[Afgekeurd] PP uitgaven VV beperken

Goed idee?

  • Ja

    Stemmen: 13 68,4%
  • Neen

    Stemmen: 6 31,6%

  • Totaal aantal stemmers
    19
  • Enquête gesloten .
Reactiescore
14
Hey allemaal!

Een idee wat is ontstaan tijdens het deffen van een aantal massa's.

Context
Iedereen heeft het probleem wel eens voorbij zien komen dat de spelers op een account niet aanwezig kunnen zijn tijdens het verdedigen van een massa, en noodgedwongen moet de VV afgestaan worden aan een ander account.

Nu heeft dit prachtige spel de mogelijkheid om muurtjes te boosten wat soms nog wel eens handig kan zijn. Daardoor ben je toch wel eens geneigd om de PP functie voor de VV'er aan te zetten zodat ze dat, als het echt nodig is, kunnen gebruiken.

Probleem:
Zeker als de VV gerouleerd wordt, kan de huidige VV'er wel eens denken: wat is die paar pp nou om even de muur te boosten?

Met verschillende personen die zo denken gaat er al snel iets meer PP doorheen dan dat je zou willen, maar je wilt het deffen ook niet belemmeren als het echt echt nodig is. Toch wel een dilemma dan?

Idee
Een pp limiet voor de VV kunnen instellen wat:
1. ingesteld kan worden zolang de VV actief is, totdat die beëindigd wordt door de beheeder
2. een pp limiet per dag voor zolang het account onder VV staat.

Hierdoor kan er toch nog gebruikt worden als het nodig is, maar niet misbruikt worden, of per ongeluk door meerdere personen waardoor er 1000en PP doorheen gaat met een massa deffen.

Groeten en fijn weekend!
Rico / AG
 
Reactiescore
358
Een beetje communicatie met je VVers zal hier al een groot verschil maken - dat vertrouwen moet er sowieso zijn.

Maar goed, er is reeds een instelling om zaken als bouwtijden halveren uit te zetten voor VVers, ik ben benieuwd of er echt animo voor is om deze uit te breiden met 1 of beide van je voorstellen.

Stemmen en feedback geven maar!
 
Reactiescore
14
Het liefst zou ik het idd in combinatie zien. Maar ik denk dat 1 van de 2 al enorm kan helpen en dus vandaar onderverdeeld in 2 stukken,

Verder snap ik de redenering dat bouwtijden halveren er al is, maar zoals ik hierboven aangaf, gaat het om dat het soms nog echt wel eens handig kan zijn dat de VVer het wel heeft.

Daarbij komt dus ook dat een VV vaak gerouleerd wordt, zeker in een doorlopenende massa. Stuk voor stuk vertrouw je de mensen natuurlijk, en ieder op zichzelf snapt en respecteert dat er niet doorheen gejaagd moet worden,

Puntje komt alleen wanneer de VV overgepakt wordt, en de volgende persoon denkt "even 1 muurtje te boosten" wat op zichzef prima is, maar misschien als de personen voor hem dat ook al gedaan hebben, dat aardig kan opstapelen.

Dan kan je puntje communicatie aanhalen, maarja, dar heb je zojuist VV voor omdat je zel niet aanwezig bent. Het is dus niet vanwege misbruik of geen vertrouwen naar individuen, maar voornamelijk als toch een soort van rem voor het grotere plaatje.
 
Reactiescore
983
In mijn ogen zijn er 3 opties:

- Zorg dat jij of je co's (die verantwoordelijk zijn voor de pp op jullie account) kunnen deffen en dat je niet gaat runnen zodra er incs komen. Iedereen kan het wel eens druk hebben maar om een voorbeeld uit persoonlijke ervaring aan te halen: Spelers die ik ken doen er álles aan om op het account dat ze vv'en geen dorpen te verliezen terwijl de spelers zelf allemaal gaan rennen zijn en meteen vv dropten, hiervoor hebben ze wat pp gebruikt (wat niet verboden was door de hoofdspelers). Eerste wat de originele speler doet als hij weer terug boven water komt, en de aanvallen voorbij zijn is klagen over de gebruikte pp zonder zelfs maar te vragen hoe alles verliep.

- Maak duidelijke afspraken met de vv'er over hoeveel pp er door mag. Als ik niet wil dat er massa's pp doorgejaagd wordt door een vv'er dan vraag ik dat gewoon, ook al kost dat dan dorpen. Als die vv'er alsnog besluit daar niet naar te luisteren is het gewoon een smeerlap en dan zal de community daar snel weet van hebben.

- Zet de optie om pp te gebruiken uit.

Duidelijke afspraken maken goede vrienden.
 
Reactiescore
2.489
Helaas ben ik het eens met de andere feedback in dit topic.

Tribal Wars is een spelletje waarin je je vakantievervanger ten alle tijde moet vertrouwen. Bij het minste gebrek daaraan zet je de functies uit.
 
Bovenaan