Planning WvW

Willen wij een wvw planning?

  • Ja, lijkt me een top idee!

    Stemmen: 15 68,2%
  • Nee, zo is prima!

    Stemmen: 7 31,8%

  • Totaal aantal stemmers
    22

DeletedUser72524

Guest
Beste wvw'ers,

Aangezien wvw niet meer zo populair is als voorheen en ik het ook niet 1 2 3 populair zie worden, vroeg ik me af of het een idee was om een planning te maken van wanneer wvw potjes starten. Ik heb dit idee van Westkieken (of iemand anders, maar iig bedankt).

Waarom een planning?
Aangezien het niet heel druk is, wordt de motivatie ook minder als we constant een potje spelen. Liever een vol potje vol gemotiveerde spelers dan 5 halve bak potjes.

Met het inplannen van potjes hoop ik ervoor te zorgen dat er besef is bij spelers wanneer eem potje begint, de meeste spelen geen tw meer dus zullen dit forum niet dagelijks bezoeken, indien we een vaste schema maken zal dit misschien een positieve wending hebben.

Het idee/planning
Het idee is om iedere eerste en derde zondag van een maand te starten met een nieuw potje. Door er een logica in te brengen hoop ik dat het een automatische besef wordt van iedereen wanneer een potje begint.
Start datumPotjeLeider(s)
16 oktober252Beast Incarnate. & DemocratischeZwijmelaars
30 oktober253Svennieboys
13 november 2016254??
27 november 2016255??
11 december 2016256??
25 december 2016257??
8 januari 2017258??
22 januari 2017259??
5 februari 2017260???
19 februari 2017261??


Mvg
Sander
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 2265087

Guest
De eerste en derde zondag van de maand is nog best veel.
Voor omdat ik denk dat het beter werkt dan dit. Mensen weten wanneer het start, en is idd handig voor als ze niet meer continu kijken.
 

DeletedUser4045

Guest
Ik ben voor met de kanttekening dat het streven is om twee rondes per maand te houden en na afloop van de ronde de volgende ronde altijd op het vaste moment begint. Ik kan mij vinden in de startdagen zondag week 1 en 3.
 
Reactiescore
1.015
Ik zit bij de nee. Heb sowieso al een hekel aan planningen en vind dit iets te houterig voor een spel.
 
Reactiescore
338
Ik weet niet zo goed wat ik moet kiezen, ik ben (te) lang weggeweest om de huidige situatie hier nu allemaal te kennen. Als het daadwerkelijk echt heel rustig is dan snap ik het wel. Vond het systeem met inschrijven als leiders en dat je verkozen wordt altijd wel grappig. Of wil je dat nog steeds houden?
 

Deleted User - 2265087

Guest
Gemiddeld genomen zijn er te weinig mensen die leider willen zijn om dat systeem te houden. Ergens wel jammer, want het oude systeem zorgde ervoor dat er voor dat mensen wel iets leuks uit de kast móesten trekken.

Ik denk dat het beter is voor het spel dat mensen weten wanneer het begint. Als er dan weer meer deelnemers zijn, kun je dat later weer anders gaan doen. (geldt ook voor het eerste puntje).
 

DeletedUser4045

Guest
Je kan altijd een inschrijftopic voor leiders maken en bij weinig aanmeldingen ben je snel klaar. Zou sowieso telkens maar voor twee rondes doen, dan kun je een maand tackelen.
 

DeletedUser66129

Guest
Je weet dat deze comment totaal op niets slaat en autisten over het algemeen juist veel liever planningen en vaste tijdstippen hebben he?

Autisten kunnen niet tegen veranderingen. Dit is een verandering. Als ze eenmaal iets gewend zijn kunnen ze er niet tegen als het veranderd. Dat heeft weinig te maken met planningen etc. Dit word op scholen aan dit soort mensen inderdaad toegewezen omdat het voor de leerling fijner is. Maar ik doelde meer op dat dit een verandering was en vandaar dat ik het eraan koppelde.
 

DeletedUser

Guest
Ik snap de mening dat het het spel meer houterig gaat maken. Ik ken en heb ook lang gespeeld in de sfeer van 'laat het gewoon zijn gang gaan', je start een nieuwe op als de oude gedaan is. Zo heb je altijd wel een potje aan de gang. Waar je oftewel in mee speelt, oftewel in leidt oftewel toch op z'n minst als je zou willen het potje kan volgen.

