Peaky Blunders

Reactiescore
903
Het staat of valt toch gewoon met of beide partijen een endgame willen of niet, en naar wat ik hoor wilt Ice die niet. Sure er zullen nog wel eerst wat aanvallen heen en weer gaan als Melt het niet gewoon meteen opgeeft, maar dat noem ik geen eindstrijd hoor. Ben er zeker van dat als Ice voor de easy ww gaat ze aan het langste eind zullen trekken, als ze gaan voor een eindstrijd kan deze wereld nog wel eens echt spannend worden...

Is verder jullie keuze he, ik zeg niet dat jullie niet verdienen om nu te winnen, maar zou wel behoorlijk lame zijn als een wereld met aankondiging als deze uitdraait op zo een sisser lol
Waar Tom op doelt van als Melt early/mid game meer initiatief en activiteit vertoond hadden, dan hadden ze er nu ook beter voor gestaan en had je ook al automatisch een eindstrijd gehad. Hoe je het went of keert zal je echt wel aanvallen over en weer gaan krijgen aangezien je nooit de rim voor de 100% dicht edelt. Maar alsnog of er nu wel of niet een end game komt, kan dit verwijt niet richting ICE ook al zouden we bijv WW pakken zonder eindstrijd. Dat houdt al gewoon in dat we Early en Mid game gewoon outplayed hebben.

Natuurlijk volgens de wetten hoort er een eindstrijd bij etc en vinden de meeste dat het leukst, maar houd niet in dat wij het bijv verplicht zijn om het aan te gaan als het niet nodig zou zijn. (En voor de mieren...... nee ik zeg hier niet dat we niks gaan doen).
 
Reactiescore
1.962
Lekker de wereld op slot gooien Ice, wie heeft nou zin om zijn zomer hier aan te verneuken, of überhaupt nog tijd te steken in dit spel.
 
Reactiescore
5.592
, maar zou wel behoorlijk lame zijn als een wereld met aankondiging als deze uitdraait op zo een sisser lol
Eens hoor, zo sta ik er ook in
 
Reactiescore
417
Het staat of valt toch gewoon met of beide partijen een endgame willen of niet, en naar wat ik hoor wilt Ice die niet. Sure er zullen nog wel eerst wat aanvallen heen en weer gaan als Melt het niet gewoon meteen opgeeft, maar dat noem ik geen eindstrijd hoor. Ben er zeker van dat als Ice voor de easy ww gaat ze aan het langste eind zullen trekken, als ze gaan voor een eindstrijd kan deze wereld nog wel eens echt spannend worden...

Is verder jullie keuze he, ik zeg niet dat jullie niet verdienen om nu te winnen, maar zou wel behoorlijk lame zijn als een wereld met aankondiging als deze uitdraait op zo een sisser lol
Ik ben het overigens helemaal eens met Tom. Echter waar ik ook vraagtekens bij heb is het volgende (wellicht kan je dat niet beantwoorden maar niet geschoten is altijd mis): hoe ziet zo'n eindstrijd eruit? Dit is een vraag die ook aan anderen al eens heb gesteld. Stel wij van ice zouden allemaal onze rim opedelen en ons daarna voorbereiden op de eindstrijd. Ik neem aan dat in de tussentijd melt ook de rim edelt wellicht minder snel. Hier ga je dus ook een geval krijgen wanneer zouden wij mogen aanvallen? Moeten wij wachten tot zij ook de hele rim hebben? Dan zal het edellimiet hier veel hoger liggen. Ga je dat dan weer counteren met meer accounts? Zeg het maar, ik heb het gevoel dat men allemaal een andere mening heeft over hoe die eindstrijd er uit zou moeten zien.

