*Pooof* en weg

Reactiescore
161
Ga dan eerst eens naar de speler i.p.v. naar degene die edelt. Je hebt alle recht om uit je slof te gaan tegen de speler, maar met alles (of eigenlijk dus niets) wat je post, kan je niets over de situatie vanuit die Sjaak zeggen. Dat hij iedereen in jouw omgeving ronselt, is weer een ander verhaal. Beter gewoon of leuk bewijs sturen of dit zoveelste nutteloze topic voor gezien laten.

Over die tijden van stam verlaten en dorpen verloren, die tijdregistratie van tw stats bij toetreden/verlaten van een stam wordt naar mijn weten niet correct geüpdatet, dus klopt wel dat de speler eerst werd ontslagen en daarna pas dorpen heeft verloren.

Top! Thanks. :)
 
Reactiescore
604
ik stem hier niet mee in! lekker beschamend zo
 
Reactiescore
2.506
Welkom in de wereld van P&P ;)

Ik ga het topic niet verwijderen, maar als als we stoppen met reageren zakt die vanzelf naar onderen.
 
Reactiescore
96
Ook als het daadwerkelijk allemaal onzin is? Daarbij is het ook alleen zwartmaken zonder goede onderbouwing.

Ik denk dat Aldo's opmerking niet zozeer over de inhoud gaat maar alleen over het feit dat er (al dan niet terecht) zo veel topics worden geopend. Dat kun je iemand als Aldo natuurlijk niet echt kwalijk nemen he.
Als onderdeel van het TW team/forum mod ben je natuurlijk voorstander van zoveel mogelijk interactie tussen de leden van de community onderling.
 

DeletedUser79297

Guest
Onzin is het niet. Je opent niet zomaar een topic zonder iets toch? Dat heel TaoW hier dan op springt dat is dan wat anders.

Jij opent letterlijk een topic, zonder enige vorm van bewijs, met als enige doel TAoW zwart te maken. Dat wij erop springen lijkt me logisch aangezien je iemand van ons zwart maakt,

Ik denk dat Aldo's opmerking niet zozeer over de inhoud gaat maar alleen over het feit dat er (al dan niet terecht) zo veel topics worden geopend. Dat kun je iemand als Aldo natuurlijk niet echt kwalijk nemen he.
Als onderdeel van het TW team/forum mod ben je natuurlijk voorstander van zoveel mogelijk interactie tussen de leden van de community onderling.

Ik vind het ook hartstikke leuk als er wat activiteit is maar als het puur en alleen zwartmaken is hoeft het van mij niet ;)
 

DeletedUser74430

Guest
Onzin is het niet. Je opent niet zomaar een topic zonder iets toch? Dat heel TaoW hier dan op springt dat is dan wat anders.

Ik speel niet in TaoW en heb er al genoeg gezien die dat ook niet doen, dus dat zegt ook wel weer genoeg over de kwaliteit van je post.
 
Reactiescore
96
Onzin is het niet. Je opent niet zomaar een topic zonder iets toch? Dat heel TaoW hier dan op springt dat is dan wat anders.



Je hoeft je niet te schamen maat! Nergens voor nodig :eek:

You kinda did Call.
Alles wat jij daadwerkelijk hebt zijn vermoedens. Nu wil ik niet zeggen dat die onterecht zijn, ik weet er namelijk niks van. Echter als je gaat zoeken naar de bewijzen (in dit topic) dan zijn die op z'n best flinter dun.

Naar mijn idee zijn er meerder dingen gebeurt die voor jou optellen en je ertoe bewegen om dit topic aan te maken. Alleen is dat met hetgeen je als 'bewijs' post niet zo'n sterk verhaal, gezien er op basis van de 'bewijzen' niks is bewezen.

Alles wat ik hier voorbij zie komen kun je als volgt samenvatten:
1. Iemand is gekickt omdat de stamleiding bepaalde vermoedens had vanwege inactiviteit die in hun ogen gefingeerd is, wat in hun ogen zou kunnen duiden op spionage of andere activiteiten die afbreuk doen aan de stam;
2. Enkele minuten na de kick zijn er een viertal dorpen overgenomen door een vijandelijke speler;
3. Hierbij geven de (in jouw ogen) beperkte ODA/ODD scores aanleiding tot het zetten van vraagtekens.

En op basis daarvan beschuldig je ToaW van een bepaalde (vieze) speelstijl. Again, ik heb geen idee hoe die gasten spelen en misschien heb je ergens wel een punt, maar niet op basis van wat je hier in dit topic naar voren brengt.

1. Inactiviteit
Dat iemand inactief is wil niet zeggen dat ze zich schuldig maken aan spionage, dat berichten wel worden gelezen maar niet beantwoord wil dat ook niet zeggen. Het kan wel bijdragen aan een bepaalt vermoeden, maar dat moet dan op zijn minst ergens anders door gevoed worden. Daarvan heb ik nog geen bewijzen gezien en dus ga ik er vooralsnog vanuit dat die er ook niet zijn.

Als iemand het plezier in het spel verloren heeft kan diegene ook prima geen zin meer hebben om te antwoorden op vragen. Waarom dan toch inloggen en het lezen? Weet ik veel, daar kun je tig redenen voor verzinnen. Niet enkel het feit dat iemand zich dan wel bezig moet houden met spionage.