Wanneer je het zo strikt gaat regelen, snap ik wel dat je zegt dat het wat van zijn charme zou verliezen en dat je alles weer in hokjes gaat duwen volgens een vast stramien. Weinig vrijheid, voor bijv. spelleiders waarbij die planning niet uitkomt. Of spelers die het op maandag en dinsdag net heel druk hebben. Of mensen die in het weekend nooit tijd hebben en zich dan niet kunnen inschrijven. Of andere zaken. Tenzij je weer uitzonderingen gaat toestaan, maar dan wordt het een gedoe :p

Niet dat het geen goed idee is, of dat ik hier dan ook maar iets te zeggen zou hebben. Maar ik snap zijn mening wel hoor.
 

DeletedUser40402

Guest
Autisten kunnen niet tegen veranderingen. Dit is een verandering. Als ze eenmaal iets gewend zijn kunnen ze er niet tegen als het veranderd. Dat heeft weinig te maken met planningen etc. Dit word op scholen aan dit soort mensen inderdaad toegewezen omdat het voor de leerling fijner is. Maar ik doelde meer op dat dit een verandering was en vandaar dat ik het eraan koppelde.

Aangezien wvw al tijden amper loopt is die grootste verandering die je noemt al tijden gebeurd dus zelfs al is Gilles een autist, of de verandering nu is van opnieuw spelen zoals vroeger of gewoon via een planning maakt weinig uit. Dan zal een autist liever de verandering naar een planning willen. Sowieso is iemand autist noemen omdat hij een andere mening heeft best klein. Maakt het wat uit of ze autist zijn? Ook ik ben lichtelijk autist, ik heb het syndroom van Asperger. Maakt dat uberhaupt wat uit aan de mening die ik zou hebben? Ik heb weet van meerdere mensen met Asperger hier, en die kunnen heus wel tegen verandering. Mensen met zwaardere autisme zullen er hier niet zitten, dat zouden ze niet aankunnen. Mensen met Asperger zijn over het algemeen slimmer dan anderen en aan jouw comment te zien zeker dan jou. Dus hou je domme posts aub voor jou als je het niet kunt verkroppen dat iemand een andere mening heeft en probeer op een andere manier je punt te halen.
 

DeletedUser72524

Guest
Ik snap de mening dat het het spel meer houterig gaat maken. Ik ken en heb ook lang gespeeld in de sfeer van 'laat het gewoon zijn gang gaan', je start een nieuwe op als de oude gedaan is. Zo heb je altijd wel een potje aan de gang. Waar je oftewel in mee speelt, oftewel in leidt oftewel toch op z'n minst als je zou willen het potje kan volgen.

Wanneer je het zo strikt gaat regelen, snap ik wel dat je zegt dat het wat van zijn charme zou verliezen en dat je alles weer in hokjes gaat duwen volgens een vast stramien. Weinig vrijheid, voor bijv. spelleiders waarbij die planning niet uitkomt. Of spelers die het op maandag en dinsdag net heel druk hebben. Of mensen die in het weekend nooit tijd hebben en zich dan niet kunnen inschrijven. Of andere zaken. Tenzij je weer uitzonderingen gaat toestaan, maar dan wordt het een gedoe :p

Niet dat het geen goed idee is, of dat ik hier dan ook maar iets te zeggen zou hebben. Maar ik snap zijn mening wel hoor.

Ik snap niet waarom het zijn charme verliest als het een planning kent. Ik denk juist dat er meer charme komt, doordat zij die zich inschrijven dit met meer zelfbewustzijn doen. Zoals je nu ziet is een inschrijf topic soms 1/2 weken open voordat er pas een pot gaat beginnen. 2 per maand is dus bijna geen vermindering van het huidig aantal potjes. Anderzijds zorgt dit ervoor dat heel veel mensen vergeten dat zij zich 2 weken geleden in hebben geschreven. Natuurlijk zal niet iedereen nog onthouden dat zij zich hebben ingeschreven, maar denk dat je het wel bevordert.

Dan jouw andere punt, zondag is niet voor niets gekozen. Het is niet voor niets dat alle legendarische potjes beginnen op zondagavond.

Mensen met Asperger zijn over het algemeen slimmer dan anderen en aan jouw comment te zien zeker dan jou.

Ironisch om dan jou te gebruiken, ontkracht meteen jouw hypothese. Daarnaast is het een fabeltje dat ze slimmer zijn dan hen zonder Asperger. Er is nooit een correlatie gevonden voor zover ik weet, mocht ik me vergissen dan ben ik benieuwd naar een universitair onderzoek die niet uitgevoerd is door een Diederik Stapels figuur. Grappig om te weten is dat vroeger mensen met Asperger juist als dommer werden gezien, ook dit bleek niet waar te zijn.

