Praathoek

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.525
Als je voor deze pm een ban geeft moet je de naam ook niet toestaan imo
 

Deleted User - 2242732

Guest
Oh van stabben etc weet ik niets af, ik heb w52 niet gespeeld.
Enkel volg ik de evolutie van iedere wereld wat & die top 2 stammen gingen een bg aan tegen de rest van de wereld wat die wereld kapotmaakte.
Iedereen die deel uitmaakt van deze 2 stammen is dan ook al dikke pleb in mijn ogen, je speelt immers toch geen tw voor de wereldwinst maar voor de fun.
Referentie naar een gewonnen wereld betekent tegenwoordig niks meer, erger nog, in de meeste gevallen zie ik het eerder negatief dan positief vanwege de manier waarop de wereld gewonnen is/beslissingen van de stam.
Kan natuurlijk mijn eigen mening zijn.

Dit is jammergenoeg een beetje de evolutie van het tw van de laatste jaren. Er zijn wel nog steeds de ongeschreven regels voor katagebruik/cfucken waar de doorsnee speler zich aan houdt aangezien het op het AF zou komen & er sancties zouden komen etc , maar naast deze afspraken wordt er toch alles gedaan binnen hun macht om de wereldwinst binnen te halen, op welke manier dan ook. Ik durf zelfs meer zeggen, de doorsnee spelers geven zelf ook intrinsiek geen fuck of spelers gekata'd worden, enkel zijn ze bang voor sancties richting zichzelf & hun reputatie, vandaar dat ze het niet meer doen.

Op w56 zie ik terra jammergenoeg net hetzelfde doen, rekende op de reeds genomen acties/beslissingen.
Dat was meer waar mijn post op sloeg.
 
Reactiescore
1.367
Welkom Lezers,

Hierbij wil ik even een update geven over de "Eerlijke Oorlog" Tussen Terra & Ima.

Terra met namelijk Cracksparrow & TheBoneCrusher die een groot front hebben tegen Ima. In de Laatste dagen word er van jullie eindelijk wat terrein gepakt op ons. Maar na vandaag heb ik hier geen goed woordje voor over.

Samen met TBC hebben we wat afspraken gemaakt over CF etc. (zie hieronder). Ook waren beide partijen er mee eens dat wij een eerlijke strijd willen/wouden.


Doordat Crack druk zetten op ceeelebrate en alle kleine spelers rondom ons front. Wouden wij als spelers van Ka Poepoe Ua puni daar natuurlijk ook wat van mij pakken. Helaas werden wij ge-recapt door Crack ( netjes ). Na wat frustratie van ons is er een PM uitgestuurd naar Zswader. ( Zswader kreeg van ons een trein).
Namelijk :
Ka poepoe Ua puni (2017-08-08 15:29:09)heeft het volgende geschreven:
hahaha je bent echt een heerlijk wijf

kruip maar lekker in bed met crackie, lijntje erbij en gaan

Nadat deze Pm de deur uit is gegaan kregen wij een Ban voor 1 dag. (Natuurlijk dom - Maar de pm vind ik meevallen)
Zswader die de pm ontvangen had stuurde deze door naar Cracksparrow. Die vervolgens een support indiende.
Zie bewijs: https://www.mupload.nl/img/ly52asf1ockhb.jpg

Nadat wij een Ban kregen, zijn er veel incs gekomen & vele dorpen verloren. Terra speelt helaas erg smerig.
Cracksparrow - Melvin waarschijnlijk komt dit helaas van jou af (sorry als t verkeerd is). Maar wel triest om zelf een support in te dienen en daarna vollebak te edelen. Speel het als een man & en niet als een Duitser.
TheBoneCrusher - Stan dit valt me van je tegen. Normaal leuke discussies maar nu opeens negeren. Altijd waren we akkoord dat het spelletje eerlijk gespeeld moest worden. daardoor word t ook leuk! Helaas, ga je hier zelf ook in mee.

@Support- Myriam Bedankt voor het verpesten van deze wereld. 10 dorpen kado aan de vijand waarbij de support nog is ingediend door een extern persoon ook.

Hartstikke bedankt! Wij zijn op delete

Jesse | Ka Poepoe Ua Puni

Ach, jij stuurt rare pm's die niet veel klasse tonen. Terechte ban imo en ook dat je je dorpjes kwijt bent.
 
Reactiescore
2.303
Dom van de pm, sad van melvin om dit weer te doen.
Je nijgt meer en meer terug naar je trekken van w45 te gaan melvin :)
 

DeletedUser78640

Guest
Ik vind deze ban om meerdere redenen onterecht, ondanks dat het een domme PM was:

- is de ontvanger van de PM niet beledigd en heeft dit gemeld.

- Heeft deze een te grote invloed in de oorlog tussen Terra en Ima, zeker doordat er nog steeds aangevallen kon worden (wat heel raar is vergeleken met andere bans!?).