Misschien post ik soms ook vanuit de ice bril zou kunnen daarom zet ik even wat events onder elkaar die in mijn ogen te betwisten vallen (disclaimer ik weet niet van elk punt de in en outs dus vul mij gerust aan);
- de bans van 2 melt accounts hebben geleid tot mindere groei
- het tijdelijk inviten van een DAWG lid leidde tot directe terreinwinst (de stam was daarna wel klaar/intern)
- belachelijke jumps van zowel QQ als da vinci (meer dan 40 velden) om gebied toe te eigenen (zodat je een betere lijn af kan dwingen)
- dorpen regeling met stabb die niet geheel na wordt gekomen (volgens mij is dit nog steeds niet opgelost?)
- peaky die op delete gaat. Lijn die ik heb gezien zou vanq 2 extra dorpen krijgen wat totaal onredelijk is.
- rekrutering currere wat voor stabb echt een probleem voor hun stamcluster
- het vermoeden dat er in onze rim vvs zijn gedaan

Als ik dit alles naast elkaar zet, ben ik onderhand wel klaar om veel coulance te tonen. Nogmaals feel free om dingen te bespreken, ik bedoel dit is meer hoe ik zelf naar de gehele situatie kijk.
 
Reactiescore
7.918
ik heb het gevoel dat men allemaal een andere mening heeft over hoe die eindstrijd er uit zou moeten zien.

Dat gevoel is gebaseerd op hoe de kaarten voor diegene nu op w85 liggen. Dit verschilt voor de meeste personen per wereld weer omdat iedereen hetzelfde doel heeft: winnen.
 
Reactiescore
5.592
Dan vergeet Nordin nog dat Melt praktisch direct vanaf de start een BG aanging met Borisdekat die voor hun terreinwinst tegen ons aan heeft gedaan om hem vervolgens te internen, waar wij ook weer niks mochten doen, niet eens recappen. Daarbij heeft melt dus currere voor zich of samen met zich laten starten en ook RR begon in eerste instantie in pro melt.

Wij zijn begonnen met snow en cbc, hebben bewd erbij gehaald nog voor de wereld startte. Jurrien startte toevallig bij ons in de buurt (je kunt aan de dorpen in onze lijn zien dat dit niet afgesproken was), al is het wel zo dat we die er snel bij wilde betrekken, echter wilde de stam dit niet in eerste instantie. We hebben qid vanaf 0 uit de grond gestampt toen vinci al minstens 15-20 dorpen had en die dreiging te groot werd. Eindstand, zonder poespas gewoon continu dik en dik groter geweest. Geen BGs, geen interns in de start, niemand voor ons laten starten. Oftewel gewoon TW gespeeld en de enige reden dat Melt het niet kon bijbenen is omdat er A verkeerde keuzes zijn gemaakt, B melt nonchalant was, C minder goed in starten en D gewoonweg motivatieverlies had bij turtles vanaf t moment dat ze geband werden.

Dan zeg ik altijd maar zo, Melt, je gooit je eigen ruiten in. Nu gaan we kijken of wij die (weer) willen repareren.
 
Reactiescore
94
Ik ben het overigens helemaal eens met Tom. Echter waar ik ook vraagtekens bij heb is het volgende (wellicht kan je dat niet beantwoorden maar niet geschoten is altijd mis): hoe ziet zo'n eindstrijd eruit? Dit is een vraag die ook aan anderen al eens heb gesteld. Stel wij van ice zouden allemaal onze rim opedelen en ons daarna voorbereiden op de eindstrijd. Ik neem aan dat in de tussentijd melt ook de rim edelt wellicht minder snel. Hier ga je dus ook een geval krijgen wanneer zouden wij mogen aanvallen? Moeten wij wachten tot zij ook de hele rim hebben? Dan zal het edellimiet hier veel hoger liggen. Ga je dat dan weer counteren met meer accounts? Zeg het maar, ik heb het gevoel dat men allemaal een andere mening heeft over hoe die eindstrijd er uit zou moeten zien.

