.Pigs for |D|inner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
.Pigs for |D|inner


Beste wereldgenoten,

Een nieuwe oorlog is aanstaande. Het zat er al zeer lang aan te komen! Ons vorige oorlogstopic kwam eigenlijk vrijwel te laat en om die reden was het ook geen bijzonder lange oorlogstopic. Deze keer zijn we echter ruim op tijd! Het was al flink aan het borrelen tussen deze twee stammen. Op het forum ging het heen en weer tussen deze twee stammen. Propaganda, backstabs, sluwe plannen en geniepige acties. De andere oorlogstopics bleven toch eigenlijk een slechts een schim van de aandacht die de propagandaoorlog tussen |D| en andere stammen kreeg. In dit topic krijgt echter een andere stam de volle aandacht, namelijk de stam .Pi. De NAP is reeds opgezegd. De opzegtermijn loopt echter nog door tot 30 juni. Omdat wij echter niet kunnen wachten om helemaal loco te gaan hebben wij alvast een boek voor jullie geschreven. Veel leesplezier!


nobic6.png

De verhalen die ondertussen de ronde doen zijn grotendeels zelf verzonnen en net zo nutteloos als Kim Holland ’n boek geven.

Hoe zat dat nou alweer?

Na onze vorige oorlog met Serve is het qua grootschalige aanvallen aan de kant van |D| redelijk stilgevallen. Serve viel veel sneller dan wij gedacht en gehoopt hadden en daardoor kwam er een redelijk gat tussen ons en de andere topstammen. We misten front met de stammen .Pi, N-S en =PM=, waarmee wij nu allemaal front hebben. Aan de stammen N-S en =PM= zijn echter nooit oorlog verklaard, omdat er aan beide kanten geen sprake is geweest van stamacties. Ik kan echter wel wat statistieken showen!

|D| vs N-S:

Zijde 1:
Stammen: |D|
Zijde 2:
Stammen: N-S

Timeframe: Voor altijd

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 84
Kant 2: 11
Verschil: 73

chart

|D| vs =PM=:

Zijde 1:
Stammen: |D|
Zijde 2:
Stammen: =PM=

Timeframe: Voor altijd

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 145
Kant 2: 12
Verschil: 133

chart

Beide statistieken laten een enorme voorsprong zien aan de kant van |D|. Dan is het nog wereldwijd bekend dat =PM= samenwerkt met .Pi en deze samenwerking ook wilt doortrekken tegen |D|. =PM= heeft zelfs geprobeerd een fusie met Radium van de grond te brengen om zich sterk te maken tegen |D|, waar Radium echter geen heil in bleek te zien, gezien er nu een oorlogstopic voor de stammen aangemaakt is. Rare shit allemaal! Maar dit zijn de keiharde feiten!

Ik hoorde het getik van mijn ramen en het water van de daken afstromen. De storm woedde al een paar dagen en het brandhout voor de open haard dreigde op te raken. Nat hout was immers lastig aan te steken. Hoe hielden de dorpelingen dit vol? Ik weet dat herfstweer normaal typisch verschrikkelijk weer is, maar moest het zodanig erg zijn?
Plotseling hoorde ik hard gedreun van de deur. Er klopte iemand op de deur, en aan het volume te horen zat er haast bij. “Dit komt ongetwijfeld door dit zeikweer”, mompelde ik terwijl ik opstond. Ik liep naar de deur waar ik eerst door het raam keek of ik de deur wel wilde opendoen. “De kans is er altijd dat het gewoon een seriemoordenaar met een bijl is”, zei ik lachend. Ik keek door het raam en ik zag enkel een gewaad. Mijn nieuwsgierigheid brandde er echter toch op los dus ik besloot de deur een klein stukje open te doen. Ik vroeg “wie is daar?” De persoon onder het gewaad antwoordde vrij abrupt. “Ik heb een boodschap voor de heer van der Kommunisme!” Voor ik het wist gooide de heraut de brief door de smalle opening en verdween in het smerige weer.
Ik raapte de half doorweekte brief op opende hem uiteindelijk. De brief zei:

Beste heer van der Kommunisme,

landgenoten hebben nieuw land gevonden! Ik zoek mensen om een expeditie mee te beginnen naar dit land. Het schijnt rijk te zijn aan grondstoffen waardoor snelle groei voor ons land mogelijk is. We zijn al zwaar aan de late kant, er zijn al reeds mensen onderweg. Wacht niet te lang met antwoorden, ik vertrek overmorgen als de zon opkomt – voor zover dit te zien is met dit weer waar ik spontaan ewww van moet zeggen –.

