Praathoek

Reactiescore
389
Zonde dat deze wereld weer in herhaling van andere casuals valt door een slechte leider opnieuw terug te halen. (ik ben nooit eerder leider geweest op casual)
Waarom wil Rain dit uberhaupt?
 

DeletedUser81788

Guest
Zonde dat deze wereld weer in herhaling van andere casuals valt door een slechte leider opnieuw terug te halen. (ik ben nooit eerder leider geweest op casual)
Waarom wil Rain dit uberhaupt?
Wie in die stam zie je dan het stokje overnemen? En daar al die slaven-stammetjes toch vrienden zijn van roshi, is dat een makkelijke stap voor hem.
 
Reactiescore
389
Wie in die stam zie je dan het stokje overnemen? En daar al die slaven-stammetjes toch vrienden zijn van roshi, is dat een makkelijke stap voor hem.

Geef je als lid iig wel meteen aan dat je het geen probleem vind hoe die speelt en hoef je later ook niet te miepen als het weer een wereld wordt zonder afspraken, want dat is er dan maar aan 1 te danken.
 
Reactiescore
273
Welke nieuwe leider heb jij het over? Danique heeft de leiding? Dit staat tenminste bij de ledenlijst...
Kan het mis hebben, maar dan weet jij meer dan ik.
 

DeletedUser81788

Guest
Dan vrees ik dat wij inderdaad meer weten dan jij..
Danique is niet super actief meer, vanwege het werk dat ze doet en Roshi heeft het stokje van PN overgenomen.
 
Reactiescore
264
Je ziet toch dat ik klaag over de nieuwe leider en de leden die dit toestaan?
Als wij iemand vanuit rain hebben, betekend dat dat die er al uit is.

Op het moment is er niets bijzonders gebeurd bij Rain hoor? We hebben een samenwerking met Free en Wonkru dat neer komt op een totaal van 34 miljoen punten. RaBa heeft op het moment 40 miljoen punten

Als je een leuke wereld wou dan had je niet meteen op het begin een pre made van 2 stammen moeten maken. Dat is een groot gedeelte waardoor deze wereld als een flop gaat worden. Sinds de start hebben RaBa zo'n groot voordeel ten opzichte van de rest dat of iedereen uiteindelijk moet samenwerken of het is een walkover voor RaBa. Nu kan het maximaal een 2 strijd worden tussen RaBa en ???. Het had natuurlijk veel leuker geweest als er een 5 strijd tussen bijv. Ra, Ba, Rain, AKA, Free etc. waarvoor de wereld bedoeld was maar dankzij de start al geflopt is door keuzes die bepaalde spelers hebben gemaakt met het maken van pre made

Daar ging het het al mis door pre made te maken van 2 stammen terwijl er niet voor niets een ledenlimiet van 10 is. Op het moment hebben RaBa maar liefst 13 van de 31 grootste en zelfs 10 van de 19 grootste accounts. Dus als ik het goed begrijp verwijt je nu @Master Roshi. dat hij Free heeft opgezet terwijl we ondanks deze stam een minderheid van maar liefs 6 miljoen punten hebben?
 

DeletedUser81788

Guest
...

Als je een leuke wereld wou dan had je niet meteen op het begin een pre made van 2 stammen moeten maken. Dat is een groot gedeelte waardoor deze wereld als een flop gaat worden. Sinds de start hebben RaBa zo'n groot voordeel ten opzichte van de rest dat of iedereen uiteindelijk moet samenwerken of het is een walkover voor RaBa. Nu kan het maximaal een 2 strijd worden tussen RaBa en ???. Het had natuurlijk veel leuker geweest als er een 5 strijd tussen bijv. Ra, Ba, Rain, AKA, Free etc. waarvoor de wereld bedoeld was maar dankzij de start al geflopt is door keuzes die bepaalde spelers hebben gemaakt met het maken van pre made

Daar ging het het al mis door pre made te maken van 2 stammen terwijl er niet voor niets een ledenlimiet van 10 is. Op het moment hebben RaBa maar liefst 13 van de 31 grootste en zelfs 10 van de 19 grootste accounts. Dus als ik het goed begrijp verwijt je nu @Master Roshi. dat hij Free heeft opgezet terwijl we ondanks deze stam een minderheid van maar liefs 6 miljoen punten hebben?

