Praathoek

Reactiescore
35
Maar dames heren sinds het een praat groep is wat vinden jullie van de settings die zo een beetje door ons zijn samengesteld? (geen uitkijktoren :D)
 
Reactiescore
1.367
Maar dames heren sinds het een praat groep is wat vinden jullie van de settings die zo een beetje door ons zijn samengesteld? (geen uitkijktoren :D)

Geen uitkijk vind ik voor mezelf maar meh, maar kzit dan ook bij een lekker groot team waar ik enkel beetje de AM hoef te regelen :D
 

DeletedUser74430

Guest
Mwah, tis nu wel heel erg, maar denk dat er wel wat oorlog topics gaan komen zodra de begin fase voorbij is

Ik bedoel niet echt dat het AF hier dood is hoor, wat inderdaad wel een beetje het geval is, maar vooral dat datgene wat wel interessant is, uitgewisseld wordt in de praathoek. :p
 
Reactiescore
1.454
Maar dames heren sinds het een praat groep is wat vinden jullie van de settings die zo een beetje door ons zijn samengesteld? (geen uitkijktoren :D)

Enige jammere aan deze wereld is moraal, maar je kan niet alles hebben
 
Reactiescore
489
Geen uitkijk is wel tof, kerk hoefde niet maar elke wereld is er wel een uitkijk en/of kerk dus ben blij dat het enkel de kerk is. En ja moraal suckt inderdaad, zeker als je niet echt core ligt
 
Reactiescore
967
Ikzelf vind moraal ook irritant, maar snap de toevoeging ervan wel echt. Denken jullie niet dat bij verwijdering, de casual/defnoob playerbase steeds minder gaan spelen? Hun dorpen heb je uiteindelijk wel nodig om een leuk spel te hebben.
 
Reactiescore
142
Ik vind de instellingen van de wereld wel eens tof. Alleen ben ik geen fan van kerken. Moraalinstellingen storen me niet zo, maakt het voor kleinere spelers iets haalbaarder.
 

DeletedUser75237

Guest
Inderdaad. Moraal is prima, die wachttoren is questionable maar goed. Bolwerken zijn redelijk nutteloos en dan blijft er nog de kerk over. Deze heeft een grote impact en wat mij betreft niet echt in goede zin. Het maakt het spel nodeloos ingewikkeld en is niet "leuk" als je het mij vraagt. Maar ik weet dat er heel wat kerkfans zijn natuurlijk :smile:
 
Reactiescore
614
Snelheid is me net wat te traag. Moraal vind ik jammer, maar begrijp waarom het er is. Daarnaast zijn kerk en/of uitkijk mij om het even omdat ze gewoon net een wat andere dimensie of tactiek met zich meebrengen (leuk voor de afwisseling).

Moraal had van mij inmiddels overigens al wel weg gemogen i.p.v. pas op 25% dominantie van een stam.
 
Reactiescore
1.478
Boog is leuk voor de afwisseling, kerk niet. Een klein foutje tijdens je massa en hop -50% verdedigingskracht. Nodeloos troepenverspilling om 1 dorp extra hard te stacken omdat het zo belangrijk is, zonder dat er enige vorm van talent/skill achter zit.
 
Reactiescore
2.444
Boog is leuk voor de afwisseling, kerk niet. Een klein foutje tijdens je massa en hop -50% verdedigingskracht. Nodeloos troepenverspilling om 1 dorp extra hard te stacken omdat het zo belangrijk is, zonder dat er enige vorm van talent/skill achter zit.

Er zit wel degelijk strategie achter het verdedigen en aanvallen van kerkdorpen en strategie is toch zeker wel een skill. Begrijp dat mensen een kerkwereld wellicht minder leuk vinden, maar het voegt wel een extra dynamiek aan het spel die ik zelf zeker kan waarderen. Heb de aller eerste kerk wereld vroeger ook met veel plezier gespeeld, dus wellicht dat er nu wat nostalgie bijzit voor me.
 
Reactiescore
1.367
Boog is leuk voor de afwisseling, kerk niet. Een klein foutje tijdens je massa en hop -50% verdedigingskracht. Nodeloos troepenverspilling om 1 dorp extra hard te stacken omdat het zo belangrijk is, zonder dat er enige vorm van talent/skill achter zit.

Persoonlijk vind ik de kerk wel leuk, precies om de tegenstelling van waarom jij het niet leuk vind ;)

Als aanvaller flink scouten om maar de kerken in kaart te brengen om zo bij een massa deze eerst weg te kunnen bashen (of te faken dat je die gaat bashen) is echt heerlijk :D
 
Reactiescore
853
Persoonlijk vind ik de kerk wel leuk, precies om de tegenstelling van waarom jij het niet leuk vind ;)

Als aanvaller flink scouten om maar de kerken in kaart te brengen om zo bij een massa deze eerst weg te kunnen bashen (of te faken dat je die gaat bashen) is echt heerlijk :D
Eens zit wel degelijk een vorm van skill in gezien je ook in de gaten moet houden dat je je kerkdorp niet verliest. Kerk is in mijn ogen niet super interessant buiten dat het een extra post is voor de verdediger wat geen kwaad kan lijkt me
 
Reactiescore
1.478
Dat mogen jullie lekker zelf weten. :) Het enige voordeel is imo dat clusterfucks minder snel gemaakt worden.
 
