Pay 2 Win - Geen enkele kans voor nieuwe spelers/accounts

Reactiescore
6
Beste

Ik wou na een lange tijd nog een TribalWars proberen. Het blijft een leuk spel en ik hou ervan dat het nog "authentiek" is, simpel strategisch spel. Met simpel bedoel ik de Game-Layout. Ik heb enkele werelden gespeeld tussen W24 en W48, met een persoonlijk hoogste score van 500.000p.

Ondanks dat het wel een tof spel is, ben ik verschoten hoe oneerlijk dit spel is geworden. "Grondstoffen kopen met PP, bouwtijd reduceren, -20% gereduceerde bouwkosten, vlaggen kopen, Events om PP aan te spenderen zoals diamantmijnen, betalen voor +20% grondstoffen productie,...". Vroeger had je ook mooie voordelen met PP, maar met 200-300pp per maand had je meer dan voldoende om het spel mee te kunnen spelen.

Voorbeeld: ik ben net gestart met een nieuw account en na 20u has ik 270p. Naast mij ligt er een nieuwe speler en na 20u had de speler al 980 punten.

Het is logisch dat Innogames winst moet maken, maar dit is toch volledig uit balans? Ik ben bereid om maandelijks een klein bedrag te betalen voor PA en FA (zoals vroeger).

De strategie in het spel is ook volledig weg, start ik elke wereld en focus op PP-farmen. Wanneer je enorm veel PP hebt, start in een nieuwe wereld en spendeer 10.000pp en nog wat geld en je behoort zeker in de top. Wat is hier strategie aan? Nieuwe spelers of nieuwe account worden ontmoedigd om te spelen.

Ben ik de enige die hier zo over denkt ?
mvg Camus

Reactiescore
6
*extra

Het probleem zal waarschijnlijk zijn dat tribalwars te weinig spelers heeft. Wat nadelig is voor spelers die wel geld willen uitgeven. Door het invoeren van PP farmen zijn er voldoende spelers per wereld.

Ik denkt dat de focus van Innogames, niet ligt om nieuwe spelers aan te trekken, (nieuwe spelers haken volgens mij snel af, wanneer zij nog maar 270p hebben en naast u een dorp van 980p. Terwijl ze beiden op het zelfde moment gestart zijn.). De focus zal liggen op een klein selectief groepje, om die zoveel mogelijk geld te laten spenderen.

Tegen-argument: "Ja maar er zijn ook werelden zonder PP". Dat is zeker waar, maar ik denk dat nieuwe spelers zo snel afhaken. Dat ze niet op deze site blijven en dus ook zelden in aanmerking komen met de werelds zonder PP. Ik ben ook niet tegen PP, maar het is gewoon volledig uit balans.

Reactiescore
510
een soortgelijk topic hebben we al 10duizend keer gehad sinds de introductie van pp voor gs ect.

Reactiescore
6
een soortgelijk topic hebben we al 10duizend keer gehad sinds de introductie van pp voor gs ect.
Indien het onderwerp al 10.000 keer is aangehaald, is het toch duidelijk een belangrijk onderwerp.

Kijk maar op tw stats, bij elke wereld daalt het aantal dorpen.
Vroeger soms over de 300.000 dorpen, al jaren een sterk dalende lijn. Er is zoals "Pimsie" toont, geen enkele marktgroei meer. Die dalende marktgroei ligt volgens mij niet aan het concept van het spel, maar omdat nieuwe spelers/accounts geen enkele kans maken. Hoe kan een nieuwe speler ooit dit spel spelen wanneer andere spelers massaal pp gebruiken. Met bonussen die compleet disproportioneel zijn.

Reactiescore
510
Met bonussen die compleet disproportioneel zijn.
Dat valt wel mee als je het vergelijkt met andere games in dezelfde sector.

tw heeft helemaal geen doel om te groeien, enkel om gewoon nog te blijven bestaan zolang het geld oplevert. Focus van Inno ligt allang -terecht- op spellen die wel van deze tijd zijn zoals FOE en hun nieuwste titel Heroes of History.

Er is echt niemand die geen historie met TW heeft die inlogt en denkt hé, wat een leuk spel van deze tijd zeg. Het zijn allemaal verslaafde oude rotten.

Reactiescore
4
Vandaar dat ik laats een voorstel heb gedaan om een limiet te zetten op maximaal PP gebruik
Goed voor beginners en goed voor PP gebruikers
Maar ja iedereen verklaarde mij voor gek hè
Mooi dan ben ik maar gek

Reactiescore
6
Dat valt wel mee als je het vergelijkt met andere games in dezelfde sector.

tw heeft helemaal geen doel om te groeien, enkel om gewoon nog te blijven bestaan zolang het geld oplevert. Focus van Inno ligt allang -terecht- op spellen die wel van deze tijd zijn zoals FOE en hun nieuwste titel Heroes of History.

Er is echt niemand die geen historie met TW heeft die inlogt en denkt hé, wat een leuk spel van deze tijd zeg. Het zijn allemaal verslaafde oude rotten.

Ik heb het over nieuwe speler en nieuwe accounts. Ik ben er zeker van dat er veel mensen zijn die vroeger TW hebben gespeeld en het opnieuw eens willen spelen (zoals ik). Ik speelde onder andere in wereld 28/34/37/...

Alleen merk ik op dat het spel volledig uit balans is. Het dorp naast mij heeft op 24u al 1400p, dit heeft mij 6 dagen tijd gekost om op 1400p te staan. Ik ben er zeker van dat veel spelers wegblijven van dit spel enkel omwille van die reden. Je bent bijna verplicht om immens veen PP te hebben om mee te doen.