2. Kick, bam -4 dorpen
Het feit dat er vier dorpen worden overgenomen net nadat iemand gekickt is zegt natuurlijk niks. Uitgaande van jouw opmerking dat die treinen wellicht al 15 uur lang onderweg waren wil ook niet zeggen dat de aanvaller 'wist' dat hij deze dorpen makkelijk kon edelen omdat de verdediger dat zou hebben gezegd (samenwerken met de vijand door de dorpen te schenken). Dat suggereer jij nu namelijk. Jouw gedachtegang volgend zou het zo zijn dat Stephaniex de dorpen weggegeven heeft aan Sjaak. Aangezien hij dan zeker is dat er geen OS komt kan hij prima 15 uur lopen op de gok met zijn edels.

Maar as I was saying inactiviteit valt op, zeker bij mensen die erop letten en de nodige stats in de gaten houden. Dus Sjaak kan prima verondersteld hebben dat Stephaniex inactief was en op basis daarvan heeft hij het risico aangedurfd om 15 uur lang onderweg te zijn met zijn edels.
Mogelijk heeft hij er zelfs 3 clears per treintje voorgetimed, al dan niet met hulp van anderen. How would you know?

Er blijkt dus nergens uit dat Stephaniex haar dorpen heeft weggegeven aan Sjaak en dat dit dus allemaal doorgestoken kaart en vies spel is. Laat staan dat dan meteen heel ToaW ervoor moet worden beticht als een stelletje vieze spelers.

3. ODA/ODD scores
Als ik zo naar de stats kijk zie ik wel degelijk ODA/ODD scores aan beide zijden.

TW Stats - Stephaniex -> op basis hiervan zie ik een ODD score van circa 90K als gevolg van die aanval, in aantal units is dat circa 10K (zoals bleek uit de screen van Melvin).
Note: het feit dat de score 'pas' toeneemt op 07-01-2020 is een gevolg van het moment van aanvallen en het feit dat TW Stats (voor zover ik weet) haar gegevens per uur ververst, net na het hele uur. Dat zie je ook terug bij de stammutaties, die is verwerkt op 01:03 terwijl de feitelijk leave/kick om 23:49 plaatsvond.

TW Stats - Sjaak Trekhaaak -> op basis hiervan zie ik een ODA score van circa 75K als gevolg van die aanval, in aantal units is dat circa 16K (zelfde post). Note2: zie voorgaande note.

Als ik dit zo bekijk kan het prima zo zijn dat er 'gewoon' gestreden is voor de dorpen.
Wanneer Stephaniex inderdaad 'gewoon' inactief is geweest zal er weinig zijn gedaan aan de opbouw van troepen. Helemaal als je rekening houdt met het feit dat ze een aantal dorpen nog helemaal niet zo lang heeft en die dorpen ook nog vrij klein (101 - 1336 punten) waren op het moment dat ze die overnam.
Waardoor het goed mogelijk is dat ze weinig troepen had die verdedigend wat konden uitrichten.
Zeker als je meeweegt dat er ook nog aanvallende troepen aanwezig zijn, die veel minder ODA opleveren en ook weinig defensieve waarde kennen en dus ook weinig aanvallende troepen doden (hence minder ODD opleveren).

Samengevat
Next time graag iets meer uiteenzetten waarom je iets vindt en veel meer onderbouwing leveren wanneer je spelers of stammen van vies spel beschuldigd.
Anders heeft een dergelijke P&P post het tegenoverstelde effect van wat je wenst. Mensen keren zich tegen jou in plaats van je vijanden.

Jij opent letterlijk een topic, zonder enige vorm van bewijs, met als enige doel TAoW zwart te maken. Dat wij erop springen lijkt me logisch aangezien je iemand van ons zwart maakt,



Ik vind het ook hartstikke leuk als er wat activiteit is maar als het puur en alleen zwartmaken is hoeft het van mij niet ;)

Ben ik met je eens :smile:
Mijn opmerking was enkel om aan te geven dat we moeilijk Aldo daarop kunnen aanspreken :wink:
 
Reactiescore
161
@Rikkie93 thanks voor jouw uiteenzetting!

@Progidii komop man. Ik zeg toch niet dat hier 'alleen maar' mensen van TaoW aanwezig zijn? Dat zegt dus niks over de kwaliteit van mijn post. Je hoort mij niet zeggen dat ik een kwalitatief meesterstuk heb neergezet, integendeel zelfs.

Ik heb genoten!
 
Reactiescore
5.686
Goeiendagschotel, als ik half de tijd stak in zo een stuk te schrijven aan me studie dan was ik al afgestudeerd.
 
Reactiescore
96
Dan moet je een fatsoenlijke studie gaan volgen :cool2:
 
Reactiescore
117
Als dit het niveau van tegenwoordig is.

Jij gebruikt zeker ook wegwerptelefoons omdat je bang bent getraceerd te worden.
 
Reactiescore
5.686
Ligt eraan of ik aan het werk ben of niet, voor me werk wel.
 
Bovenaan