Praathoek

DeletedUser40933

Guest
Doodswensen? Nee nergens gedaan. Zeg gewoon dat ik me er niet druk om zou maken ;)
En ik maak me gewoon niet druk om dingen die Europa zelf uitgelokt heeft door bombardementen :p
Als je een oorlog begint kan je reactie verwachten.

Oh die mensen hebben een andere mening, snel bommen erop.
En dan janken als ze iets terug doen :p


Afgezien van de validiteit van het argument "wij hebben het veroorzaakt" ga je hier toch wel echt extreem kort door de extreem lange bocht van de internationale politiek.

Ik begrijp dat je wat leuk wilt doen en interessant overkomen met je "alternatieve" mening (die overigens helemaal zo alternatief niet is) maar er zijn toch heus wel betere manieren en argumenten om dat te doen dan die onzin die jij uitkraamt. Misschien eens wat meer verdiepen in de sociologie van dit alles voor je gratuite uitspraken gaat doen? Misschien eens wat meer nuances en subtiliteiten leren begrijpen voor je begint te typen om, naar wat ik aanneem, je dagelijkse dosis aandacht weer eens te verkrijgen.
 

DeletedUser

Guest
Jij bent wel veel on tim voor iemand die op vakantie is!
Ik gun jullie een dagelijkse dosis blijdschap. ( nee die krijg je niet als ik er niet ben, haters ik ben jullie voor )

Dan daarbij ben ik voor nu nog met men ouders op vakantie, das enkel relaxen, strandje pakken en uit eten. Niet echt iets waardoor ik niet kan appen / fben / snappen / insta en ook nog eens jullie vermaken...
 

DeletedUser39679

Guest
Geloof afschaffen lijkt me juist niet de beste oplossing. Veel mensen hechten heel veel waarde aan het geloof, waardoor je het zou kunnen aanpassen tot voorbeeldfunctie. De huidige generatie zal protesteren, maar over 100 jaar zullen ze er misschien wel waarde aan hechten. Verder brengt het geloof vele mooie dingen met zich mee, die niet worden uitgelicht in de media. Ik denk dat het leven zonder geloof veel minder nut heeft.

Prima dat veel mensen waarde hechten aan het geloof. Echter moeten ze begrijpen en snappen dat het geloof gewoon achterhaald is. Om elke actie en zin die je uitspreekt langs de bijbel of koran te leggen of het wel correct is volgens deze heilige heer. Tegenwoordig is er iets als wetenschap. Dus de aarde is rond, en dus niet plat. De dinosaurusbotten heeft God er ook zeker neergelegd? De zon draait ook om de aarde? En dan laten we de tegenstrijdige documenten die in een heilig geschrift staan maar achter wegen. Dus iemand als voorbeeldfunctie aannemen omdat die achterhaalde, barbaarse uitspraken doet is niet voor mij weggelegd. Want ook het Christendom is zeer barbaars. Mooi dat voor sommige geloof een uitweg is, of een houvast.
 

DeletedUser61161

Guest
Maar wat nou als god de dino's heeft geschapen die toen dertijd als "dieren" werden gezien en dat dino's en mensen in vrede samen leefde?:eek2:
 

DeletedUser61134

Guest
Dan hebben hoogstwaarschijnlijk de mensen dinosauriërs afgemaakt :p
Wrede wezens die mensen
 

DeletedUser73696

Guest
Prima dat veel mensen waarde hechten aan het geloof. Echter moeten ze begrijpen en snappen dat het geloof gewoon achterhaald is. Om elke actie en zin die je uitspreekt langs de bijbel of koran te leggen of het wel correct is volgens deze heilige heer. Tegenwoordig is er iets als wetenschap. Dus de aarde is rond, en dus niet plat. De dinosaurusbotten heeft God er ook zeker neergelegd? De zon draait ook om de aarde? En dan laten we de tegenstrijdige documenten die in een heilig geschrift staan maar achter wegen. Dus iemand als voorbeeldfunctie aannemen omdat die achterhaalde, barbaarse uitspraken doet is niet voor mij weggelegd. Want ook het Christendom is zeer barbaars. Mooi dat voor sommige geloof een uitweg is, of een houvast.

Tuurlijk is het geloof achterhaald, maar er zijn, uiteraard, ook bewijzen dat verhalen uit de Bijbel of Koran waar zijn. Wat er echt is gebeurd, zal nooit meer iemand te weten komen. Hierdoor blijven mensen hoop houden en geloven, wat de wereld misschien wel mooier maakt. Jij hebt vroeger ook in Sinterklaas geloofd, simpelweg omdat iedereen zei dat hij bestond. En nu kan je zeggen dat je geloof het beste kan afschaffen, omdat dit de negatieve kanten laat vergeten. Inderdaad als niemand meer roept dat God bestaat, zal ook niemand meer geloven. Als niemand meer zegt dat de Koran de waarheid spreekt, zal niemand meer geloven. Alleen je vergeet dat er veel mensen een goede positiviteit uit het geloof halen. Geloof heeft ook te maken met normen en waarde. Kijk bijvoorbeeld naar het feit hoe kinderen onder christelijke opvoeding zich gedragen en kinderen onder islamitische opvoeding. Mijn mening is dat alles bij het geloof begint, wat de basis is van elke opvoeding van een kind. Je hoeft niet te geloven in God, je hoeft niet naar de kerk te gaan. Alleen ergens zullen mensen altijd een speciale geloofsrichting bewandelen. Zonder geloof is er geen hoop, zonder hoop is er geen vertrouwen, zonder vertrouwen zijn we nergens. Je zou het geloof als leidraad van het leven kunnen laten gelden. Tegenwoordig zal nog maar 10% van de mensen zich echt houden aan de geloofsovertuiging, maar het kan wel een leidraad voor het leven zijn. En nee, ik ben niet gelovig, dus ik verdedig het geloof niet. Dit is mijn mening haha.
 

DeletedUser61161

Guest
Dan hebben hoogstwaarschijnlijk de mensen dinosauriërs afgemaakt :p
Wrede wezens die mensen
Of door de evolutie met de jaren?

Bijv. Met de jaren groeide de armen van de t-rex beetje bij beetje, leerde op 4 poten lopen, veranderde wat van vorm en nu kennen we hem als leeuw?:eek2:
 
Reactiescore
1.075
Maar wat nou als god de dino's heeft geschapen die toen dertijd als "dieren" werden gezien en dat dino's en mensen in vrede samen leefde?:eek2:
WAT, heeft fred flinstone dan toch echt bestaan??
 

DeletedUser61134

Guest
Ik ben christelijk opgevoed, ik scheld daarom nooit onnodig met god :D
Geloof alleen niet in die verhalen en dergelijke :p

Of door de evolutie met de jaren?

Bijv. Met de jaren groeide de armen van de t-rex beetje bij beetje, leerde op 4 poten lopen, veranderde wat van vorm en nu kennen we hem als leeuw?:eek2:

De Tyranoleeuwus Rex :eek:
 
Bovenaan