Praathoek

Reactiescore
7.918
Waar slaat dit op? Jij haalt mij van 73 aan en ik vraag hoe dit anders is? Daar wou ik ook koste wat kost winnen van de grote premade? Wat heeft dit in hemelsnaam te maken met Tides handje vasthouden van 24/7 te maken? Misschien al mijn posts eens lezen i.p.v. selectief lezen want dan zou je weten dat ik het helemaal niet zo zwart wit bezie.

Stel je niet zo aan met je slachtofferrol. Je hebt zelf op die manier gespeeld en Tides neemt ook eens zo'n keuze. Je zou het moeten begrijpen.
 
Reactiescore
2.368
Ik persoonlijk ben wel blij met de recruit. Ik speel deze wereld voor mijn spelplezier en dat van mijn stamleden. Toen TFL uit 24/7 stapte om de eerder vermelde redenen, zagen een paar van mijn leden de mogelijkheid om samen te spelen met oude vrienden. Zo gezegd, zo gedaan. Dit ook uit het feit dat ik graag TDS/TPD en Geenpala veel sneller had gerecruit, maar dit niet mogelijk was voor de rest van de stam. Later is Geenpala (Fallen Souls) er toch nog bij geraakt, waar ik tot op heden totaal nog geen spijt van heb gekregen.

Het is al aangehaald, maar ik had me voorgenomen om niet meer de afwachtende houding aan te nemen en de kat uit de boom te kijken. In mijn opzicht heeft Tides al veel gedaan/geprobeerd om van deze wereld een toffe wereld te maken, maar steeds werd dit teniet gedaan en werd ons dat onmogelijk gemaakt. Ik begrijp gerust dat jullie deze recruit onnodig vinden, misschien is hij dat ook, maar op zich is dit echt niet mijn probleem. 24/7 moet maar eens maken dat ze intern de zaakjes op orde hebben en klaar zijn om verder te strijden op deze wereld. Steeds hoor ik uit 24/7: 'Als je dit doet gaan ze op delete', of 'Doe dat nou niet, ze gaan er mee stoppen en je zult zelf geen toffe wereld meer hebben'. Waarom moeten wij steeds opdraaien om deze wereld 'te redden'? Hadden jullie ego's niet zo hard in de weg gezeten tijdens de start en midgame, had je nu nog wat benzine in de tank gehad om te vlammen.

Eerste maal dat ik serieus post in tijden, omdat het P&P gehalte opeens precies terug is. Toch echt veel leuker zo vind ik :smile:
 
Reactiescore
786
'Tides speelt niet om jullie verwachtingen in te lossen' -> ik mag toch hopen dat jij niet voor Tides in het algemeen spreekt want dit wordt echt een steeds triestere zaak.:redface:

Tides heeft genoeg ervaren spelers die meerdere malen werelden hebben gewonnen, dus je zou er vanuit gaan dat het spelplezier voorop staat (lees: een challenge krijgen). Jouw opmerking schreeuwt letterlijk dat Tides zelf moet weten hoe ze wereldwinst pakken lol. Ik denk dat 'seasoned' spelers als Lord-toms, Melish en een Global Knowledge (en ik vergeet er vast een paar) hier echt anders tegenaan kijken.

Het is gewoon jammer dat een stam met zoveel kwaliteit, deze recruit nodig heeft en daarmee wereld eigenlijk al naar zich toetrekt. De recruit was helemaal niet nodig voor wereldwinst namelijk.

Heb jij even geluk dat ik niks liever doe dan alles te lezen wat ik gemist heb, zodat ik mijn naam voorbij zag komen.

Laat ons beginnen met het Tribalwars van toen en dat van nu, twee verschillende games zijn. Vroeger werd de term R2W amper gebruikt, maar werd er eerder te pas en te onpas met de term massastam gestrooid. Kata gebruik was gewoon nog deel van het spel, we hadden geen 1C, het onmenselijke aantal pp gebruik was er nog niet en wereldwinsten hadden toen nog betekenis. Om het simpele feit dat je toen een wereld speelde voor jaren en niet voor enkele maanden. Nu wordt de wereld gesloten doormiddel van het uppen van een universiteit als het ene kamp het gehad heeft of dreigt te verliezen. Ik mijmer dan ook spontaan weg bij het herdenken van good old tw.

