Page 1: De startfase onder de loep

Reactiescore
1.853
Leuk topic. Weer een keer wat inhoudelijks,

Ik verander de titel iets ik wil een soort boek over deze wereld maken. Elk verschillend event krijgt een nieuw topic
Klinkt goed. Als je hier leuke ideeën over hebt, of deze je te binnen schieten kun je me altijd benaderen.
 

DeletedUser81766

Guest
Beste noobs, newgens, botters en leden van Roalds premade,

(Aangezien ik niet wist onder welk topic dit viel heb ik besloten de post een eigen topic te geven. Voor de forummoderator die dit leest: voel je vrij om hem eventueel te verplaatsen naar wat jou goed dunkt).

Om mij in te zetten ten behoeve van het W73 AF door jullie wat te vermaken, enkele frustraties te uiten (hoeven jullie dat straks niet meer te vragen) en om Ezra z’n rechterhand eindelijk een rustmoment te geven: hierbij de eerste vijf dagen van W73 beknopt onder de loep. Ik verwijs bij deze de mensen onder ons met een klein hartje graag door naar de praathoek of het huisdiertopic. Geldt ook voor de mensen die straks gaan janken dat het te lang is. (Ja, jij Emile x). Bij deze dus alvast een disclaimer voor gekrenkte ego’s en vertrapte pikken na het lezen van deze post, aangezien ik totaal niet de intentie heb om iemand een minderwaardigheidscomplex aan te praten. Er zijn voldoende andere topics waarin je kontje gelikt- en je ego gestreeld kan worden (zie 'met welke 10', hé Maks?). ’T Is slechts geschreven vanuit een subjectief, doch eerlijk oogpunt.

De continuïteit in de aftakeling van het AF is helaas nog steeds duidelijk zichtbaar. Dit is terug te zien in natuurlijk de activiteit, het feit dat Martijn 1700 keer is geliked (hoe dan?) en doordat het ‘post-je-huisdier’-topic nog populairder is dan het befaamde ‘top/flop stammen’-topic. Ik ben er dan even uit geweest, maar ik had niet verwacht dat de emotionele gesteldheid van de gemiddelde AF’er nog verder kon zakken dan voorheen. Blijkbaar heb ik daar de plank misgeslagen. Waar men vroeger bij het starten de ranglijst kon domineren met de beste startstrategie in combinatie met enkele andere bepalende factoren, is ook deze wereld helaas weer duidelijk zichtbaar dat het tegenwoordig gaat om wie bereid is de meeste PP erin te steken. Een kansloze bedoeling dit nieuwe beursconcept, laten we eerlijk zijn. Alsof het pay-2-win-gehalte sinds ingang van de premiumbeurs de werelden nog niet voldoende verneukte, heeft Inno het voor elkaar gekregen om hier een geheel nieuwe dimensie aan te geven. Dit is echter iets waar we weinig aan veranderen.

Vroeger hadden we teminste nog de stille, zwijgzame en bescheiden PP-abuser die het over alles wilde hebben behalve over z’n PP-protocol en toch snel van de wereldkaart zou verdwijnen. Tot mijn grote schrik ontdekte ik na mijn terugkeer al snel een nieuwe trend: het ongegeneerd te koop lopen hiermee. Ik zal jullie hieronder je een voorbeeld laten zien. (Wegens de AVG-wetgeving en uit respect voor de betreffende speler van het account NIETTEDOEN heb ik de naam van hem/zij/genderneutraal onzichtbaar gemaakt).
1600 euro??! Ik zie het al voor me. Gezellig met z'n allen in de rij op de 23e om de uitkering uit de muur te trekken: "Oké boys, degene die het meeste geld in de staatskas van Inno weet te knallen krijgt een beursvrije dag!". Dit is geen compensatie voor een gebrek aan activiteit, want zoals je ziet spelen ze daarnaast ook nog met anderhalve familie op één account. Dit is nou typisch een gevalletje van wat ze noemen overbevolking. En dan klaagt Wilders over Nederland… Alsof dit nog niet voldoende was werd ook getracht om mij in te lijven:

Toen ik echter te kennen gaf dat ik niet aan de buy-in van 20k PP kon voldoen was deze interesse ineens als sneeuw voor de zon verdwenen. Komop zeg, das toch niettedoen...