Reactiescore
581
Dat mogen jullie lekker zelf weten. :) Het enige voordeel is imo dat clusterfucks minder snel gemaakt worden.
Het leuke van de praathoek, is dat je er lekker mag spammen :p Net opgezocht, spreekwoorden en gezegden met potje erin:
  1. 9 spreekwoorden en uitdrukkingen bevatten `potje`
    1. een potje te vuur hebben staan (=iets onaangenaams te verwachten hebben)
    2. er een potje van maken (=er een janboel van maken)
    3. ergens een potje kunnen breken (=ergens graag gezien zijn)
    4. ergens een potje te vuur hebben staan (=ergens noch wat zeer ongunstigs te verwachten hebben)
    5. hij kan een potje bij hen breken (=van hem wordt veel getolereerd)
    6. in de kleinste potjes zit de beste pommade/zalf (=gezegd van uitzonderlijk kleine personen)
    7. Kleine potjes hebben grote oren (=je moet uitkijken met wat je zegt als er kinderen bij zijn)
    8. kleine potjes hebben ook oren (=ook kleine kinderen luisteren mee)
    9. op ieder potje past wel een dekseltje (=voor iedereen bestaat er een geschikte levenspartner)
  2. Het dialectenwoordenboek kent 29 spreekwoorden met `potje`
    1. Weerts: Woeë hegke zeen, zeen auch mösse (=Kleine potjes hebben grote oren)
    2. Lichtervelds: tis potjebucht (=het is gepeupel)
    3. Munsterbilzen - Minsters: e bumpke kaote (=een potje 'kwajongen')
    4. Waalwijks: begaoje (=er een potje van maken)
    5. West-Vlaams: ip elk potje past er 'n ulleke (=op ieder potje past een deksel)
    6. Veurns: kleeëne potjes èn grooët’ ooër’n (=kinderen horen alles)
    7. Izegems: potje breekn potje betoaln (=wie schade berokkent, moet het vergoeden)
    8. Zeeuws: flienk deur de hort roeren (=er een potje vanmaken)
    9. Vilvoords: e poike noikes (=een potje nootjes)
    10. Munsterbilzen - Minsters: alles drèdde èn de puree (=de kok maakte er een potje van)
    11. Twents: 'n löagke op 'n balg kriegn (=een potje klappen krijgen)
    12. Iepers: potje breekn, potje betaoln (=de gevolgen van iets dragen)
    13. Kaatsheuvels: een potje kwekke (=een liedje zingen)
    14. Iepers: potje brik, potje betoaln (=de gevolgen van iets dragen)
    15. Tilburgs: ieder pruufke heej zun èège smòkske (=op elk potje past een dekseltje)
    16. Veurns: potje brikt, potje betaaalt (=wie schade berokkent, moet voor de kosten vergoeden)
    17. Walshoutems: allel e pueteke huutkees bij de bienoor hoale (=Vlug een potje hoofdkaas bij de beenhouwer halen)
    18. Kaatsheuvels: un potje jaanke (=een beetje huilen)
    19. Genneps: zo vol als un potje mit piere (=tjok-, bom-, eivol)
    20. Veurns: Da was e potje teet'n, zeg! (=Dat was nogal wat!)
    21. Westerkwartiers: doar stijt nog 'n potje op 't vuur (=daar worden nog plannen uitgebroed)
    22. Sint-Niklaas: op ieder potje past e schilken (=iedereen vindt wel iemand om mee te trouwen)
    23. Sallands: Een fraue hef zolt water uut de kettel in 'n bäkkie of pöttie edaone. (=Een vrouw heeft zout water uit de ketel in een bakje of potje gedaan.)
    24. Gronings: Mien't zoit d'r oet as dei van oin potje (=Een kale hebben)
    25. Westerkwartiers: hij ken 'n potje breek'n (=hij heeft wat krediet opgebouwd)
    26. Westerkwartiers: hij zit zo vol as 'n potje met peer'n (=hij heeft te veel gegeten)
    27. Oudenbosch: luste/motte gij un potje bier jong? (=heb je trek in een biertje ? (sic))
    28. Oudenbosch: daor kunde gij gewoon mee praote ennun potje bier mee drienke (=helemaal niet vreemd hoewel van ver komend)
    29. Lommels: In e pej'e liep e pjej'e mè e vuij'e an ze pjui'e en e puij'e an ze stje'e. (=In een paadje liep een paardje met een vodje aan zijn pootje en een potje aan zijn staartje.)

 
Reactiescore
1.478
Er zitten een aantal dubbele tussen helaas, maar ik waardeer de moeite! o_O

De geschiedenis van mijn naam heeft te maken met gamen. Ik had vroeger een nogal vervelende stem, en als ik online kwam op discord vroeg ik altijd of er iemand meedeed met een POTJE! En dat is blijven hangen.
 

Deleted User - 697374

Guest
Moet zeggen prima massa van Intern ze zullen een hoop mooie rapportjes hebben.
 
Bovenaan