Praathoek

Reactiescore
1.075
ik zeg nergens vies spel hoor, ik heb het over spelprincipes?
 

DeletedUser76872

Guest
Jullie zijn wel een stelletjes hypocriete weners moet ik zeggen. Jullie zijn zelf verantwoordelijk voor je leden en ook of ze zich aan de regels houden. Ja je hebt nagenoeg altijd de bans gewoon verdiend. Uiteindelijk bleek dat ook wel, ondanks dat het ontkend werd.

hmm waarom zijn wij hypocriet dan? jij beweert dat wij hetzelfde deden met erebos en florijnNL maar dit is volgens mij gewoon lulkoek zoals ik al eerder aan gaf. als dit niet zo is kom dan met bewijs dat wij hetzelfde deden voordat je ons hypocriet noemt.
 

DeletedUser69389

Guest
hmm waarom zijn wij hypocriet dan? jij beweert dat wij hetzelfde deden met erebos en florijnNL maar dit is volgens mij gewoon lulkoek zoals ik al eerder aan gaf. als dit niet zo is kom dan met bewijs dat wij hetzelfde deden voordat je ons hypocriet noemt.

Ik heb zelf destijds vv gedaan voor Erebos dus ik weet wel wanneer de incs liepen hoor. Alleen kan ik dat als vv draaier niet meer aantonen helaas.
 
Reactiescore
1.075
dus je geeft toe dat ze niet banned waren, ondanks dat hier beweerd word dat er daarom net geedeld word van Jellizer?
 

DeletedUser76872

Guest
Ik heb zelf destijds vv gedaan voor Erebos dus ik weet wel wanneer de incs liepen hoor. Alleen kan ik dat als vv draaier niet meer aantonen helaas.

Dus erebos was sws niet banned. daarbij komt natuurlijk dat erebos een nap ging schenden en vervolgens ons ging beschuldigen van stabben. maar dat terzijde:D:D
 

DeletedUser69389

Guest
dus je geeft toe dat ze niet banned waren, ondanks dat hier beweerd word dat er daarom net geedeld word van Jellizer?

Florijn was het acc die een ban had.


Nu zeg je zelf dat er niks mis was met het acc? :eek:
Met Erebos niet, maar wel met Florijn.

Dus erebos was sws niet banned. daarbij komt natuurlijk dat erebos een nap ging schenden en vervolgens ons ging beschuldigen van stabben. maar dat terzijde:D:D

Jullie schonden door als eerste aan te vallen, niet Erebos.
 

DeletedUser76295

Guest
Florijn was het acc die een ban had.



Met Erebos niet, maar wel met Florijn.



Jullie schonden door als eerste aan te vallen, niet Erebos.

Je moet wel weten wat je wilt he, eerst zeggen erebos dan florijn, en nu zit je nog steeds te ontkennen dat hij als eerste aanviel, terwijl ramon daarstraks bewijs heeft laten zien o_O
 

DeletedUser76872

Guest
Trouwens dat Florijnnl een ban had geloof ik niks van want er werd als ik het goed heb nog gwn met def geschoven. Verder zijn we daar ook niet eens over ingelicht als die ban er wel was.
 

DeletedUser76151

Guest
Wat een gezeik allemaal. Een bibber account wordt gebanned wegens het overtreden van de regels. Logisch dat we gaan edelen, had je maar de regels moeten hanteren, makkelijk als dat.

ps: massa op jellizer stond idd gepland met aankomst maandag, toen we wilden beginnen met sturen kwamen we erachter dat het account op block stond.
 

DeletedUser67517

Guest
nou je het zegt, hier staat me wel iets van bij, echter was Florijn toen al zo goed als weggespeeld. en stopte Azahran niet toen die 30% aftrek kreeg? volgens mij was dit het geval en dit geval kan je niet echt vergelijken met de situatie jellizer
Ik heb het nog even opgezocht, Azarahn kreeg 30% aftrek, waar over gesproken werd met Bibbox, maar wat totaal genegeerd werd. Waarna hij inderdaad stopte. Erebos zijn wachtwoord was veranderd, nadat hij de NAP opgezegd had, door een nieuwe speler. Hier kreeg Snurk! destijds ook geen tijd voor om te fixen, want het werd gelijk -om in jullie termen te blijven- als aasgieren opgeedeld. En FlorijnI was een apart verhaal, door het negeren van een NAP waar beide elkaar van betichte (dorp dichtbij zijn NAP gepakt, die gerecapped werd door zijn NAP.)
Dan hebben we het nog niet over de delete van Stokje, waar ook flink op geedeld werd door Bibbox, wat overigens begrijpelijk is.

