Praathoek

DeletedUser61134

Guest

Dat is best kut.
Uitwonend kreeg ik tijdje 520 stufi en kreeg 79 terug van zorg als ik zwart werkte:eek:
Deelde kamer dus viel ook redelijk mee kwa kostten.

Kon er redelijk van rondkomen als ik me bij 1 paar schoenen per 2 maand hield :eek:
Niks fijner dan je spaarrekening spekken :eek:

Ik ben erg verbaast blijkt maar weer :eek:
 
Reactiescore
1.049
Dat is best kut.
Uitwonend kreeg ik tijdje 520 stufi en kreeg 79 terug van zorg als ik zwart werkte:eek:
Deelde kamer dus viel ook redelijk mee kwa kostten.

Kon er redelijk van rondkomen als ik me bij 1 paar schoenen per 2 maand hield :eek:
Niks fijner dan je spaarrekening spekken :eek:

Ik ben erg verbaast blijkt maar weer :eek:
jij wilde het niveau van het nederlandse onderwijs omhoog...
laat ik dan eerst even jouw spel niveau bijspijkeren :
kwa = qua
kostten moet kosten zijn
verbaast = verbaasd in die zin
en ik heb geen idee wat stufi is maar dat zal wel voor van die hoog opgeleide mensen als jij zijn
 

DeletedUser

Guest
jij wilde het niveau van het nederlandse onderwijs omhoog...
laat ik dan eerst even jouw spel niveau bijspijkeren :
kwa = qua
kostten moet kosten zijn
verbaast = verbaasd in die zin
en ik heb geen idee wat stufi is maar dat zal wel voor van die hoog opgeleide mensen als jij zijn
studiefinanciering:), deze afkorting wordt gebruikt door veel studenten.
 

DeletedUser61134

Guest
jij wilde het niveau van het nederlandse onderwijs omhoog...
laat ik dan eerst even jouw spel niveau bijspijkeren :
kwa = qua
kostten moet kosten zijn
verbaast = verbaasd in die zin
en ik heb geen idee wat stufi is maar dat zal wel voor van die hoog opgeleide mensen als jij zijn

Ik typ zoals ik het hoor ik zeg het 3x per dag, ik spreek geen Nederlands en ik ga het ook niet proberen te leren :) Misschien eens een voordeel aan doen, krijg je een fatsoenlijke taal van :p
En ja Tim is me voor, Stufi intikt krijg je gewoon Duo, dus moest niet te lastig zijn :p
 

DeletedUser74650

Guest
Ik typ zoals ik het hoor ik zeg het 3x per dag, ik spreek geen Nederlands en ik ga het ook niet proberen te leren :) Misschien eens een voordeel aan doen, krijg je een fatsoenlijke taal van :p
En ja Tim is me voor, Stufi intikt krijg je gewoon Duo, dus moest niet te lastig zijn :p

8 jaar studeren en geen Nederlands spreken? Mits je niet in Nederland woont zou ik je studiekosten terug gaan vragen.
 

DeletedUser61134

Guest
8 jaar studeren en geen Nederlands spreken? Mits je niet in Nederland woont zou ik je studiekosten terug gaan vragen.

Heb wel Nederlands gehad, maar ben Engels/Fries opgevoed.
Ga geen moeite doen over een onnodige taal die je 1x per 3 jaar gebruikt voor iets nuttigs :p
En als ik de moeite doe kan ik foutloos 1000 pagina's typen.

Maar vertik het die moeite te nemen, kost onnodig tijd
 

DeletedUser74650

Guest
Heb wel Nederlands gehad, maar ben Engels/Fries opgevoed.
Ga geen moeite doen over een onnodige taal die je 1x per 3 jaar gebruikt voor iets nuttigs :p
En als ik de moeite doe kan ik foutloos 1000 pagina's typen.

Maar vertik het die moeite te nemen, kost onnodig tijd

Hmm okee maar voor iemand die 8 jaar gestudeerd heeft zou het toch geen onnodige extra tijd moeten vergen of ben ik gek?
 

DeletedUser61134

Guest
Hmm okee maar voor iemand die 8 jaar gestudeerd heeft zou het toch geen onnodige extra tijd moeten vergen of ben ik gek?

Jawel?
Kan jij zonder problemen Frans Duits Engels en Japans dat je het in 1x uit typt zonder ooit een fout?
Exact, voor mij is Nederlands wat voor jou Russisch of Arabisch zal zijn.

Een taal waar je niet in nadenkt en alle woorden moet vertalen uit andere talen.
 
Reactiescore
2.303
Is een relatie starten met een ex van een goeie vriend, na 9 maand mogelijk?
 
Reactiescore
1.049
Meen je deze drakan
Russisch en Arabisch zijn complete raadsels, wij als Nederlanders kunnen wel de Belgen ontcijferen maar niet de russen is totaal geen vergelijking lijkt mij
 

DeletedUser76206

Guest
Ik benoemde gewoon het feit dat school te simpel is naar mijn mening en dat t moeilijker moet worden.
Werd pas een discussie toen mensen zich aangevallen voelden door een anders mening.

