Petitie tot het sluiten van het praattopic

Reactiescore
1.804
PETITIE TOT HET SLUITEN VAN HET PRAATTOPIC

Ja beste forumgenoten u schrikt allicht van de titel van dit topic. Ik zit hier al een paar weken over na te denken en ben tot het besluit gekomen dat dit de enige goede oplossing kan zijn. We moeten mijn inziens afscheid nemen van ons geliefd Praattopic. Bijna 2700 pagina’s en meer dan 50.000 berichten later is het tijd om de deur achter ons dicht te trekken. In deze post zal ik uitgebreid beargumenteren waarom een sluiting van het topic volgens mij de onvermijdelijke en noodzakelijke next step is.

Eerst en vooral is het zo dat in dit topic de regels regelmatig overtreden worden. Het praattopic is een broeihaard van klachten naar de moderatoren toe en volgens de regels is dit duidelijk verboden. Een recente illustratie:

Marwolaeth zei:
Het bespreken van een slotje hoort onder het functioneren van een mod, en is dus niet toegestaan.

Ook ik heb mij hier regelmatig schuldig aan gemaakt. Maar wat zijn we ermee die delinquenten individueel te straffen? Het is veel efficiënter het hele topic te sluiten zodat de forumgangers de kans niet krijgen om de regels überhaupt te overtreden. Wat baat een waarschuwing of zelfs berisping voor één speler? Zo stel je helemaal geen voorbeeld voor de andere forumgangers. Het lijkt me ook overduidelijk dat hier de reden te vinden is van de graduele leegloop die het Vrij Forum de voorbije maanden en zelfs jaren gekend hebben. De overdaad aan klachten in het praattopic verhinderen een gezellige sfeer waardoor gevestigde waarden afhaken. Deze neerwaartse spiraal zal niet snel eindigen als er niets gebeurt.

Er is echter ook een tweede reden waarom het belangrijk is een slotje op het Praattopic te overwegen. Het praattopic verheerlijkt en promoot actief sociale interactie. De doelgroep van het topic, jongeren die vaak sociale stoornissen hebben, zijn uiterst gevoelig en raken dan ook snel verslaafd aan sociale interactie. Ondanks het beperkt aantal voordelen van sociale interactie, zijn er voornamelijk een paar nadelen die niet onderschat mogen worden. Zo kan een verslaving ertoe leiden dat sociale interacties ook buitenshuis verder gezet worden. Dit leidt dan weer tot het inademen van schadelijke lucht en verhoogde kans op bijvoorbeeld longkanker. Dan zwijg ik nog over het ontelbaar aantal gevaren die sociale interacties teweeg kunnen brengen. Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die tijdens een handeling (zoals auto rijden of zelfs gewoon op straat wandelen) aan sociale interacties doen, zeker 50% minder oplettend zijn. In een wereld waar het gevaar om elke hoek loert behoeft het dan ook geen betoog dat onoplettendheid ten alle tijden vermeden moet worden. Ook mintens 100% van psychopaten en seriemoordenaars blijken voorafgaand aan hun daden regelmatig sociale interactie te hebben gehad, zelfs met hun naaste omgeving en geliefden.

Sociale interactie dient dus met andere woorden te allen tijden vermeden te worden. Om de orde op het forum te behouden, maar ook om ieders veiligheid en welzijn te garanderen. Dat uitgerekend het forum van een online spelletje dit gedrag promoot doet bij mij de wenkbrauwen fronsen, maar het is nog niet te laat. Voorkom nu het drama van morgen.

STOP HET VERHEERLIJKEN VAN SOCIALE INTERACTIE, SLUIT HET PRAATTOPIC

RED ONZE JEUGD, TEKEN DEZE PETITIE NU!
 

DeletedUser

Guest
Ook mintens 100% van psychopaten en seriemoordenaars blijken voorafgaand aan hun daden regelmatig sociale interactie te hebben gehad,

RED ONZE JEUGD, TEKEN DEZE PETITIE NU!

Oeh nee stel je voor, dan zou TW daar verantwoordelijk gehouden voor worden. Kan je de petitie niet uitbreiden naar schaf het hele internet af?
 
Reactiescore
1.804
Oeh nee stel je voor, dan zou TW daar verantwoordelijk gehouden voor worden. Kan je de petitie niet uitbreiden naar schaf het hele internet af?

Vind je dat nu zelf niet een beetje overdreven? :eek:
 

DeletedUser13565

Guest
Mensen die dit niet ondertekenen én naar 15 mensen doorsturen hebben echt geen hart :eek:
 
Reactiescore
1.577
Er is echter ook een tweede reden waarom het belangrijk is een slotje op het Praattopic te overwegen. Het praattopic verheerlijkt en promoot actief sociale interactie. De doelgroep van het topic, jongeren die vaak sociale stoornissen hebben, zijn is uiterst gevoelig en raken dan ook snel verslaafd aan sociale interactie.

Ik eis een slotje op basis van een grammaticale fout? bvd
 

DeletedUser58575

Guest
Neem ons onze vrijheid en ons topic niet af!

Mvg vertegenwoordiger van de verslaafden
 

Amber Heard

Forum Personality of The Year 2017
Reactiescore
627
Whaha lekker bezig weer:D
 
Reactiescore
1.804
ik denk dat er een duidelijke consensus gevonden is
mods doe jullie werk
 

DeletedUser

Guest
Ook ik heb mij hier regelmatig schuldig aan gemaakt. Maar wat zijn we ermee die delinquenten individueel te straffen? Het is veel efficiënter het hele topic te sluiten zodat de forumgangers de kans niet krijgen om de regels überhaupt te overtreden. Wat baat een waarschuwing of zelfs berisping voor één speler? Zo stel je helemaal geen voorbeeld voor de andere forumgangers. Het lijkt me ook overduidelijk dat hier de reden te vinden is van de graduele leegloop die het Vrij Forum de voorbije maanden en zelfs jaren gekend hebben. De overdaad aan klachten in het praattopic verhinderen een gezellige sfeer waardoor gevestigde waarden afhaken. Deze neerwaartse spiraal zal niet snel eindigen als er niets gebeurt.

Mee eens. Het beste is om meteen 10 mensen te straffen ipv 1, zodat degenen die de regels overtreden zich schuldig kunnen gaan voelen en er een zelf corrigerende sfeer gaat heersen op het forum waarbij overtreders vanzelf hun populariteit verliezen. Je bent misschien bereid jezelf op te offeren en als martelaar een ban te accepteren, maar dat betekent nog niet dat je hetzelfde doet als je weet dat daardoor 10 onschuldigen ook gebanned gaan worden.
 
Bovenaan