Praathoek Classic 13

Reactiescore
499

Deleted User - 487694086

Guest
Als t na de sneren van laatste jaren nog overrated is zitten we op een lager niveau dan Mongolië, dat gaat me ook iets te ver.
 

DeletedUser59375

Guest
Denk toch dat het niveau in de eredivisie hoger is dan in de pro league
 
Reactiescore
1.089
Reactiescore
660
Ajax won met een B team van Standard....
Je moet geen appelen en peren vergelijken. Ajax staat bovenaan die competitie. Standaard is amper nog een middenmotor hier.
 
Reactiescore
1.089
Of wat dacht je van Ajax die Celta in toom hield, terwijl die trainer van Genk wel ff ging zeggen dat ze graag Ajax wilde loten, om vervolgens van datzelfde Celta te verliezen?
 

DeletedUser75892

Guest
Ik wilde geen voetbaldiscussie ontketennen maar Ajax is niet de enige ploeg in Nederland hé Martino. Ik heb het over de competitie, alle ploegen, europa, ...
Beter gaan ze in Nederland ook met play-offs werken, dan wel zonder de puntenhalvering op het einde.

Verder zei ik ook niet overrated t.o.v. België :D
 
Reactiescore
1.089
Mwah, PSV heeft het laatste jaren in Europa goed gedaan. Clubs als AZ missen wat stabiliteit en Feyenoord de kwaliteit om in Europa het goed te kunnen doen, ondanks dat die laatste wel kampioen gaat worden. Maar als ze wat spelers kunnen behouden en wat doordachte versterkingen kunnen doen, dan kunnen ze straks wel echt serieus gaan mee spelen.

Ik ben overigens geen voorstander van play-offs. Kampioen is kampioen en 2e plek is 2e plek :p
 

DeletedUser75892

Guest
Ik ben overigens geen voorstander van play-offs. Kampioen is kampioen en 2e plek is 2e plek :p
Niveau in België is wel enorm gestegen sinds de play-offs. Met play-offs word je kampioen tegen de grotere ploegen, niet tegen de kleine ploegen (en grote ploegen).
Als je kijkt naar de prestaties van Belgische clubs in Europa t.o.v. paar jaar terug kan je wel stellen dat die play-offs een positieve invloed uitoefenen.
Anderzijds is het wel zo dat je tot begin april het voetbal amper volgt want door de puntenhalvering op het einde wordt alles beslist in de play-offs.
 
Reactiescore
1.089
Ja nja ajax heeft dit jaar en psv laatste jaren ook wat punten binnengehaald. Geen play-offs
 
Reactiescore
660
Of wat dacht je van Ajax die Celta in toom hield, terwijl die trainer van Genk wel ff ging zeggen dat ze graag Ajax wilde loten, om vervolgens van datzelfde Celta te verliezen?

Voetbal is geen wiskunde.
Ik denk trouwens ook dat Nederlandse competitie net dat ietske sterker is dan de Belgische trouwens.
Ik vond alleen je vgl Ajax met Luik niet kloppen.
Ik denk bv wel dat het mogelijk is dat Anderlecht in de Nederlandse competitie kampioen kan spelen. Zeker weten zelfs.
Maar voetbal is geld en de budgetten zijn hier algemeen lager, dus ja, Nederland heeft betere ploegjes.
 

DeletedUser72857

Guest
Competities zijn moeilijk te vergelijken, spelbeeld is gewoon volledig anders. De enige ploeg in België die een beetje zoals een nederlandse ploegen speelt is Genk momenteel. België is vaak 'betonvoetbal' met sterk (alhoewel) verdedigen tegenover een vol offensieve eredivisie.
Spelers die succesvol zijn in de Nederlandse competitie zijn daarom niet altijd geschikt voor de Belgische en andersom.