Met een zwierige zwaai,
mevrouw Mar.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Allemaal harstikke mooi.. En nu?

Tijdens de oorlog van Serve hadden wij een samenwerking staan met de stam .Pi. De samenwerking verliep goed. Er werden verschillende massa’s gedaan vanuit beide kanten en er was goed contact tussen de stammen. Toen Serve echter wegviel veranderde de goede samenwerking meteen. Niet alleen liet .Pi een verontrustend expansiegedrag zien maar ook werd de communicatie zeer stroef. Waar wij slechts van Serve in eerste instantie borno rekruteerden nadat we dit te weet hadden gebracht bij de stamleiding van .Pi, rekruteerden zij er welgeteld vijf waarvan alle vijf bij ons onbekend waren.

2labmsy.png

Weliswaar is DaCapital achteraf naar ons toegekomen, ten tijde van deze actie was dat nog niet vastgezet. Vanaf dit moment daalde ons vertrouwen in .Pi, welke steeds verder zou wegebben met de weken. De accounts Bouwtijden Halveren en warpapa maakte opeens twee grove sprongen naar verschillende fronten met |D|, wat ons alleen maar meer deed wantrouwen en waarop wij de BG met .Pi veranderd hebben in een NAP, waar de leiding akkoord was gegaan over ’n edellijn.

Na de brief wist ik meteen wat ik ging doen. Mevrouw Mar is een sterke vrouw die alle mannen makkelijk om haar vingers windt. Samen met deze vrouw naar dit nieuwe land trekken zou een slimme zet zijn. Ik was zo te zien niet de enige die dit dacht. We zaten met meer mensen op de boot. Nu weet ik ook waarom ik nooit voor een spel als Grepolis heb gekozen. Mijn maag en Poseidon liggen zeer zeker niet op één lijn. Wat dat betreft was ik wel de enige schijnbaar. Matthijs, Minimus Thrax zoals hij ook wel genoemd werd, was duidelijk de zondebok van de groep. Verder heb je nog een kliek die elkaar wel schijnt te kennen. Ik herken Tim, maar de andere twee mannen zeggen mij niks. Ze noemen hen ook wel “de Werners”. Waar ze die bijnaam aan te danken geen idee, maar één ding weet ik zeker: ik vind ‘m stom. Langzaam zie ik een van mijn vrienden mij benaderen, wie ik meegenomen heb op deze expeditie. Hij noemt mij altijd Dunzak, omdat ik hem altijd Dikzak noem. “Ik vind het maar niks, al die mensen die ik niet ken”, zei hij. “Stel je niet zo aan Dikzak. Je leert ze wel onderweg kennen en zo niet sla je ze op hun bakkes als ze zich niet gedragen”. Hij moest hierom lachen en leek voor een tijdje al wat geruster te zijn. In een ooghoek zag ik een jurk ons naderen. Dit kon twee dingen betekenen: of die gekke Bengaalse Hijgtijger die met ons mee is heeft weer eens een jurk aangetrokken, of het was Mevrouw Mar. “We zijn er”, zei ze.

Tot zover is er geen man overboord hoor..

Klopt! Absoluut waar! Vanaf dit moment ging het echter bergafwaarts. We hadden de BG naar een NAP overgezegd omdat het vertrouwen dusdanig gedaald was, zoals we al eerst zeiden. Dit kwam echter door de VV van pyramids. De stam |D| viel dit account aan. Helaas waren we er echter achter gekomen dat .Pi op dit account actief zat te verdedigen, wat natuurlijk een zeer rare zaak is als BG zijnde.

2lx1dw.png

Hier een plaatje waar te zien is dat pyramids backtime’d op de dorpen die cheshire heeft overgenomen. Dit plaatje alleen is natuurlijk geen volledig bewijs, tw-stats kan dat echter volledig maken. In de stats is op te maken dat het accounts pyramids toen al langere tijd door .Pi geïnternd werd. Verder hebben we Philippe, hoofdspeler van pyramids en leider van Serve, destijds gecontacteerd over het feit dat .Pi waarschijnlijk actief deed verdedigen tegen ons. Philippe heeft gelogd en kon dit bevestigen. Hier een plaatje waar dit bevestigd wordt door Philippe, waar je kunt zien dat sjaakie44 de VV destijds heeft gehad van het account pyramids onder de tijd dat cheshire gebacktime’d werd door pyramids (en indirect door sjaakie44 dus).

