
1.094
Bedankt ook om classic 13 er steeds te blijven bijhalen het heeft geen bijdrage tot dit gesprek en je hebt de 3 maand vermelding verkeerd geïnterpreteerd, maar wederom heeft geen zin op erop in te gaan want je blijft erop doorgaan. Je zit fout, ik zal toch wel zelf weten wat de reden is waarom ik stopte.

Het ging me ook niet zozeer over CL13, maar meer om de boodschap achter dat een of jou persoonlijke ervaring niet per se betekent dat 1 iemand of in jou geval meerdere (immers je blijft refereren aan de old school speeders) overschat is/zijn.

Maar jij blijft dingen zeggen die echt heel vreemd zijn. Goed ik mag die 3 maanden dan verkeerd hebben geinterpreteerd, maar dat je met MMB in een stam zat klopt wel. En ik heb nergens iets gezegd over dat ik in die 2,5 dag vv 'zoveel beter was' dan jij. Nee ik zei/bedoelde meer op de algehele indruk van jou, je stam en je account die waren gewoon niet heel sterk. Maar ben jij daarmee overschat? Naar mijn idee niet, dat is de clue...

Je zit fout, ik zal toch wel zelf weten wat de reden is waarom ik stopte.

Je hebt CL13 gewoon uitgespeeld, dus wat bedoel je hier precies mee? Dit bedoel ik dus met de alinea hierboven...

Hoezo mag ik mijn niveau niet vergelijken met de oude garde. Er wordt vanuit gegaan dat de oude garde beter was en ik moet dat maar aanvaarden? Zij hebben net zo min tegen mij gespeeld als ik tegen hun. Opvallend hoe de algemene mindset van de spelers die zich in de discussie mengden is dat de old gens beter zijn dan mij terwijl zij het ook niet kunnen staven. De mindset van spelers die zoals al vermeld niet eens speedervaring hebben. Wederom ik beweerde niet dat ik de beste speeder aller tijden ben, lang niet. Maar heb een hoger niveau bereikt dan een deel van de old gen damn spelers bijvoorbeeld. Dat geloof ik oprecht en je argument waarom ik die uitspraak niet mag doen kan net zogoed gebruikt worden om het net goed te praten, want ze speelden niet tegen me.

Elko zijn statement is behalve m.b.t. de leegloop op heel tw, inclusief speedcommunity ook niet super sterk. Maar je had makkelijk kunnen beargumenteren waarom het in 2017 en of tot en met nu ook een hoog niveau is.
Nee jij besluit het anders te doen, jij besluit mensen te trashtalken die al jaren niet hebben gespeeld en dat waarschijnlijk ook niet meer gaan doen, dan mag je dat toch laten zien? (in perspectief geplaatst natuurlijk) En notabene degene die wel nog speelt laat zien dat jullie maar 1 overeenkomstige ronde hebben gespeeld die hij dik had gewonnen. Hoe moet ik dan jou geloven? Je mag je heus wel vergelijken, maar met zulke dubieuze onbewijsbare statements is het niet echt iets geloofwaardigs.

Ik heb overigens nergens gezegd dat old gens beter zijn, dat is een statement van elko die jij afdoet als onwaar. Dat is een discussie die je met hem moet voeren.

Misschien nu op dit huidige moment ben jij beter ja. Maar dat in een bepaalde vorm is dat een open deur in trappen. Je hoeft je niet te verdedigen om mensen die al 4 tot 6 jaar niet spelen op dit moment niet aan je kunnen tippen. Dat lijkt me iets vanzelfsprekends. En niet echt discussie waardig.
Als je ze echt 1 vs 1 wilt kloppen zou je dat moeten doen in vergelijkbare situaties. En dat heeft zich simpelweg niet voortgedaan.

