Peilingtopic einde wereld 3

Jou mening omtrent deze berekeningswijze

  • Doen!

    Stemmen: 23 32,9%
  • Geen mening

    Stemmen: 11 15,7%
  • Niet doen!

    Stemmen: 36 51,4%

  • Totaal aantal stemmers
    70
  • Enquête gesloten .

DeletedUser

Guest
We hadden samen een 75% dominantie.
=> Het spel was dus gespeeld.
=> => Daarom zijn we gefuseerd. Om die overwinning SAMEN op te eisen, samen te vieren.

Sommigen willen nog niet stoppen, willen dus nog geen overwinning vieren en willen dus ook nog geen fusie.
Niets minder en ook niets meer.

Maar de 75% dominantie was er. :)
 

DeletedUser11858

Guest
1 "was" is wat de vrouwen doen, als je de W eraf haalt heb je verbrand spul
2 Op het moment dat Duckje met dit voorstel kwam was ik nog alleen in NEW dus was er maar 62% dus hoe je dan aan een 75% komt weet ik niet misschien tel je alle vv's er bij uit DHA maar dan haal je het mogelijk nog niet.
3 Waarom wordt er in de punten telling geteld met 40 grootste spelers en nu mag je een stam zo groot maken als je wilt.
 

DeletedUser60039

Guest
w3 geeft lang genoeg geduurd, met mooie en slechte tijden natuurlijk,het is mooi geweest, we weten toch wie er als winnaar uitkomt(Zowel als speler&Stam.)

Maar sommige willen blijven doorgaan maar het is gespeeld denk ik wel zo, Iedereen verwachte(Hoopte) dat, Dtw en Cervix ooit tegen elkaar gingen spelen dus niet ze zijn er wel sterk uitgekomen, ze mogen trots zijn want veel stammen kunnen dit niet samen groeien, dus een dikke feli daarvoor ;)

Verder, we weten toch wie dat er wint, de andere (Devil) enzo er mogen nog zeer sterke spelers zitten, maar zij zullen niet winnen doet DA eens aan massatje zeij hebben niet zoveel, off en deff als hun dus voor mij mag het gesloten worden.
 

DeletedUser

Guest
@evlover, nog 1 laatste dan:
Alles wat je noemt (punten/ ODA/ ODD) interesseert me geen zak. Ik wil gewoon doorspelen. Als JIJ dat niet wilt, dan kun JIJ gewoon op delete drukken. Dat hebben al honderden spelers voor je gedaan. Die hebben ook niet geroepen dat ze eerst even de overwinning op wilden eisen.

Stop toch eens met altijd maar op de man te spelen ipv op de kwestie. Ik doe men best om zo objectief mogelijk de situatie te schetsen zoals ze is maar net zoals je aoisakura persoonlijk aanpakte zit je hier ook in capitals naar mij te wijzen. Nooit gehoord dat iemand met de vinger wijzen onbeleefd is? Als je een punt hebt, geef dan een objectief realistisch voorbeeld en zeg me niet wat ik wel of niet moet doen, deed ik ook niet.

Ik riep trouwens ook niet dat ik de overwinning op wil eisen want dan had ik hier met hand en tand duckjes berekening zitten verdedigen zodat ik 'm op men eentje met evlover de overwinning kon binnenhalen ipv hem met een hele stam te delen. Jouw redenering is trouwens makkelijk om te draaien: het is niet omdat jij per se wil doorspelen dat er geen winnaar kan zijn.
Ps: wijs me nog eens met de vinger en ik word ook persoonlijk. ;-)

@zzz, thx for support ;-)

@hakuna, de berekening van Duckje om de eindwinnaar te bepalen op de eerste pagina is gebaseerd op de eerste 40 spelers en niet op de hele stam, hij houdt dus wel degelijk rekening met de grootte van de stam. (anders zouden ze iets* boven de 1.574 mill komen en nu is het maar iets* boven de 1.234)

*iets = 70% ODA + 30% ODD
 

DeletedUser

Guest
weet nie zei:
Kijk en hier verschillen we nu even van mening. Bij elk ander spel is het zo dat je, als je domineert, het spel af kunt maken. Neem Mens-erger-je-niet. Daar zeg je toch ook niet: Ik lig een stuk voor, dus we stoppen nu en dan heb ik gewonnen. Kijk, als de andere speler je de overwinning aanbiedt, dan is het iets anders, maar geeft je tegenspeler niet op, dan vecht je tot het bittere einde.

