Praathoek

Reactiescore
2.062
Wat een onzin. Res is grotendeels gewoon gevallen door Ima. Ima heeft Losing Our Religion, Too Hot for This Planet en Too Unknown weggespeeld terwijl Res NOOIT een account van Ima heeft kunnen wegspelen.

Shine had uberhaupt nooit kans op wereldwinst dus die ga ik niet eens bespreken. Bijna elk account is gerund bij 1e massa van Shine.

Maai was gedoemd om te falen vooral door het recruit beleid wat zij voerde. Met zoveel recruits kan het gewoon nooit goed gaan. Ook zaten er veel runners in Maai, dan kun je nooit goed presteren.

Samenvattend heeft geen enkele stam de kwaliteit en activiteit gehad om maar in de buurt te komen van Ima. Je ziet ook gewoon dat alle 3 de stammen die ik benoemd hebt hevig hebben gerecruit en daardoor hebben ze gefaald. Hoop dat spelers hiervan leren.

Voordat de accounts THFTP en TU werden gerecruteerd wisten we al dat ze gingen vallen. Dit gaf totaal geen klap op de stam Res. Losing gaf inderdaad wel een klap binnen Res, vooral voor het accounts YJGS. Dit is echter zeer goed opgepakt binnen onze stam. Na dit gezeik, hebben we van coruscant een gebied veroverd, en was er een heel nieuw plan. De sfeer en Res was goed, en alles zag er goed uit. Toen kwam de ban van axfire, en toen was het klaar.

Het wegspelen van Too Hot for this Planet en Too Unknown heeft op geen enkele manier bijgedragen aan de val van RES.
Shine runde net zo hard voor RES als voor IMA, dus om nou te zeggen dat Shine enkel door IMA gevallen is, is ook niet waar.
Maai is voornamelijk gevallen door inactiviteit. Er waren te weinig goede actieve spelers. Er werden vrijwel geen vv's gedaan voor ESFR en YJGS. Uiteindelijk zijn die accs de motivatie kwijt geraaktt, waardoor de rest van de stam nog veel inactiever werd, en Ima overal kon dooredelen. Ima, en dan vooral Coruscant die won van ESFR en YJGS is de enige overwinning die er echt toe deed op deze wereld.

Edit: De recruits hadden we gewoon nodig voor kwantiteit, we speelden met een aantal miljoen minder punten, en dus met een heleboel minder punten. Het is waar dat Maai veel runners had, maar dat is lastig om tegen te gaan.

Wanneer is YJGS dan gebroken tijdens de oorlog tussen Ima en Maai?
 

DeletedUser78621

Guest
Ik moet toegeven dat Res niet thuishoort in de Spotprent in vergelijking tot de andere stammen. Ima. heeft hoofdzakelijk enkel winsten tegen Res geboekt door THFTP, TU en LOR. Ik denk dat velen hier vergeten dat LOR mooi is weggespeeld door Coruscant, wetende dat dat account had gestamhopped voor OS. Voor de rest valt er weinig slecht te zeggen over Res, hun doodsteek was de ban van axfire, waar Ima. weinig tot toe heeft gedragen.

In plaats van Res had ik beter Inf gezet. De winsten op Inf waren wel van een ander kaliber. Zo hebben we enkele accounts kunnen wegspelen zonder al teveel tegenstand (bv. EWAP) in vergelijking tot andere stammen.

De tegenreactie van Shine (zie recruit MM) om BONKEN te recruiten was niet echt een slimme zet. Het zag er veel belovend uit, maar ik denk op deze wereld duidelijk is dat de kwaliteit de kwantiteit overheerst. Zuid Ima. heeft het zuiden van Shine wel uitstekend kunnen wegspelen door hulp van DNA. Dus ik denk dat @Kaisa even de onderstaande statistieken eens moet bekijken om toch in te zien dat Ima. er deels mee verantwoordelijk voor was. Door de grote klappen in het zuiden van Shine is er binnen de stam enige onrust ontstaan, wat ervoor gezorgd heeft dat Shine viel. upload_2019-4-9_11-39-48.png

Wijzelf (.Fearless Men) hebben harde klappen geïncasseerd van Alma en kusm maar dit was deels de bedoeling voor ons persoonlijk als account. Het was voor ons haast onmogelijk om kusm aan te pakken zonder dat we hulp van omliggende spelers kregen. Toen was de nood ook niet bepaald hoog om persoonlijke winsten te boeken, aangezien onze clears wel ergens anders meer voordeel kon geven voor stamleden. Voor de rest kan je wel zien dat er bepaalde accounts zijn weggespeeld, maar dit was ook niet overdreven moeilijk gezien de runners die de accounts bespeelde.