Misschien post ik soms ook vanuit de ice bril zou kunnen daarom zet ik even wat events onder elkaar die in mijn ogen te betwisten vallen (disclaimer ik weet niet van elk punt de in en outs dus vul mij gerust aan);
- de bans van 2 melt accounts hebben geleid tot mindere groei
- het tijdelijk inviten van een DAWG lid leidde tot directe terreinwinst (de stam was daarna wel klaar/intern)
- belachelijke jumps van zowel QQ als da vinci (meer dan 40 velden) om gebied toe te eigenen (zodat je een betere lijn af kan dwingen)
- dorpen regeling met stabb die niet geheel na wordt gekomen (volgens mij is dit nog steeds niet opgelost?)
- peaky die op delete gaat. Lijn die ik heb gezien zou vanq 2 extra dorpen krijgen wat totaal onredelijk is.
- rekrutering currere wat voor stabb echt een probleem voor hun stamcluster
- het vermoeden dat er in onze rim vvs zijn gedaan

Als ik dit alles naast elkaar zet, ben ik onderhand wel klaar om veel coulance te tonen. Nogmaals feel free om dingen te bespreken, ik bedoel dit is meer hoe ik zelf naar de gehele situatie kijk.
Het peaky deel is toch wel naar 2 kanten vind je niet? Je bent er van op de hoogte dat Vanquisher gewoon wist dat ze op delete gingen? Dit niet melden naar hun leiding en Tom ze gewoon heeft proberen te verdedigen tot hij in de w85 discord van Vanquisher te horen kreeg dat ze het wel wisten? Wij wisten tot na een x aantal overnamen van Vanquisher niks van de stab. en dat Vanquisher dit lekker misbruikte, achteraf het gesprek met peaky niet wil tonen (wie weet wat er allemaal gezegt is), en het eigenlijk gewoon allemaal in de doofpot wilde stoppen, is echt wal kwalijk. Ze werkte dus gewoon me aan een stab.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.542
Vanq wilt gwn geen leuke eind battle, zelfs leiding ice zei dit destijds al? Keer op keer flikken ze het om de boel op te naaien met vieze acties en stabs.. Ze hechten totaal geen waarde om er überhaupt iets te van willen maken.

Ergens snap ik het ook wel, menig speler zou dit account toch wel slopen 1v1
 
Reactiescore
1.752
:kekw:
 
Reactiescore
7.918
anq wilt gwn geen leuke eind battle, zelfs leiding ice zei dit destijds al? Keer op keer flikken ze het om de boel op te naaien met vieze acties en stabs
Ze proberen jullie gewoon te evenaren in stabs en vieze acties maar lopen hierin helaas nog hopeloos achter.
 
Reactiescore
2.367
Vanq wilt gwn geen leuke eind battle, zelfs leiding ice zei dit destijds al? Keer op keer flikken ze het om de boel op te naaien met vieze acties en stabs.. Ze hechten totaal geen waarde om er überhaupt iets te van willen maken.

Ergens snap ik het ook wel, menig speler zou dit account toch wel slopen 1v1
:kekw: dan kom ik terug, no worries
 

Deleted User - 24028

Guest
Ik ben het overigens helemaal eens met Tom. Echter waar ik ook vraagtekens bij heb is het volgende (wellicht kan je dat niet beantwoorden maar niet geschoten is altijd mis): hoe ziet zo'n eindstrijd eruit? Dit is een vraag die ook aan anderen al eens heb gesteld. Stel wij van ice zouden allemaal onze rim opedelen en ons daarna voorbereiden op de eindstrijd. Ik neem aan dat in de tussentijd melt ook de rim edelt wellicht minder snel. Hier ga je dus ook een geval krijgen wanneer zouden wij mogen aanvallen? Moeten wij wachten tot zij ook de hele rim hebben? Dan zal het edellimiet hier veel hoger liggen. Ga je dat dan weer counteren met meer accounts? Zeg het maar, ik heb het gevoel dat men allemaal een andere mening heeft over hoe die eindstrijd er uit zou moeten zien.

