Politiek en discussies.

DeletedUser77812

Guest
Beste leden,

Zoals iedereen weet zijn wij als tw forum gebruikers fanatieke discussiereders. Nou wil ik hier ook graag bijzetten
dat niet iedereen de gave heeft om met woorden te smijten maar dat zeker iedereen hier op het forum graag ermee smijt.

Het topic is simpel:
Post een nieuw, oud of huidige wetgeving waarna wij allemaal een mening kunnen bijdragen, tijdens het posten van je mening
wil ik niemand ervan weerhouden om foto's (eventueel meme's) video's of dergelijke te posten mits deze de regels van onze
community pagina niet verbreken.

Het eerste topic waar ik het graag over wil hebben:
Nederlands 2050 milieu akkoord

Alle bijdrage's zijn welkom.
 
Reactiescore
477
Volgend onderwerp, haast meest recente wetgeving: telefoongebruik tijdens het fietsen.
 
Reactiescore
961
Volgend onderwerp, haast meest recente wetgeving: telefoongebruik tijdens het fietsen.
Dit vind ik dan wel weer een leuk onderwerp om over te spreken.

Ik zou begrijpen als ze dit in de binnenstad hadden ingesteld, veiligheid etc.
Alleen gezien ik altijd zonder ongelukken mijn telefoon bij het fietsen had, oplet bij gevaarlijke punten en op saaie lange rechte stukken toch nog wat wilde socializen is dit natuurlijk een klote wet.

Je zal maar 5km een recht saai stuk hebben, je telefoon erbij pakken (wetende dat er niks kan gebeuren) en er twee van die vervelende handhavers tegenkomen die je maar al te graag een bekeuring geven, achterlijk.
 
Reactiescore
399
Volgend onderwerp, haast meest recente wetgeving: telefoongebruik tijdens het fietsen.

In de stad goeie regel maar ik woon in friesland en fiets op fietspaden van 10 kilometer lang ongeveer 5 meter van de weg af en dan zo nu en dan even je telefoon checken is toch wel verleidelijk tijdens zo lange rit
 
Reactiescore
399
Dit vind ik dan wel weer een leuk onderwerp om over te spreken.

Ik zou begrijpen als ze dit in de binnenstad hadden ingesteld, veiligheid etc.
Alleen gezien ik altijd zonder ongelukken mijn telefoon bij het fietsen had, oplet bij gevaarlijke punten en op saaie lange rechte stukken toch nog wat wilde socializen is dit natuurlijk een klote wet.

Je zal maar 5km een recht saai stuk hebben, je telefoon erbij pakken (wetende dat er niks kan gebeuren) en er twee van die vervelende handhavers tegenkomen die je maar al te graag een bekeuring geven, achterlijk.

precies dit
 

DeletedUser77704

Guest
Vind dat TW een auto script moet maken met snipen, anders krijg je straks bekeuring als je dit op de fiets moet doen :eek:
 

DeletedUser77812

Guest
Persoonlijk ben ik voor het geven van een boete aan mensen die gebruik maken van een telefoon tijdens het fietsen mits ze de rijbaan gebruiken.
Indien ze gebruik maken van een fiets pad ben ik wel tegen de boete.
 
Reactiescore
477
Bij mij om de hoek is een jaar terug een dodelijk ongeluk geweest. De fietser zat op zijn telefoon, stak over zonder goed op te letten, en werd aangereden door een auto en overleefde het niet. De automobilist viel rechtens geen enkel verwijt te maken.

De vader van de fietser heeft zich destijds ingespannen voor deze wetswijziging, en na een jaar hard werken is deze er dan ook gekomen.
Ik vind dit een hele goede zaak. Wanneer je deelneemt aan zoiets gevaarlijks als het verkeer, moet je volledige aandacht bij het verkeer liggen.
Ook op saaie, lange rechte stukken, waar haast geen gevaarlijk ligt.

Voor vele is deze regel heel vervelend, ff google maps gebruiken, een kort appje of ff bellen op de fiets, dat kan toch geen kwaad, jawel!
Deelnemen aan het verkeer is meer dan alleen zelf veilig rijden, je moet anticiperen op andermans fouten, en dat gaat minder goed wanneer jij je aandacht naast het verkeer, ook bij de mobiele wereld hebt liggen.

