- Reactiescore
- 1.647
Laat voorop staan dat ik hier pas sinds kort speel en mijn mening in hetgeen irrelevant is. Puur kijkend naar de vooropgezette doelen van Tides en de verdeling van de wereld kun je inderdaad stellen dat de recruit daarmee onnodig is. Het druist natuurlijk volledig tegen elkaar in dat Tides met kwaliteit vs kwantiteit winnen wilt en vervolgens TFL recruit. Maar aan de andere kant kan ik het ook wel degelijk begrijpen.
Sinds ik er speel heeft de vijand:
-Elkaar uitgemaakt voor alles en nog wat
-Openlijk propaganda tegen elkaar gevoerd
-Elkaar zitten te kata'en
-De stam op een haar na laten vallen
Meewegend de uitgevoerde acties in het verleden met als aanvoerder Prone zie ik niet zozeer in waarom Tides zich nu plots moralistisch dient op te stellen. Er heerst een concensus bij zowel Tides als de vijandelijke partij (voor mij dan) 24/7 & AT dat een groot gross van de spelers daar en met name de voorgenoemde, handelingen heeft uitgevoerd die het spelplezier en ethische aspect van de wereld nou niet zo zeer heeft bevorderd. Zoals ik deze praathoek lees en interpreteer wordt Tides gezien als de moralistisch Stam die ervoor dient te zorgen dat de wereld in goede banen geleid wordt. Een beetje de VS in het midden oosten verhaal (wellicht slechte vergelijking maartoch). 24/7 wordt juist gezien als de kinderchreche die alles maar doen en laten mag. Ik zie niet zozeer in waarom Tides nu weer hun handen, wat ze al zovaak hebben gedaan, eraf moesten houden na het zoveelste geknungel bij de vijand en begrijp hun beweegredenen prima. Nu 24/7 ziet dat TFL toch echt weg is gegaan door hun eigen toedoen is het wellicht eens een (dure) wake-up call dat er toch echt eens iets veranderen moet in de eigen gelederen.
Dus ja, concluderend is het dubbel. Had ik het zelf gedaan? Weet ik niet, speel er te kort voor. Kijkend naar de huidige fase qua kwaliteit en het heersende dogma. Nee. Kijkend naar de vijand en hun dubieuze handelingen. Ja. Er staat één ding voorop in dit spel, iedereen wil winnen en dat is voor Tides echt niet anders, wat je moralistische insteek ook is.
Wat hebben de interne zaken van At & 24/7 nu te maken met beleid dat Tides moet hanteren? Dus als een stel ruzie maakt moet je ook maar 1 van de kinderen gelijk claimen? Daarbij dan nog feit wat voor nadeel Tides hieraan heeft ondervonden? Ze hebben enkel voordeel gehad van de ruzies of de mindere kwaliteiten wat hun goedrecht is, maar hoe is dit in hemelsnaam een excuses om de recruit goed te praten?