- Komt de klacht die naar de support gestuurd is, niet van de ontvanger zelf van de PM.

- Zal dit besluit een veelste grote invloed hebben in deze wereld.

- Zal niet alleen de speler die de ban heeft ontvangen benadeeld worden (en zijn stam), maar ook iedereen die tegen terra strijd zal hiermee zwaar gestraft worden.

Daarnaast is de support imo onrespectvol omgegaan met de feedback en zo te zien is de ontvanger van het bericht minder beledigd dan de vrouw van de support.

Er zitten zeker goeie sportieve spelers tussen terra, maar de misbruik van deze omstandigheden is misselijk makend, ook vind ik dat de support dus een grote fout gemaakt heeft.
 
Reactiescore
604
Zo werken wij niet
 
Reactiescore
2.490
Het lukt me niet om te snappen hoe hierin support een domme fout maakt... Dat begint toch echt van zodra je dit soort teksten zwart op wit naar iemand toestuurt.

Alle gevolgen van deze originele beslissing om dit soort pm's te sturen ligt bij de speler zelf, deze kan daarop dus ook zijn verantwoordelijkheid nemen. Denk eraan dat er door support geen bevestiging gegeven wordt als iemand al dan niet een ban krijgt van support, dit soort bans zijn aanvalbaar dus in de theorie weet de tegenstander niet eens dat je een ban hebt.

Als je het dan zelf aan de grote klok gaat hangen (of je stam heeft een spion die alles doorzegt) is ook opnieuw de verantwoordelijkheid van de speler/stam.
 
Reactiescore
2.303
Het lukt me niet om te snappen hoe hierin support een domme fout maakt... Dat begint toch echt van zodra je dit soort teksten zwart op wit naar iemand toestuurt.

Alle gevolgen van deze originele beslissing om dit soort pm's te sturen ligt bij de speler zelf, deze kan daarop dus ook zijn verantwoordelijkheid nemen. Denk eraan dat er door support geen bevestiging gegeven wordt als iemand al dan niet een ban krijgt van support, dit soort bans zijn aanvalbaar dus in de theorie weet de tegenstander niet eens dat je een ban hebt.

Als je het dan zelf aan de grote klok gaat hangen (of je stam heeft een spion die alles doorzegt) is ook opnieuw de verantwoordelijkheid van de speler/stam.
Cracksparrow had gewoon gegokt dat hij en ban had en zag die dag weinig tegenstand dus die ging gewoon door hopend dat die een ban kreeg.
Om die pm een ban geven vind ik ook wat lachwekkend, dan kan je evengoed een ban aanvragen voor Cracksparrow zijn naam aangezien er gewoon over hetzelfde gepraat wordt in de pm? een referentie naar zijn naam?
 

DeletedUser573

Guest
Het lukt me niet om te snappen hoe hierin support een domme fout maakt... Dat begint toch echt van zodra je dit soort teksten zwart op wit naar iemand toestuurt.

Alle gevolgen van deze originele beslissing om dit soort pm's te sturen ligt bij de speler zelf, deze kan daarop dus ook zijn verantwoordelijkheid nemen. Denk eraan dat er door support geen bevestiging gegeven wordt als iemand al dan niet een ban krijgt van support, dit soort bans zijn aanvalbaar dus in de theorie weet de tegenstander niet eens dat je een ban hebt.

Als je het dan zelf aan de grote klok gaat hangen (of je stam heeft een spion die alles doorzegt) is ook opnieuw de verantwoordelijkheid van de speler/stam.

De tegenstander had niet bevestigd gekregen dat hij een ban had nee, maar had de supportaanvraag wel ingediend waardoor hij er logischerwijs vanuit kon gaan dat er mogelijk een ban zou komen. Als je dan merkt dat er bij enkele aanvallen niks gebeurt weet je ook wel dat hij een ban heeft gekregen. Vandaar ook 12 dorpen verlies in een dag. Dit maakt het wel een hele zware straf tov de daad.

Kun je wel zeggen eigen schuld blabla maar de pm die verstuurd werd was misschien net tegen het randje aan. Er werden geen scheldwoorden gebruikt of mensen/dierbaren beledigd oid. Waar ligt dan de grens vraag ik me af?

Ik zit zelf in ima. en ik kan zeggen dat dit de strijd tussen terra en ima redelijk heeft verpest waarbij ik bijna geneigd ben om te stoppen, omdat simpelweg het spelplezier er op deze manier van af is. We hadden het al lastig tegen hun maar nu krijgen ze gewoon 15 dorpen kado.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
735
De betreffende speler heeft zelf een screenshot gemaakt van de uitspraak van support en deze verspreid, dus wel degelijk het zelf aan de grote klok gehangen.
Verder ben ik overigens ook geen fan van deze aanpak, desalniettemin is het wel dom om zo'n pm eruit te doen.
 

