Praathoek

Reactiescore
1.476
Ik wacht nog steeds op die wereld met boerlimiet, duur edels herbouwen, 3 lvl systeem En geen uitkijktoren:D
Wat vinden mensen zo leuk aan het 3lvl systeem? Het geeft zoveel extra werk op een groot account (±300 dorpen.) Elke keer als je een dorp van troepen laat switchen, moet je meerder keren al die dorpen langs (zeker zonder premium account, dan kun je maar 2 opdrachten tegelijk plaatsen.) Nu kun je daar gemakkelijk een dynamische groep voor maken, maar toch. Het levert je niks op, behalve dat kata's in een clear maken ten koste gaat van je clear of defpotentie, dus er zal minder gekataed worden.
 
Reactiescore
967
Wat vinden mensen zo leuk aan het 3lvl systeem? Het geeft zoveel extra werk op een groot account (±300 dorpen.) Elke keer als je een dorp van troepen laat switchen, moet je meerder keren al die dorpen langs (zeker zonder premium account, dan kun je maar 2 opdrachten tegelijk plaatsen.) Nu kun je daar gemakkelijk een dynamische groep voor maken, maar toch. Het levert je niks op, behalve dat kata's in een clear maken ten koste gaat van je clear of defpotentie, dus er zal minder gekataed worden.

In een 3-lvl systeem komt er echter veel meer bij kijken dan denken aan of je kata's gaat gebruiken of niet. Je bent als stam verantwoord om communicatief en strategisch samen te werken en het gebruik van troepen op elkaar af te stemmen. Je bent verplicht om strategisch heel anders na te denken over de samenstelling van je account en de manier waarop je deze benut. In veel opzichten is het dus een stuk interessanter en leuker in mijn ogen.
 
Reactiescore
1.476
In een 3-lvl systeem komt er echter veel meer bij kijken dan denken aan of je kata's gaat gebruiken of niet. Je bent als stam verantwoord om communicatief en strategisch samen te werken en het gebruik van troepen op elkaar af te stemmen. Je bent verplicht om strategisch heel anders na te denken over de samenstelling van je account en de manier waarop je deze benut. In veel opzichten is het dus een stuk interessanter en leuker in mijn ogen.
Dank voor je reactie. Zc is inderdaad generfed op een 3lvl wereld, tenzij je je clears met zc bouwt. Maar ik vond het doodsaaie werk destijds niet opwegen tegen de added tactiek en communicatie.

Uiteindelijk kwam het er op neer dat een stamgenoot zei; deze opstelling is het beste. En iedereen deed hetzelfde, en ik heb maar in 1 stam gezeten die wereld.
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.320
Zc is inderdaad generfed op een 3lvl wereld, tenzij je je clears met zc bouwt.

Zelf 0 last van. Moet wel beetje proactief zijn maar staan gewoon op max level.
 
Reactiescore
1.476
Zelf 0 last van. Moet wel beetje proactief zijn maar staan gewoon op max level.
zw lvl3
sp lvl3
bijl lvl3
lc lvl3
=12 (van de 15)
of je kunt geen rammen maken, of je hebt geen zc?

Edit: Nu is w59 geen farmwereld, maar anders moest je ook nog een lvl voor verkenners gebruiken.
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.320
zw lvl3

Frontclear:
sp lvl3
bijl lvl3
lc lvl3
=12 (van de 15)
of je kunt geen rammen maken, of je hebt geen zc?

Edit: Nu is w59 geen farmwereld, maar anders moest je ook nog een lvl voor verkenners gebruiken.

Sp lvl 3
Zw lvl 3
Bijl lvl 3
Lc lvl 3
Zc lvl 2
Ram lvl 1 (hogere levels voegen wel extreme muur verzwakking toe, maar muur verzwakking op frontclears is ook niet zo belangrijk, je edel begeleiding zou in principe rond muur 0 moeten hitten)

Bij aankomende massa ff bijl 1 level omlaag en zc 1 level omhoog, easy gepiept in de nb.

Achterlandclear:
Sp lvl 3
Zw lvl 1
Bijl lvl 3
Scout lvl 1
Lc lvl 3
Zc lvl 3
Ram lvl 3

Hier je scouts voor te farmen (wat overigens niet noodzakelijk is als je microfarmed). Zwaard staat laag want wrm zou je je dure stackdef in het achterland gebruiken.
 
Reactiescore
967
Dank voor je reactie. Zc is inderdaad generfed op een 3lvl wereld, tenzij je je clears met zc bouwt. Maar ik vond het doodsaaie werk destijds niet opwegen tegen de added tactiek en communicatie.

Uiteindelijk kwam het er op neer dat een stamgenoot zei; deze opstelling is het beste. En iedereen deed hetzelfde, en ik heb maar in 1 stam gezeten die wereld.

Dat is maar net hoe je er gebruik van maakt uiteraard. Wij speelden als stam op Wereld 50(3-tech & duur herbouwen systeem) met een sp/zc systeem. Dit puur vanwege het feit dat wij in de core lagen en veel te verduren kregen en er dus voor kozen om mobiel sneller mobiel te hebben in ruil voor iets zwakkere stacks. Zou niet weten waarom zc generfed zou zijn in jouw ogen overigens.

Ons systeem was vrij simpel: aan het front hield je uiteraard speer en zc gewoon op 3. Daarnaast had je bij offdorpen bijl, lc op 3 en ram op 2(geloof ik).
In safedorpen had je de upgrades voor zc en speer bijvoorbeeld niet nodig en kon je rammen en scouts verhogen waardoor deze efficiënter werkten.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.740
Achterlandclear:
Sp lvl 3
Zw lvl 1
Bijl lvl 3
Scout lvl 1
Lc lvl 3
Zc lvl 3
Ram lvl 3

Hier je scouts voor te farmen (wat overigens niet noodzakelijk is als je microfarmed). Zwaard staat laag want wrm zou je je dure stackdef in het achterland gebruiken.

= 17?
Waarom ZC in je achterland? Om lokaal stackjes te maken met laagwaardige zc-sp, dan zou ik liever dodgen. Tja met veel inkomende edelclears ben je dan duur uit, maar die zie je op ECHT achterland lang van te voren komen.
 
Reactiescore
1.476
Zou niet weten waarom zc generfed zou zijn in jouw ogen overigens.
Omdat je als stam alle techs hetzelfde hebt, en in een normale situatie zal dat sp3 en zw3 zijn. Dit betekend dat HC maken ertoe kan leiden dat je Hc niet optimaal gebruiken in off frontdorpen. (Of zwaarden, maar dan kun je (ervan uitgaande dat je genoeg safe hebt) geen sterke prevstacks maken.
 
Bovenaan