Ik mis nou nog steeds de reden waarom je spelers zoals Candice makkelijk 1 vs 1 zou rekken. In rekening houdend dat die al praktisch 4 jaar geen speed meer hebben gespeeld.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
660
Tim10 is op speed nu gewoon top. Thomas was absoluut de top in zijn jaren, zowel op de speed als op de classics. Het is een buitengewoon goede speler.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
@Sseg Ik probeer je in zo weinig mogelijk woorden duidelijk te maken dat je dat CL13 geval mag laten vallen, maar je blijft erop ingaan. Je interpreteert alles verkeerd omdat ik geen betoog wil schrijven over CL13 anders had je door dat dat stoppen ging over het moment dat ik mijn vv gaf aan jullie. Net zoals je zou gelezen hebben dat ik niet jou verwees van 'zoveel beter was' maar stelde dat sommige spelers van je stam zeer snel komen aandraven over hoe ze mijn account 'gered' hebben. Om nog maar te gaan zwijgen over het feit dat je 'mijn stam' afrekent terwijl het jullie (lees iemand uit je stam) waren die me overtuigden om erin te gaan. Ik heb nooit beweerd dat mastermark goed was, dat ik het op skillniveau niet aankon of wat dan ook. Het was tijd en tijd alleen, wat jij ervan kiest om te maken dat mag je kiezen. Maar je moet niet de waarheid gaan verdraaien om een punt te maken, het verkeerde punt want de disucssie ging over de speed, zoals ik je nu 3x heb moeten vertellen.

Ik ga niet verder met je in discussie als je je aandacht blijft vestigen op dat punt. Ik snap niet hoe je hier zo koppig om ingaat. Net zoals met het speedverhaal oordeel je vanop de zijlijn waar ik op het veld stond.

Het probleem is dat veel van de classic spelers niet weten wat er op de speedserver, en de speedcommunity leeft. Alle oude namen worden als goden aanzien terwijl een zeer groot deel daarvan het niet zijn. Ik heb eigenlijk alles al verteld hoor maar er wordt bewust naast de kwestie gelezen. Aangezien Candice de enige nog spelende speeder is draait de discussie nu precies alsof ik heb gezegd dat ik hem 7 op de 10 keer versla. Iets wat ik niet gezegd heb, maar daarom ook niet wil neerzetten als een onwaarheid. Het is iets dat we nooit zullen weten. Iets waar we het wel over eens zouden kunnen worden is die vele andere spelers die actief waren in die tijd, mooie stamprestaties neerzetten maar eigenlijk individueel niet bijster goed waren. Maar iedereen is te druk met stijgeren om dat ik mogelijk hun laatste actieve maatje heb te min gedaan. En dan moet ik in discussie treden met een bende vrienden van, subjectief in grote en kleine maten, zonder eigen speedervaring die weigeren te lezen wat ik in mijn posten wil aantonen.

Meer heb ik hier niet over te zeggen.
 
Reactiescore
1.094
Ik ga niet verder met je in discussie als je je aandacht blijft vestigen op dat punt. Ik snap niet hoe je hier zo koppig om ingaat. Net zoals met het speedverhaal oordeel je vanop de zijlijn waar ik op het veld stond.

Ik zal mijzelf even quoten:
Het ging me ook niet zozeer over CL13, maar meer om de boodschap achter dat een of jou persoonlijke ervaring niet per se betekent dat 1 of meeiemand of in jou geval meerdere (immers je blijft refereren aan de old school speeders) overschat is/zijn.

Ik snap dus niet dat je mij koppig noemt wat het is al denk ik de derde keer dat ik je wijs op het feit dat het me ging om de boodschap die erachter zat. Niet inhoudelijk over CL13, dat was namelijk slechts de beeldvorming van die boodschap.

Ik probeer je in zo weinig mogelijk woorden duidelijk te maken dat je dat CL13 geval mag laten vallen, maar je blijft erop ingaan. Je interpreteert alles verkeerd omdat ik geen betoog wil schrijven over CL13 anders had je door dat dat stoppen ging over het moment dat ik mijn vv gaf aan jullie. Net zoals je zou gelezen hebben dat ik niet jou verwees van 'zoveel beter was' maar stelde dat sommige spelers van je stam zeer snel komen aandraven over hoe ze mijn account 'gered' hebben. Om nog maar te gaan zwijgen over het feit dat je 'mijn stam' afrekent terwijl het jullie (lees iemand uit je stam) waren die me overtuigden om erin te gaan. Ik heb nooit beweerd dat mastermark goed was, dat ik het op skillniveau niet aankon of wat dan ook. Het was tijd en tijd alleen, wat jij ervan kiest om te maken dat mag je kiezen. Maar je moet niet de waarheid gaan verdraaien om een punt te maken, het verkeerde punt want de disucssie ging over de speed, zoals ik je nu 3x heb moeten vertellen.