Reactiescore
984
No one cares om jullie jankposts die elke week verschijnen, 2/3 werelden PP farmen en je hebt zo 40/50k PP die je zelf kan spenderen en uitgeven

Reactiescore
420
Dit is een van de problemen voor nieuwe spelers.
Vind dat er wat aan gedaan moet worden.
Een limiet is een optie om het effect te dempen van het grootte geld.
Andere optie is meer non-pp-werelden te hebben per jaar.
Een ander probleem voor nieuwe spelers is dat een deel van de top spelers de spelregels bewust overtreden

Reactiescore
6
Ik heb geen cijfers beschikbaar, maar ik denk niet dat Tribalwars nog echt nieuwe spelers trekt. Terugkerende spelers tel ik niet als nieuw. Dit spel is totaal niet meer relevant voor de jeugd van tegenwoordig.
No one cares om jullie jankposts die elke week verschijnen, 2/3 werelden PP farmen en je hebt zo 40/50k PP die je zelf kan spenderen en uitgeven

Ik ben een terugkerende speler (na 7j) met een nieuw account. Mijn account is verwijderd omdat ik zoveel jaar niet meer gespeeld heb. Waardoor je al bijvoorbeeld geen +18% grondstoffenbonus hebt.

Ik kan doen zoals Sevii zegt, nu starten in W104 om daar te PP-farmen en dan wachten op W105 om daar dan massaal veel PP te gebruiken. Als er iedere week een jankpost bijkomt, dan wilt het toch zeggen dat er een groot deel met het zelfde gevoel zit.

Ik ben van mening dat het op deze manier ontmoedigend is voor terugkomende spelers. Als je eens een impulsief idee hebt "Ik ga nog eens TW spelen". Dan moet je een nieuw account maken en opnieuw starten, tot de vaststelling komen dat die speler naast u, op 1 dag groter is dan jij na 1 week. Om het spel te kunnen spelen moet je eigenlijk wachten op de volgende wereld om daar PP te farmen om dan in de wereld daarna PP te abusen. Eigenlijk moet je misschien een halfjaar wachten om terug eerlijk te kunnen meespelen met de andere. Vandaar dat ik denk dat er weinig terugkerende spelers blijven.

Nog los daarvan is het spel ook uit balans is. Ik heb nog gespeeld in W37, als je dit vergelijkt met W103. Daar kon niemand op 48u van 0 naar 2.500p gaan.

victorious

Moderator
Teamleden
Tribal Wars Team
Reactiescore
300
Denk niet dat het spel uit balans is, het is gewoon geëvolueerd en Innogames haalt er (begrijpelijk) nog even het meeste uit. Zoals ik zei, het spel is niet meer relevant voor de jeugd van tegenwoordig, dat zijn de nieuwe releases van Innogames wel. Het doel van Innogames is denk ik al jaren niet meer om nieuwe spelers aan te trekken op Tribalwars.

Houd de aankondigingen in de gaten, wie weet start er komend jaar weer een non-premium wereld. Dat lijkt me een wereld voor jou.

Laatst bewerkt:
Reactiescore
697
Ik ben een terugkerende speler (na 7j) met een nieuw account. Mijn account is verwijderd omdat ik zoveel jaar niet meer gespeeld heb. Waardoor je al bijvoorbeeld geen +18% grondstoffenbonus hebt.

Ik kan doen zoals Sevii zegt, nu starten in W104 om daar te PP-farmen en dan wachten op W105 om daar dan massaal veel PP te gebruiken. Als er iedere week een jankpost bijkomt, dan wilt het toch zeggen dat er een groot deel met het zelfde gevoel zit.

Ik ben van mening dat het op deze manier ontmoedigend is voor terugkomende spelers. Als je eens een impulsief idee hebt "Ik ga nog eens TW spelen". Dan moet je een nieuw account maken en opnieuw starten, tot de vaststelling komen dat die speler naast u, op 1 dag groter is dan jij na 1 week. Om het spel te kunnen spelen moet je eigenlijk wachten op de volgende wereld om daar PP te farmen om dan in de wereld daarna PP te abusen. Eigenlijk moet je misschien een halfjaar wachten om terug eerlijk te kunnen meespelen met de andere. Vandaar dat ik denk dat er weinig terugkerende spelers blijven.

Nog los daarvan is het spel ook uit balans is. Ik heb nog gespeeld in W37, als je dit vergelijkt met W103. Daar kon niemand op 48u van 0 naar 2.500p gaan.
Je bent van harte welkom om mijn discord met tutorials te joinen en daar toffe mensen te ontmoeten waarmee je kan spelen en de fijne knijpjes weer kan leren
Het spel is inderdaad flink doorontwikkeld en geëvolueerd zoals Victorious zegt maar dat houdt het voor de echte top wel enorm spannend

Reactiescore
510
Je bent van harte welkom om mijn discord met tutorials te joinen en daar toffe mensen te ontmoeten waarmee je kan spelen en de fijne knijpjes weer kan leren
Het spel is inderdaad flink doorontwikkeld en geëvolueerd zoals Victorious zegt maar dat houdt het voor de echte top wel enorm spannend
je mag niet je discord promoten hier er is maar 1 echte discord van tribalwars en daar moet je zijn voor alle goede tips en trucks om dit spel te winnen

Reactiescore
143

Je kan nog altijd op Classic spelen als je zonder pp wilt spelen. (als Classic nog ooit start maar dat ter zijde)

Bovenaan