Par. vs crows

DeletedUser60153

Guest
Haha dit vond ik in 't archief van Par.:

Beste Par. Leden

Zoals een kind zijn ouderlijk huis verlaat, zo gaan wij Par. verlaten. Met goeie herinneringen, maar ook met slaande ruzies. Dit laatste heeft ons tot dit besluit doen komen, jammer genoeg.

Het stukje voorgeschiedenis zet ik er wel even bij, want anders weten jullie de aanleiding niet.
Het begon allemaal een maandje geleden, Par. begon een beetje te lopen, we maakte Winst op crows etc. Maar er was toch een addertje onder het gras Nikolaas II stuurde in de stam een pm rond over een ruzie met schnappi, waar hij wederom zijn leidersrechten had misbruikt. De bom ontplofte op het forum, en de conclusie van de avond was dat dit niet meer verder kon. Het groepje YaHeL, Nardjuh, Nikolaas II en Gaapje overlegden die nacht nog hoe verder te gaan. Gaapje was toegevoegd aan het leidersgezelschap en wist hierdoor dat er een kans was dat war champ zou stoppen als leider. Nadat iedereen dit hoorde werd er besloten om als War Champ stopt een totale nieuwe stam op te richten. Deze met nieuwe diplomatieke betrekkingen, nieuwe leiders en een totaal andere manier van handelen. Dit idee werd ver uitgewerkt en de leden in de stam werden gepolst. Maar er was een soort van lek, en de stamleiding kreeg er lucht van.


Er werd door veel praten uiteindelijk een oplossing gevonden. War champ speelde door, schnappi zou niets meer interns mogen doen als leider. Er zou een stamraad komen, en die zou de stamleiding ondersteunen in hun beslissingen. Deze leden waren allemaal afgevaardigd van een gedeelte van de stam, zodat vanuit elke uithoek er een zegje was. Ook kwam er een derde leider bij. Deze leden (stamraad leden en stamleiders) werden gekozen dmv enquetes. Hierdoor zou alles democratisch besloten worden, en werd machtsmisbruik uitgesloten.
Totdat er op 18 januari opeens allemaal dorpen van Joske overgenomen door
schnappi. De reactie van hem was hierop en daarop de reactie van Roetgare:


Roetgare zei:
Schnappi zei:
De reacties waarschijnlijk zijn waarom ik niet onderling heb afgesproken met elkaar om dit conflict te voorkomen.
Dan kan ik de voorbeelden weergeven in de tijd dat hij geen dorpen van joske of knigfhtforce wou afgeven, pm,s niet beantwoorden van de leiding, zijn intern probleem is terwijl opgelost zo kan hij op crows concentreren hij word *zogezegd *aangevallen door crows dus is verder internen niet slim mede omdat je zo veel halve dorpen gaat creeren die je dan niet kunt deffen en zo bij je stamgenoten moet smeken om deff.
Die hij eigenlijk niet verdient mede omdat hij ons ook nooit heeft geholpen.
Conclusie geen teamspeler dus zie ik ook geen reden om met zo,n speler iets te bespreken als het gaat om interns die voor de stam zijn bedoelt (teamspelers) en niet voor individu spelers.

Joske111 is wegens slechte schoolresultaten moeten stoppen dus dit gaat niet om fusie dorpen maar meer over intern dorpen.
En wat gebeurt er als we iemand gaan internen ?
Dan gaan we inderdaad verdelen ik kom nu gewoon mijn deel eisen bij de intern van joske111 en dit gaat het zelfde gebeuren voor knightforce waar de spelers nikolaas , nardjuh en misschien ik hun deel gaan eisen.

Stel ik zie een aanval op die dorpen word je onmiddelijk ontslagen en kun je aanvallen terug verwachten ik ben benieuwd hoe lang je het dan gaat volhouden tegen par. of crows je zegt zelf dat je niet genoeg tijd hebt dus ik zou maar niets proberen en gewoon braaf in de stam blijven

________________

oprichter Paranoia
mvg [ally]vincke[/ally]

Punt 1.