Ikzelf speel dan ook niet op deze wereld voor de wereldwinst, laat staan dat dit ook de reden is waarom ik Tides heb inleven geblazen. De meesten weten dat dit mijn allerlaatste wereld moet worden op tribalwars en ik wou dan ook in schoonheid afscheid nemen van mijn team en vrienden. Jammerlijk genoeg draaide dit op persoonlijk vlak anders uit en moest ik afstand nemen. Om vervolgens recent terug een stekje te krijgen binnen Tides, zonder leidersrol. Dit gezegd zijnde kom ik dan ook bij het toetreden van TFL uit. Had ik het account aangenomen als ik nog de touwtjes in handen had, hoogstwaarschijnlijk niet. Om de simpele reden dat ik met een bepaalde visie gestart was en deze visie ook had doorgetrokken tot het einde. Kan ik het toetreden van TFL begrijpen? Zeker en vast.

De reden dat TFL koos voor Tides en niet zijn oude stam is door toedoen van wanbeleid binnen 24/7. Het account heeft de stam om bepaalde redenen verlaten, deze redenen zijn meerdere malen aangegeven door het account in kwestie. Dat de leiding veranderingen en verbetering belooft kan ik alleen maar aanmoedigen en gezien mijn kennis over die leiding, ben ik er ook van overtuigd dat ze dit weldegelijk meenden. Echter zien we nog steeds het account in de stam zitten die met kata's op stamgenoten liep, meerdere mensen heeft lopen afblaffen en al 100 herkansingen heeft gekregen op deze wereld alleen al. Ik mag toch hopen dat jij dit ook begrijpt?
Tides heeft TFL dan ook niet aangenomen om nog meer overwicht te creëren, zoals jij al 40x hebt lopen zeggen :p. De reden ligt anders, Tides heeft een account gerekruteerd die niet terug wou/kon naar zijn vorige stam omwille van bovenstaande reden. Meerdere spelers binnen Tides hebben op vorige werelden al de stam gedeeld met deze spelers en hebben hun vrienden/kennissen in de stam gehaald om de spelers op het account TFL alsnog een leuke wereld te bezorgen. Ik blijf het frappant vinden dat er steeds wordt gewezen naar deze recruit alsof er nog andere opties waren voor de spelers. 24/7 was uitgesloten en een neutrale rol op die positie is gewoon onmogelijk. Als je de kaart erbij neemt kunnen beide kampen dat account gewoon niet negeren. Stel jezelf dan even in de plaats van het team in kwestie, wat moeten ze doen, zelfs al worden ze met rust gelaten? Nog even maanden aan een stuk op deze snelheid vlaggen farmen? Kom op :p.

Feit dat er wordt gesproken over een stab vind ik al helemaal frappant. Als een account de stam verlaat door allerlei bovengenoemde zaken en weldegelijk aangeeft met beide kampen in gesprek te zijn en er komt geen degelijk oplossing is dit echt geen stab. Wat al meer een stab is, is uit je stam gaan omdat je weer eens boos bent, je hele stam afzeikt en nog eens met kata's op je buren gooit.
 
Reactiescore
290
Heb jij even geluk dat ik niks liever doe dan alles te lezen wat ik gemist heb, zodat ik mijn naam voorbij zag komen.

Laat ons beginnen met het Tribalwars van toen en dat van nu, twee verschillende games zijn. Vroeger werd de term R2W amper gebruikt, maar werd er eerder te pas en te onpas met de term massastam gestrooid. Kata gebruik was gewoon nog deel van het spel, we hadden geen 1C, het onmenselijke aantal pp gebruik was er nog niet en wereldwinsten hadden toen nog betekenis. Om het simpele feit dat je toen een wereld speelde voor jaren en niet voor enkele maanden. Nu wordt de wereld gesloten doormiddel van het uppen van een universiteit als het ene kamp het gehad heeft of dreigt te verliezen. Ik mijmer dan ook spontaan weg bij het herdenken van good old tw.