Waarom hier niet en waarom moet er op W3 naar een paar mensen geluisterd worden die geen zin meer hebben, in plaats van de wereld fatsoenlijk uit te laten spelen, zoals op andere (lees buitenlandse) TW werelden gebeurd, waar de wereld pas is afgelopen als je >99% dominantie hebt?
Ik neem aan dat die spelers die willen stoppen ook gegroeid zijn door er meer tijd/ zin in te steken dan degenen die ze aanvielen. Nu blijkbaar anderen nog meer zin/ tijd hebben dan zij, zeg je snel: "Ik stop, dus de wereld moet stoppen en ik win".
Maar dat is natuurlijk niet de opzet van een spel. Zo'n opmerking doet me eerlijk gezegd meer denken aan een opmerking die je hoort op de speelplaats van een kleuterschool.
Wees fatsoenlijk en laat de spelers die nog wel zin/ tijd hebben gewoon normaal hun spel afmaken!
Beste weet nie, dat je het niet eens bent met mijn argumenten, prima, maar laat een vergelijking met de kleuterschool svp voortaan achterwege, zeker als je zelf een browsergame met mens-erger-je-niet gaat vergelijken...
Om op al die vergelijkingen te reageren. Een bordspel dat je in een avondje vrijwel zeker uitspeelt is natuurlijk geen vergelijking met een spel dat nu al bijna 5 jaar gaande is en dagelijks een paar uur van je tijd vergt. Natuurlijk zouden we nog door kunnen gaan tot de ander totaal plat ligt, iedereen hier weet dat DA hoe dan ook die strijd zou winnen, en iedereen weet ook dat dat vanwege de grote aantallen nog wel 2 jaar kan gaan duren, 2 jaar lang overheersing van DA, goh wat zal dat een voldoening geven...
Laat ik eens een andere vergelijking trekken, boksen. Daar gaat men ook niet door tot de ander KO is. Schieten: wie de meeste punten heeft wint. Het is een utopie dat ieder spel moet worden gespeeld tot totale uitschakeling of alleenheersing. Sterker nog, bij de meeste sporten geldt dat de balans wordt opgemaakt na een bepaald tijdbestek of inspanning.

Waarom gaan die mensen die nog door willen niet samen een stam oprichten binnen een andere wereld, zo hoef je je "hart" hieraan niet te verliezen (vreemd om te zien dat mensen echt emotioneel betrokken zijn bij zo'n spel, maar ok) en is iedereen blij. Ik zou dat in hun schoenen meteen doen. Wat is er nog zo leuk aan W3...? Geef daar nou eens een inhoudelijk goed argument op...
 

DeletedUser11858

Guest
Bij Boksen is vooraf bepaald over hoeveel ronden het gaat, Dus die vergelijking gaat ook niet op. Vergelijk het maar met Risk je neemt aan dat het in een avond gespeeld kan worden maar mening maal heb ik het de volgende dag moeten doorspelen. De winnaar is/was echt niet die speler die men voor het slapen dacht dat het zou worden.

Dat er bij dit spel niet nagedacht is hoe het moet stoppen (in ieder geval de oude werelden niet) lijkt het mij logisch tot alle tegenstanders de handdoek in de ring gooien. Dan moet er niet iemand maar roepen dat we over 3 weken gaan stoppen. Dat tijd bestek is wel erg kort. Dat DA op dit moment de beste papieren heeft zal ik niet in twijfel trekken. Dat ze zeker zullen winnen is voor mij minder zeker als het spel wel door gaat. dan kan er nl nog van alles gebeuren.
 

DeletedUser52360

Guest
w3 geeft lang genoeg geduurd, met mooie en slechte tijden natuurlijk,het is mooi geweest, we weten toch wie er als winnaar uitkomt(Zowel als speler&Stam.)

Maar sommige willen blijven doorgaan maar het is gespeeld denk ik wel zo, Iedereen verwachte(Hoopte) dat, Dtw en Cervix ooit tegen elkaar gingen spelen dus niet ze zijn er wel sterk uitgekomen, ze mogen trots zijn want veel stammen kunnen dit niet samen groeien, dus een dikke feli daarvoor ;)

Verder, we weten toch wie dat er wint, de andere (Devil) enzo er mogen nog zeer sterke spelers zitten, maar zij zullen niet winnen doet DA eens aan massatje zeij hebben niet zoveel, off en deff als hun dus voor mij mag het gesloten worden.

Of Devil al dan niet genoeg off en deff heeft om te kunnen overleven, kun je niet weten zolang er niet verder gespeeld worden. Je redenering over DTW en Cervix vind ik een beetje raar, ze hebben niet altijd samengewerkt, of toch al helemaal niet altijd goed samengewerkt. Nu ineens fuseren ze, om samen de overwinning te kunnen delen, dat noem ik geen lange samenwerking die een overwinning verdient. :) Heb je trouwens al es gekeken naar de oorlog stats van Devil tegen Cervix? ;)
 
Reactiescore
2.490
Toch nog een wereld waar P&P in het vaandel gehouden wordt :),alwel een beetje het foute topic... maargoed ;)

De speler per stam berekening lijkt me inderdaad een betere telling... dan vraag ik me echter wel af of dit uiteindelijk dan nog een verschil maakt? (ik denk niet dat de ranglijst gewijzigd is met deze herberekening?)

Verder: Overwinningsvoorwaarden zijn alvast ingesteld.
 

DeletedUser

Guest
Het klopt wel hoor.
Dus nog zeker een maand, kan dus even goed nog 3 maand zijn. ;)

EDIT: post is al verdwenen...
 

DeletedUser11858

Guest
kan me met deze voorwaarden geheel vinden. Eindelijk duidelijkheid!
 

DeletedUser4045

Guest
Kijk en hier verschillen we nu even van mening. Bij elk ander spel is het zo dat je, als je domineert, het spel af kunt maken. Neem Mens-erger-je-niet. Daar zeg je toch ook niet: Ik lig een stuk voor, dus we stoppen nu en dan heb ik gewonnen. Kijk, als de andere speler je de overwinning aanbiedt, dan is het iets anders, maar geeft je tegenspeler niet op, dan vecht je tot het bittere einde.

Waarom hier niet en waarom moet er op W3 naar een paar mensen geluisterd worden die geen zin meer hebben, in plaats van de wereld fatsoenlijk uit te laten spelen, zoals op andere (lees buitenlandse) TW werelden gebeurd, waar de wereld pas is afgelopen als je >99% dominantie hebt?
Ik neem aan dat die spelers die willen stoppen ook gegroeid zijn door er meer tijd/ zin in te steken dan degenen die ze aanvielen. Nu blijkbaar anderen nog meer zin/ tijd hebben dan zij, zeg je snel: "Ik stop, dus de wereld moet stoppen en ik win".
Maar dat is natuurlijk niet de opzet van een spel. Zo'n opmerking doet me eerlijk gezegd meer denken aan een opmerking die je hoort op de speelplaats van een kleuterschool.
Wees fatsoenlijk en laat de spelers die nog wel zin/ tijd hebben gewoon normaal hun spel afmaken! :mad:



P.S. Wat is dit trouwens voor vreemd marchanderen met de regels?
- De TW.net werelden stoppen als er >99% dominantie is.
- Je wilt er hier 75% van maken?? Ik snap niet waarom dat "zeker geweten is", want dit wordt even last minute door een éénling (of moet ik zeggen in samenspraak met enkele spelers?) besloten en pas nu gecommuniceerd.
"Indien de alliantie besluit op te splitsen eindigt de wereld met 50% dominatie"
- Waarom wordt een percentage te behalen dominantie weer aangepast, net nadat het is vastgesteld???
Die regel betekent in de praktijk: Als je door wilt spelen, dan moet je lid van de Alliantie blijven. Als je vertrekt loopt je het risico dat DA boven de 50% blijven en is het spel, doordat er mensen vertrokken zijn, afgelopen. Probeert Innogames ons nu te vertellen in welke stam we moeten spelen? :confused: Vreemde wending! Maar sorry, dat vind ik onacceptabele inmenging in het spelverloop. Vandaar dat ik uit DA vertrokken ben. Nu maar hopen dat er nog meer misleidde leden van DA vertrekken dan! Als er nu te veel in DA blijven betekent dat dus einde W3... :(

Ik vind het spijtig dat ik deze reactie hier op het AF moet plaatsen, maar ik lees ellelange conversaties tussen het kamp dat wil stoppen en Duckje. Als ik de ontstane situatie met hem wil bespreken, dan wordt ik naar het AF verwezen. Dan heeft het er alle schijn van dat sluiting van W3 reeds door hem met de stoppers is besloten.

Ik hoop dat er bij sluiting vanuit innogames nog een fatsoenlijke regeling komt om PA terug te kopen. Als je maandelijks moet verlengen (dus de punten voor 1/1/2012 al ingezet hebt) en ze aanbiedingen geven voor aanschaf van een jaar PA, dan zou het wel redelijk zijn als je mensen niet op zo korte termijn voor een min of meer voldongen feit plaatst. Doe je dat wel, dan regel je neem ik aan wel terugname van teveel aangeschafte PA, voor e mensen die niet konden vermoeden dat W3 veel eerder stopt dan de op de buitenlandse TW werelden normale >99%.

Ik ben een speler die niet meer actief speelt, maar volgens mij snap ik nog beter waar de fusie naar DA omdraaide. Als jij vindt dat jij misleidt bent, omdat DA een eind aan de wereld wil maken, dan vraag ik me echt af of jij uberhaupt voordat jij joinde hierover hebt nagedacht. #1 + #2 fuseren.. #3 was al (dacht ik..) vier/vijf keer zo klein als de #2.. Een snelle rekensom zegt dan dat de oude #3 nu dus minimaal 8x zo klein is als de #1+#2 fusiestam. Als je dan nog steeds denkt dat het doel is om gezellig nog vier jaar door te spelen..?

Weer iemand die maar wat roept:
Ik ben in begonnen 5 mei 2008. aoisakura is een maandje of 7 eerder begonnen. Hij lag aan het front. Ik ook. Hij heeft doorgeknokt. Ik niet. Wegens tijdgebrek moest ik tijdelijk stoppen. Maar weer op 0 begonnen. Tuurlijk had ik mindere buren. Maar is dat slim van mij of dom (vechten tegen de bierkaai) van hem? (of allebei?)
En waar gaat dit spel dan om volgens jou? Wie de meeste punten heeft of wie tegen de beste vijanden vecht? Als dat zo was zou er vast geen ranglijst zijn gebaseerd op punten. En ook naarmate ik betere buren kreeg zijn we doorgegroeid naar rang 10. Hij heeft nooit hogen dan 40 gestaan, die helf van jou... :eek:
Maar nogmaals, dat interesseert me geen moer. En als je zegt dat de leiding niet gelogen heeft, waarom hebben ze dan gepusht heeft voor einde W3 (gesprekken tussen stamleiders en inno/ Duckje zetten ze zelf op het stamforum en heeft QS me ook een MSN gesprek doorgestuurd) terwijl QS bij cervix zei dat er NIET gepusht zou worden voor einde W3?
Maar ja, als je niet in cervix gezeten hebt, dan kan je daar ook niet echt over oordelen, is het wel?

Kortom, reageer op zaken waar je wel wat vanaf weet. Staat je beter! :rolleyes:

Tot slot: Ik heb me een paar jaar afzijdig gehouden van dit onnozele gebekvecht op dit ik af en toe noodgedwongen op het AF moest bekijken. Helaas moest ik voor deze stemming toch een AF account aanmaken. Maar ik ga het hier lekker bij laten. Dus bij deze hebben alle onnozelaars die hier altijd maar wat roepen de gelegenheid om weer onzinnige reacties te geven, zonder enige kennis van feiten! Veel plezier!:cool:

Jij kan misschien 100x hoger staan als Aoi. Respect moet je verdienen en kun je niet afdwingen. Als jij ooit, wat ik overigens niet verwacht op deze wereld, eerste staat maar enkel hebt geinternd, kun je nog gewonnen hebben, maar is dat ook meteen het enige wat je daarover kunt zeggen.

Eigenlijk zitten in NEW de spelers waar de verslaving harder trekt dan de wil om te winnen ;).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ik heb steeds mijn uiterste best gedaan in dit spel. Geprobeerd mijn vijand tot stoppen te drijven.
Ook ik had slechts één doel voor ogen, winnen.
Ik wou zo graag winnen dat dit mijn motivatie vaak zo hard deed pieken dat ik bij een stil moment overdag in slaap viel als gevolg van slaapgebrek.

Echter wou ik maar op één manier winnen, met mijn stam.
Je stam zijn een bende spelers waar je jaren mee hebt samen gestreden en waarmee je richting één doel hebt gespeeld.
Voor een loyale stamspeler als ikzelf is het dan ook onbegrijpelijk hoe je een stam ooit de rug kan toekeren.
Dit doel was voor mij duidelijk. Je krijgt je tegenstander op de knieën. Ze zullen buigen verdorie!
We hebben dit echter niet alleen gedaan.
Onze superbg Cervix heeft ons door dik en dun gesteund en wij hen.
En na jaren zwoegen is dat ons eindelijk gelukt. Wij zijn op een punt gekomen dat de vijand gedoemd is te falen.
We kunnen niet meer verliezen!

Mijn doel was steeds te winnen met mijn maten.
Het laatste jaar ging mijn motivatie slabakken omdat ik voelde dat het einde nabij was, dat de vijand geen weg terug had.
Nu is dit ene honderd procent certitude. De keuze is nu aan onszelf, willen wij nog maanden doordoen met het verwezelijken wat niet meer te verwezelijken valt? Of kiezen we er zelf voor dit te eindigen zoals we zelf hebben afgedwongen?

Ik begrijp niet hoe je na jaren kunt kiezen voor het keren van je rug naar je eigen stam.
Nogmaals, ik ben een loyale stamspeler in wiens gedachten het nooit zou opkomen zijn stam in de steek te laten.
Maar waar ben je mee bezig als je gewoon een andere stam binnengaat?
Waar heb je dan jaren voor gestreden?
Heb je dan jaren een stam zitten afslachten om tot de conclusie te komen dat je de verkeerde zijde hebt gekozen?
Je streeft toch naar een gezamelijk doel! Waarom keer je dat doel de rug toe omdat je persoonlijke voldoeningen nog niet zijn voldaan?
Je persoonlijke voldoeningen zouden versmolten moeten zijn met je stam! Enkel een speler die voor zijn stam leeft kent dit gevoel.
Enkel dit soort speler begrijpt hoe ik voel en weet waarom het nutteloos is nog door te gaan.

In een sfeer van disloyaliteit op nieuwere werelden en waar spelers stammen verlaten waar het hen uitkomt, is het dan misschien ook niet verwonderlijk dat er zomaar gekozen wordt voor een 180°. Dat mens opteert voor het rekken voor persoonlijk gewin.
Laat ik je dan duidelijk maken: jij hoort niet thuis op wereld 3.
De alliantie heeft gespeeld, gedomineerd van a tot z, geowned en verdorie gewonnen!
Wij zijn de onbetwistbare winnaars van wereld 3 en wij als EENHEID hebben deze wereld verpletterd tot wij vonden dat het wel was.
Zij die nu nog niet genoeg hebben, hebben als enige doel onderling te kunnen betwisten wie de betere is. Wie de hoogste op de ranglijst staat.
Het doet er niet toe!
De stammenranglijst doet er toe!

De alliantie for the win!
The win for the alliance!
 

DeletedUser58409

Guest
Als je dan nog steeds denkt dat het doel is om gezellig nog vier jaar door te spelen..?

Weer een die allen kan roepen en blijkbaar niet heel goed kan lezen.
Die vier jaar noem ik niet in mijn post hoor. En bij ons in Nederland zit er ook nog iets tussen 14 dagen en 4 jaar. Waar kom jij vandaan?
 

DeletedUser

Guest
Eigenlijk zitten in NEW de spelers waar de verslaving harder trekt dan de wil om te winnen ;).

Hier sla je echt de nagel op de kop. Om duidelijk te zien waar we stonden heb ik een enquête rondgestuurd in DA. Daaruit bleek dat spelers die willen doorgaan dit (op 1 na) voor zeer persoonlijke redenen doen die niets met het spel te maken hebben. 'Ik zit in mijn laatste jaar en ik zou graag spelen tot de grote vakantie'. 'Ik was eigenlijk van plan om nog te spelen tot maart'. 'Ik wil het contact met de stamgenoten niet missen' ... Verschillende spelers geven ook aan dat ze actie zullen ondernemen om het spel langer te laten duren (zoals uit de stam stappen, de groep opdelen in kleinere groepen, niet meer actief strijden, ...) De spelers die de overwinning wilden claimen (binnen DA) halen strategische redenen aan.

Dat is ook de reden waarom DA of gelijk welke stam in de toekomst niet zal winnen. De groep die wil gaan om te winnen haalde geen 30%

Dus daarom vergelijk ik tw-w3 niet meer met een spel.

tw-w3 is één lange vrijpartij geweest, de daad zelf was leuk, ontspannend en was goed voor de relatie maar niet iedereen wil een baby, meer nog velen zullen er alles aan doen om geen baby te krijgen.
 

DeletedUser11858

Guest
Of spelers die het zat zijn dat anderen altijd met een dubbele agenda spelen.

Ik vind het hard te lezen dat er in DTW wel is gecommuniceerd. De mensen wisten hoe of wat. Helaas is dat in Cervix niet geweest. Hoe hard ze ook roepen van wel hier is alles mis gegaan.
Mijn respect naar ZZZ en Julia is groot. Ois niet gesproken. NEW spelers mogen dan wel verslaafd zijn, "die hards" maar zeker ook mensen die de zaak onder ogen willen zien.

Spelers uit NEW hebben de stam niet de rug toegekeerd. Zijn zeker stam trouw. Ze voelen zich door een aantal staminvloedrijke mensen de rug toegekeerd.

Hoe verder: we gaan dat eens bezien en dan zal er een nieuwe tactiek bepaald worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Mensen van w3, herinner u de volgende dingen; tw is een spel om fun in te maken, dat hebben we gehad, nu is de tijd gekomen dat zij die alles overheersten DTW en cervix deze winst ook krijgen.
Mensen die iets hebben tegen Aoi omdat hij zogezegd niet goed zou zijn wegens zijn lage punten, deze doen er niet meer toe. De strijd is gewoon laaang geleden al gestreden en beslist.
(Ja ik ben zelf ook zo'n sukkeltje met weinig punten :D )
 
Bovenaan