Dorpen afgeven van Joske111 of Knightforce. Ik ga in fusie met hun dus niemand heeft iets te zeggen over die dorpen of het zijn hun. Jij hebt hier niets maar dan ook niets in te moeien.

Punt 2.
Mails worden beantwoord maar heb hier geen tijd voor. Zoals ik al zei, weinig tijd met examens dus enigste wat ik doe is verder doen met fusie. Heb NIEMAND gevraagd om ondersteuning, maar ondertussen wel genoeg mensen zelf geholpen met ondersteuning, de desbetreffenden zullen hier wel reageren.

Punt3.

Joske111 kan MOMENTEEL niet op zijn account. Dus denk je dat dit zomaar jou dorpen geworden zijn?

Punt4.

Ontsla me dan maar direct want ik pak die dorpen terug jij arrogant ventje.
Ik was het met roetgare eens. Een post van gaapje:
Gaapje zei:
Schnappi die dorpen zijn van roetgare. Fresomania werd barbaar, maar andre bijv. pakte geen dorpen. Wat een lage actie van je. Vertrouwen in jou als leider is er vanuit mij, Harmen, opgezegt.
___________
Harmen
Toen we zagen dat roetgare gekickt was door schnappi zijn wij er direct achteraan gegaan. Even later kregen we een PM van phoenixy, dat hij het met ons eens was en dat hij met ons mee wilde gaan. Er werd een tijdelijke stam, Rev!, opgericht om een statement te maken. Het moest eens voorbij zijn met schnappi’s gedrag.
Wij kwamen weer terug in de stam en zagen dat de pest-pleuris was uitgebroken. De discussie laaide hoog op, enkele citaten:
 

DeletedUser60153

Guest
YaHeL zei:
Kijk de stam had op de hoogte moeten gesteld worden voor er actie ondernomen werd. Dit is de enigste fout die je de stamleiding kan verwijten. Tegen Roetgare moest er dringend iets ondernomen worden en liefst op de manier dat het voor een verrader hoort. Ik had al langer aangegeven dat ik verraad rook en ik ben méér dan overtuigd dat zowel Joske111 als Roetgare verraad gepleegd hebben. Ik heb het ook nooit in het openbaar gesmeten maar geloof me er is meer dan aanleiding genoeg om dit te geloven.
Ik hoop dat de rest van de stam inziet dat het hier meer gaat om een verrader te straffen, dan over 'het niet verwittigen van deze actie'
Black Betty. zei:
Ja Yahel, maar deze actie is nog altijd niet goed te praten.
Democratisch zo, waarom wisten we weer van niets? Als er meer mensen op de hoogte waren had Par. nu geen 3 leden minder
llambal zei:
laat ze lekker weg blijven en met hun eigen stammetje verder gaan!!!!


____________
Marcel|[player]llambal[/player]

YaHeL zei:
tuurlijk komt de rest terug maar Gaapje zal deze keer moeilijk te overhalen zijn. En ik zou willen vragen van Gaapje van af nu altijd op de hoogte te houden. Zet hem desnoods mee in de stamraad, maakt niet uit maar jullie moeten beseffen dat Gaapje ook veel doet voor de stam en alleen maar een bom onder de stam smijt omdat hij juist niet op de hoogte gehouden wordt. Hij zit hier waarschijnlijk nog het meest en ik kan best zijn frustraties begrijpen als hij helemaal niets van die plannen weet. Ik vind Gaapje té belangrijk voor de stam en zie niet in waarom hij dit niet zou verdienen.
Schnappi] Mede door de reacties die hij doet is hij niet geschikt voor de stamraad er is democratisch beslist wie de stamraad ging vertegenwoordigen en met zo zei:
Dus wie probeert hem te te halen? Wie haalt hem terug?