Dan het kwaliteitsgehalte van het Algemeen Forum. Door de tijd heen zijn we al een goed aantal harde doch sterke P&P’ers verloren waarvan ik de posts altijd met plezier las en tegen postte. Dan zou je verwachten dat we daar op z´n minst een enkele voor terugkrijgen. Nou nee. Waar ik voorheen alleen Rebecca op m’n banlist had staan, heb ik tegenwoordig meer AF’ers erop dan dat de spelers van NIETTEDOEN er aan premium punten doorheen hebben gejast… We moeten het deze dagen doen met posts van bijvoorbeeld We Only Like Hot Chicks, IcedKing en natuurlijk Martijn waarvoor ik oprecht hoop dat ze zich bij een sollicitatie beter weten te profileren dan op het AF, anders zal de opwaartse werkloosheidstrend in Nederland nog wel even aanhouden. En dan de like-fetisj. Natuurlijk streelt het je ego als je post wordt geliked, maar bij sommige spelers krijg ik het gevoel alsof ze actiever bezig zijn met likes dan met hun account..

Bekijk bijlage 17917

Dan even een korte onderbreking om de mensen een hart onder de riem te steken die momenteel kampen met een mentale zwakheid, of het gevoel hebben een bepaalde drang moeilijk te kunnen onderdrukken… het kan altijd erger:


Kom op Martijn.. ik wist bij voorbaat al dat je het niet ging volhouden, maar was zelfs een kwartier te veel gevraagd??

Laten we nu kort inzoomen op hoe wereld 73 er momenteel bij ligt en een kleine prognose van wat we kunnen verwachten!

Roald is aanwezig met een premade! De oplettende lezer had dit uiteraard al opgemerkt aangezien het al tot in den treure is besproken. Sommige mensen weten het zelfs zo’n drastische twist te geven alsof de naam van de premade al door Duckje in de winnaarscup van W73 is gegrafeerd. Er zijn voldoende accounts waarvan ik hoge verwachtingen heb voor deze wereld. Om er een paar te noemen: Noo-Noo de Zuigers, Savior of the North, The Alcoholic Dream, Triador, Dont Eat Yellow Snow, Ruiter939 en dit is niet eens de volledige lijst. Ik denk dat we dus wel met zekerheid kunnen stellen dat de premade niet de enige potentiële topstam is die in de (nabije) toekomst zal worden geformeerd. Zoals te zien is hebben al enkele accounts de handen ineengeslagen door DLAOR (erg geestig gevonden) leven in te blazen. Dit lijkt al de eerste stap te zijn waarbij de wat grotere individuele machten hebben besloten hun krachten te bundelen. Zie hieronder een kaart met de huidige top-10 stammen, DLAOR is oranje gemarkeerd:

Bekijk bijlage 17921

Het stamcluster oogt dan misschien nog niet echt veelbelovend, maar misschien zit hier een alternatieve strategie achter. De toekomst zal dit uitwijzen. Erger dan die van KNAP en OT kan het ieder geval niet worden. Ik ben benieuwd hoeveel van deze stammen we over enkele weken nog terug gaan zien, maar ik vrees bar weinig. Het zijn voornamelijk ofwel tijdelijke stammen om de start door te komen, of hebben een stamcluster dat geen enkel potentieel biedt, of het is een collectief aan PP-abusende kutnoobs die over enkele weken toch zijn weggespeeld. Ik denk dat we het in ieder geval over één ding eens kunnen zijn en dat is dat de rim nog wat harder mag groeien. Als dit de komende week net zo hard gaat groeien als één van Antons lichaamsdelen bij een geslaagde beurssnipe, is er nog goede hoop. Daarom een oproep aan de lezers die recentelijke zijn begonnen op wereld 73 of erover nadenken om hier te starten: letsgo!