Zoals ik al zei, die cl13 discussie wil ik laten vallen, want het fungeerde slechts als middel voor mijn boodschap erachter. Die boodschap was dat ik ook geen sterke indruk van jou kreeg die wereld, maar dat een mindere ervaring er niet toe hoeft te leiden dat iemand overschat is.

En Ik mag dan het e.e.a. verkeerd geïnterpreteerd hebben, het klinkt naar mijn idee allemaal wat aangedikt. En ik wil dat wel duidelijk aangeven.
Ook nu weer, ik zou echt niet weten wie van mijn stam snel is komen aandraven dat ze/we toendertijd jou acc hebben gered. Ik heb dat zelf althans nooit gezegd, niet met die bedoeling iig. Ook betwijfel ik zeer dat wij jou hebben gepushed om naar Platy te gaan. Er waren schermutselingen tussen POEF en Platy, omdat Platy een tijdje nummer 1 stond, totdat GOUD tig recruits ging doen en ging internen. Daarna kwam de samenwerking pas met Platy.

Het probleem is dat veel van de classic spelers niet weten wat er op de speedserver, en de speedcommunity leeft. Alle oude namen worden als goden aanzien terwijl een zeer groot deel daarvan het niet zijn. Ik heb eigenlijk alles al verteld hoor maar er wordt bewust naast de kwestie gelezen.

Dit klinkt al heel wat genuanceerder, en kan ik veel meer inkomen dan wat je op het CL forum zei.

Aangezien Candice de enige nog spelende speeder is draait de discussie nu precies alsof ik heb gezegd dat ik hem 7 op de 10 keer versla. Iets wat ik niet gezegd heb, maar daarom ook niet wil neerzetten als een onwaarheid. Het is iets dat we nooit zullen weten.

Dat heb je wel in die woorden gezegd?

Nou Phobia en Bik zijn volledig voor mijn tijd, ltb en candice heb ik meegemaakt en in een 1v1 kan ik ze zeker hebben. Ik zal geen 10 out of 10 zeggen maar ik ben niet beschaamd om 7-8 vd 10 te beweren.

En er waren meer statements zeer subjectief; zeker nu we erachter zijn gekomen dat je bijvoorbeeld maar 1 ronde tegen Candice heb gespeeld, en Candice die probleemloos praktisch solo won, dan mag ik die statements denk ik ook in twijfel trekken.

Iets waar we het wel over eens zouden kunnen worden is die vele andere spelers die actief waren in die tijd, mooie stamprestaties neerzetten maar eigenlijk individueel niet bijster goed waren. Maar iedereen is te druk met stijgeren om dat ik mogelijk hun laatste actieve maatje heb te min gedaan. En dan moet ik in discussie treden met een bende vrienden van, subjectief in grote en kleine maten, zonder eigen speedervaring die weigeren te lezen wat ik in mijn posten wil aantonen.

Nouja hier heb ik dus geen kennis van dus ik zou zeggen, geef een voorbeeld dan? Want ook dit vind ik erg generaliserend klinken
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 487958296

Guest
Hetgeen ten grondslag ligt aan onze mening zijn met name onze ervaringen, van 2018-nu, met spelers van de oude garde. Er zijn in die 2 jaar toch behoorlijk wat spelers van lang geleden — met de nodige zeges op hun naam in de ‘oldschool-periode’ — teruggekomen, waarbij ze de hoge verwachtingen niet waar konden maken. Ook nadat ze al meer dan genoeg rondes achter de rug hadden om hun oude vorm weer te herpakken.

Ik heb, om maar een voorbeeld te noemen, sinds 2018 nog met aardig wat spelers kunnen duelleren die in 2014 en eerder de nodige overwinningen en successen hebben behaald, maar het niveau van deze teruggekeerde routiniers viel me tegen. Ik noem voor nu geen namen omdat het niet al te chique is, maar ik zou ze zo op kunnen rafelen.

