[Verholpen] Opslagplaats timer

Reactiescore
15
Ik heb het idee dat de (aftellende) tijd die bij de opslagplaats staat (voordat hij vol raakt), niet accuraat is als er veel transporten binnenkomen. Heeft denk ik te maken met transporten die op de zelfde seconde binnenkomen.

Zie screenshot hieronder voor een voorbeeld. In dit geval was mijn opslag leeg, laten we voor het gemak 0/400k zeggen. De opslagtimer gaf aan dat hij pas vol zou zijn over 0:07:08 i.p.v. de werkelijke 0:03:23. Om 14:02 gaf de timer nog 3 min en 40 seconde aan, en sprong vervolgens in één keer naar vol (met als gevolg een overstromende opslag).

Kan hiernaar gekeken worden? Erg vervelend tijdens het munten slaan in één dorp, er gaan zo telkens grondstoffen verloren als je niet continu je transporten checkt en op de klok vertrouwt.

1651855502178.png
 
Reactiescore
1.139
Volgensmij klopt dit niet helemaal.
Wat gebeurt is als er 2 dorpen de seconden na elkaar aankomen of als jij bijvoorbeeld net op munten slaan klikt in die seconden.
dat hij die gs die op dat moment binnen komen niet goed geregistreerd heeft als je ook maar 1 actie doet werkt hij hem meteen wel goed bij dus gewoon standaard na het slaan ff pagina verversen of gewoon een actie uit voeren.
Lijkt me niet iets wat aan de kant van tw opgelost kan worden tenzij ze zelf iets er in bouwen wat de pagina soort van refreshed om de tijd, wat me ongewenst lijkt.
 
Reactiescore
15
Volgensmij klopt dit niet helemaal.
Wat gebeurt is als er 2 dorpen de seconden na elkaar aankomen of als jij bijvoorbeeld net op munten slaan klikt in die seconden.
dat hij die gs die op dat moment binnen komen niet goed geregistreerd heeft als je ook maar 1 actie doet werkt hij hem meteen wel goed bij dus gewoon standaard na het slaan ff pagina verversen of gewoon een actie uit voeren.
Lijkt me niet iets wat aan de kant van tw opgelost kan worden tenzij ze zelf iets er in bouwen wat de pagina soort van refreshed om de tijd, wat me ongewenst lijkt.

Het gaat om transporten die dezelfde seconde binnenkomen, niet vlak na elkaar. Dan kun je inderdaad gewoon de pagina verversen voor een update van de afteltijd. Het lijkt er echter op dat er maar 1 transport per seconde wordt meegerekend in de de tijd totdat de opslag vol zit.
 
Reactiescore
1.139
Nu ik achter pc zit zal ik het wat meer in detail uitleggen.

@Duckje
Om het te reproduceren heb je een dorp nodig die gs'en aanvraagt uit meerdere dorpen met een zelfde looptijd (niet zeker of dat zelfs nodig is)
en moet je een sjabloon gebruiken om de gs'en aan te vragen bijvoorbeeld een sjabloon die de gs'en in munt verhouding aanvraagt.
Als je dit doet geeft hij bij de opslag aan dat je dorp in minuut x vol is maar in de praktijk is hij al veel eerder vol.
 
Reactiescore
48
Het lijkt me dat hier sowieso gewoon een unittest voor geschreven kan worden, toch? er van uitgaande dat deze berekeningen serverside plaatsvinden
 
Reactiescore
2.489
Na heel wat onderzoek, zelf testen en tests vanuit InnoGames is hier dan uiteindelijk toch de oorzaak van gevonden. Het heeft inderdaad te maken met GS'en die in exact dezelfde seconde binnenkomen.

Er is gewerkt aan een fix die in de volgende update (aanstaande dinsdag) gereleased zal worden.

Duckje
 
Reactiescore
547
Na heel wat onderzoek, zelf testen en tests vanuit InnoGames is hier dan uiteindelijk toch de oorzaak van gevonden. Het heeft inderdaad te maken met GS'en die in exact dezelfde seconde binnenkomen.

Er is gewerkt aan een fix die in de volgende update (aanstaande dinsdag) gereleased zal worden.

Duckje
HAHAHAHA
hilarisch,
hij zegt letterlijk in de openingspost wat de reden is.
 
Bovenaan