Om even terug te komen op Maai. Om te beginnen was ESFR al een verloren geval, gezien de ligging toen. Zij hebben wel wat weerstand geboden maar zijn door de druk van Ima bezweken. Toen kwamen de recruits van Shine, gezien de eerdere situatie bij Shine, kon je al merken dat dit bij Maai ook geen succes ging worden. Al zag de massa op Coruscant er in het begin wel veel belovend uit. Coruscant heeft die massa van Maai netjes kunnen verwerken gezien de situatie (onderbemanning). Het account had toen even dipje maar ze hebben zich sterk gehouden.
Ik denk de motivatie van de Maai-spelers serieus gedaald is bij de val van kusm. Daarnaast was er weinig communicatie van kusm naar de rest van de stam toe, dit zorgde ervoor dat de rest van Maai kansloos was om dat account te redden.
De grote doodsteek binnen Maai was de leave van Johnny en MI.

Ima. heeft niet overal voor de val van de eerder genoemde stammen gezorgd. Anderzijds denk ik wel dat we er een groot deel van hebben uitgemaakt. Ook al ging het enkel over druk zetten op die bepaalde stammen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
2.062
Mooie post :D
Ima duidelijk de sterkste van de wereld, knap gedaan.
 

rikkert1234

Beste Stamlid 20/21
Reactiescore
1.005
Al zag de massa op Coruscant er in het begin wel veel belovend uit. Coruscant heeft die massa van Maai netjes kunnen verwerken gezien de situatie (onderbemanning). Het account had toen even dipje maar ze hebben zich sterk gehouden.

Hele goede post Jeroen wil alleen wel op dit punt inhaken dat ik gequote heb. Coruscant had geen onderbemanning op de dag van de massa. Maar 2 uurtjes op de gehele dag onder VV gestaan vind ik wel meevallen qua onderbemanning, helaas waren Mark en ik wel de enige die konden deffen die dag. Overmacht tegen Coruscant was gewoon te groot op dat moment met zoveel accounts die veel edels hadden.
 
Reactiescore
634
Er is al veel geschreven en vele discussies geweest van waarom sommige zaken zo zijn gelopen.
Maar er is niet veel geschreven over de foutieve beslissingen binnen de stamleidingen.

Binnen Ima zijn er veel accounts die voor stambelang spelen.
Dit is in mijn ogen belangrijkste reden geweest waarom Ima W65 gaat winnen !

Zowel eerdere stammen als Res - INF - Bonken en oude Shine, latere stammen als Maai en de rest wat volgt is enkel Ego's die spelen.
Dus totaal geen stambelang.

Als account hebben wij volgens mij zwaarste periode meegemaakt op W65 met telkens minimaal front met 2 tegenstanders gehad.
Account Lor die op W61 op delete werd gedwongen, wilde W65 nogmaals front aangaan met Coruscant.
Ook op W65 werden ze weg gespeeld.
Nu gaat het mij niet om dat wij Lor wederom weg hebben gespeeld.
Maar het is al te snel vergeten welke fratsen account LOR uitspookte om te kunnen overleven.
Denk hierbij aan stam hoppen en de stab via BaD.

Nadat Lor weg gespeeld was koos ons account ervoor om voor een moeilijkere target te gaan en begon Axfire lastig te vallen.
(Hadden toen ook voor Sniped kunnen kiezen.)
Op dat moment hadden wij front met Axfire - Sniped en Chicago.
Nu zijn er nog steeds Noobs die denken dat Coruscant was verslagen tijdens de grote wave vanuit Res toen der tijd.
Maar niemand die zich afvraagt waarom Axfire daadwerkelijk een Ban had gekregen, had Axfire zonder zijn fratsen ook zoveel kans gehad ?