DeletedUser75579

Guest
Waar is deze hele discussie eigenlijk voor nodig? Ik vind het behoorlijk frappant dat een account een domme actie probeert uit te leggen, waardoor er enkel nog meer domheid naar boven komt.

Deze ban is terecht, niemand ontkent wat er is gezegd en al wie eerlijk is, geeft toe dat zoiets voldoende reden is voor een ban. Dus wat het probleem nu eigenlijk is? Gewoon even een woordenboek opentrekken en de betreffende mededeling sturen in een soort prozaïsch meesterwerk, dat de mods niet begrijpen en het was opgelost geweest :D

Storm in een glas water dus, en zeker niet 'een veelste grote invloed in deze wereld', zoals hier iemand kwam kakelen. Wie gelooft dat deze beslissing ook maar enige invloed op de wereld gaat hebben, is rijp voor een blitzbezoek aan een psychiater en bijhorende opvang in een kamertje met mousse padding op de muren. Dwangbuis optioneel.
 

DeletedUser78639

Guest
Domme acties hebben consequenties. Soms consequenties door een pm, soms iets anders(zelfs soms zonder enige mod ingrepen)
Als je zoiets doet (een pm met dat soort tekst) kan je verwachten dat er reactie op komt. Verwacht je het niet > des te meer reden waarom die ban er komt.
Bans gaan niet om het spel op zich maar over hoe je je gedraagt naar andere spelers binnen het spel, je positie ten opzichte van de regels van het spel.
Tribalwars spelen is akkoord gaan met deze regels en je gedragen op een fatsoenlijke manier.

Neem je verantwoordelijkheid, volwassen houding.
Bedenk gewoon, onze speler zat fout en dit is er gebeurd.
Spreek de speler aan, zodat deze ook inziet wat fout was en klaar.
Dingen als : 'dit is niet echt terecht' uiten geen berouw of lering.
Het uit alleen maar hoe (begrijpelijk) je het niet leuk vind wat er is gebeurd.
 

DeletedUser78640

Guest
Waar is deze hele discussie eigenlijk voor nodig? Ik vind het behoorlijk frappant dat een account een domme actie probeert uit te leggen, waardoor er enkel nog meer domheid naar boven komt.

Deze ban is terecht, niemand ontkent wat er is gezegd en al wie eerlijk is, geeft toe dat zoiets voldoende reden is voor een ban. Dus wat het probleem nu eigenlijk is? Gewoon even een woordenboek opentrekken en de betreffende mededeling sturen in een soort prozaïsch meesterwerk, dat de mods niet begrijpen en het was opgelost geweest :D

Storm in een glas water dus, en zeker niet 'een veelste grote invloed in deze wereld', zoals hier iemand kwam kakelen. Wie gelooft dat deze beslissing ook maar enige invloed op de wereld gaat hebben, is rijp voor een blitzbezoek aan een psychiater en bijhorende opvang in een kamertje met mousse padding op de muren. Dwangbuis optioneel.

Dat laaste zinnetje heb je mooi aan elkaar weten te plakken! komt dicht in de buurt van het bericht waar een ban als gevolg van is gekomen. Vergis je niet, kleine beslissingen als deze zullen wel degelijk invloed hebben op spelers, stammen en dus op deze wereld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser78414

Guest
Jesse van Ka poepoe heeft deze fout gemaakt.
Melvin gaf aan dat hij Ka poepoe had aangegeven. Ik zelf dacht dat het bij een waarschuwing voor Ka poepoe zou blijven.

Echter stuurde Jesse ineens eens een screenshot naar ons dat hij een aanvalbare ban had van 24 uur.
Wij dachten in eerste instantie dat het photoshop was en zijn gelijk begonnen met te vetkennen.

Blijkbaar wilde Jesse flink wat dorpen verliezen, omdat van de screenshot niks gelogen was en hij inderdaad een aanvalbare ban had.

Ik vind het zijn eigen domme fout om die pm te sturen, maar nog dommer om een screenshot van de supportaanvraag naar de vijand te sturen. Jesse heeft het dus voor heel Ima verpest dat wij zoveel dorpen hebben gepakt. Zonder die screenshot die hij aan ons gaf had hij echt niet zoveel dorpen verloren.
 
Reactiescore
2.039
Als je zo een om stuurt ben je gewoon dom bezig, er is een bepaalde lijn die je niet moet benaderen. Doe je dat wel moet je ook niet zeuren als je gebanned wordt. Live on the edge, deal with the problems.

Daarbij moet ik wel stellen dat het erg teleurstellend is dat terra hier gebruik van maakt. Ik kan mij nog betere tijden herinneren dat men hier gewoon een tijdelijke nap voor afsprak. Wat voor eer valt er immers te halen in een gebanned acc aanvallen? Vroeger mochten accs met 30% zelfs de bb's nog terugedelen voordat men verder ging met de oorlog, waar is de tijd gebleven..
 