Voor mij is het heel simpel, je moet ergens de grens trekken, wel of geen telefoon, daar is geen tussenweg. Je mag niet op je telefoon tijdens het autorijden, dus dan gaan we dat met die nieuwe wet ruimer ingepreteren, geen telefoon tijdens verkeersdeelneming (ook niet om ff snel te snipen :p). Deze wetswijziging zorgt, mits goed gehandhaafd, gegarandeerd voor een veiligere cultuur op de weg, en dis minder ongelukken met wellicht een fatale afloop.

Petje af dus voor de vader waar ik het in het begin van mijn post over had. In je rouw je inzetten voor een belangrijker hoger doel, vereist een sterke persoonlijkheid en is aan vele niet besteed.

Goede zaak!
 
Reactiescore
477
Sidenote: als je een belangrijk appje of telefoontje moet plegen, kleine moeite om ff af te stappen en op een veilige plek te gaan staan. Heb je daar geen zin in, is het telefoontje blijkbaar niet belangrijk genoeg, en neem je maar lekker niet op. ;)
 

DeletedUser1435

Guest
ik vind dat ze met scherp mogen schieten op mensen die in het verkeer met de telefoon spelen. ze riskeren het leven van andere dus mag de straf hierop ook wel de doodstraf zijn
 

DeletedUser79714

Guest
Bij mij om de hoek is een jaar terug een dodelijk ongeluk geweest. De fietser zat op zijn telefoon, stak over zonder goed op te letten, en werd aangereden door een auto en overleefde het niet. De automobilist viel rechtens geen enkel verwijt te maken.

De vader van de fietser heeft zich destijds ingespannen voor deze wetswijziging, en na een jaar hard werken is deze er dan ook gekomen.
Ik vind dit een hele goede zaak. Wanneer je deelneemt aan zoiets gevaarlijks als het verkeer, moet je volledige aandacht bij het verkeer liggen.
Ook op saaie, lange rechte stukken, waar haast geen gevaarlijk ligt.

Voor vele is deze regel heel vervelend, ff google maps gebruiken, een kort appje of ff bellen op de fiets, dat kan toch geen kwaad, jawel!
Deelnemen aan het verkeer is meer dan alleen zelf veilig rijden, je moet anticiperen op andermans fouten, en dat gaat minder goed wanneer jij je aandacht naast het verkeer, ook bij de mobiele wereld hebt liggen.

Voor mij is het heel simpel, je moet ergens de grens trekken, wel of geen telefoon, daar is geen tussenweg. Je mag niet op je telefoon tijdens het autorijden, dus dan gaan we dat met die nieuwe wet ruimer ingepreteren, geen telefoon tijdens verkeersdeelneming (ook niet om ff snel te snipen :p). Deze wetswijziging zorgt, mits goed gehandhaafd, gegarandeerd voor een veiligere cultuur op de weg, en dis minder ongelukken met wellicht een fatale afloop.

Petje af dus voor de vader waar ik het in het begin van mijn post over had. In je rouw je inzetten voor een belangrijker hoger doel, vereist een sterke persoonlijkheid en is aan vele niet besteed.

Goede zaak!
Je mag handsfree bellen.
 

DeletedUser79460

Guest
ik vind dat ze met scherp mogen schieten op mensen die in het verkeer met de telefoon spelen. ze riskeren het leven van andere dus mag de straf hierop ook wel de doodstraf zijn
Hey, ik wil jou in mijn regering.

On topic: Uitstekend besluit, ik had zelf altijd al oortjes in en extra opletten in het verkeer is iets belangrijks wat ik ook vanuit mijn opvoeding heb meegekregen. Je draagt samen bij aan veilig en vlot verkeer.
 
Reactiescore
1.476
Ik lees altijd lekker een boekje op mijn mobiel als ik naar werk fiets. Dan krijg ik maar af en toe een boete.
 

DeletedUser61134

Guest
Ik kijk er alleen maar schaars geklede mannen op die kunstjes doen

Kut snapchat
 
Bovenaan