Er was helemaal geen sprake van een pre-made en al helemaal niet van 2 stammen. In het begin van de wereld waren er slechts 2 account's in gesprek om samen te spelen en dat was in het begin de enige samenwerking die er was. Dit was tussen L0rs en Tears. Die zijn een stam begonnen en later joinde er een aantal bekende. En dit groeide uit tot een volwaarde stam en dan hadden we nog 1 speler die stamloos was. Want we waren uiteindelijk met 11. Tears is toen een nieuwe stam begonnen, zodat dat lid niet alleen was en wij wilde ook niet groter zijn. Maarja, als er maten joinen met wie je gewoon graag speelt, waarom niet. Casual is een saaie wereld, voornamelijk omdat het zo sloom gaat. Kan je je beter omringen door spelers die het je makkelijk en gezellig kunnen maken.

Daar zijn nog wat account van afgevallen en weer een aantal voor terug gekomen. Maar dat is nu eenmaal zo, zo liep het ook in Rain, ook het binnen druppelen van leden.

En charlezz verwijt roshi niet van het opzetten van een extra stam, maar het feit dat jullie hem zo makkelijk leiding maken van jullie stam. Omdat hij graag werkt met slaafjes en staat hier bij de meeste casual spelers wel bekend om.
 
Reactiescore
76
Wie in die stam zie je dan het stokje overnemen? En daar al die slaven-stammetjes toch vrienden zijn van roshi, is dat een makkelijke stap voor hem.


Zie dit meer als een strategische zet en niet als een 'slavenstam' aangezien jullie zoals hierboven vermeld ook in de meerderheid zijn. Vind het ook zeer laag dat jullie een Rain lid rekruteren zowel van jullie als van Phuture heb er zo mijn mening over. Nouja de wereld is zeker nog niet gespeeld daar mogen jullie zeker van zijn.
 

DeletedUser81788

Guest
Zie dit meer als een strategische zet en niet als een 'slavenstam' aangezien jullie zoals hierboven vermeld ook in de meerderheid zijn. Vind het ook zeer laag dat jullie een Rain lid rekruteren zowel van jullie als van Phuture heb er zo mijn mening over. Nouja de wereld is zeker nog niet gespeeld daar mogen jullie zeker van zijn.

Oh maar ik zie de strategie er ook zeker wel in, tuurlijk alle beetje helpen. Heeft Koh op c6 ook laten zien. En ik ben blij dat jullie nog niet uitgespeeld zijn, zou ik echt oprecht jammer vinden :p
Het rekruteren van PN.. Ja normaal op gewone werelden ben ik er ook op tegen. Maar zoals ik hierboven al aangaf, het is een langzame wereld die je speeld vooral voor gezelschap (imo). De meeste van onze stam hebben afgelopen werelden ook met PN gespeeld, we kennen elkaar en sommige hadden onderling ook deze wereld nog contact met hun. Dat als PN zich niet meer op hun plek voelt in Rain, wat voor keuze zou jij maken? Solo blijven en weten dat het dan echt kansloos is, of kijken of een stam waar je de meeste van kent en met sommige zelfs goed bevriend bent joinen.

Denk dat ook jij, toch echt voor die laatste keuze zou gaan ;)
 
Reactiescore
389
Op het moment is er niets bijzonders gebeurd bij Rain hoor? We hebben een samenwerking met Free en Wonkru dat neer komt op een totaal van 34 miljoen punten. RaBa heeft op het moment 40 miljoen punten

Als je een leuke wereld wou dan had je niet meteen op het begin een pre made van 2 stammen moeten maken. Dat is een groot gedeelte waardoor deze wereld als een flop gaat worden. Sinds de start hebben RaBa zo'n groot voordeel ten opzichte van de rest dat of iedereen uiteindelijk moet samenwerken of het is een walkover voor RaBa. Nu kan het maximaal een 2 strijd worden tussen RaBa en ???. Het had natuurlijk veel leuker geweest als er een 5 strijd tussen bijv. Ra, Ba, Rain, AKA, Free etc. waarvoor de wereld bedoeld was maar dankzij de start al geflopt is door keuzes die bepaalde spelers hebben gemaakt met het maken van pre made

Daar ging het het al mis door pre made te maken van 2 stammen terwijl er niet voor niets een ledenlimiet van 10 is. Op het moment hebben RaBa maar liefst 13 van de 31 grootste en zelfs 10 van de 19 grootste accounts. Dus als ik het goed begrijp verwijt je nu @Master Roshi. dat hij Free heeft opgezet terwijl we ondanks deze stam een minderheid van maar liefs 6 miljoen punten hebben?