Ikzelf speel dan ook niet op deze wereld voor de wereldwinst, laat staan dat dit ook de reden is waarom ik Tides heb inleven geblazen. De meesten weten dat dit mijn allerlaatste wereld moet worden op tribalwars en ik wou dan ook in schoonheid afscheid nemen van mijn team en vrienden. Jammerlijk genoeg draaide dit op persoonlijk vlak anders uit en moest ik afstand nemen. Om vervolgens recent terug een stekje te krijgen binnen Tides, zonder leidersrol. Dit gezegd zijnde kom ik dan ook bij het toetreden van TFL uit. Had ik het account aangenomen als ik nog de touwtjes in handen had, hoogstwaarschijnlijk niet. Om de simpele reden dat ik met een bepaalde visie gestart was en deze visie ook had doorgetrokken tot het einde. Kan ik het toetreden van TFL begrijpen? Zeker en vast.

De reden dat TFL koos voor Tides en niet zijn oude stam is door toedoen van wanbeleid binnen 24/7. Het account heeft de stam om bepaalde redenen verlaten, deze redenen zijn meerdere malen aangegeven door het account in kwestie. Dat de leiding veranderingen en verbetering belooft kan ik alleen maar aanmoedigen en gezien mijn kennis over die leiding, ben ik er ook van overtuigd dat ze dit weldegelijk meenden. Echter zien we nog steeds het account in de stam zitten die met kata's op stamgenoten liep, meerdere mensen heeft lopen afblaffen en al 100 herkansingen heeft gekregen op deze wereld alleen al. Ik mag toch hopen dat jij dit ook begrijpt?
Tides heeft TFL dan ook niet aangenomen om nog meer overwicht te creëren, zoals jij al 40x hebt lopen zeggen :p. De reden ligt anders, Tides heeft een account gerekruteerd die niet terug wou/kon naar zijn vorige stam omwille van bovenstaande reden. Meerdere spelers binnen Tides hebben op vorige werelden al de stam gedeeld met deze spelers en hebben hun vrienden/kennissen in de stam gehaald om de spelers op het account TFL alsnog een leuke wereld te bezorgen. Ik blijf het frappant vinden dat er steeds wordt gewezen naar deze recruit alsof er nog andere opties waren voor de spelers. 24/7 was uitgesloten en een neutrale rol op die positie is gewoon onmogelijk. Als je de kaart erbij neemt kunnen beide kampen dat account gewoon niet negeren. Stel jezelf dan even in de plaats van het team in kwestie, wat moeten ze doen, zelfs al worden ze met rust gelaten? Nog even maanden aan een stuk op deze snelheid vlaggen farmen? Kom op :p.

Feit dat er wordt gesproken over een stab vind ik al helemaal frappant. Als een account de stam verlaat door allerlei bovengenoemde zaken en weldegelijk aangeeft met beide kampen in gesprek te zijn en er komt geen degelijk oplossing is dit echt geen stab. Wat al meer een stab is, is uit je stam gaan omdat je weer eens boos bent, je hele stam afzeikt en nog eens met kata's op je buren gooit.
Ik haak even kort in... want je geeft nu redenen aan van de leave door een speler (wij) kata gebruik etc. Om daar even aan toe te voegen. En dat is hier al vaker gemeld zijn wij ten eerste al NIET begonnen met kata gebruik. Dat zijn andere geweest. En was de laatste “ruzie” in de stam alles behalve begonnen bij ons. En wenste ik TFL nog openlijk succes verder. Dus je kan lekker met je vingertje wijzen naar mij. Maar als je de feiten niet kent kun je beter ipv een onzin verhaaltje de feiten vragen.
 
Reactiescore
2.368
Ge zijt toch een even grote kleuter als je zonder knipperen ook direct kata's terugstuurt hé Björn, hoe kortzichtig kun je zijn.
 
Reactiescore
290
Ge zijt toch een even grote kleuter als je zonder knipperen ook direct kata's terugstuurt hé Björn, hoe kortzichtig kun je zijn.
Stan als jij dat vind helemaal prima toch.
want jij bent zo’n nette speler die het niet zou doen nadat er een paar 100boer levels gesloopt worden van je.
 