Als ik dan zie dat deze spelers — die vroeger toch wel werden geprezen om hun kwaliteiten en in Golden Awards-lijstjes werden genoemd als (een van de) beste speler(s) — nu in dit recente tijdperk vrij veel moeite hebben om hun belofte in te lossen, begin ik toch flink te twijfelen aan het individuele niveau van de toppers vroeger. Ze werden immers onder diezelfde toppers geschaard destijds. Uiteindelijk zou Tribal Wars een spel moeten zijn dat je nooit echt verleerd, dus ze zouden hun niveau van destijds zeker (grotendeels) moeten kunnen reproduceren.

Verder wil ik benadrukken dat ik niets minder dan respect heb voor de vermaarde spelers van lang geleden, maar de misvatting dat het niveau na hun tijd niet meer goed zou zijn geweest en dat de prestaties van spelers sindsdien weinig voor zouden stellen verdient een robuust weerwoord.

Is het dan niet zo dat zulke spelers meteen gefocust worden?
Stel Davey begint ineens te speeden op Flex, dan lijkt het me toch dat iedereen die een beetje bekend is met speed hem gaat focussen (helemaal als hij hoogstwaarschijnlijk 1 van 2 tegenstanders zal zijn die je op die speed gaat zien)
Toch wel benieuwd welke legends je hebt zitten rekken, zal het dan die Jeroen zijn die altijd zo hyped was? :biggrin:

@Dream About My Nudity?
Die heb ik niet meegemaakt, kan ik weinig over zeggen. Wel las ik iets over een ruzie met Casper (wat een verrassing, rager.) en een stab oid? Schijnt dat Damn en Salve een nap hadden?
Dacht ook dat er maar 1 internationaal toernooi was per jaar. Is het dan zo snel afgezwakt qua speedtoernooien?

Speelde jij eerder speed dan ik? Gekkenhuis :tongue:
 

DeletedUser77953

Guest
Is het dan niet zo dat zulke spelers meteen gefocust worden?
Stel Davey begint ineens te speeden op Flex, dan lijkt het me toch dat iedereen die een beetje bekend is met speed hem gaat focussen (helemaal als hij hoogstwaarschijnlijk 1 van 2 tegenstanders zal zijn die je op die speed gaat zien)
Toch wel benieuwd welke legends je hebt zitten rekken, zal het dan die Jeroen zijn die altijd zo hyped was? :biggrin:

@Dream About My Nudity?
Die heb ik niet meegemaakt, kan ik weinig over zeggen. Wel las ik iets over een ruzie met Casper (wat een verrassing, rager.) en een stab oid? Schijnt dat Damn en Salve een nap hadden?
Dacht ook dat er maar 1 internationaal toernooi was per jaar. Is het dan zo snel afgezwakt qua speedtoernooien?

Speelde jij eerder speed dan ik? Gekkenhuis :tongue:

Ik ben Remco (Napoleon) je kent me vast nog wel (hoop ik). Salve had volgens mij 2 naps en moest toen kiezen van damn tussen hun en de UK stam. Uiteindelijk was de UK stam gestabbed dacht ik.
 

Deleted User - 487958296

Guest
Ik ben Remco (Napoleon) je kent me vast nog wel (hoop ik). Salve had volgens mij 2 naps en moest toen kiezen van damn tussen hun en de UK stam. Uiteindelijk was de UK stam gestabbed dacht ik.
Haha, ik weet wie je bent ja

Ik las dus even deze https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/inter-server-summer-championships-2013.166134/ en vond daar dus "Hierbij hadden we dus twee NAP's met Damn! en UKSC. Damn! was hier niet tevreden mee, hierdoor is er 2 rondes erna een domme stab geweest door iemand van ons. De helft van onze leiding was het er niet mee eens, en jahoor UKSC was boos. UKSC wou wraak, maar we teamde goed met Damn! en maakte ze gigantisch in, maar diezelfde ronde ging er iets mis. Siemen en Casper kregen ruzie, waardoor Noud en Siemen volop op Damn! gingen en van het een komt het ander, we waren teamloos. "

Maar dacht dat jij later begon dan ik. Zal ik in het ziekenhuis gelegen hebben na keihard gerekt te zijn op een speed eerder dat jaar :tongue:
 
Bovenaan