Bijvoorbeeld, Armenteros die trapte hier nog geen deuk in een pak boter maar zit dit jaar weer aan hoop doelpunten in NL, Vleminckx was er topschutter en zat dit jaar op de bank bij een (niet zomaar een) tweedeklasser, die rus Bulykin van enkele jaren terug zat op de Bank bij Anderlecht maar werd het jaar nadien nipt geen topschutter in NL. Andersom zal je ook wel voorbeelden hebben, beide competities zijn alleen gedegradeerd tot opleidingscompetities met als vangnet de Europa League.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
660
Competities zijn moeilijk te vergelijken, spelbeeld is gewoon volledig anders. De enige ploeg in België die een beetje zoals een nederlandse ploeg speelt is Genk momenteel. België is vaak 'betonvoetbal' met sterk (alhoewel) verdedigen tegenover een vol offensieve eredivisie.
Spelers die succesvol zijn in de Nederlandse competitie zijn daarom niet altijd geschikt voor de Belgische en andersom.

Bijvoorbeeld, Armenteros die trapte hier nog geen deuk in een pak boter maar zit dit jaar weer aan hoop doelpunten in NL, Vleminckx was er topschutter en zat dit jaar op de bank bij een (niet zomaar een) tweedeklasser, die rus Bulykin van enkele jaren terug zat op de Bank bij Anderlecht maar werd het jaar nadien nipt geen topschutter in NL. Andersom zal je ook wel voorbeelden hebben, beide competities zijn alleen gedegradeerd tot opleidingscompetities met als vangnet de Europa League.

Ik wist dat ik gelijk had. Net zoals BDW.
 
Reactiescore
1.089
Ik beweer overigens niet dat de belgische competitie slechter is dan die van nl he bois.
Maar eredivisie is absoluut niet overrated :p zeker niet tov belgie maar ook niet (meer) wereldwijd. Laatste 2 a 3 jaren vind ik het beter gaan. Resultaat is nu ajax in de halve finale europa league. En psv die de afgelopen jaren het best steady heeft gedaan in champions league.

Nu ajax afstapt van visie de boer zie ik het spel overigens ook alleen maar beter worden. En nu feyenoord en aardige opbrengst gaat krijgen van de landstitel zie ik hun ook wel weer hun weg omhoog vinden. Daar hebben we geen play offs voor nodig
 
Reactiescore
660
gewoon samen 1 competitie
zou dat echt bangelijk vinden
 

DeletedUser75558

Guest
Dat de belgische competitie slechter is dan de eredivisie is een feit, maar ik denk dat daar in de toekomst wel een verandering in kan komen, zeker nu clubs als feyenoord vergeleken met 10 jaar hiervoor zo slecht geworden is. Ik bedoel, waar zijn nederlandse clubs in de champions league? PSV was een uitzondering en die hadden ook wel wat geluk in de champions league toen, maar dit gaat zeker niet normaal worden voor een nederlandse club om dat te presteren. Als we gaan praten over het Belgische voetbal als een totaal plaatje, dan zijn zij veeeeeeeeeel beter dan ons Nederland, zonder twijfel.
 

DeletedUser72857

Guest
Dat de belgische competitie slechter is dan de eredivisie is een feit, maar ik denk dat daar in de toekomst wel een verandering in kan komen, zeker nu clubs als feyenoord vergeleken met 10 jaar hiervoor zo slecht geworden is. Ik bedoel, waar zijn nederlandse clubs in de champions league? PSV was een uitzondering en die hadden ook wel wat geluk in de champions league toen, maar dit gaat zeker niet normaal worden voor een nederlandse club om dat te presteren. Als we gaan praten over het Belgische voetbal als een totaal plaatje, dan zijn zij veeeeeeeeeel beter dan ons Nederland, zonder twijfel.

Ik zeg nergens dat de Belgische beter is maar dat het andersom een feit is zou ik wel willen nuanceren. De UEFA-competitie coëfficiënt van de Belgische ploegen staat op 42.400 (rang 9) en die van Nederland 30.463 (rank 13). Niet dat die ranking alles zegt, maar het spreekt je 'feit' wel tegen.
 
Bovenaan