Reactiescore
122
Dank voor de uitleg.
Conclusie die we kunnen trekken is dat de spelers op TFL bekend/bevriend zijn met een aantal spelers in Tides en dat Tides zodoende een uitweg zocht voor het spelplezier van deze spelers. Meer een 'als je nergens heen kunt, kom dan maar ons' - idee. Daarbij is eigenlijk weinig rekening gehouden met hoe beslissend deze recruit eigenlijk is.

Overigens heb je altijd de keuze om terug te keren. Je geeft aan dat deze optie was uitgesloten, maar dat is in principe omdat ze zelf daarvoor niet meer open stonden. Mocht Tides niet zijn gekomen, lijkt het aannemelijk dat ze op termijn weer terug waren gekeerd als de interne problemen waren verdwenen.
Dit is puur speculatie hoor en de spelers van TFL zullen ongetwijfeld zeggen dat ze dat niet hadden gedaan, maargoed. Ze kozen zelf om als neutrale partij verder te gaan maar waren niet bereid om de gevolgen van dit besluit (de onmogelijke ligging) te aanvaarden, waarmee ze dus direct maar één optie open lieten staan (zoals je zelf aangeeft in onderstaande spoiler)

k blijf het frappant vinden dat er steeds wordt gewezen naar deze recruit alsof er nog andere opties waren voor de spelers. 24/7 was uitgesloten en een neutrale rol op die positie is gewoon onmogelijk. Als je de kaart erbij neemt kunnen beide kampen dat account gewoon niet negeren. Stel jezelf dan even in de plaats van het team in kwestie, wat moeten ze doen, zelfs al worden ze met rust gelaten? Nog even maanden aan een stuk op deze snelheid vlaggen farmen? Kom op :p.

Die optie was om naar Tides te gaan. Is het een stab? Nee. isten ze dat ze met de leave een goede kans maakten om bij Tides aan te sluiten? Daar heeft het alle schijn van weg en dat vind ik wel een kwalijke zaak.

Als je het niet eens bent met je stam dan moet je in eerste instantie zelf verantwoordelijkheid nemen en naar voren stappen. Wanneer dit niet lukt kun je ervoor kiezen om neutraal verder te gaan. Maar om binnen (wat was het?) 2 weken in de vijandelijke stam te zitten terwijl ze ZELF nog hebben aangegeven niet naar Tides te gaan, gaat mij te ver. Dat het team opzoek was naar spelplezier en dat ze dit bij Tides konden vinden begrijp ik wel hoor, maar kijk dan niet raar op als je op dat gedrag wordt aangesproken.
 
Reactiescore
786
Ik haak even kort in... want je geeft nu redenen aan van de leave door een speler (wij) kata gebruik etc. Om daar even aan toe te voegen. En dat is hier al vaker gemeld zijn wij ten eerste al NIET begonnen met kata gebruik. Dat zijn andere geweest. En was de laatste “ruzie” in de stam alles behalve begonnen bij ons. En wenste ik TFL nog openlijk succes verder. Dus je kan lekker met je vingertje wijzen naar mij. Maar als je de feiten niet kent kun je beter ipv een onzin verhaaltje de feiten vragen.

Excuses, ik ben het onderhand al zodanig gewoon dat alles bij jou en je account begint deze wereld dat ik had kata verhaal ook maar bij jullie begon. Nu dat rechtgetrokken is, blijven er nog genoeg zaken die wel op je kerfstok staan overeind. Waardoor je nog steeds de naam mag dragen van meest besproken account op deze wereld. Je bent dan niet begonnen met het gooien van kata's op je stamgenoten, maar ik ken spelers die ook kata's kregen en er geen terugstuurden. Vreemd he, om wat te trachtten oplossen zonder meteen overal om je heen te slaan. Dusja, er zijn weldegelijk spelers die niet meteen kata's terugsturen.

Prima dat de laatste ruzie niet bij jullie begon, je gaat erop vooruit. Het is wel toevallig dat er al zoveel zaken wel bij jou begonnen en je die laatste ruzie ook het laatste woord wou hebben door lekker op alles en iedereen te lopen bashen hier. Terwijl dit je eigen stamgenoten zijn en ze je nu weer mooi aan het volstampen zijn met deff. Als laatste raad ik je aan, je tip die je mij op het einde geeft ook wat meer te hanteren.