Misschien post ik soms ook vanuit de ice bril zou kunnen daarom zet ik even wat events onder elkaar die in mijn ogen te betwisten vallen (disclaimer ik weet niet van elk punt de in en outs dus vul mij gerust aan);
- de bans van 2 melt accounts hebben geleid tot mindere groei
- het tijdelijk inviten van een DAWG lid leidde tot directe terreinwinst (de stam was daarna wel klaar/intern)
- belachelijke jumps van zowel QQ als da vinci (meer dan 40 velden) om gebied toe te eigenen (zodat je een betere lijn af kan dwingen)
- dorpen regeling met stabb die niet geheel na wordt gekomen (volgens mij is dit nog steeds niet opgelost?)
- peaky die op delete gaat. Lijn die ik heb gezien zou vanq 2 extra dorpen krijgen wat totaal onredelijk is.
- rekrutering currere wat voor stabb echt een probleem voor hun stamcluster
- het vermoeden dat er in onze rim vvs zijn gedaan

Als ik dit alles naast elkaar zet, ben ik onderhand wel klaar om veel coulance te tonen. Nogmaals feel free om dingen te bespreken, ik bedoel dit is meer hoe ik zelf naar de gehele situatie kijk.
Phuuuuu ik zou het wel eens cool vinden om een wereld te starten in een endgame! Een door inno voorbereide wereld van bepaalde grootte met een bepaald aantal accies al opgedeeld in 2 stammen met een lock op die stammen, verder geen andere spelers en geen BB's. Elk account exact even veel dorpen (reeds uitgebouwd) en een reeds voorgemaakte phalanx met 1 op 1 front tegenover een vijandig account. Vervolgens 2 spelersgroepen die hun spelers onder de accounts verdelen en nog wat tijd voor voorbereiding krijgen (eigen keuze dorpen indeling, dorpenuitbouw, ...). Misschien nog een limiet op het aantal edels ofzo... En dan bam knallen op elkaar!

Onrealistisch waarschijnlijk, maar zou wel eens echt cool zijn om vanuit volledig eerlijke posities een endgame te starten en gewoon te zien welke partij de beste verdediging heeft, meeste doorzettingsvermogen en het meest creatief kan om gaan met massa's.

Nog even kort terug naar deze wereld, ga er ook niet meer te veel woorden in steken, ik wil gewoon erg graag een echte endgame zien op een wereld waar veel belovende spelers / accounts spelen. Als iemand het verdient om een wereld te winnen zonder die endgame te moeten spelen is het Ice, want in tegenstellingen tot vorige werelden is die kwantiteit bekomen door clean en eerlijk spel ipv R2W ed. Maar als Ice er ook nog in slaagt om de kers op de taart te zetten door ook de endgame aan te gaan en te winnen, dan is het in mijn ogen een volmaakte stam die een hoop respect verdient.

Laat ik het er op houden dat ik teleurgesteld zou zijn in een wereldeinde zonder strijd, en een beetje in Ice om er toch niet voor te gaan, maar dat ik het Ice niet echt kwalijk zou nemen als ze er toch voor kiezen ;)
 
Reactiescore
1.363
True, kan vooral niet tegen mensen met een grote mond die niets doen. :)
Zoals de gene die nu jouw post liked? xd
Dodo heeft wel aardig wat gedaan (ookal was er praktisch weinig te doen op w82 :p) , hij was alleen niet zo actief in de discord..
Op w81 heeft hij bijv wel teringjantje veel gedaan jensien :)
Maarja, laten we t maar over 85 hebben i guess :p

@Finis Amarum. TOP en @Road Runner TOP <3

en schedelnoobs/joa FLOP!

einde discussie joe
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.630
Het wordt stilaan tijd dat je in ziet welke fouten jij als leiding / jullie als stam allemaal gemaakt hebben hoor.. Leer er van zou ik zeggen

Ik zeg niet dat we perfect zijn als leiding maar verliezen we er niet al genoeg op door peaky zelf? Los van Ice z'n acties?