Dat roshi free op zet kan me niks schelen eigenlijk. Al die accounts stuurde al veel langer os naar jullie, nu heeft het een naampje gekregen.

Roshi heeft die accountje cfs laten pakken bij avada, dit natuurlijk lopen ontkennen. Vervolgens zeuren om 'cfs' van avada en die terug eisen. En nu rustig toegeven dat de spelers gewoon bij jullie horen, met illegale cfs als gevolg.

En dan komt er opeens uit het niks een beschuldiging weer dat wij een acc hebben dat os stuurt achter onze edels, waarop jullie leider zegt dat hij vanaf nu ook 'dingen' gaat doen.
En met zo iemand moeten dan regels worden nageleefd?
Laat staan de reputatie van andere werelden die iedereen kent. Nooit een probleem met vies spelen en toch nemen jullie zo iemand als leiding.
En je kan wel een samenwerking met alleen die stammen hebben, maar met onderlinge spelers erbij waar jullie allemaal Def van krijgen kom je echt ruil boven de 40mil uit. Dus dat is ook gewoon een trieste vergelijking.

Net als dat je dan random nummers van de ranglijst gaat pakken die ons negatief afzetten.
Als je de top 5 pakt heb je er 2 van rain 2 van Raba en 1 van aka dus niks raars aan.
 
Reactiescore
264
Dat roshi free op zet kan me niks schelen eigenlijk. Al die accounts stuurde al veel langer os naar jullie, nu heeft het een naampje gekregen.

Roshi heeft die accountje cfs laten pakken bij avada, dit natuurlijk lopen ontkennen. Vervolgens zeuren om 'cfs' van avada en die terug eisen. En nu rustig toegeven dat de spelers gewoon bij jullie horen, met illegale cfs als gevolg.

En dan komt er opeens uit het niks een beschuldiging weer dat wij een acc hebben dat os stuurt achter onze edels, waarop jullie leider zegt dat hij vanaf nu ook 'dingen' gaat doen.
En met zo iemand moeten dan regels worden nageleefd?
Laat staan de reputatie van andere werelden die iedereen kent. Nooit een probleem met vies spelen en toch nemen jullie zo iemand als leiding.
En je kan wel een samenwerking met alleen die stammen hebben, maar met onderlinge spelers erbij waar jullie allemaal Def van krijgen kom je echt ruil boven de 40mil uit. Dus dat is ook gewoon een trieste vergelijking.

Net als dat je dan random nummers van de ranglijst gaat pakken die ons negatief afzetten.
Als je de top 5 pakt heb je er 2 van rain 2 van Raba en 1 van aka dus niks raars aan.

40 miljoen halen we zeker niet. Daarnaast weet ik niks af van CF's dat moet je als leiding niet op het af gooien en gewoon prive met elkaar overeenkomen. Desnoods vraag je of er ook andere mensen naar kunnen kijken. Uiteindelijk blijven CF's biased meningen waardoor dit nooit een goede afspraak heeft kunnen worden IMO.

Je kan het ook zien als: top 8: 5 raba, 2 rain, 1 aka of top 12: 7 raba, 3 rain, 2 AKA. Over het algemeen zijn de verhoudingen zwaar in het voordeel van RaBa. Feiten waar we mee moeten leven.
 
Reactiescore
323
Zie dit meer als een strategische zet en niet als een 'slavenstam' aangezien jullie zoals hierboven vermeld ook in de meerderheid zijn. Vind het ook zeer laag dat jullie een Rain lid rekruteren zowel van jullie als van Phuture heb er zo mijn mening over. Nouja de wereld is zeker nog niet gespeeld daar mogen jullie zeker van zijn.
Laag van PN, wat een onzin. Ze mogen zelf kiezen in welke stam ze spelen, nou kennelijk doen ze dat liever bij ons dan bij jullie. Ik denk dat je beter naar je eigen stam kan kijken wat er mis mee is dat zelfs een leider ervoor kiest om te leaven.
En ja, als PN een stam wil joinen waar ik inzit ga ik altijd mijn best doen om ze binnen te halen, of ze van een vijand komen of niet, ik ken ze lang genoeg dat ik ze er altijd bij wil hebben. Helaas lukte dat niet aan het begin van de wereld, dan maar nu :)
 
Reactiescore
389
40 miljoen halen we zeker niet. Daarnaast weet ik niks af van CF's dat moet je als leiding niet op het af gooien en gewoon prive met elkaar overeenkomen. Desnoods vraag je of er ook andere mensen naar kunnen kijken. Uiteindelijk blijven CF's biased meningen waardoor dit nooit een goede afspraak heeft kunnen worden IMO.