Dank voor de uitleg.
Conclusie die we kunnen trekken is dat de spelers op TFL bekend/bevriend zijn met een aantal spelers in Tides en dat Tides zodoende een uitweg zocht voor het spelplezier van deze spelers. Meer een 'als je nergens heen kunt, kom dan maar ons' - idee. Daarbij is eigenlijk weinig rekening gehouden met hoe beslissend deze recruit eigenlijk is.

Overigens heb je altijd de keuze om terug te keren. Je geeft aan dat deze optie was uitgesloten, maar dat is in principe omdat ze zelf daarvoor niet meer open stonden. Mocht Tides niet zijn gekomen, lijkt het aannemelijk dat ze op termijn weer terug waren gekeerd als de interne problemen waren verdwenen.
Dit is puur speculatie hoor en de spelers van TFL zullen ongetwijfeld zeggen dat ze dat niet hadden gedaan, maargoed. Ze kozen zelf om als neutrale partij verder te gaan maar waren niet bereid om de gevolgen van dit besluit (de onmogelijke ligging) te aanvaarden, waarmee ze dus direct maar één optie open lieten staan (zoals je zelf aangeeft in onderstaande spoiler)


Die optie was om naar Tides te gaan. Is het een stab? Nee. isten ze dat ze met de leave een goede kans maakten om bij Tides aan te sluiten? Daar heeft het alle schijn van weg en dat vind ik wel een kwalijke zaak.

Als je het niet eens bent met je stam dan moet je in eerste instantie zelf verantwoordelijkheid nemen en naar voren stappen. Wanneer dit niet lukt kun je ervoor kiezen om neutraal verder te gaan. Maar om binnen (wat was het?) 2 weken in de vijandelijke stam te zitten terwijl ze ZELF nog hebben aangegeven niet naar Tides te gaan, gaat mij te ver. Dat het team opzoek was naar spelplezier en dat ze dit bij Tides konden vinden begrijp ik wel hoor, maar kijk dan niet raar op als je op dat gedrag wordt aangesproken.

Het vetgedrukte deel is inderdaad hoe ikzelf de recruit zie en dit werd reeds bevestigd door @Kerouac .
Dat een terugkeer naar 24/7 uitgesloten was concludeer ik door de posts en reactie van de spelers van TFL. Dat ze er niet meer voor open stonden, zal ook wel diens redenen hebben gehad en kunnen we als buitenstaander enkel accepteren, me dunkt? Een terugkeer op langere termijn is inderdaad enkel voer voor speculatie en zullen we nooit weten.

Op je tweede deel van de post, blijft het ook eerder gissen en zullen er binnen het team TFL wel conclusies getrokken zijn. Hoe je gaat handelen als je het niet eens bent met je stam en diens beleid, hangt af van persoon tot persoon en kan je hen niet kwalijk nemen. Het aangeven wat hen stoort, is gebeurd en dat vind ik vaak al een grote stap. Dat de tijdspanne kort is tussen de overstap van het ene kamp naar het andere kamp kan je ook over discussiëren en laat ik me dan ook niet over uit.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
290
En
Excuses, ik ben het onderhand al zodanig gewoon dat alles bij jou en je account begint deze wereld dat ik had kata verhaal ook maar bij jullie begon. Nu dat rechtgetrokken is, blijven er nog genoeg zaken die wel op je kerfstok staan overeind. Waardoor je nog steeds de naam mag dragen van meest besproken account op deze wereld. Je bent dan niet begonnen met het gooien van kata's op je stamgenoten, maar ik ken spelers die ook kata's kregen en er geen terugstuurden. Vreemd he, om wat te trachtten oplossen zonder meteen overal om je heen te slaan. Dusja, er zijn weldegelijk spelers die niet meteen kata's terugsturen.