Jelle
Nikolaas II zei:
Schnappi zei:
Dit is trouwens al in de stamraad besproken denk je nu echt dat ik solo te werk ga ?
Hierbij bevestig ik dat er aan deze actie een lange voorgeschiedenis zit met discussies over het gedrag van [player]roetgare[/player]. Hij had bovendien kunnen weten dat het geduld van enkele leden opraakte.

In de stamraad is echter niet besloten de dorpen dan maar zelf te nemen, maar wel voorgesteld om dat te doen. Vanmorgen las ik dat Vincent daar werk van heeft gemaakt. De suggestie dat het om een prikkel en waarschuwing zou gaan, zoals oorspronkelijk wel bedoeld bij mijn weten, wordt tegengesproken door het feit dat er meteen elf edeltreinen tegelijkertijd zijn gestuurd.

Ik heb in de stamraad twee zaken aangekaart:

- of dit een eenzijdige beslissing van Vincent was; en
- hoe de overige stamleden dit te horen zouden krijgen.

Over de rechtmatigheid van het naasten van dorpen van [player]roetgare[/player] heb ik mij niet uitgelaten; ik wilde daar niet overhaast op reageren. Helaas hebben de gebeurtenissen mijn overwegingen ingehaald.

Volgens mijn informatie was dit een beslissing van Vincent zelf, en er is is wel wat steun voor de actie zelf, maar er ligt geen beslissing van de stamraad aan ten grondslag. Vincent gaf wel aan dat enkelen hier via diverse kanalen van op de hoogte waren gebracht, maar niet dat er overleg had plaatsgevonden.

De manier van communiceren met de overige stamleden vind ik niet zoals die moet zijn. Zoals ook hierboven is gesteld zou dit kunnen worden opgevat als proces van internen (ik beweer niet dat ik er zo over denk), en dan moet iedereen die een reden heeft om mee te willen delen zijn voorkeur kunnen uitspreken voor toe te wijzen dorpen; die kans is niet geboden. Ik heb nog gesuggereerd de dorpen desnoods later te herverdelen, maar heb daaromtrent niets teruggehoord.
the dietstructor zei:
Wat gebeurd is is gebeurd schnappi?

Onaanvaardbaare reactie van je!
Je zit in de leiding en dan dit soort uitspraken?
Zeker gezien de geschiedenis van de laatste tijd.

Het roetgare verhaal geloof ik allemaal wel, daar kunnen jullie beter over oordelen.

Het gaat hier om de stam en de organisatie er omheen.
Steeds loopt er iets spaak.

En dan een reactie met..... wat is gebeurd is gebeurd...

Kan ik met mijn pet niet bij!
Gaapje zei:
Dank yahel, je verwoord mijn gevoel zeer goed. Een speler als [player]VERBATIUS[/player] (No offence) zit in de stamraad, terwijl ik hem bijna nooit spreek ofzo zie. Is frustrerend, want als wij gewoon niets zouden doen zouden er extreem veel dorpen naar crows zijn gegaan.

Over schnappi, jij reageert ook vaak impulsief. Misschien heb je het zelf niet door, maar dit doe je wel. Beloftes aan bijv Nikolaas omtrent de MB of de kick van roetgare.

Ik denk dat je eerder bang bent voor mij in stamraad, omdat ik iemand ben met een uitgesproken mening die vaak met jou mening botst.

Voor de rest, excuses voor mijn leave. Ik wilde iets duidelijk maken, en ik heb het vaak genoeg geprobeert met woorden. Soms komen daden harder aan. Het kan zijn dat ik allemaal dingen ga quoten die ver terug waren, krijg je als je er even niet bent
wink.gif


Gr
___________
Harmen


Het is duidelijk, Vincent en Harmen konden niet meer door 1 deur. Maar tot grote verbazing kwam donderdag avond Vincent op mij af. Hij vroeg of ik zijn vv kon draaien. Ik kreeg hem in hande en viel bijna van mijn stoel. Amper getagged, totaal geen deff in huis etc. Echt een drama.

