Praathoek

Reactiescore
5
Waar blijven jullie deze wereld? :D Of dagobert duck
Wij komen morgen pas, normaal loggen we direct in voor de GS run, echter nu niet.
Wat betreft, Dagobert Duck die zal nooit :oops:meer spelen, hij is voorlopig helemaal gestopt(hij is nu super mario), de rest van het team verschijnt wel en we hebben er een derde topper bij!:p
 

Deleted User - 487980424

Guest
Ik ben relatief nieuw (vroeger nog gespeeld) en heb een oprechte vraag: wat is er leuk aan in de top 10 bv. te staan doordat je 24/7 grondstoffen koopt om zo 2 weken voorsprong te hebben op iemand die geen PP gebruikt?
Is dit hoe elke wereld tegenwoordig begint...?
 
Reactiescore
215
Ik ben relatief nieuw (vroeger nog gespeeld) en heb een oprechte vraag: wat is er leuk aan in de top 10 bv. te staan doordat je 24/7 grondstoffen koopt om zo 2 weken voorsprong te hebben op iemand die geen PP gebruikt?
Is dit hoe elke wereld tegenwoordig begint...?

Niet enkel tegenwoordig, is al ff aan de gang het "nieuwe normaal".
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.277
Ik ben relatief nieuw (vroeger nog gespeeld) en heb een oprechte vraag: wat is er leuk aan in de top 10 bv. te staan doordat je 24/7 grondstoffen koopt om zo 2 weken voorsprong te hebben op iemand die geen PP gebruikt?
Is dit hoe elke wereld tegenwoordig begint...?
Niet

Maar stuur me een pm als je daar iets tegen wil doen
 
Reactiescore
193
Ik ben relatief nieuw (vroeger nog gespeeld) en heb een oprechte vraag: wat is er leuk aan in de top 10 bv. te staan doordat je 24/7 grondstoffen koopt om zo 2 weken voorsprong te hebben op iemand die geen PP gebruikt?
Is dit hoe elke wereld tegenwoordig begint...?

Als je vroeger nog gespeeld hebt ben je niet nieuw :smile: PP abuse is een ding sinds de introductie van PP functies ergens rondom wereld 25 (of was het eerder, ik weet het niet meer), zeker door het introduceren van de premium beurs.

Maar om te antwoorden op je vraag, iedereen heeft zo zijn of haar eigen redenen denk ik. Sommigen geilen op puntjes, sommigen staan gewoon graag bovenaan de rangschikking en voor anderen is het een handige manier om de startfase, die ongemeen hard kan zijn, zelfs voor ervaren spelers, ongeschonden door te komen.

Het is zeg maar een compensatiemechaniek om de kans op vroegtijdig van een wereld geknikkerd te worden te voorkomen. In dat opzicht kan ik als niet-PP-abuser wel snappen dat het ''leuk'' is. Niet per se om bovenaan te staan in de beginfase, maar om die beginfase zonder kleerscheuren te doorstaan.

Door de excessieve kosten neemt het voordeel van het gebruik van van enorm veel PP gelukkig zienderogen af na de startfase en gaat het voornamelijk situeren in het ophogen van muurtjes tijdens massa's en dergelijke. Het is dan ook vooral een kwestie van geduld. Veel PP overgebruikers vallen relatief snel af. Het is natuurlijk frustrerend om gespawnd te zitten naast iemand die veel sneller groeit dan jijzelf. Ik zit momenteel in een gelijkaardige situatie (hetzij het een top 50 spelers ipv een top 5) en maak er dus maar het beste van.

Ik vind het ook geen leuke mechanic, maar ik geef hier Inno zelf de schuld van, en niet wie er gebruik (of misbruik, hangt er vanaf hoe je het bekijkt) van maakt. Het is helaas noodzakelijk voor het overleven van TW (zo wordt toch aangenomen).

Je kan opgeven, je eigen ding doen en zien waar je uit komt of terugvechten. Zoals het gebruik van kata's op de PP-abusers zoals hier wordt voorgesteld. Aan iedereen zelf te bepalen hoe ze reageren op het gebruik van de PP-functies :biggrin:
 
Reactiescore
372
Ik ben relatief nieuw (vroeger nog gespeeld) en heb een oprechte vraag: wat is er leuk aan in de top 10 bv. te staan doordat je 24/7 grondstoffen koopt om zo 2 weken voorsprong te hebben op iemand die geen PP gebruikt?
Is dit hoe elke wereld tegenwoordig begint...?

Over het algemeen is het niet leuk maar sommige spelers overwaarderen de start zo erg en zijn zo impulsief dat ze er soms 600-700 honderd euro ertegenaan gooien. Ik heb ook gevallen meegemaakt waarbij het over de 1000 ging. En dan hebben we het niet meer over verdiende PP maar het letterlijk uitgeven van geld. Het is gewoon een mentale val men in valt natuurlijk: je bouwt een voorsprong op en vervolgens lijkt de enige manier om die in stand te houden gewoon meer uitgeven.

Wat ik zelf vaak zie bij dit soort spelers is dat ze het tactische aspect gewoon niet begrijpen. Eigenlijk ook wel logisch: ze hebben het nooit hoeven ontwikkelen, want ze zijn de concurrentie altijd met PP een stap voor gebleven. Dit is waarom mensen die vroeger goed konden starten dat vaak nog steeds kunnen. Ze hebben tw op het hoogtepunt meegemaakt waarin slimmere en tactische beslissingen je de overhand gaven op je tegenstander.

Dat gezegd hebbende is het nog steeds goed mogelijk om mee te draaien met een mindere hoeveelheid PP, helemaal niets zal lastig worden maar op een wereld als deze moet je sowieso de 20% boost nemen en als je de hogere gs levels bereikt neem je die met 20% korting (en lach je iedereen uit die inefficient alles via de markt koopt). Evenwel goed advies: die 20% extra kan je volledig rendabel krijgen door gs deze wereld te verkopen en de verdiende PP daarin te steken.
 
Reactiescore
461
Accounts zoals Leone boosten om dan late game te gaan falen, of miss zelfs al midgame
 
Bovenaan