2dlm351.jpg

Sinds deze gebeurtenis en het overstappen van een bondgenootschap naar een niet-aanvalspact, zijn de backstabs rondgevlogen. Elke backstab gebeurde weer onder het mom van “maar zij doen dat toch ook!”. De stammen waren gebonden door de regels van de NAP. Deze grenzen van deze regels werden echter in de maanden totdat de oorlog ook daadwerkelijk verklaard is flink opgezocht, maar toch durfde nog niemand echt de NAP op te zeggen. Zeker vanuit de kant van .Pi zagen we dit niet gebeuren, gezien ze de prioriteiten anders gelegd hadden voordat ze misschien eens eindelijk aan ons de oorlog zouden gaan verklaren.

Ik wist dat we aan de late kant waren vertrokken, maar eenmaal aangekomen bleek dit een zwaar understatement. “Wat zijn er al veel mensen!”, zei Matthijs. Dame Mar zag in onze ogen de teleurstelling en ze keek me vol onrust aan. Ik voelde me genoodzaakt om de mensen aan te spreken. “Dit vereist dus een ander plan! Als wij bij elkaar blijven worden we afgeslacht door de mensen die zich al reeds hier gevestigd hebben. We moeten ons verspreiden over de bevolkingen die zich al reeds hier gevestigd hebben en informatie winnen over onze omgevingen. We komen later weer bij elkaar, wanneer we er klaar voor zijn. Vergeet ons doel niet!” De Werners vertrokken meteen zonder een goeiedag. Het was echter geen verrassing dat ze er samen op uit trokken. Uiteindelijk ging ieder zijn eigen weg in groepjes naar een gebied waar het ons wijs leek om te vestigen. Uiteindelijk hadden we allemaal slechts één doel: deze lastige situatie overleven.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Moet dit topic nu echt zo lang zijn?

Toevallig vind ik het zelf altijd leuk om een oorlogstopic te lezen ja! Dus ik maak het precies zo lang als ik het wil. Sommige mensen gaan gewoon SHLABLAM voor de stats, de andere zijn meer voor de bedtime stories die ik hiertussen door getokkeld heb en de andere lezen alles. Voor de laatste helden doe ik dit! Chapeau!

Goed. Ik was dus bij de prioriteiten van .Pi gebleven. We waren zelf echter niet bang voor het feit dat .Pi zou durven de NAP op te zeggen. Daar zorgde deze gebeurtenis voor. De stam .Pi had de oorlog verklaard aan de stammen Tables en N-S, die samen tot een overeenkomst gekomen waren om tegen .Pi op te trekken. Dit gaf ons wel duidelijk over wat .Pi precies wilde. Dit insinueerde namelijk dat .Pi als allereerste de tegenstand bij Tables en N-S wilde weghalen om dan vervolgens alle focus op slechts één front te kunnen leggen. Beide stammen bestaan echter nog steeds en wij moeten natuurlijk optimaal gebruik maken van het feit dat .Pi in meer oorlogen verzeild is geraakt dan enkel deze.

Met het uitbreken van deze oorlog werden wij al snel gecontacteerd. Hoe zit dat nou? De relatie tussen de stammen .Pi en |D|? Is die samenwerking nog steeds in volle gang of zijn jullie bereid om oorlogje te gaan voeren? We hadden op dat tijdstip echter nog amper front, buiten de plekken waar .Pi was gesprongen naar ons. Het leek ons niet slim om op die plekken al de oorlog te gaan verklaren en dus stelden wij de oorlog zeer zeker uit, hoe zeer wij ook op een wraakactie aan het azen waren na de laatste acties.