Om het jullie makkelijker te maken heb ik hieronder een kleine opsomming geplaatst van de 3 meest gangbare strategieën die hier worden gehanteerd. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen!
  • PP-strats: PP abusen op een niveau dat menig IQ te boven gaat. Dit is de strategie die (in ieder geval) de huidige top-5 hanteert. Lijkt momenteel de enige strategie die garantie geeft op een plek binnen dit lijstje, anders is het niettedoen.
  • Stofzuig-strats: botten om het leven en hopen dat je niet wordt gerekt door Inno. Oogt momenteel ook nog vrij effectief.
  • Premade-strats: zo snel mogelijk rooftocht 4 unlocken en dan maar zien waar het schip strandt.
Daarnaast wil ik graag een oproep doen aan alle mensen die hiernaast nog vrije tijd overhebben. We zoeken nog een baasje voor Underground Tacticz. Ook vandaag heeft Martijntje weer eens aangetoond waarom hij niet zelfstandig los kan lopen op het Algemeen Forum. Sollicitaties mogen worden gestuurd naar Noo-Noo de Stofzuiger. Er zal uiteraard een méér dan schappelijke beloning tegenover staan. Hierbij kun je denken aan een avondje te mogen beschikken over Emile z’n vriendin, 24 uur gebruik te mogen maken van BeursSnipeAnton of natuurlijk gewoon een lekkere, dikke zak PP! (Hou je hem omlaag, Ducktator?).

Ik wilde het graag met een positieve voetnoot eindigen door het af te sluiten met iets grappigs. Ik weet echter niet wat ik grappiger vind: Joachim z’n spotprenten, Anton die loopt te blèren over hoe hij wordt gerekt wordt door premade-strats, Fabian die beweert dat iedereen die amper PP erin heeft gestoken maar buiten de top-20 staat een mongool is of Martijn z’n dagelijkse vertoning op het AF. Om met ieders gevoelens rekening te houden zullen we het maar houden op een gelijkspel!

Ondanks de sterke en goed onderbouwde post bewijzen de personen in kwestie je het tegendeel. We gaan namelijk niet minder PP uitgeven of minder met PP te koop lopen, enkel meer.

We gaan geen fatsoenlijke P&P voeren, we hebben nog niet alle huisdieren gehad.

We gaan niet minder impulsief worden, de forum moderator @The Minion doet gewoon mee. Verwijderd @Calamity. zijn posts, weg ermee!

Desondanks kunnen wij hier op terugkijken met een goed gevoel en er in de toekomst over lachen, “Ha @Dream Team. had zijn hoop op een gevorderde AF en speelwereld in de verkeerde noobs gestopt”.

Edit; Ik vrees dat je niet de enige bent met verkeerde hoop :rolleyes:
 

Deleted User - 487776907

Guest
Natuurlijk streelt het je ego als je post wordt geliked, maar bij sommige spelers krijg ik het gevoel alsof ze actiever bezig zijn met likes dan met hun account..

Bekijk bijlage 17917

Dit komt echt als een donderslag aan heldere hemel.

GrippingNaiveGalah-small.gif
 
Reactiescore
1.367
Haha, ik wilde graag mijn steentje bijdragen om je op rang1 ODD te krijgen.:cool: Nee slechte inschatting, ik dacht dat je gestopt was (en stiekem hoopte ik dat je me zou matsen).



Ken ik jou?

Iedereen kent mij, ik ben populair
 
Reactiescore
1.853
Ondanks de sterke en goed onderbouwde post bewijzen de personen in kwestie je het tegendeel. We gaan namelijk niet minder PP uitgeven of minder met PP te koop lopen, enkel meer.

We gaan geen fatsoenlijke P&P voeren, we hebben nog niet alle huisdieren gehad.

We gaan niet minder impulsief worden, de forum moderator @The Minion doet gewoon mee. Verwijderd @Calamity. zijn posts, weg ermee!

Desondanks kunnen wij hier op terugkijken met een goed gevoel en er in de toekomst over lachen, “Ha @Dream Team. had zijn hoop op een gevorderde AF en speelwereld in de verkeerde noobs gestopt”.

Edit; Ik vrees dat je niet de enige bent met verkeerde hoop :rolleyes:
Laten we toch positief blijven en niet gehaast resultaat willen zien. Komt met de tijd zullen we maar zeggen!
 
Bovenaan