Dat is iets wat vaak gezegd wordt maar een groot risico dat we zeker niet gaan nemen gebaseerd op het eerdere spel van QQ (fronter) en de rest van diens stam :p
Zeker met w80 in het achterhoofd

Snap ik, zou t ook lekker stil houden hoor.

Je praat consequent over een stab. Maar is dat wel zo? Is het niet zo dat Melt van alles belooft heeft aan Peaky over een plek in Melt terwijl ze dat gewoon niet waar kunnen maken? Laat dat vraagteken maar achterwege, want ik weet het antwoord wel. En jij weet het ook. Er zijn de hele wereld lang loze beloftes gedaan en Peaky was het uiteindelijk beu en is op delete gegaan. Dat is het verhaal.

We zijn altijd reëel geweest naar het account toe. Dat een co ook aangeeft dat het acc verkeerd gehandeld heeft zegt genoeg denk ik...

Precies dit is het stukje wat ICE onderscheid van Melt. Wel ergens van op de hoogte zijn. Wel kunnen anticiperen. Het was immers wel jullie territorium, Dus er kort op zitten had zeker een uitkomst kunnen bieden. En dan refereer ik gelijk aan mijn eerste stukje jegens jou, je liet Peaky zwemmen in een gebied die hij zelf niet kon handelen en alle beloftes werden vooruitgeschoven en de voorkeur werd op dat moment gegeven aan Cucure.

Currere zat maar tijdelijk in de stam tho.. Peaky z'n front moest kleiner natuurlijk maar verder was t niet dramatisch.

Er was ook amper activiteit. En om te deffen heb je wel activiteit nodig. En die was er niet. Althans niet tussen 02:00 en 12:00. Kerken kan je altijd fixen, maar dan moet je troepen gaan ontslaan of doodlopen, PP gebruiken als VVer (kan niet altijd). Een kerkplan opstellen etc etc. Terwijl je al laat de VV gekregen hebt door de inactiviteit en daarmee dus weer minstens een half uur verliest. En dan is het ook nog maar de vraag of Peaky wel VV had gegeven gezien jullie relatiestatus op dat moment.

Wie weet.. maar hebben we nu een eerlijke kans gekregen? Nee.

Wij zijn niet van mening dat er gestabbed is. Wij zijn van mening dat er intern bij jullie van alles fout is gegaan omtrent het telkens verleggen van de edellijnen en het uitstellen van de join van Peaky, terwijl je wist dat het oosten redelijk onder druk lag en zelfs verliezen leed. Echter, lag je daar niet wakker van en dat geeft gelijk het pijnpunt van dit verhaal weer. Peaky voelde zich in de steek gelaten (terecht als ik jouw visie nu lees), jullie wilde geen water bij de wijn doen en beloftes inlossen, het is uit de hand gelopen en Peaky zei ; Voor mij hoeft het zo niet meer. Wereld is gespeeld. Adios. Dat had hij inderdaad niet extern moeten communiceren (niet direct gedaan richting ons trouwens). Maar intern waren die signalen er al veel langer bij jou.

Komt jullie wel mooi uit om zijn kant te kiezen natuurlijk. En als ze quitten prima maar dat is anders dan delete gaan en vijand informeren? Schaam je man.

Het eerste voorstel vanuit jullie kant deed totaal geen recht aan de situatie. Dan is het logisch dat wij ook een lijntje verder gaan tekenen. Om uiteindelijk ergens in het midden uit te komen. Echter kregen we niet eens meer reactie vanuit jullie kant daarna. Dat is jullie goed recht, maar kom dan niet met het verhaal dat jullie zoveel inleverden. Want 90% van de dorpen die jullie inleverden waren wederom dorpen van externe en neutrale spelers. Een NAP met Turtles is nooit besproken met ons.