Maar goed, gewoon zorgen dat als er edels kwamen dat ze gesniped werden en voor de rest schuiven. No problemo. Na een hele dag (tussen 12 en 5 uur de hele tijd er achter te hebben gezeten) was ik kapot. Ik was blij dat Vincent savonds de vv weer terug zou pakken. Maar dit bleek niet zo te zijn... De vv stond nog steeds bij mij geparkeerd, en er was geen enkel bericht achter gelaten. Voor mij was dit de druppel die de emmer deed overlopen. De realitie tussen schnappi en mij zou nooit meer goed komen. Het was voor mij OF schnappi OF ik eruit.

Schnappi had hetzelfde idee, maar hij maakte het openbaar in de stamraad. Alleen had hij er een ander idee bij. Hij wilde ervoor zorgen dat ik, Harmen, van het acc van Gaapje zou worden afgegooit. Dat Arno en Rens dus het ww zouden veranderen. Zo zou de mond van Harmen gesnoerd worden, en zou Par rustig verder kunnen bestaan. Alleen een miscalculatie in dit hele verhaal was dat Rens en Arno dit nooit zouden doen. Het is nog letterlijk aan Rens gevraagt, maar die verklaarde (gelukkig haha) Vincent voor gek.

Voor ons, het acc gaapje, bleef er niets anders op zitten dan uit Par. te gaan. Crows had ons een poosje geleden al gepeilt, en nu hebben we weer contact met hun gezocht. Zie dit alsjeblieft niet als verraad richting Par., maar wij hebben geen enkele andere oplossing. We zullen dus wel ten strijden tegen jullie trekken, maar we zullen voorlopig nog een wapenstilstand houden. Ook zullen we niets meenemen naar Crows kwa info, want dit zou lullig zijn. Gewoon met een schone lei beginnen, zonder het gezeur van schnappi.

We wensen in iedergeval jullie succes als in de verre toekomst onze degens zullen kruisen, moge de beste winnen.

Gr

Harmen, Rens en Arno
 

DeletedUser60153

Guest
Steven had je dit ook gelezen? :p

@stjimmy
Hij kon mensen manipuleren.
Ik weet niet hoe hij het deed maar 't lukte hem wel, al lukte dit niet bij de betere spelers.
 
Reactiescore
323
Steven had je dit ook gelezen? :p

@stjimmy
Hij kon mensen manipuleren.
Ik weet niet hoe hij het deed maar 't lukte hem wel, al lukte dit niet bij de betere spelers.

Achja als je noobs een kansbiedt in een zogenaamde topstam, en zegt dat je hun helpt oorlogen te winnen enzo.. tja. Dan volgen die noobs hun held overal in. Had hij niet 5?? mb/noob/fanstammen? vincke, v.1 etc? :p
 

DeletedUser60153

Guest
Haha ja :p (ik steel nu ff een grap van Steven)

Nja, Ejo en Speeders is 't ook gelukt om wat noobs hun een kans te geven in een zogenaamde topstam :D
 

DeletedUser

Guest
Ik heb het gelezen Freso. Zo'n inside stories zijn van grote meerwaarde voor een geschiedenistopic :) (net zoals mijn recente post over lawZzZ bijvoorbeeld)

Als nog iemand inside stories of ankedotes heeft over vroegere stammen. Fire away
 

DeletedUser60153

Guest
Ik heb het gelezen Freso. Zo'n inside stories zijn van grote meerwaarde voor een geschiedenistopic :) (net zoals mijn recente post over lawZzZ bijvoorbeeld)

Als nog iemand inside stories of ankedotes heeft over vroegere stammen. Fire away

Ik kan hier en daar wel wat grappige dingen opzoeken in 't forum wat niet echt heel relevant meer is.
 
Bovenaan