En die teken van zwakte van hun kant gaf me een vermoeden dat ze verwende nesten zijn die graag meer vrije tijd willen en niet inzien dat de opleiding niet lastig is, maar dat ze gewoon teveel tijd besteden aan zich druk maken om iemand die hun alleen zit uit te dagen.

Vrijheid van meningsuiting.
Dat de school in het middelbaar te simpel is dat is een feit.
Hoger onderwijs/universiteit is het hier en daar misschien eenvoudiger dan ergens anders. Maar iedere opleiding zal wel een deel hebben dat minder gemakkelijk is dan een ander. De ene heeft geen moeite om iets te onthouden of er inzicht in te hebben en de ander zal er meer moeite voor moeten doen. Veel ligt bij de interesse in wat je volgt en doet en de gekoppelde motivatie hieraan. Waar een wil is, is een weg. En qua vrije tijd, nuja is te zien of je naar de lessen gaat en dergelijke. Er is tijdens het jaar wel heus wat vrije tijd (waar de school vanuit gaat dat je zelfstudie doet), maar tijdens de examenperiode is er wel wat minder tijd. Vaak ligt dit ook aan de planning en of de persoon zich eraan houdt. Maar wat ik las dat mensen zeker 12 talen (als ik me nog goed kan herinneren), dat is vrij nutteloos hoor 12. Ik kan er 5/6 en kan men plan er goed mee trekken.
 

DeletedUser61134

Guest
Meen je deze drakan
Russisch en Arabisch zijn complete raadsels, wij als Nederlanders kunnen wel de Belgen ontcijferen maar niet de russen is totaal geen vergelijking lijkt mij

Ja dat is Nederlands voor mij :p

Vrijheid van meningsuiting.
Dat de school in het middelbaar te simpel is dat is een feit.
Hoger onderwijs/universiteit is het hier en daar misschien eenvoudiger dan ergens anders. Maar iedere opleiding zal wel een deel hebben dat minder gemakkelijk is dan een ander. De ene heeft geen moeite om iets te onthouden of er inzicht in te hebben en de ander zal er meer moeite voor moeten doen. Veel ligt bij de interesse in wat je volgt en doet en de gekoppelde motivatie hieraan. Waar een wil is, is een weg. En qua vrije tijd, nuja is te zien of je naar de lessen gaat en dergelijke. Er is tijdens het jaar wel heus wat vrije tijd (waar de school vanuit gaat dat je zelfstudie doet), maar tijdens de examenperiode is er wel wat minder tijd. Vaak ligt dit ook aan de planning en of de persoon zich eraan houdt. Maar wat ik las dat mensen zeker 12 talen (als ik me nog goed kan herinneren), dat is vrij nutteloos hoor 12. Ik kan er 5/6 en kan men plan er goed mee trekken.

Mijn punt lag origineel grotendeels bij Basis en middelbaar, de 8 jaar basisonderwijs kan je makkelijk wat schuiven en wat extra talen oppakken.
Je kan maar 1 taal perfect leren zo werkt het brein. Daarna kan je foutloos gaan werken bij meerdere talen indien je controle uit blijft voeren.
Als je van meer grote talen jong de basis leert kan je later op middelbaar bv sneller inhaken op Frans of Duits.
Het zijn van die kleine dingetjes, mag best minder. Maar talen is 1 vd beste stimulansen voor het brein op jonge leeftijd en zorgt voor een positieve ontwikkeling v/h brein.

En snap best dat de 1 meer moeite heeft dan de ander.
Ik ben goed met teksten lezen en lappen tekst schrijven vooral in het Engels gezien er dan geen spellingscontrole gedaan hoeft te worden.

Maar ik kan slecht projectwerken, ik doe vaak anderen hun werk omdat ik graag maand van te voren het werk klaar wil hebben. (Ik lees ook mijn boeken al voor het schooljaar start uit)
Zo heb je zoveel verschillende type mensen en huidig schoolsysteem is extreem gefocust op informatie stampen.
Als mensen niet hun eigen draai kunnen geven aan de opleiding zullen ze falen wanneer het korte termijn geheugen onderontwikkeld is.
Ook mensen die sociaal zwakker zijn zullen afvallen.

De meeste grote uitvinders van het verleden zouden in onze samenleving waarschijnlijk naar MBO zakken wat opzicht zonde is.
Dit puur doordat er weinig focus op intellect is, maar meer op balans.
Iemand die 1 toets verder alle stof kwijt is van de vorige kan makkelijker een opleiding halen dan een regelrecht genie met een sociale tekortkoming.
Daarom mijn punt dat NL indelen in 4 groepen (MBO 2/3 MBO 4 HBO en Uni) geeft studenten niet genoeg opties het beste van zich te laten zien.
 
Bovenaan