Praathoek

Reactiescore
290
Ik ben benieuwd naar de mening van andere mensen in een kwestie die zich nu voordoet.

Vinden jullie dat je wereld los van elkaar moet zien of dat je alle werelden bij elkaar moet betrekken?
Ik zelf ben namelijk van mening dat elke wereld los van elkaar is en je dus elke wereld kwa aanvallen op een ander een nieuwe start maakt. Ik heb nu een aanval op een speler lopen die in w75 bij mij in de stam zat. Nu vond hij het *raar* om het zo maar te verwoorden dat ik hem aanviel omdat ze op w75 wel eens een vv bij ons gedaan hadden.
In mijn ogen is dat een andere wereld en staat deze los van deze wereld. Waarop hij antwoorden dat hij ex-stamgenoten van bijv andere werelden nooit aanvalt.


Mijn vraag:

Wat is jullie mening in een dergelijke kwestie???
 
Reactiescore
193
Wat is jullie mening in een dergelijke kwestie???

In het voorbeeld dat je aanhaalt lijkt het me duidelijk: dat iemand VV heeft gedaan voor iemand anders, of een BG heeft gehad, is geen reden om elkaar niet aan te vallen op een nieuwe wereld. Je kan prima goeie stamgenoten zijn geweest op één wereld en vervolgens ingemaakt worden door diezelfde personen als je eens aan de andere kant staat op een nieuwe wereld. Heb het zelf vaak voorgehad, het kan leerrijk zijn om af en toe eens te moeten strijden tegen vaak erg kwalitatieve spelers.

Als je ook dingen zoals stabben en reputatie betrekt wordt het wat anders. Iedereen verdient een tweede kans, maar iemand is niet opnieuw volledig zuiver op de graat omdat er een nieuwe wereld is gestart. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.
 
Reactiescore
372
Ik ben benieuwd naar de mening van andere mensen in een kwestie die zich nu voordoet.

Vinden jullie dat je wereld los van elkaar moet zien of dat je alle werelden bij elkaar moet betrekken?
Ik zelf ben namelijk van mening dat elke wereld los van elkaar is en je dus elke wereld kwa aanvallen op een ander een nieuwe start maakt. Ik heb nu een aanval op een speler lopen die in w75 bij mij in de stam zat. Nu vond hij het *raar* om het zo maar te verwoorden dat ik hem aanviel omdat ze op w75 wel eens een vv bij ons gedaan hadden.
In mijn ogen is dat een andere wereld en staat deze los van deze wereld. Waarop hij antwoorden dat hij ex-stamgenoten van bijv andere werelden nooit aanvalt.


Mijn vraag:

Wat is jullie mening in een dergelijke kwestie???

Het is natuurlijk niet leuk voor hem maar in mijn ogen is het de fout van deze speler zijn veiligheid te baseren op een aanname. Dan had hij met je moeten communiceren.

Vanquisher heeft daarin dus ook gewoon gelijk, andere wereld moet gewoon kunnen.
 
Reactiescore
106
Juist, om maar eens een mooi voorbeeld te geven ;-)

763
 
Reactiescore
84
Ik ben benieuwd naar de mening van andere mensen in een kwestie die zich nu voordoet.

Vinden jullie dat je wereld los van elkaar moet zien of dat je alle werelden bij elkaar moet betrekken?
Ik zelf ben namelijk van mening dat elke wereld los van elkaar is en je dus elke wereld kwa aanvallen op een ander een nieuwe start maakt. Ik heb nu een aanval op een speler lopen die in w75 bij mij in de stam zat. Nu vond hij het *raar* om het zo maar te verwoorden dat ik hem aanviel omdat ze op w75 wel eens een vv bij ons gedaan hadden.
In mijn ogen is dat een andere wereld en staat deze los van deze wereld. Waarop hij antwoorden dat hij ex-stamgenoten van bijv andere werelden nooit aanvalt.


Mijn vraag:

Wat is jullie mening in een dergelijke kwestie???
Werelden staan los van elkaar op dat vlak. Hier is niets persoonlijks bij en zo verloopt het spel nu eenmaal. Mensen uit vorige werelden kunnen al sneller een BG zijn maar is totaal niet noodzakelijk. Anders kan je na een tijd niemand meer aanvallen. Als hij voor zichzelf uitmaakt om geen ex-stamgenoten aan te vallen, is dat een nobele manier van spelen maar dan kom je misschien ook minder ver.

Op andere vlakken staan werelden minder los van elkaar. Een stab of kata gebruikt is een manier van spelen. Dan is het logisch dat deze persoon gewantrouwd wordt en dat je wel wat vijanden hebt. Dit wil wel niet zeggen dat je hem vanaf dan elke wereld moet plat kata'en want iedereen verdient nieuwe kansen.
 
Reactiescore
0
Op andere vlakken staan werelden minder los van elkaar. Een stab of kata gebruikt is een manier van spelen. Dan is het logisch dat deze persoon gewantrouwd wordt en dat je wel wat vijanden hebt. Dit wil wel niet zeggen dat je hem vanaf dan elke wereld moet plat kata'en want iedereen verdient nieuwe kansen.

hey all, ik ben sinds kort weer begonnen, ooit in het begin van tw een tijdje gespeeld. Los van dit, ik lees nu al een tijdje de forums een beetje. Ik lees veel over dat stab en kata gedoe, maar ben eigenlijk wel benieuwd naar die kata's. Van wat ik een beetje kon vinden is dat er iemand helemaal kapot gemaakt is met kata's? en dat de ongeschreven regel is dat je ze alleen op de muur mag zetten? maar is het niet een deel van het spel om iemand strategisch zijn AH te slopen ofzo. waar ik benieuwd naar ben is of er meer achter dat kata gedoe zit, misschien de manier waarop, of dat het gewoon not done is om iets anders te selecteren dan de muur als doelwit voor je katapultjes.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
92523b58ce0543d902db654d3031805a.png

Waarom dit soort opdrachten op een NOHAUL wereld zonder FA, zijn er spelers die dit hebben gedaan met 1c bijv?

En als je bb's gewoon aanvalt met 10 scouts bijvoorbeeld? Ik zou dat gewoon met 1c doen ja. :) 1 bb uitzoeken, 139 bevelen. Ben je zo klaar. Moet je misschien paar keer doen omdat 139*10=1390 scouts zal zijn, dat heb je waarschijnlijk niet in 1 keer.
 
Reactiescore
215
BB's zijn wel nodig omtrent opvulling, Kata's idd. Of gewoon een nieuwe unit.
Zonder bb's zou iedereen off/mixed moeten starten omdat je deff start geen dorp op kan leveren in normale situaties.
Nieuwe spelers die maken dan echt geen kans.
 
Reactiescore
1.139
hmm er zijn genoeg spelers dorpen die eigenlijk bb zijn.
Echter als je zonder bb's speelt verdwijnen die spelers dorpen ook na een tijdje dat kan wel flinke gaten op leveren zie het al voor me ff een speler op delete laten gaan op het lastige front en je hebt in eens een zee van ruimte tussen de fronten :tongue:

Geen idee of het mogelijk is maar ze zouden ook met uitgebouwde bb's met 10k/10k sp/zw er in kunnen doen dan is het voor de start nog niet echt lucratief maar heb je wel een soort van bb loze wereld.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Ervaren spelers kunnen dan ook geen bb’s edelen
 
Bovenaan