Wraak bleef echter niet geheel uit. Het leek ons tijd om te testen of onze verdenkingen van de plannen van .Pi klopten. Hoe zouden zij reageren als wij hetgeen waar wij mee keihard van achter genomen zijn, terug zouden doen? Zouden zij de stoute schoenen aantrekken en de samenwerking meteen opzeggen? Of zouden ze juist toch de NAP willen behouden omdat het anders te wild gaat worden? We hebben de samenwerking tegen .Pi moeten wegwuiven, maar daadwerkelijk Tables helpen als er niemand anders kon VV’en, was een optie. Al snel kwamen we erachter dat onze verdenkingen klopten. .Pi deed er niks aan behalve wat bekvechten en de NAP zette voort, ook al was de NAP niet meer dan een lap tekst waar zowel de stam .Pi als de stam |D| de kont deed afvegen met de waarden. Er was al zeker sprake van een soort van oorlog tussen .Pi en |D|, alleen vond deze geheel achter de schermen plaats – uiteraard letterlijk en figuurlijk, hihi -.

Terwijl ik met Mevrouw Mar bezig was onze speervechters op rooftocht viel ons op dat veel mannen met karren grondstoffen of premium punten rondreden. Ze spraken over een evenement dat hun veel geld opleverde door het hele land, nadat ze uit volle borst “Winter is coming!” riepen. Zowel Mevrouw Mar als ikzelf begrepen niets van de omstandigheden. We hadden al eens eerder een kolonie opgericht, maar nog nooit hadden we deze karren zien rondrijden. “Ze moeten met hun tijd mee. Sommige bevolkingen hebben meer geld te besteden en dus valt er geld te verdienen.” Met een norse houding negeerde ik haar, maar ze had helaas gelijk. De vraag was alleen of dit evenement grote consequenties ging hebben. Waren deze voorsprongen voor de verschillende civilisaties slechts een tijdelijk iets of zou het een permanente voorsprong kunnen opleveren? Ik merkte dat ik zelf twijfelde om ook aan dit evenement te gaan participeren, maar ik liet deze lust mij niet verder beïnvloeden. Ik reageerde het maar af op onze speervechters en zwaardvechters. “HARDER ROVEN! MEER GRONDSTOFFEN!”, riep ik ze toe. Uiteindelijk moeten we ons doel niet vergeten, onze end-game: winnen met onze expeditie groep.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Ik las toenstraks iets over DaCapital.. Die was toch al vrij vlug uit .Pi?

Klopt als een bus! DaCapital had ons al gecontacteerd toen Serve nog bestond. Destijds was het echter absoluut niet mogelijk om hem te recruiteren en dat hadden we ‘m ook vriendelijk laten weten. Ten tijde van .Pi kwam het account DaCapital weer aankloppen, waar nog steeds de afstand tussen ons stammencluster en DaCapital erg groot was. Desondanks hebben we naar mogelijkheden gekeken om DaCapital toch uiteindelijk in onze stam te laten passen, Die mogelijkheden vonden we ook. DaCapital wilde nooit echter als spion fungeren en dat respecteerden wij ook.

Ramon, een leider van .Pi en bekend onder de naam De Patro Vostro, kwam hier echter voortijdig al achter. Hij vroeg een oud bekende en vertrouwenspersoon van DaCapital, om bij hen hun plannen te checken. Ramon kwam hierdoor achter de toekomstplannen van DaCapital en DaCapital kon niet anders dan vroegtijdig .Pi al verlaten.

Hierdoor kwam |D| in een tweestrijd. We konden natuurlijk DaCapital al uitnodigen en proberen hem onder de NAP te laten vallen, waar deze waarschijnlijk opgezegd zou worden en wij met een onvoorbereid front in een oorlog verzeild zouden raken. Je ziet al aan mijn toon dat wij niet voor deze optie hebben gekozen, maar juist voor de optie om DaCapital vanaf een afstand te gaan beschermen.
Bij deze beslissing liepen de gemoederen erg op. De stam .Pi valt DaCapital al een aantal weken aan waar toch iets op de teller van DaCapital staat. Vanaf dit moment was voor ons duidelijk: we moeten naar die oorlog toe gaan werken. En wel zo snel mogelijk!

