Peilingtopic einde wereld 3

Jou mening omtrent deze berekeningswijze

  • Doen!

    Stemmen: 23 32,9%
  • Geen mening

    Stemmen: 11 15,7%
  • Niet doen!

    Stemmen: 36 51,4%

  • Totaal aantal stemmers
    70
  • Enquête gesloten .
Reactiescore
2.490
Beste wereld 3ers,

Naar aanleiding van het andere topic wil ik hier graag even een kort peilingtopic openen. Dit topic blijft open tot vrijdag en in de loop van het weekend (vermoedelijk zondag) valt de uiteindelijk beslissing.

Hieronder hetgene dat al zeker geweten is:

Wereld 3 zal eindigen van zodra een stam 75% van de wereld bezit

Ter informatie bezit "De alliantie" 62%,
Indien De alliantie besluit op te splitsen zal vanaf 1 januari gelden dat de wereld eindigt met 50% overheersing over de wereld.


Nu wil ik echter hierbij het volgende introduceren, als oude wereld 1 speler weet ik dat er naast de algemene ranglijst ook regelmatig gekeken wordt naar de verslagen tegenstanders. Ik zou graag jullie mening weten of het interessant is niet te kijken naar welke stam bovenaan in de ranglijst staat maar ook naar hoe goed deze gepresteerd heeft op ODA / ODD niveau.

Op deze manier komen langbestaande, stabiele stammen met veel gevoerde oorlogen meer tot hun recht. Stammen die focussen op internen van andere, nieuwe leden aanwerven en dergelijke hebben dan een klein nadeel.

De berekening die wij bedachten was als volgt:
Totaal punten stam + [70% van het totale ODA van deze stam] + [ 30% van het totale ODD van deze stam ]

We hebben deze berekening laten lopen voor wereld 3 en dit gaf de volgende ranglijst:
  1. Cervix: 1.604 mil
  2. De+Alliantie: 1.248 mil
  3. The+Flying+Tigers: 799 mil
  4. Barlebaens: 532 mil
  5. only+one+can+overcome: 432 mil
  6. De+Kleine+Alliantie: 409 mil
  7. RESISTANCE: 388 mil
  8. nog+ff+wachten: 263 mil
  9. Elite+New+Galaxy: 247 mil
  10. The+Berserker+Clan: 124 mil
  11. The+Evil+Death: 60 mil
  12. The+Secret+Community: 58 mil
  13. JIHAH%21+WE+OWN+U%21: 33 mil
  14. Fly+high: 28 mil
  15. one+of+two: 22 mil
  16. mienno+help+ik+wil+stoppen: 3 mil
  17. Who+Choose+Us%3F: 1 mil
  18. T-T-T: 0.9 mil
(Met dank Snickertie)

Ik ben persoonlijk van mening dat dit beter de evolutie van de wereld vertegenwoordigt en dus ook beter vertegenwoordigt welke stam de grootste impact en invloed gehad heeft op de spelwereld.

Graag jullie persoonlijke meningen en stemmen. De stemming is anoniem trouwens ;)

Met vriendelijke groeten,
Community-Management TribalWars.nl
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Ik zou OD uit de berekening laten.
Een stam wordt bepaald door de spelers die erin zitten op dit moment, niet door de geschiedenis.
In je huidige score staan twee stammen erg hoog, die nu nog maar een handvol leden hebben (TFT en Cervix).
Beide stammen hebben een enorme impact gehad op de wereld, absoluut.
Maar de spelers die daarvoor verantwoordelijk zijn, zitten niet meer in desbetreffende stammen.
TFT: gestopt/in De Alliantie
Cervix: in De Alliantie
 

DeletedUser

Guest
lol, dat wordt dan zeer goedkoop voor inno :)) die twee spelers van Cervix zijn gewonnen :)) dankzij het zeer grote verleden van hun stam. Ik denk dat er iets niet klopt :)
Als je OD wilt er in verwerken dan moet het de OD zijn van de individuele spelers, niet van de stam. Neem je die van de stam dan 'beloon' je hoofdzakelijk de geschiedenis van die stam en hou je geen rekening met de veranderde diplo op het allerlaatste
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
2.490
lol, dat wordt dan zeer goedkoop voor inno :)) die twee spelers van Cervix zijn gewonnen :)) dankzij het zeer grote verleden van hun stam. Ik denk dat er iets niet klopt :)

Voor zover de mensen nu alvast gaan denken dat het omtrent een financieel plaatje is... Dit is een idee van TribalWars.nl (Niet van InnoGames dus).
Wij liggen er persoonlijk niet van wakker wat het financieel gevolg zou zijn voor dergelijke beslissing. Hou het dus effectief op het onderwerp en zoek er verder niets achter.

Groetjes
 

DeletedUser

Guest
Het financiele argument buiten beschouwing gelaten, winnen er in deze verdeling 2 personen. Wow.
*DTW* + Cervix = De Alliantie
*DTW* is verdwenen, mocht daar nog 1 account in zitten zouden zij winnen.
 

DeletedUser49938

Guest
als het al geen financiële kwestie is, waarom dan 75% van de dorpen excl. de bb-dorpen en niet incl.
 

DeletedUser

Guest
@ Duckje: het was eerder sarcastisch bedoelt - het is goed dat er gezocht wordt maar de ranking lijkt mij gewoon onlogisch.
 