Al met al, durf ik de conclusie wel te trekken dat jullie hetzelfde gedaan zouden hebben wanneer jullie in de situatie van Rhei zaten.
En zulke zaken weeg ik zwaar mee, voor ik stennis ga schoppen binnen een stam over ''morele waarden''. Er zijn gewoonweg niet genoeg argumenten om zo'n discussie te winnen, gezien alle argumenten zoals ''fairplay'' en ''Moreel kompas'' te verwerpen zijn door acties uit het verleden, waaruit te concluderen is dat Bibbox het zelfde gedaan zou hebben in deze positie.
 

DeletedUser76872

Guest
Ik heb het nog even opgezocht, Azarahn kreeg 30% aftrek, waar over gesproken werd met Bibbox, maar wat totaal genegeerd werd. Waarna hij inderdaad stopte. Erebos zijn wachtwoord was veranderd, nadat hij de NAP opgezegd had, door een nieuwe speler. Hier kreeg Snurk! destijds ook geen tijd voor om te fixen, want het werd gelijk -om in jullie termen te blijven- als aasgieren opgeedeld. En FlorijnI was een apart verhaal, door het negeren van een NAP waar beide elkaar van betichte (dorp dichtbij zijn NAP gepakt, die gerecapped werd door zijn NAP.)
Dan hebben we het nog niet over de delete van Stokje, waar ook flink op geedeld werd door Bibbox, wat overigens begrijpelijk is.

Al met al, durf ik de conclusie wel te trekken dat jullie hetzelfde gedaan zouden hebben wanneer jullie in de situatie van Rhei zaten.
En zulke zaken weeg ik zwaar mee, voor ik stennis ga schoppen binnen een stam over ''morele waarden''. Er zijn gewoonweg niet genoeg argumenten om zo'n discussie te winnen, gezien alle argumenten zoals ''fairplay'' en ''Moreel kompas'' te verwerpen zijn door acties uit het verleden, waaruit te concluderen is dat Bibbox het zelfde gedaan zou hebben in deze positie.

kan je dit eventueel onderbouwen met skype gesprekken of waar je het hebt gevonden? want aan sommige dingen twijfel ik maar ik kan het natuurlijk ook bij het verkeerde eind hebben:engel:
 

DeletedUser49913

Guest
Situatie Jellizer

Er zal nu een keer een goed en overzichtelijk verhaal komen op het AF over de situatie Jellizer.

Op 11 december 2016 werd duidelijk dat jellizer gebanned was, met als reden een foutieve spelerswissel. Wat is er nou exact gebeurd?
Mitch, de speler van GoldenPowerProd-Mitch (ex Bibber) is na een een nachtraid van 2Meter5 op Jellizer gaan co’en op Jellizer.
Mitch is op 24 November 2016 uit Bibber gekickt, met 0 punten en 0 dorpen (figuur 1 en 2). Ik denk dat de meeste van jullie het schermpje kennen met “Je bent ge edelt, kies een windrichting blabla”. Misschien voor de meeste van jullie minder bekend: met dat scherm kun je niet een account op delete zetten (je kunt niet naar instellingen àaccount verwijderen van deze wereld). Mitch is een mobiel-speler.

upload_2016-12-13_20-53-11.png
Figuur 1 kick Mitch

upload_2016-12-13_20-53-25.png
Figuur 2 laatste overnames mitch

Dit zou opzich geen problemen moeten opleveren, mitch had besloten te stoppen. Tot de nachtraid van 2m5 op Jellizer (figuur 3). Op 7 december, eind van de middag (ruim 14 dagen niet ingelogd) is het wachtwoord van Jellizer aan Mitch gegeven, helaas niet aan gedacht dat het account met 0 p zo lang zou bestaan. Een klein foutje, maar goed, het account mitch bestond nog. En dit was de reden dat de mods besloten Jellizer te bannen.

upload_2016-12-13_20-53-43.png
Figuur 3 Nachtraid 2M5

Als behandelende mod van de tegenspraak kreeg Jellizer Jenskeuh toegewezen. Een mod waar Jellizer een week eerder al een kleine woordenwisseling mee had gehad. Onderwerp: Vlaggenboosters op en wereld zonder vlaggen (hebben vast meer mensen last van gehad?)

Hieronder een paar berichten van de support met jellizer toen.

Ruim een maand terug was dacht ik de edel jaar markt of castle assault event of iets waar je vlaggen boosters kon krijgen. Na een bericht richting de support dat deze wereld geen vlaggen had, was er geen ruil of iets mogelijk en jellizer had pech.

Tot een paar weken later Ninja Smarti hetzelfde bericht had gestuurd en plots een 5% gs pakket ervoor terug kreeg. Jellizer opnieuw naar de support met screenshots en al dat ninja smarti wel een gs pakket ervoor had gekregen. Hieronder is het antwoord van Jenskeuh weergeven.

upload_2016-12-13_20-54-7.png

Nu weer terug naar 11 December 2016. Het gesprek met Jenskeuh loopt niet meer zo vlot na het gedoe over die vlaggenboosters. Jenkseuh wilde 30% aftrek doen, waar jellizer gezien de ‘lichte’ overtreding het niet mee eens was. Een 0 dorpen account die niet op delete kon en besloten had te stoppen, vervolgens na 14 dagen toch weer gaat spelen is 30% misschien wel een zware straf. Daarom werd er een ‘second opinion’ aangevraagd. Mede doordat het vertrouwen in Jenskeuh een beetje gedaald was.