Het kampvuur was warm en het hert dat erboven hing begon langzaam een smakelijke geur af te staan. Mevrouw Mar zat verderop bij een klein beekje de groentes te wassen. Plotseling leek ik stemmen in de verte te horen. Het klonk als een groep mannen. Wat ze daadwerkelijk zeiden kon ik niet ontcijferen, want het leek meer op een dronkemans zeelied dan op de zevende symfonie van Beethoven. “Mar, we zijn niet alleen.” Mevrouw Mar, op de eerste instantie stijf bevroren van schrik, liet de groenten vallen en pikte onderweg naar mij haar grootzwaard op. “Wie zijn het?”, vroeg ze. De dronkelui bleken haar gehoord te hebben en liepen in een serie van hele grote bochten naar ons toe, waar onderweg minstens vijfmaal per persoon een boom hen probeerde tegen te houden – waar het soms andersom leek, gezien ze niet konden inschatten of hun tegenstander nu een boom of mens was –. “Gegroet, heer en schone dame van deze achterbuurt”, zei een van de mannen die er nog het meest fris uitzag en zonder al te veel schaafwonden. “Wij zijn HIK …, trotse bijlstrijders van de bevolking onder leiding van Meneer de Boer. Waarmee kunnen we u van dienst zijn?” Mevrouw Mar en ik keken elkaar aan en probeerden hun niet compleet uit te lachen. “Waarmee wij U van dienst kunnen zijn?” vroeg Mevrouw Mar. “Dit land is van ons. We kunnen beter de vraag andersom stellen. Hoe kunnen wij u helpen?” De bijlstrijders rolden bijna om van het lachen. Tenminste, dat dachten wij, een van hen stond niet meer op. Dezelfde dronkenman antwoordde: “Denkt u? Dit land claimen wij nu als het onze.”

Lekker simpel toch. Is maar één oorlogje!

Na-ah! Wrong! Ook al heeft de stam N-S samen met Tables de oorlog verklaard aan de stam .Pi, N-S lijkt toch meerdere plannen te hebben! Ook N-S is getroffen door het expansiegedrag-virus waar .Pi ook vaker symptomen van laat zien. We hadden nooit echt front met N-S, tot N-S de volgende rekruten maakte:

do826v.png

Zoals ik al eerder zei zijn wij nooit op grootschalige wijze in oorlog geweest met N-S, juist omdat we nooit echt aanraking met hun stammencluster hadden. Deze rekruten maakten daar echter verandering in. De boodschap die wij afgegeven hebben is duidelijk, gezien Mungis en dinoboy al ruimschoots dorpen zijn verloren aan onze stam.

Ook zoals ik al eerder duidelijk maakte, hebben wij een soort zelfde situatie met =PM=. Ondanks de samenwerking die =PM= heeft met .Pi hebben zij nog geen symptomen laten zien van het expansiegedrag-virus. Dat wij aanraking met =PM= hebben heeft simpelweg te maken met het fenomeen “naar elkaar toe groeien”. Het account De Penno had als eerste aanraking met de stam =PM=. De Penno moest tegen Sandor Clegane gaan opboksen, waar ik om eerlijk te zijn meer tegenstand had verwacht dan dat er zou zijn. Ofja, die tegenstand was er wel degelijk.. Meer het was tegenstand waar menig ODA-geiler helemaal loos op zou kunnen fappen. Verdedigen met geen muur, dodges van aanvalsdorpen slecht uitvoeren en ik kan natuurlijk doorgaan met die typische dingetjes die een behoorlijk aantal ODA opleveren. Langzaam aan begint de stam |D| meer front te krijgen met de stam =PM= en ook met de stam N-S. De groten vragen hier zijn: speelt N-S met een dubbel handelsboekje? Was Sandor Clegane slechts een slecht voorbeeld van wat =PM= allemaal kan, of hebben we al die tijd =PM= overschat? Vragen die zeer waarschijnlijk allemaal binnenkort beantwoord gaan worden.

2mmcnk.jpg

Dit is de situatie zoals die op dit moment is. Zoals je ziet is er genoeg reden om een bakje popcorn erbij te pakken en achterover te gaan zitten!