Hoe dan ook, geen kritiek op mensen met Asperger. Ze zijn minimaal even Awesome als mensen zonder Asperger.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
338
Ik snap niet waarom het zijn charme verliest als het een planning kent. Ik denk juist dat er meer charme komt, doordat zij die zich inschrijven dit met meer zelfbewustzijn doen. Zoals je nu ziet is een inschrijf topic soms 1/2 weken open voordat er pas een pot gaat beginnen. 2 per maand is dus bijna geen vermindering van het huidig aantal potjes. Anderzijds zorgt dit ervoor dat heel veel mensen vergeten dat zij zich 2 weken geleden in hebben geschreven. Natuurlijk zal niet iedereen nog onthouden dat zij zich hebben ingeschreven, maar denk dat je het wel bevordert.

Dan jouw andere punt, zondag is niet voor niets gekozen. Het is niet voor niets dat alle legendarische potjes beginnen op zondagavond.



Ironisch om dan jou te gebruiken, ontkracht meteen jouw hypothese. Daarnaast is het een fabeltje dat ze slimmer zijn dan hen zonder Asperger. Er is nooit een correlatie gevonden voor zover ik weet, mocht ik me vergissen dan ben ik benieuwd naar een universitair onderzoek die niet uitgevoerd is door een Diederik Stapels figuur. Grappig om te weten is dat vroeger mensen met Asperger juist als dommer werden gezien, ook dit bleek niet waar te zijn.

Hoe dan ook, geen kritiek op mensen met Asperger. Ze zijn minimaal even Awesome als mensen zonder Asperger.
Je negeert mijn vraag Sandertje!
 

DeletedUser72524

Guest
Je negeert mijn vraag Sandertje!

Excuses, zoals reeds is vermeld is het juist enorm tof om verkiezingen te houden, omdat een saai potje niet meteen doorgaat en de leukere potjes eerder. Ik denk juist als we minder potjes gaan doen dat er dus minder vraag komt en wel relatief meer aanbod, waardoor we juist wel weer teruggaan naar het kiezen van potjes. Plus leiders kunnen nu zelf bekijken of ze die periode tijd hebben, waarin het verleden niet altijd bekend was wanneer jouw potje mocht starten.
 

DeletedUser40402

Guest
Ironisch om dan jou te gebruiken, ontkracht meteen jouw hypothese. Daarnaast is het een fabeltje dat ze slimmer zijn dan hen zonder Asperger. Er is nooit een correlatie gevonden voor zover ik weet, mocht ik me vergissen dan ben ik benieuwd naar een universitair onderzoek die niet uitgevoerd is door een Diederik Stapels figuur. Grappig om te weten is dat vroeger mensen met Asperger juist als dommer werden gezien, ook dit bleek niet waar te zijn.

Hoe dan ook, geen kritiek op mensen met Asperger. Ze zijn minimaal even Awesome als mensen zonder Asperger.

Slim zijn wil natuurlijk niet zeggen alle regeltjes kennen of alle feitjes weten, maar dat weet jij natuurlijk ook wel. En nee, ze zijn idd niet automatisch slimmer dan hen zonder asperger natuurlijk, heb het ietwat verkeerd geformuleerd dan. Wel is het zo dat als je het gemiddelde IQ (van een officiële test natuurlijk) bij Asperger mensen gaat vergelijken met het gemiddelde algemeen dat die van mensen met Asperger hoger zal liggen. Kan dus evengoed zijn dat jij stukken slimmer bent dan de meeste met Asperger, maar algemeen gezien is het dus hetgeen wat ik zei. En nee, ik kan niet met bewijs komen daarvoor. Heb pas 3 jaar geleden de diagnose gekregen, en toen is alles aan mij uitgelegd rond Asperger, ook dit. Zo'n dingen weet ik dus van die gesprekken, niet van een internetbron.
 
Reactiescore
338
Excuses, zoals reeds is vermeld is het juist enorm tof om verkiezingen te houden, omdat een saai potje niet meteen doorgaat en de leukere potjes eerder. Ik denk juist als we minder potjes gaan doen dat er dus minder vraag komt en wel relatief meer aanbod, waardoor we juist wel weer teruggaan naar het kiezen van potjes. Plus leiders kunnen nu zelf bekijken of ze die periode tijd hebben, waarin het verleden niet altijd bekend was wanneer jouw potje mocht starten.

Heerlijk, dan een ja!
 
Bovenaan