Deze werd behandeld door Duckje. Zijn reactie:

“In dit specifieke geval (gegeven de lange periode) STEL IK VOOR de 30% straf om te zetten in een tijdelijke blokkade van 5 dagen (startende vanaf je strafmaat). “

Voorstellen van Duckje zijn blijkbaar geen echte voorstellen. Nog voor er een reactie gestuurd kon worden werd de ban omgezet in een aanvalbare ban . Er kon niet meer een antwoord gegeven worden.

Overigens staat er op het overzicht van Jellizer nog steeds: er is nog geen straf bepaald. Beetje vreemd dus.

Situatie Rhei.

Daarnaast is er natuurlijk contact opgenomen met de leiding van Rhei. Een gebanned account, voor zo’n klein iets, is natuurlijk jammer om dan toch lekker gratis te gaan edelen. Martijn vond het eigen schuld, maar wilde toch gaan overleggen. Er stond natuurlijk – heel toevallig - een massa op jellizer gepland en die wilden ze niet uitstellen. Maar we zouden gisteravond/vanochtend antwoord krijgen (Gesprek met Martijn).

upload_2016-12-13_20-54-38.png

Overigens kwam er tussendoor nog 1 voorstel: Oranje is Jellizer: die wilden ze 75% internen. Een nee voor ons natuurlijk.

upload_2016-12-13_20-54-49.png

Om 12 uur vandaag kwam de reactie met dat ze toch gaan edelen. De eerste edels waren al aangekomen.

upload_2016-12-13_20-55-0.png

Sorry Karma, maar we wilden toch een beetje van Jellizer redden. We boden Jakke, nadat die 1 dorp van Jellizer had gepakt, een dorp van donstef aan. Hieronder het gesprek met Jakke

upload_2016-12-13_20-55-12.png
upload_2016-12-13_20-55-18.png

Jakke wil front met karma en is daar een jumpdorp voor nodig. Stef bood dus een dorpje aan en meteen kwamen er edels van Jakke op :p. Goede afspraken maker is het ook haha.

upload_2016-12-13_20-55-32.png

Vervolgens wordt er een tweede dorp gepakt – edels liepen al lang, want zo snel konden ze niet aan komen – de reden van jumpdorp naar karma sloeg natuurlijk nergens op.
Na de tweede clusterfuck was het wel duidelijk: Jellizer zo veel cf’en dat straks fatsoenlijk deffen er niet meer in zit.

Figuur A (Post hieronder, maximaal aantal afbeeldingen)

Zogenaamd een jump dorp? En dan 2 zo verspreid door Jelli’s cluster zeker. Nee daar geloof ik niks van. Tijdens het typen van dit berichtje ook een derde trouwens :p.

Ten slotte wil ik nog even reageren op het feit dat tussendoor Bibber wel heeft aangevallen op Orphan Tears (Bart boos en Littlerabio). Misschien vreemd, maar wij hadden zelf totaal geen zekerheid en daarnaast loopt deze aanval al anderhalf week. We hebben Rhei wel aangeboden om ook orphan een NAP aan te bieden in ruil voor dat ze jellizer met rust lieten.

Figuur B (post hieronder)
Daarnaast is hun punt: ”Bibber stabbte Erebos en Florijn in het verleden” in de vorige post al ontkracht.
 

DeletedUser49913

Guest
Zijde 1:
Spelers: jellizer123
Zijde 2:
Spelers: Gizmo69, De Jakke, Grommende Tijgers

Timeframe: 01/10/2016 00:00:00tot12/12/2016 20:58:43

Totale overnames:

Kant 1: 125
Kant 2: 273
Verschil: 148

chart


Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 7
Kant 2: 4
Verschil: 3

chart


Puntentotaal van totale overnames:

Kant 1: 983,262
Kant 2: 1,930,553
Verschil: 947,291

chart


Puntentotaal van totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 42,016
Kant 2: 19,508
Verschil: 22,508

chart


Stats van Jellizer tot vandaag (zonder de 2 dorpen verlies aan 2m5 uit de nachtraid)
 

DeletedUser67517

Guest
Daarnaast is hun punt: ”Bibber stabbte Erebos en Florijn in het verleden” in de vorige post al ontkracht.
Nooit gezegd. Ik zeg dat Bibber in deze situatie hetzelfde had gedaan.
 

DeletedUser49913

Guest
Wat een vooroordeel is dat nou weer?
Stel dat orphan een ban had gekregen met zo'n reden hadden we heus wel een nap gegeven hoor?
 
Bovenaan