DeletedUser

Guest
Rekening houden met de OD vind ik gedurfd maar OK.
Maar dan moet je met de OD van van de spelers van de stammen rekening houden en niet met de OD van de stammen zelf.
Een andere mogelijkheid is dat je bij een fusie 2 stammen de OD van de stammen gaat samen tellen. In ons geval dus minstens de OD van Cervix en DTW samen :) Maar dan nog krijg je een volledig vertekend beeld.
Het enigste juiste is dus de OD van de spelers.
 
Reactiescore
2.490
Rekening houden met de OD vind ik gedurfd maar OK.
Maar dan moet je met de OD van van de spelers van de stammen rekening houden en niet met de OD van de stammen zelf.
Een andere mogelijkheid is dat je bij een fusie 2 stammen de OD van de stammen gaat samen tellen. In ons geval dus minstens de OD van Cervix en DTW samen :) Maar dan nog krijg je een volledig vertekend beeld.
Het enigste juiste is dus de OD van de spelers.

Kan je dit eens berekenen en kijken wat voor resultaat dit geeft? (spelers individueel tellen en dan naar stam overbrengen en dan de ranglijst als stam ;))

Al mag je ook een spelersranglijst maken (benieuwd)

Groetjes
 

DeletedUser49938

Guest
maar wat ik toch heel raar vind is waarom W3 sluit en de werelden 1 en 2 nog niet, of in ieder geval is daar nog niets bekend.
ik blijf mij bij dit besluit toch wel met een paar vraagtekens zitten.
 

DeletedUser

Guest
Kan je dit eens berekenen en kijken wat voor resultaat dit geeft? (spelers individueel tellen en dan naar stam overbrengen en dan de ranglijst als stam ;))

Al mag je ook een spelersranglijst maken (benieuwd)

Groetjes

Ben ik nu mee bezig
 

DeletedUser19263

Guest
er word hier veel gesproken over winst van stammen, maar niet naar spelers opzich, ik bedoel niet mezelf maar er zijn spelers genoeg die ik de winst gun maar die niet in een massa stam willen zitten....
 

DeletedUser

Guest
er word hier veel gesproken over winst van stammen, maar niet naar spelers opzich, ik bedoel niet mezelf maar er zijn spelers genoeg die ik de winst gun maar die niet in een massa stam willen zitten....

TRIBALwars. That's all I have to say about it.
 

Deleted User - 44652

Guest
maar wat ik toch heel raar vind is waarom W3 sluit en de werelden 1 en 2 nog niet, of in ieder geval is daar nog niets bekend.
ik blijf mij bij dit besluit toch wel met een paar vraagtekens zitten.

wereld 2 weet ik niet, wereld 1 wel.
Wereld 1 heeft nog meer spelers, heeft nog meer actie, en van de top 10 stammen kunnen zeker de top 4 à 5 nog serieus meedingen naar winst.
(zie top 5 stammen, 750 mio, 680 mio, 450 mio, 400 mio & 300 mio), dus de actie daar is in ieder geval nog lang niet over.
 

DeletedUser

Guest
De berekening is prima - maar de manier waarop vrij dom, aangezien in de stam statistieken die TW zelf bijhoudt alleen wordt gekeken naar ODA behaald in de stam, en niet speler specifiek (dus ODA van alle spelers in een stam los opgeteld). ALs je dus de stam opheft, en daarna met zn allen PRECIES dezelfde stam opricht, heb je volgens TW 0 OD stats, wat natuurlijk vreemd is. Daarom is de som de spelers IMO een betere statistiek.

Deze wordt overigens ook geadministreerd op twstats(clicky), dit is de laatste versie die daar bekend is:

Code:
Stam	Leden	Rang	Score	     ODA rank   Aanvalsscore	ODD rank	Verdedigingsscore
DA	61	1	4,812,384,118	1	3,201,667,433	1	1,610,716,685
DKA	25	2	1,245,724,975	3	456,907,765	3	788,817,210
sure	9	3	1,212,255,281	4	288,593,828	2	923,661,453
Devil	12	4	1,033,150,185	2	527,647,837	4	505,502,348
ENG	9	5	356,466,793	6	209,299,086	6	147,167,707
JIHAH!	5	6	325,825,948	8	50,658,420	5	275,167,528
-TBC-	5	7	250,236,701	7	115,761,507	8	134,475,194
NEW	9	8	246,139,101	5	213,474,307	16	32,664,794
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser11858

Guest
wat wordt bedoeld met de term opsplitsing. vaag? Als mensen uit DA stappen tot DA onder de 50% komt geld er opeens een 50% grens. Ze richten een stammetje op gaan terug en de wereld sluit?

Geen ingewikkelde systemen pls gewoon een doelstelling 85% van de wereld lijkt me simplistischer.

laat de OD/AD er lekker uit.
 

DeletedUser52559

Guest
Als OD erbij gerekend zou worden dan is dat beetje jammer vermits de stam met de meeste ODA en ODD (*DTW*) pas opgeheven is ^^

Verder is een limiet leggen ook niet altijd even evident. Limiet is 70% => bij 69% stappen de spelers die nog door willen spelen uit de stam. Zet je limiet op 50% doen ze hetzelfde. M.a.w, de spelers die willen doorgaan zullen altijd een oplossing vinden.
 

DeletedUser19263

Guest
als oda mee telt vind ik dat odd ook mee geteld moet worden....
 
Bovenaan