Nadat ik Mevrouw Mar uit het zicht verloren ben, omdat ze een van de laatst overgebleven bijlstrijders achterna is gerend, bereikte ik een momentje van bezinning. Wie is deze Meneer de Boer? Waarom komt hij hierheen om dit land te claimen? Mevrouw Mar kwam al reeds teruggekeerd met een hoofd in haar ene hand, waar haar grote zwaard nog steeds plaats had in haar andere hand. Ze kwam met dezelfde vragen als ik mij al zelf gesteld had. Het duurde niet lang of Mevrouw Mar en ik trokken erop uit op onze My Little Pony’s, over berglandschappen en door diepe dalen. Een van de gebroeders Werners was naar ons kamp gekomen, om ons te vervangen tijdens onze “vakantie”. Onze groei bleef natuurlijk een belangrijke zaak tijdens onze afwezigheid. Na een woeste rit kwamen we aan bij het Citadel Voorhoofd. Tot onze grote verbazing stond de poort al open. Voorzichtig liepen we door de gangen, met onze zwaarden al reeds getrokken. Nergens echter konden we ook maar één wacht zien. De gehele Citadel was leeg. Uiteindelijk na flink wat zoekwerk kwamen we bij de troonzaal terecht, waar wel aanwezigheid was van slechts één persoon. “Mevrouw Mar en Meneer van der Kommunisme, ik verwachtte jullie beiden al. Alstublieft, kom naar voren.” Uit verbazing kwamen wij beide naar voren waar ik brandde van nieuwsgierigheid. “Bent u meneer de Boer?” “Zeer zeker”, zei hij. “Jullie hebben jezelf als waardige tegenstanders bewezen en zijn glansrijk geslaagd. Ik ben echter jullie grootste probleem niet. Ik zoek geen vijanden op dit moment. Ik zoek vrienden.”
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Hoe kom je erbij? Dubbel handelsboekje N-S?

Dat vereist natuurlijk inderdaad haarfijne uitleg! Het is nergens terug te vinden wat N-S nu precies aan het doen is. N-S is toch de stille core stam waar je vrij weinig van hoort meestal. Ze staan er echter nog steeds! Daarvoor moeten we even de statistieken erbij gaan pakken.

Laatste 3 maanden:

Zijde 1:
Stammen: N-S
Zijde 2:
Stammen: .Pi

Timeframe: Laatste 3 maanden

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 19
Kant 2: 117
Verschil: 98

chart

Laatste maand:

Zijde 1:
Stammen: N-S
Zijde 2:
Stammen: .Pi

Timeframe: Laatste maand

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 14
Kant 2: 43
Verschil: 29

chart

Dat is me nogal iets.. Slechts 29 dorpen naar .Pi gegaan in de laatste maand. Dat is nog geen dorp per dag! Als je echter gaat kijken naar de statistieken tussen .Pi en Tables, waar ik de verloren accounts van Tables uiteraard even meeneem:

Laatste 3 maanden:

Zijde 1:
Stammen: Tables
Spelers: Aesthetician, Zakitakii, iReQuiemx, breakie5, Simon says, Archer Maximus
Zijde 2:
Stammen: .Pi

Timeframe: Laatste 3 maanden

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 61
Kant 2: 592
Verschil: 531

chart

Laatste maand:

Zijde 1:
Stammen: Tables
Spelers: Aesthetician, Zakitakii, iReQuiemx, breakie5, Simon says, Archer Maximus
Zijde 2:
Stammen: .Pi

Timeframe: Laatste maand

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 50
Kant 2: 408
Verschil: 358

chart
Over de laatste drie maanden maar liefst 531 overnames, waarvan 358 in de laatste maand! Dat is toch een wezenlijk verschil ten opzichte van hun partner N-S. Waar is de hulp? Waarom ligt zo’n grote druk op Tables en niet op N-S, die gezien hun verliezen op ons ook niet bijster sterk staan. Waarvan rekruteert N-S zo fors mee met .Pi naar ons toe? Allemaal tekenen dat er in elk geval iets niet klopt. De vraag is nu: heeft .Pi een of ander masterplan, of heeft N-S dat?