Later ontstond er een stam genaamd Maai.
Dankzij het ontstaan van Maai, raakte Ima "gelukkig" de Mol kwijt.
Want er was een Mol die info doorspeelde aan Res


Voor onze account betekende het ontstaan van Maai een nog grotere front tegen 4 spelers.
Tijdens Maai periode kreeg onze account 2 grote waves.
Beide waves verloren we dorpen. Mede door tijdsgebrek en soms ook door eigen fouten (door verkeerde persoon VV te laten draaien).
Dat er nu accounts komen aanzetten dat zij wegens tijdsgebrek ermee zijn gestopt, maar indien zij wel actief zouden zijn geweest Coruscant gevallen zou zijn is pure onzin.
Jullie hadden vaak genoeg kans gehad :).

LOR - Stabte en stamhopte, waardoor veel INF spelers zonder def kwamen te zitten = Weg gespeeld
Axfire
- Stabte en gebruikte illegale scripts = Ban, dus weg van W65
Esfr
- fijne gasten om mee te ouwe hoeren, maar echte NOOBS = Weg gespeeld
Sniped
- Met de spelers geen problemen mee, maar nu aangeven dat ze geen tijd hebben voor TW betekent niet dat zij geen kans hadden gehad om Coruscant weg te spelen = Inactief, dus gebroken
Chicago - Met de spelers geen problemen mee, maar nu ze front hebben, hebben ze opeens geen tijd voor TW, terwijl ook zij kans hadden gehad om Coruscant weg te spelen = Inactief, dus gebroken
Johnny's - Met de spelers in begin fase veel discussies gehad, maar als account hebben zij nooit een echte front aangedurfd, nu zij front hebben zijn ze ook opeens inactief = Inactief, spoedig gebroken

Terug komend op mijn eerste zinnen
Binnen Ima zijn er veel accounts die voor stambelang spelen.

Denk hierbij aan:
- Accounts die zijn gehopt om stuk front over te nemen
- Accounts die hun eigen groei opzij zetten en hun clears meerdere keren doneerde aan de fronten waar het zwaar was
- Accounts die hun eigen account leeg zetten en hun def als OS doorstuurde naar de fronten waar het op dat moment zwaar was en zelf met LC hebben zitten snipen
- Accounts die hun eigen activiteit op laag pitje zetten en VV gingen draaien, zelfs van account gingen wisselen
- Accounts die hun eigen edellijn opgaven en voor een stamgenoot gingen edelen
- enzo ............

Doordat de andere stammen zoals boven vermelde zaken niet over hadden voor hun stam, zijn alle stammen buiten Ima elke keer gefaald.

Voor duidelijkheid:
Mark betekent geen Coruscant, op Coruscant spelen zeer waarde volle spelers, die elk op hun eigen account een wereld winst op hun naam hebben
Coruscant betekend geen Ima, binnen Ima zijn zeer waardevolle spelers aanwezig, hetgeen wat ook de reden is waarom Ima W65 gaat winnen.
Als speler voel ik mijzelf vereerd dat ik met de huidige Ima spelers mag spelen en samen wereldwinst binnen gaan halen.

Voor alle niet Ima spelers, lees mijn bericht maar terug en zie waarom jullie hebben verloren.
Nu hier onnodige dingen te typen, gaan jullie niks aan de feiten veranderen.
Dus beter feliciteren jullie Ima :)
 

DeletedUser77812

Guest
Beste leden, omdat het gesprek uit begon te lopen heb ik jullie betreffende berichten naar de praathoek verplaatst. U kunt hier dan ook uw gesprek voortzetten.
 
Reactiescore
1.476
Dat er nu accounts komen aanzetten dat zij wegens tijdsgebrek ermee zijn gestopt, maar indien zij wel actief zouden zijn geweest Coruscant gevallen zou zijn is pure onzin.
Dat zegt toch ook niemand hier?
Terug komend op mijn eerste zinnen
Binnen Ima zijn er veel accounts die voor stambelang spelen.