Prima dat de laatste ruzie niet bij jullie begon, je gaat erop vooruit. Het is wel toevallig dat er al zoveel zaken wel bij jou begonnen en je die laatste ruzie ook het laatste woord wou hebben door lekker op alles en iedereen te lopen bashen hier. Terwijl dit je eigen stamgenoten zijn en ze je nu weer mooi aan het volstampen zijn met deff. Als laatste raad ik je aan, je tip die je mij op het einde geeft ook wat meer te hanteren.
En toch begin je in je laatste alinea weer meerdere zaken te roepen waar helemaal niks van klopt. Wederom als je zonodig je woordje op het AF wil doen ken de feiten voor je iets roept.
Dat iedereen er altijd van uit gaat dat wij de boos doener zijn prima hoor. Mag je gerust vinden je goed recht. Maar ik ben nu eenmaal geen achterbakse die alles moet ontkennen of er een mooi verhaaltje aanvast breid op het AF of in chats om zo niet de schuldige te zijn.

Maar on topic succes met je recruit. Ik ben blij dat TFL hun plezier terug gevonden heeft. Succes met jullie o zo wel verdiende WW.

Ik zeg het vaak maar bij deze verwijder ik mn AF acc
 
Reactiescore
399
Stan als jij dat vind helemaal prima toch.
want jij bent zo’n nette speler die het niet zou doen nadat er een paar 100boer levels gesloopt worden van je.

en nog steeds ben je een zielig stuk verdriet.
1 iemand stuurt je kata en vervolgens ga jij iedereen sturen en dan nemen ze je ook nog terug.
En de enige reden dat je elke keer terug genomen word is door je belangrijke ligging want anders was je allang weggespeeld.
 
Reactiescore
786
Reactiescore
1.380
Ga nou niet persoonlijk op de man af. Je kan zeggen wat je wil van @Harlequin of Hate, maar hij heeft zijn hart gewoon op zijn tong liggen. Ik kan dat alleen maar waarderen dan mensen die andere mensen achterna lopen. Dat hij vaak foute dingen zegt klopt en te snel een tegen reactie geeft voor hij ook maar na denkt is ook waar, maar hij is wel eerlijk.

Kortom het is een persoon die je mag of niet mag maar behandel hem met respect. Sterker nog moeten we allemaal doen.
TFL was meer een reactie op de wereld. Wij stonden oost best zwak met de vorige spelers van MOTO en die we weggerent zijn ervan. Hier hadden enorme slagen gemaakt kunnen worden door jullie maar jullie verzaken gewoon door niet aan te vallen of wel aan te vallen maar gewoon random zonder ook maar een plan. Nu hebben wij gelukkig een mooi team erop gekregen en staat dat nu weer als een huis. Maar ga niet zeggen de winst is al gespeeld verre van. Dat TFL een adderlating is snap ik ook, maar dit zie je toch mijlenver aankomen. En ja @Blue misschien hadden wij het op het moment dat we met elkaar spraken hem wel nodig om een balans te krijgen. Of dat nu nog het geval is weet ik niet. Ik weet wel dat er aan onze kant sterke teams zijn van 24/7 die echt goed TW kunnen spelen. Ook als ik @Addison Rae mag geloven van zijn praten is hij ook een sterke speler. Dus dit is zeker nog niet gedaan het is enkel aan jullie of jullie klappen blijven ontvangen of ook eens een mooie massa op poten krijgen en een klap aan ons gaat geven.
 
Reactiescore
363
Ik haak even kort in... want je geeft nu redenen aan van de leave door een speler (wij) kata gebruik etc. Om daar even aan toe te voegen. En dat is hier al vaker gemeld zijn wij ten eerste al NIET begonnen met kata gebruik. Dat zijn andere geweest. En was de laatste “ruzie” in de stam alles behalve begonnen bij ons. En wenste ik TFL nog openlijk succes verder. Dus je kan lekker met je vingertje wijzen naar mij. Maar als je de feiten niet kent kun je beter ipv een onzin verhaaltje de feiten vragen.

Wat een dorpsmalloot ben jij ook zeg, welke Katas liepen vanaf rara op je dan? Je bent gewoon een klein kind, geeft niet maar ga je dan niet zo hopeloos proberen te verweren.
 
Bovenaan