Je kan het ook zien als: top 8: 5 raba, 2 rain, 1 aka of top 12: 7 raba, 3 rain, 2 AKA. Over het algemeen zijn de verhoudingen zwaar in het voordeel van RaBa. Feiten waar we mee moeten leven.

Roshi is gewoon een persoon die altijd alle afspraken naar z'n hand zet. Jullie nemen die aan als leiding terwijl iedereen weet hoe die speelt. Daarmee stem je ook meteen in met die speelwijze en zijn alle afspraken direct niks meer waard.
Jullie komen waarschijnlijk wel aan de 40 miljoen, als je alle mensen meerekent die onderlinge afspraken hebben met jullie leden en ook os sturen. Kan het me nog voorstellen dat jij het van sommige niet eens weet, omdat dat dus onderling wordt geregeld, maar wij kunnen gewoon kijken met ods wie er plots grote stijgingen hebben als noordter bv wordt aangevallen.

Neem bijvoorbeeld -DR+ met 4 miljoen punten.
Iamnoob internd daar even 80 dorpen van paci, maar die ga jij dan niet meerekenen met rain? Zo ken ik er nog wel een paar.
Dan zit je direct al op 38 miljoen punten tegen onze 39,1miljoen punten.
En dan heb je natuurlijk nog die andere DR stammen, die reken ik al niet mee. Patjuh die elke keer als noordter wordt aangevallen plots 2mil ods erbij heeft, leden van aka die elke keer weer ods erbij hebben als rain wordt aangevallen.

Dus hier berweren dat jullie in totaal 34mil hebben is echt een enorm understatement.
 

DeletedUser78648

Guest
-raba rekruteert PN van vijand Rain.
-reactie raba: PN is een vriend van ons en er zijn spelers die met hen op vorige werelden samen hebben gespeeld dus daarom is dit dik oke.

-solar Eclipse van raba wilt nieuw cluster in het zuiden.
-brigitte1 voorkomt dit.
-solar Eclipse edelt bb in het cluster van brigitte1.
-reactie raba: HiJ HeEfT dAaR eEn ClUsTeR

Ben ik de enigste die dit zwak/vuil spel vind?
 

Deleted User - 487925159

Guest
Ik denk dat er ff wat beter naar de afspraken gekeken moet worden door de rain leiding, dit is namelijk in de afspraken benoemd.
Solar lag daar allang, tegelijk met Brigitte. Toen de cf afspraken zijn gemaakt is ook vastgesteld dat dat een gemengd cluster was.

4. Indien spelers van beide partijen door elkaar liggen met hun bestaande cluster is het toegestaan hier de BB's te veroveren zonder consequenties. De speler die het dorp weet te behouden heeft recht op het dorp. Hier gelden geen cf regels voor.

Maar leuk geprobeerd hoor.
 
Reactiescore
323
-raba rekruteert PN van vijand Rain.
-reactie raba: PN is een vriend van ons en er zijn spelers die met hen op vorige werelden samen hebben gespeeld dus daarom is dit dik oke.

-solar Eclipse van raba wilt nieuw cluster in het zuiden.
-brigitte1 voorkomt dit.
-solar Eclipse edelt bb in het cluster van brigitte1.
-reactie raba: HiJ HeEfT dAaR eEn ClUsTeR

Ben ik de enigste die dit zwak/vuil spel vind?
Ik ben er geen fan van om dit via het AF uit te vechten, maar als je toch begint: Vuil spel, flikker toch een end op. Ik ben benaderd door jullie de Rain leiding, en heb het afgehouden, om de regel die @TurnDownForWhat in bovenstaande post heeft staan. Die regel hebben we er niet voor niets ingezet omdat deez wereld een casual is en de clusters van sommige spelers gewoon door elkaar heen lopen.

Owja, en diezelfde Rain leiding pakt wel gewoon cfs in Mea's cluster, in het gebied waar de clusters niet door elkaar heen lopen. Is nog veel vuiler/zwakker toch? Hypocriet stammetje, dat Rain :D
 
Bovenaan