Laatst bewerkt:

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Als je zo een om stuurt ben je gewoon dom bezig, er is een bepaalde lijn die je niet moet benaderen. Doe je dat wel moet je ook niet zeuren als je gebanned wordt. Live on the edge, deal with the problems.

Daarbij moet ik wel stellen dat het erg teleurstellend is dat terra hier gebruik van maakt. Ik kan mij nog betere tijden herinneren dat men hier gewoon een tijdelijke nap voor afsprak. Wat voor eer valt er immers te halen in een gebanned acc aanvallen? Vroeger mochten accs met 30% zelfs de bb's nog terugedelen voordat men verder ging met de oorlog, waar is de tijd gebleven..

Ik kan me ook nog tijden herinneren dat net weggespeelde noobs nog geen AF account hadden om stoer mee te doen, daarmee doel ik overigens niet op jou. Dit was slechts een noobie die wat in de weg lag en ik zag die pm en dacht "tja, na wat jij allemaal gedaan hebt verdien je deze gewoon". Vanaf zijn kant begon hij door met al mn buren samen te werken, dorpenbouwers te benaderen en ze zelfs te stacken alwilde we ze internen. Hij was simpelweg een vrij kansloze buur waar we ff doorheen moesten om de weg open te leggen naar echte actie en spelers (Warmachine, Philantropist, Falco richting PrinsPils en AU), spelers die we als echte weerstand zien.

Het enige wat we gedaan hebben is deze weg versneld door het kansloze gespuis op de snelle en efficiënte manier weg te spelen. Als je dan toch over vroeger begint, mensen leefde dan om de grote vissen te verslaan en de kleine werde op de meest vieze manier zo efficiënt mogelijk weggewerkt. Precies zoals wij hebben gedaan. Was de tegenstander bijvoorbeeld een PrinsPils, hoef je dit soort acties niet van ons te verwachten. Tegen hem valt namelijk wel eer en voldoening te behalen.
 

DeletedUser75737

Guest
Wat een gejank om een pm, Terechte ban maar aangevallen ban was too much. mensen kunnen nergens de lol van inzien man man man
 

DeletedUser68252

Guest
Ik kan me ook nog tijden herinneren dat net weggespeelde noobs nog geen AF account hadden om stoer mee te doen, daarmee doel ik overigens niet op jou. Dit was slechts een noobie die wat in de weg lag en ik zag die pm en dacht "tja, na wat jij allemaal gedaan hebt verdien je deze gewoon". Vanaf zijn kant begon hij door met al mn buren samen te werken, dorpenbouwers te benaderen en ze zelfs te stacken alwilde we ze internen. Hij was simpelweg een vrij kansloze buur waar we ff doorheen moesten om de weg open te leggen naar echte actie en spelers (Warmachine, Philantropist, Falco richting PrinsPils en AU), spelers die we als echte weerstand zien.

Het enige wat we gedaan hebben is deze weg versneld door het kansloze gespuis op de snelle en efficiënte manier weg te spelen. Als je dan toch over vroeger begint, mensen leefde dan om de grote vissen te verslaan en de kleine werde op de meest vieze manier zo efficiënt mogelijk weggewerkt. Precies zoals wij hebben gedaan. Was de tegenstander bijvoorbeeld een PrinsPils, hoef je dit soort acties niet van ons te verwachten. Tegen hem valt namelijk wel eer en voldoening te behalen.

Belachelijke redenatie welke je ook wel kan vertalen in: ''Ik speel alleen fair wanneer het mij uitkomt''. Je vind dat je gespuis mag wegspelen op een snelle en efficiënte manier, je beweert hier zelfs indirect dat je daar over lijken voor mag gaan omdat er geen eer te behalen is. Wat een kut mentaliteit heb je, kijk eens in de spiegel en reflecteer dit als het op jou gehanteerd werd en hoe je hierop zou reageren.
 
Reactiescore
1.165
Belachelijke redenatie welke je ook wel kan vertalen in: ''Ik speel alleen fair wanneer het mij uitkomt''. Je vind dat je gespuis mag wegspelen op een snelle en efficiënte manier, je beweert hier zelfs indirect dat je daar over lijken voor mag gaan omdat er geen eer te behalen is. Wat een kut mentaliteit heb je, kijk eens in de spiegel en reflecteer dit als het op jou gehanteerd werd en hoe je hierop zou reageren.

Precies dit dus. Ik zie overigens geen enkele fout in die PM, maar dat is mijn mening. Melvin kennende zou hij ook precies zo'n pm de deur uit doen. Sowieso erg sneu om hierom een supportje te openen.
 
Bovenaan