Een grote tijd is verstreken sinds wij meneer de Boer gezien hebben. Uiteindelijk hebben wij bij het Citadel Voorhoofd een paar van zijn bondgenoten ontmoet. Vlugge Joey, ook wel Baardaap als bijnaam hebben we het vaakst gezien. Andere bondgenoten van hem, zoals Ser Robinsky, die ze ook wel de Draak van het Oosten noemen, of een oudere meneer wiens naam niet genoemd mag worden, hebben we minder vaak gezien. We zijn bijgepraat over de situatie van de stam Obers. Meneer de Boer wilde over dit onderwerp uitbreiden. “Deze mensen zijn een geheime order van Obers bij restaurants. Ze komen naar je tafel toe en zijn erg opdringerig. Ze komen je elke vijf minuten vragen of je nog iets erbij wilt. Het irriteert me zwaar, ik wil ze dood!” Iedereen snapte die urgentie van deze operatie en zag heil in een samenwerking. Meneer de Boer ging verder met spreken: “Voor onze samenwerking is echter één ding van belang. Matthijs de Kikker zal ons alleen maar afremmen in deze regio. Hij moet weg hier!” In eerste instantie zagen Mevrouw Mar en ik niks om Matthijs achter te laten. Uiteindelijk zagen we in dat het voor ons allemaal het beste was. Deze samenwerking is belangrijk! Mevrouw Mar was overtuigd en greep haar kans om wat te zeggen: “elk land heeft een naam en een motto. Wat gaan wij nemen?” Ik had hier al eerder over nagedacht, dus ik greep abrupt me kans: “Decepticons, naar het Engelse woord Deception. We hebben ons nu al maandenlang voortgedaan als mensen die niet bij elkaar horen terwijl we eigenlijk een uniform geheel zijn. We gaan nu echter hardhandig het touw vastpakken. We willen vrede, door middel van een tirannie die we gaan uitvoeren over landen die we zullen overnemen. Vrede door tirannie. Dat wordt ons motto!”. Baardaap stond op, deed een pirouette en zei: “en dit wordt onze stamdans!” Iedereen, zelfs de fatsoenlijk Mevrouw Mar, sloegen hun handen voor hun gezicht. “Wat is toch mis met jou?”

Ik denk dat ik het allemaal nu wel snap! Leuk zeg!

Inderdaad heel leuk! Waarom denk je dat ik in godsnaam me vrije tijd verspeel aan een spelletje? Omdat dit gewoon een vet leuke en interessante wereld is! Desalniettemin zijn er op dit moment slechts twee stammen die echt al een naam genaamd hebben op w36. De stam .Pi, met hun oorlog tegen Tables en hun grootschalig geprofiteer van het uiteenvallen van de stam Serve, en natuurlijk mijn eigen stam |D|. |D|, de nog als enige levende pre-made op w36, die keihard op de nummeros unos positie staat van de ODA ranglijst en altijd zeer stabiel is geweest. Laten we eerlijk zijn. =PM= staat erg onstabiel. Er hebben een aantal leden van =PM= al (meermaals) gesolliciteerd bij andere stammen. N-S lijkt niet echt als het er echt op aan komt – lees, dus niet internen – te kunnen laten zien dat het een waardige stam is voor deze wereld. Dan heb je nog Radium, welke stam ik denk nog steeds zwaar onderschat wordt op w36. Radium heeft een uiterst mooie ligging in de rim en goeie potentie qua spelers. Tables.. Ik weet op dit moment niet wat we van Tables kunnen verwachten. Veel wissels in de leiding geweest en VV draaien was er niet zoveel, als ik bekijk hoevaak bij ons aangeklopt werd of wij alsjeblieft een account in de gaten konden houden? .Pi is ook niet alleen rozengeur en maneschijn. Een van de leiders, Ramon, is al viermaal gequit als leider/speler. Is hij inmiddels al terug? Dat laat toch zien dat het ook bij .Pi niet helemaal dolletjes is.

In the end heeft |D| toch laten zien dat het beestgehalte van w36 toch grotendeels bij |D| gezocht mocht worden.

2ec0ryf.png

We wensen jullie veel succes. Op dat jullie lekker moge smaken!

trizonch_kitty_propaganda_by_artisticpoulp-d4uj22n.gif


Al vrij vlug kregen we door dat onze landoprichting niet onopgemerkt was gegaan. We werden gecontacteerd door een ander land genaamd de Zwijnen over de irritaties over Obers. De zwijnen leken geobsedeerd te zijn door het getal pi, gezien dit getal op hun schilden terug te vinden was. De oorlog met de Obers leek makkelijk te gaan, gezien de Obers zich verspreid hadden over verschillende restaurants om de verspreiding van hun geloven zo snel mogelijk te kunnen behalen. Deze gedachte bleek echter optimistisch. Van alle kanten werden de Obers lastig gevallen, achterna gezeten en volledig afgeslacht. De Obers bleken geen kans te hebben, op één enkeling na. Deze heeft laten zien dat hij meer van waarde zal zijn door zich bij ons toe te voegen, dan dat we hem afslachten. De rest van de Obers moest er echter aan geloven. Door hun expansiegedrag hebben ze te veel vijanden verworven. Onze ware vijand moest zich echter nog laten zien. Onze goedgelovigheid is na de oorlog met de Obers hard aangetast. De zwijnen lieten hun van hun meest vieze kant zien. Ik heb de soldaten nog nooit zo gemotiveerd gezien, en meer soldaten hebben zich bij ons toegevoegd in de tussentijd. Ten tijde van de oorlog met de Obers hebben de soldaten Dhr. Erghert Nihet en een paar gekke wakko’s die denken dat ze kunnen vliegen zich bij ons aangesloten. Andere rekruten volgen hun dromen, en andere zijn de betere ketters die niet geloven in de idealen van de zwijnen. Eén ding is zeker: zwijn zal de komende maanden op mijn menu blijven staan.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Reserved voor spotprenten en nieuwe info.

