Praathoek

DeletedUser76206

Guest
Ja dat is Nederlands voor mij :p



Mijn punt lag origineel grotendeels bij Basis en middelbaar, de 8 jaar basisonderwijs kan je makkelijk wat schuiven en wat extra talen oppakken.
Je kan maar 1 taal perfect leren zo werkt het brein. Daarna kan je foutloos gaan werken bij meerdere talen indien je controle uit blijft voeren.
Als je van meer grote talen jong de basis leert kan je later op middelbaar bv sneller inhaken op Frans of Duits.
Het zijn van die kleine dingetjes, mag best minder. Maar talen is 1 vd beste stimulansen voor het brein op jonge leeftijd en zorgt voor een positieve ontwikkeling v/h brein.

En snap best dat de 1 meer moeite heeft dan de ander.
Ik ben goed met teksten lezen en lappen tekst schrijven vooral in het Engels gezien er dan geen spellingscontrole gedaan hoeft te worden.

Maar ik kan slecht projectwerken, ik doe vaak anderen hun werk omdat ik graag maand van te voren het werk klaar wil hebben. (Ik lees ook mijn boeken al voor het schooljaar start uit)
Zo heb je zoveel verschillende type mensen en huidig schoolsysteem is extreem gefocust op informatie stampen.
Als mensen niet hun eigen draai kunnen geven aan de opleiding zullen ze falen wanneer het korte termijn geheugen onderontwikkeld is.
Ook mensen die sociaal zwakker zijn zullen afvallen.

De meeste grote uitvinders van het verleden zouden in onze samenleving waarschijnlijk naar MBO zakken wat opzicht zonde is.
Dit puur doordat er weinig focus op intellect is, maar meer op balans.
Iemand die 1 toets verder alle stof kwijt is van de vorige kan makkelijker een opleiding halen dan een regelrecht genie met een sociale tekortkoming.
Daarom mijn punt dat NL indelen in 4 groepen (MBO 2/3 MBO 4 HBO en Uni) geeft studenten niet genoeg opties het beste van zich te laten zien.

Eerst en vooral, ik ben een Belg, dus dat systeem van MBO/HBO gebruiken we niet (of toch niet hier waar ik woon) of anders.
Ten tweede, ik kan hier gaan discussiëren waar je gelijk hebt en waar niet, maar het is hier de praathoek. Dus niet de ideale plaats neem ik aan.
Ivm dat termijngeheugen, studeren kan eenvoudiger worden als je weet hoe je geheugen in elkaar zit, zo weet je wat waar wordt opgeslagen en hoe etc. Heb psychologie gestudeerd en dat helpt enorm vind ik.
 

DeletedUser

Guest
Dat is van deze meme;Ook wel mocking Spongebob.
2-mocking-spongebob.jpg
 
Reactiescore
1.019
in het zak,klopt dat wel helemaal? Nja boeien ook als je net klaar bent met je examens :p
 

DeletedUser75951

Guest
in het zak,klopt dat wel helemaal? Nja boeien ook als je net klaar bent met je examens :p
Ja, dat klopt. TW heeft mijn PP geript. En iedereen mag het weten. (Als ik ze terugkrijg, dan volgt er wel een excuus)
 
Bovenaan