Denk hierbij aan:
- Accounts die zijn gehopt om stuk front over te nemen
- Accounts die hun eigen groei opzij zetten en hun clears meerdere keren doneerde aan de fronten waar het zwaar was
- Accounts die hun eigen account leeg zetten en hun def als OS doorstuurde naar de fronten waar het op dat moment zwaar was en zelf met LC hebben zitten snipen
- Accounts die hun eigen activiteit op laag pitje zetten en VV gingen draaien, zelfs van account gingen wisselen
- Accounts die hun eigen edellijn opgaven en voor een stamgenoot gingen edelen
- enzo ............

Doordat de andere stammen zoals boven vermelde zaken niet over hadden voor hun stam, zijn alle stammen buiten Ima elke keer gefaald.
Dit is allemaal ook binnen maai gebeurt hoor. o_O Misschien dat het meer bij Ima gebeurde, maar er was op zich een fijne sfeer, en ik had zelf niet echt het idee dat de stam uit egotrippers bestond. (Behalve misschien die fggts van Reduce, die mag ik nog steeds niet. :( (behalve Hubs))

Ima gaat inderdaad hoogstwaarschijnlijk de wereld winnen, en ik gun hem jullie ook van harte, maar mijn felicitatie voor de winst krijg je pas als die winst daadwerkelijk binnen is.
 
Reactiescore
634
Dit is allemaal ook binnen maai gebeurt hoor

Volgens mij spelen wij beide andere wereld dan :),
Enige goede wat rest buiten Ima hebben gedaan is stam opheffen om (ex) stamgenoot te kunnen internen.

maar mijn felicitatie voor de winst krijg je pas als die winst daadwerkelijk binnen is.
Zal je eraan herinneren, mocht je niet achter je (ex) stamgenoten gaan runnen :)
 
Reactiescore
1.476
Volgens mij spelen wij beide andere wereld dan :),
Enige goede wat rest buiten Ima hebben gedaan is stam opheffen om (ex) stamgenoot te kunnen internen.


Zal je eraan herinneren, mocht je niet achter je (ex) stamgenoten gaan runnen :)
Ik denk eerder dat je niet zo goed doorhebt wat er in iemands anders stam gebeurt, ik kan bij de meeste punten zo een voorbeeld noemen.
Ik zal niet runnen, maar verwacht niet dat ik 24/7 op mijn hoogste niveau ga deffen. Daar is deze wereld niet interessant genoeg voor.
 
Reactiescore
634
ik kan bij de meeste punten zo een voorbeeld noemen

Binnen Ima zijn er veel accounts die voor stambelang spelen.

Denk hierbij aan:
- Accounts die zijn gehopt om stuk front over te nemen
- Accounts die hun eigen groei opzij zetten en hun clears meerdere keren doneerde aan de fronten waar het zwaar was
- Accounts die hun eigen account leeg zetten en hun def als OS doorstuurde naar de fronten waar het op dat moment zwaar was en zelf met LC hebben zitten snipen
- Accounts die hun eigen activiteit op laag pitje zetten en VV gingen draaien, zelfs van account gingen wisselen
- Accounts die hun eigen edellijn opgaven en voor een stamgenoot gingen edelen
- enzo ............

Ga je gang, ben best benieuwd namelijk
 

DeletedUser75579

Guest
wat begon met een spotprent, is inmiddels wel uitgegroeid tot een lekker gevecht. Bedankt spelers van Happyniss dat ik daar even deel van mocht uitmaken. Aangename kennismaking met jullie !
 
Reactiescore
1.476
wat begon met een spotprent, is inmiddels wel uitgegroeid tot een lekker gevecht. Bedankt spelers van Happyniss dat ik daar even deel van mocht uitmaken. Aangename kennismaking met jullie !
Het is een leuke strijd idd, jammer dat TWL zelf niet meer speelt. Komt er een nieuw team op?
 

DeletedUser73927

Guest
Het is absoluut erg gezellig ja! Complimenten voor hoe jullie spelen! Sardir en ik gaan natuurlijk TWL gewoon als hobby project erbij pakken, dan kom ik tenminste ook ooit nog eens de rim uit :p
 
Bovenaan