Spotprenten!

Test.gif


e2373a207a.jpg


f0a2f10172.png


bf4195c784.jpg
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser57683

Guest
Moge deze oorlog net zo lang zijn als het topic.
Prachtig stukje schrijfwerk en dan houden we het nog bescheiden ;)


Succes aan beide kanten.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Ja gelukkig dat ik het gedaan heb en niet Fré. Anders had hij 50 punten gekregen voor ongepast taalgebruik. :D
 
Reactiescore
254
Geweldige post! Leest soepel en lekker, complimenten dunzak! :)

Dit stukje komt me overigens wel erg bekend voor: Hij noemt mij altijd Dunzak, omdat ik hem altijd Dikzak noem. “Ik vind het maar niks, al die mensen die ik niet ken”, zei hij. “Stel je niet zo aan Dikzak. Je leert ze wel onderweg kennen en zo niet sla je ze op hun bakkes als ze zich niet gedragen”. Hij moest hierom lachen en leek voor een tijdje al wat geruster te zijn.. :Embarrassment:

Verder wens ik de .Pigs + aanhang succes en laten we er een mooie strijd van maken!
 

DeletedUser1206

Guest
gereserveerd
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser52711

Guest
Mooi geschreven mannen! Succes aan beide partijen in een hopelijk mooi oorlog! :)
 

DeletedUser

Guest
Mooi stukje, dat je de tijd ervoor hebt zeg.

Succes aan beide kanten!
 

DeletedUser71655

Guest
Altijd leuk om te zien dat CbC weer eens uitpakt met een oorlogs topic, blijft altijd leuk.
Ook vind ik het nog vrij objectief geschreven, en dat maakt het zeker een leuk verhaal.

Verder wel een aantal foutjes, bij mijn smoezenboek zet je 2x dezelfde:mad: en je vergeet het feit dat jullie 'aspergeplukker' (zoals Jitter het noemt:D) diezelfde smoes ook gebruikt:D
 

DeletedUser1206

Guest
We vergeten een stab op Dei van ons aspergetje. En het backtimen was op een NAP en niet op een BG ;) En zo zijn er nog wel een paar dingen die verdraaid of vergeten zijn. maar goed zo kennen we D he. Vertellen alleen wat hun uitkomen en laten het doen lijken alsof ze heilige boontjes zijn ;)
 

DeletedUser

Guest
Mooi verhaal al heb ik niet alles gelezen want is gewoon teveel , ik snap alleen de argwaan niet van D richting NS

Ik dacht dat jij toch wel beter wist dat wij niks met pI hebben en ook nooit zullen krijgen

Zal paar zaken proberen toe te lichten

1: grote verlies van tables komt door hun interne ruzies waardoor mensen stopten in tables

2:minder verliezen bij NS omdat we met PI kleiner front hebben dan tables en die dus beter konden deffen

3:eek:prukken van NS richting D was puur tegen leden zoals 666sacerfice etc voordat jullie al die dorpen in handen zouden krijgen

4:wel gek dat je ons beschuldigd van samenwerken met PI terwijl jullie juist willen dat we met jullie meevechten tegen PI, geen goede start van onze gesprekken.

5:2e reden van richting D edelen ligt in feit vanwege edelbeperking ivm nap met tables dus kunnen we alleen die kant op

6: 1 ding moet men nooit doen, mij en mijn stam beschuldigen van achterbaks gedrag dus wie weet dat ik nu vanzelf wel de kant van PI ga kiezen als je dat toch al denkt
succes aan beiden maar iets meer aan D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan