Peilingtopic einde wereld 3

Jou mening omtrent deze berekeningswijze

  • Doen!

    Stemmen: 23 32,9%
  • Geen mening

    Stemmen: 11 15,7%
  • Niet doen!

    Stemmen: 36 51,4%

  • Totaal aantal stemmers
    70
  • Enquête gesloten .

DeletedUser52559

Guest
Weer iemand die maar wat roept:
Ik ben in begonnen 5 mei 2008. aoisakura is een maandje of 7 eerder begonnen. Hij lag aan het front. Ik ook. Hij heeft doorgeknokt. Ik niet. Wegens tijdgebrek moest ik tijdelijk stoppen. Maar weer op 0 begonnen. Tuurlijk had ik mindere buren. Maar is dat slim van mij of dom (vechten tegen de bierkaai) van hem? (of allebei?)
En waar gaat dit spel dan om volgens jou? Wie de meeste punten heeft of wie tegen de beste vijanden vecht? Als dat zo was zou er vast geen ranglijst zijn gebaseerd op punten. En ook naarmate ik betere buren kreeg zijn we doorgegroeid naar rang 10. Hij heeft nooit hogen dan 40 gestaan, die helf van jou... :eek:
Maar nogmaals, dat interesseert me geen moer. En als je zegt dat de leiding niet gelogen heeft, waarom hebben ze dan gepusht heeft voor einde W3 (gesprekken tussen stamleiders en inno/ Duckje zetten ze zelf op het stamforum en heeft QS me ook een MSN gesprek doorgestuurd) terwijl QS bij cervix zei dat er NIET gepusht zou worden voor einde W3?
Maar ja, als je niet in cervix gezeten hebt, dan kan je daar ook niet echt over oordelen, is het wel?

Kortom, reageer op zaken waar je wel wat vanaf weet. Staat je beter! :rolleyes:

Tot slot: Ik heb me een paar jaar afzijdig gehouden van dit onnozele gebekvecht op dit ik af en toe noodgedwongen op het AF moest bekijken. Helaas moest ik voor deze stemming toch een AF account aanmaken. Maar ik ga het hier lekker bij laten. Dus bij deze hebben alle onnozelaars die hier altijd maar wat roepen de gelegenheid om weer onzinnige reacties te geven, zonder enige kennis van feiten! Veel plezier!:cool:

Misschien moet jij eens beginnen met dit spel te spelen zoals het moet? Met je stam de vijanden aanvallen ipv met x spelers te fuseren en te internen a volonté om zo top10 te komen en dan te stoefen, kijk ik sta top10, ik ben pro . Wat een prestatie chapeau! :cool:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser58409

Guest
Hoe het moet? Dus je bepaalt niet alleen wanneer het spel afgelopen is, maar ook hoe het moet? :D:D:D:D
 

DeletedUser52559

Guest
Tjsah, als jij je op deze manier van spelen tevreden voelt dan so be it. Ik zou zeggen, intern dan maar lekker door, en binnen dit en enkele weken zal je nog ettelijke tien-tallen miljoenen aan barbs meer hebben om te internen, fieeeeeest! :catapult:
 

DeletedUser3409

Guest
@weet nie: Aller eerst, niet zo spreken over bepaalde spelers als je hun geschiedenis niet kent. Ik denk dat vadim één van de spelers is die ingame meer heeft bewezen op w3 als véél andere spelers inculsief jezelf. Wat wil je nu nog doen op deze wereld? Elke dag muntjes komen slaan en je "fusie" voltooien, nog wat barbs pakken in c97 en de laatste spelers daar (ongeveer 8 met een gemiddeld aantal punten van 500k de man) nemen? Sorry hoor, de uitdaging is al lang weg! Enige wat ik kan concluderen is dat het spel enkel kan gewonnen worden door mensen die niets beter te doen hebben dan hun tijd slijten aan een spel ook als er geen uitdaging meer in zit ipv spelers die jaren aan een stuk de uitdaging hebben opgezocht, de diplomatie hebben gemaakt + gekraakt, en de vijanden ten val heeft gebracht.

Ik kan hier nog een hele redenatie schrijven over wat ik denk en hoe het volgens mij in elkaar zit maar de fut is er gewoon uit. W3 is dood op enkele spelers na die dan nu het einde aangekondigd is hoog van de toren komen blazen. Toevallig dat het merendeel van die spelers in de rim zijn gestart? Soit, de motivatie onbreekt mij hier verder op in te gaan. Ik hoop met gans mijn hart dat jullie je nog kunnen amuseren, ik niet meer!

@ alle NEW-spelers: eenmaal ik het mes uit mijn rug heb gehaald zal ik het jullie terug bezorgen met de post, geen schrik!

Dan heb je de discussies op het oude Cervix-forum niet begrepen: niemand van de NEW-spelers waren voor een directe fusie zonder aankondiging van het einde. En van een mes weet ik niets.
 

DeletedUser3409

Guest
Misschien moet jij eens beginnen met dit spel te spelen zoals het moet? Met je stam de vijanden aanvallen ipv met x spelers te fuseren en te internen a volonté om zo top10 te komen en dan te stoefen, kijk ik sta top10, ik ben pro . Wat een prestatie chapeau! :cool:

Niemand twijfelt aan je kwaliteiten. Vergeet niet dat de stats in TW lam zijn; ODA/ODD zeggen niets. Oorlogsstatistieken geven een reeler beeld, zo haal je de interners er wel uit;)
 

DeletedUser58409

Guest
Ik stel voor dat degene die niets geïnternd heeft de eerste steen gooit! :p

Het is trouwens 159 dorpen geleden dat jij een dorp van een vijand hebt gepakt Farmer x!!!!

Tja, dat was echt mijn laatste post hier. Have fun nog allemaal!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
@weet nie, draait alles dan om die ene rangschikking op een virtueel spelletje? Wat met persoonlijke ODA en ODD? Wat met de hulp die je wel of niet gekregen hebt van je stam met het verdedigen en het aanvallen? Wat met de vervangingen die je allemaal al dan niet gedraaid hebt? Verdient iemand die alleen speelt meer respect dan een acc dat door 10 personen gerund wordt? Op al die vragen heeft ieder zijn antwoord en elk zijn mening. Geen idee wat aoisakura allemaal gedaan heeft maar voor hetzelfde geld heeft hij maandenlang een frontacc gedefd dat zwaar onder vuur lag. Die ODD zie je dan niet en komt niet tot uiting in zijn rang maar in mijn ogen zou dat meer waard zijn dan iemand die een miljoenenacc geedeld heeft dat naast hem barbs geworden was. (om maar aan te tonen dat je veel dingen niet ziet in de stats en je alles in zijn perspectief moet plaatsen). Iedereen die nog speelt verdient respect want in al de jaren heeft iedereen wel wat goeds/uitzonderlijks gedaan...

@ungah, dat Cervix en DTW nooit oorlog zouden voeren is zo naderhand al een aantal jaar duidelijk, heeft niks met durven te maken maar respect voor wat je samen bereikt hebt. Ik ben altijd anti-DTW geweest (vraag me niet waarom maar das gwn een hersenkronkel die er in gekropen is), desondanks heb ik wel respect voor de weg die ze samen met ons afgelegd hebben. Oorlog voeren zou alle samenwerking die er was teniet doen wat gewoonweg niet de bedoeling is.

Voor de rest zijn degene die vragen om verder te doen gewoon vrij kortzichtig aangezien het spel duidelijk gespeeld is. De vraag is alleen of men de winnaars nog wil opzadelen met het wegwerken van de restanten om de puntjes op de "i" te zetten of dat men de boel dichtgooit en iedereen "verlost" van deze futiliteit en hun jarenlange TW-verslaving ;). Voor mensen die per se nog verder willen doen omdat ze nog PA hebben of hun verslaving te groot is, zijn er werelden genoeg waar je opnieuw kan beginnen of ze kunnen een acc gewoon over nemen van mensen die stoppen (zijn er altijd via via wel beschikbaar).

Je kan blijven palaveren over het al dan niet verder doen, dat er zus of zoveel procent moet gehaald worden vooraleer de wereld eindigt, dat dit of dat dat, feit is dat de winnaar gekend is en de wereld dood bloedt. Een spel is leuk maar telkens maar voor een bepaalde duur, en die is bij W3 naderhand afgelopen. Ik joinde Cervix toen zowel Cervix als DTW amper in de top-10/15 voor kwamen en uiteindelijk zijn het de enige twee die altijd onder dezelfde naam verder gegaan zijn met uiteindelijk doel samen de wereld te winnen wat nu voltooid is. De uitdaging is weg, de winnaar bekend, end of story.

En nee, de winnaar is niet Cervix, wel DA. Ook al staat in de alternatieve rangschikking van Duckje Cervix eerste. 't was grappig geweest als ik had gewonnen door mijn slechtste eigenschap (mijn koppigheid) maar elk realistisch persoon ziet gewoon dat DA de winnaar is. (en Duckje, in het vervolg gewoon je idee toepassen zonder poll, niet twijfelen! :p )

Juist, knap en volledig. Meer moet en kan dit niet zijn :) Daarom dus een extra BEDANKT :)
 

DeletedUser

Guest
Ik stel voor dat degene die niets geïnternd heeft de eerste steen gooit! :p

Het is trouwens 159 dorpen geleden dat jij een dorp van een vijand hebt gepakt Farmer x!!!!

Tja, dat was echt mijn laatste post hier. Have fun nog allemaal!

Daar kan hij vrij weinig aan doen, als zijn tegenstanders op delete gaan.
Om nog maar eens te stoten op het zoveelste bewijs dat w3 rekken idioot is.
 

DeletedUser52559

Guest
Ik stel voor dat degene die niets geïnternd heeft de eerste steen gooit! :p

Het is trouwens 159 dorpen geleden dat jij een dorp van een vijand hebt gepakt Farmer x!!!!

Tja, dat was echt mijn laatste post hier. Have fun nog allemaal!

Logisch, alle vijanden rondom mij zijn na constante druk van mij en men stam op delete gegaan omdat ze het niet meer aankonden. (Kincky, Kings of Leon, Metalfreack,...)
Nu moet ik inderdaad barbarendorpen edelen om terug naast een vijand te liggen, daarom dat ik een nieuwe GM-halvering wil.
 

DeletedUser52360

Guest
Ik vind rekening houden met ODD enzo een goed idee, maar ik heb hier 2 uitleggen gelezen daarover, en er is er maar eentje dat ik een goed idee vind. Als het zo is dat met deze manier het verleden van de stam bijna belangrijker wordt dan wat er nu is, dat een stam dus kan winnen terwijl er amper meer spelers inzitten nu, dan vind ik dat bullshit. Maar als het zo is dat er naar de ODD enzo wordt gekeken van de spelers die er nu inzitten, van de spelers die al lang samenwerken (of minder lang) en nog altijd bezig zijn hier, dan vind ik dat een goed idee. Wat er nu eerst was gezegd is eigenlijk dat diegene met de grootste stam, het spel winnen, en dat vind ik maar dom. Je moet niet de grootste, maar de sterkste stam hebben.

Maar ik weet dus ook niet goed op wat ik hier moet stemmen, aangezien het me niet geheel duidelijk is.
 

DeletedUser

Guest
Als de ranking iets is zoals hier door de meeste voorstellen (iets dat aanleunt bij mijn voorstel van berekenen - dus met de ODD en ODA van de indivuduele spelers gerekend) en de 75% - 0% voor waarden geldig zijn exclusief barbaren dan ga ik akkoord.
 

DeletedUser11858

Guest
Eigenlijk begrijp ik de gehele 1e post niet?

de wereld eindigt bij >75% dominantie is niet al te moeilijk

Als DA opsplitst (betekend dit als er leden weg lopen dat DA minder dan 50% bezit) dat dan de wereld al sluit bij 50% dominantie? Dat is geen dominantie toch?

En gaan we op dat moment kijken naar een bepaalde formule wie er 1e staat?
 

DeletedUser49938

Guest
Als de ranking iets is zoals hier door de meeste voorstellen (iets dat aanleunt bij mijn voorstel van berekenen - dus met de ODD en ODA van de indivuduele spelers gerekend) en de 75% - 0% voor waarden geldig zijn exclusief barbaren dan ga ik akkoord.

ik niet.....
het punt is dat ook bb-dorpen, ook dorpen zijn..

Ik vind gewoon dat het spel niet gelopen is voordat er 70% in bezit is van een stam incl. BB-dorpen. We weten allemaal waarom er ineens zoveel bb-dorpen erbij gekomen zijn de afgelopen maand.
 

DeletedUser52360

Guest
Als de ranking iets is zoals hier door de meeste voorstellen (iets dat aanleunt bij mijn voorstel van berekenen - dus met de ODD en ODA van de indivuduele spelers gerekend) en de 75% - 0% voor waarden geldig zijn exclusief barbaren dan ga ik akkoord.

Dit is dus waar ik ook mee akkoord ga.
 

Deleted User - 44652

Guest
Eigenlijk begrijp ik de gehele 1e post niet?

de wereld eindigt bij >75% dominantie is niet al te moeilijk

Als DA opsplitst (betekend dit als er leden weg lopen dat DA minder dan 50% bezit) dat dan de wereld al sluit bij 50% dominantie? Dat is geen dominantie toch?

En gaan we op dat moment kijken naar een bepaalde formule wie er 1e staat?

Jawel, want dan betekent het in principe dat de andere stammen samen dan nog maar minder dan de helft van de wereld in bezit hebben, er vanuit gaande dat ze niet samen werken is het dan al zo goed als verloren...
 

DeletedUser

Guest
ik niet.....
het punt is dat ook bb-dorpen, ook dorpen zijn..

Ik vind gewoon dat het spel niet gelopen is voordat er 70% in bezit is van een stam incl. BB-dorpen. We weten allemaal waarom er ineens zoveel bb-dorpen erbij gekomen zijn de afgelopen maand.

Als we feitelijk naar het oude DTW en Cervix kijken, plus hun interns, is dit ook al het geval, zoals we al eerder becijferd hebben....
 

DeletedUser49938

Guest
maar achterom kijken is iets wat geweest is, je moet vooruit kijken, wil je een einddoel hebben.
 

DeletedUser13822

Guest
maar achterom kijken is iets wat geweest is, je moet vooruit kijken, wil je een einddoel hebben.

Ja, en dat heeft duckje hier toch al vermeld. 70% exclusief barbs voor 1/1, en 50% vanaf 1/1. Denk dat het niet meer als logisch is dat barbarendorpen niet mee gaan tellen of ga jij tot c02 bij wijze van spreke edelen tot je genoeg barbaren hebt gepakt.
Ik heb alvast betere dingen te doen, en ik denk het merendeel van deze spelers.
 

DeletedUser

Guest
maar achterom kijken is iets wat geweest is, je moet vooruit kijken, wil je een einddoel hebben.

Hoezo is dit niet relevant? Dit is alleen relevant, mits er dus een groep tegenstanders is voor de winnende stam, die groter is dan 25%/50% van alle dorpen. Dit is en was evident niet het geval. Aan de overwinningsvoorwaarde, die je notabene zelf voorstelt, voldeed de alliantie al.

Dat maakt dat je dus je eigen voorstel wil neersabelen, aangezien je simpelweg langer wil doorspelen.

Dat snap ik, en je mag dat vinden, maar dan klopt je hele thesis niet.

Jou standpunt heeft dus weinig te maken met overheersing, maar simpelweg met: ik wil nog niet stoppen, ik wil nog een paar maanden door en mijn PA opmaken. EN je hebt het volste recht om dat te vinden. Maar dan is het denk ik onjuist om dat te verhullen door zogezegd inhoudelijk de overwinning te betwisten ;)
 

DeletedUser11858

Guest
ik vind 50% norm niet een norm van totale dominantie dan kan er nl nog van alles gebeuren. 1 klein dispuut en kaarten zijn volledig gekeerd. ik vind 75% pas echt dominant zeker als we kijken naar reeds gesloten werelden.
 
Bovenaan