Tis jullie goed recht om Turtle aan te vallen. De lijn zie ik anders, en of t neutrale spelers zijn of niet is irrelevant. Het was Melt gebied qua lijnen afspraak en je geeft dan 50 dorpen af, zo simpel ligt dat. Vergeet ook niet dat we een 6v6 aanboden bijvoorbeeld, is wel een iets breder iets zegmaar.

De tendens van afgelopen jaren is dan wel een zo goed en eerlijk mogelijke endgame, maar de laatste werelden is dat slechts w80 geweest (eigenlijk ook niet, want gwammm/tegel had X% overmacht maar toen hoorde ik Joa en Rene niet). 78 was fair qua gebied, maar bleek een flop endgame. Maar
De laatste echt fair endgame is w69 geweest. Wij zijn gewoon veel beter geweest early en mid game en Melt dacht te kunnen leunen op het feit dat wij keurig 50% van de wereld zouden edelen. Toen dit niet helemaal het geval bleek te zijn, heeft Vinci bijvoorbeeld een compleet idiote jump gemaakt van 29u van het main cluster af. 1 dorp geedeld en toen gezegd, alles hieronder is mijn gebied en dus een cf. Hierdoor werd er een lijn geforceerd, net zoals QQ deed met NW en net zoals vanq deed bij zo’n stam daarzo. Afijn, lijnen lagen er toen ging Melt lekker verder achterover leunen terwijl wij bleven groeien.
Als Melt zo graag een fair endgame wilde, hadden ze maar beter moeten spelen in early. Dat heeft niks met werkschema’s of drukte te maken, puur met nonchalant zijn

Ben ik het wel mee eens though. Endgames zijn niet altijd evenwichtig en w73 en w76 heeft de kwantiteit ook gewonnen. Tis ook niet dat jullie verplicht zijn om ons een 50/50 te geven, we hebben alleen moeite met hoe jullie Peaky aanpakken.

Waar Tom op doelt van als Melt early/mid game meer initiatief en activiteit vertoond hadden, dan hadden ze er nu ook beter voor gestaan en had je ook al automatisch een eindstrijd gehad. Hoe je het went of keert zal je echt wel aanvallen over en weer gaan krijgen aangezien je nooit de rim voor de 100% dicht edelt. Maar alsnog of er nu wel of niet een end game komt, kan dit verwijt niet richting ICE ook al zouden we bijv WW pakken zonder eindstrijd. Dat houdt al gewoon in dat we Early en Mid game gewoon outplayed hebben.

Natuurlijk volgens de wetten hoort er een eindstrijd bij etc en vinden de meeste dat het leukst, maar houd niet in dat wij het bijv verplicht zijn om het aan te gaan als het niet nodig zou zijn. (En voor de mieren...... nee ik zeg hier niet dat we niks gaan doen).

Is ook niet dat ik dat zou zeggen hoor. Zoals ik al zei jullie zijn gwn veruit de beste stam early en midgame. En het kwantiteitsverschil ligt aan ons, maar in dit geval hebben jullie er een actieve bijdrage aan. Juist als je zo'n voordeel hebt zou je dit niet nodig moeten hebben lijkt mij.
Eindstrijd is niet verplicht, maar de actie staat er los van. Dat het gevolgen heeft voor de eindstrijd klopt verder maar in de basis gewoon belachelijk. Of we nou gelijk liepen, achter liepen of voorliepen. Dit soort acties horen niet thuis op tw voor mij
 
Reactiescore
134
Zoals de gene die nu jouw post liked? xd
Dodo heeft wel aardig wat gedaan (ookal was er praktisch weinig te doen op w82 :p) , hij was alleen niet zo actief in de discord..
Op w81 heeft hij bijv wel teringjantje veel gedaan jensien :)
Maarja, laten we t maar over 85 hebben i guess :p

@Finis Amarum. TOP en @Road Runner TOP <3

en schedelnoobs/joa FLOP!

einde discussie joe
@Warre vertel jij het hem of moet ik het doen? :oops:
 
Bovenaan