Oproep W16 spelers

DeletedUser

Guest
Beste W16 spelers,

(ja plantj, laat dit graag even staan voor een aantal dagen).

Ik wil graag een oproep doen aan alle forumposters om duidelijke mening te verkondigen in de Wijziging scriptregels discussietopic.

Zijn we het ermee eens? Zijn we het er niet mee eens? Dat moeten we laten zien als W16 posters, dit zal namelijk het gehele spel veranderen en bij belangrijke beslissingen ben je meer meningen nodig om een goede analyse te krijgen over de community.

Graag verwijs ik iedereen door naar het topic om daar duidelijk zijn of haar mening te verkondigen. Ik hoop dat er vele mensen zullen posten - maar onthoud wel dat het geen "oorlog tegen het twteam" is, maar een discussietopic. Sommige mensen zijn betreft hun posts gewoon een schande en worden danook niet serieus genomen door wie dan ook, keep it nicely.

Mijn post;
Beste Duckie,



Zoals je me aanraadde heb ik danook eventjes gedaan.

Graag wil ik dit vooropstellen voor alle haters:
Nee. Ik heb niets tegen Duckje of welk persoon in het twteam danook (enkel plaag ik plantj graag maar dat weet hij;))
Nee. Ik heb niets tegen InnoGames, ik snap dondersgoed dat ze geld moeten verdienen aan ons, niet meer dan logisch.




Voor velen duidelijk, voor anderen niet. Ik speel op W16, mijn kindje waar ik de troon bezit en enorm trots op ben. Ik ben actief op het W16 forum en kom 's nachts graag eens bij andere forumdelen kijken omdat ik ook een bekend nachtbraker ben; zo speel ik op W7, W8, W11, W12, W16, W18, W24 en W27 regelmatig 's nachts.

Mensen zullen me in-game op wereld 16 wellicht beter kennen als Lil-john, tevens trots stamleider van aanstormend nummer 1 stam Amat Victoria Curam (Curam). De vraag of ik veel beteken voor de community? Op wereld 16 is mijn naam bekend, draag mijn steentje bij op zowel het algemeen forum als in-game, speel op meer dan genoeg werelden in de nacht; dus ik durf wel te stellen dat ik daar veel voor beteken.


Uiteraard heb ik daar ook over nagedacht zoals je wilde. Ik wil immers graag mijn steentje voor de community bijdragen. Maar, om onduidelijkheden te voorkomen heb ik eerst de exacte betekenis opgezocht van community. Dit woord wordt soms namelijk nogal verkracht door sommige mensen;



Je vraagt aan ons wat het beste is voor de community, dus je staat voor verantwoord ondernemen en je spreekt over een on-line gemeenschap van gelijkgestemden. Immers community zoals je zelf schreef.

Gelijkgestemden hebben we omtrent deze discussie niet en dat zal helaas ook nooit gebeuren. Echter leven we wel in een parlementaire democratie en in een constitutionele monarchie en zie ik dat hier niet gebeuren, ik zie enkel een dictatuur in de ondernomen nieuwe regelgeving omtrent scripts/farmen.

Nogmaals, je vraagt wat het beste is voor de community - maar wilt er zelfs niets voor doen als het jou uitkomt en drukt bepaalde regelgeving door. Hypocriet natuurlijk. Wellicht zie je dit zelf niet in, maar ik zeg altijd twee weten meer dan één en daarom moet je soms ook naar de ander luisteren; opbouwende kritiek waar je wat mee moet doen je staat immers visueel voor een grote groep mensen.



Nu heb ik natuurlijk zelf ook de nodige ervaring in het leiden van (grote) groepen, zowel in het echte leven als op tribalwars en zoals ik al eerder zei draag ik altijd graag mijn steentje bij voor een community danwel tw-team (jammer dat die laatste er tot nu toe nooit iets mee doet).


Een goed leider kan doelen stellen, organiseren, motiveren, mensen ontwikkelen, communiceren, meten en analyseren en heeft analytisch vermogen, overtuigingskracht, sociale vaardigheid en motiverend vermogen. (geschreven door een hooggeleerde genaamd I.r. P.H. Markensteijn)

Als je nu eens deze punten bekijkt, dan vraag ik me ernstig af welke weerspiegelt kunnen worden in de stappen die ondernomen zijn voor de nieuwe regelgeving. Als ik ze allemaal nog eens bij langs ga kom ik enkel op "organiseren" uit. Je hebt het georganiseerd, verre weg van perfect echter.

Hoe kan dit dan wel goed georganiseerd worden en hoe zou ik het aanpakken zoals een befaamd leider behoort te doen:

Doel stellen: De community, waar ik zo voor sta, het recht geven om hun mening te verkondigen en geheel democratisch tot een resultaat komen.
Organiseren: In-game poll op elke wereld (laten) maken en de resultaten op een rij laten zetten.
Motiveren: De mensen in de pm en op het forum motiveren en stimuleren om te stemmen om zo een juist beeld te krijgen naar de mening van de community.
Communiceren: Geen communicatie is dodelijk, zie ook nu. Communiceren is ontzettend belangrijk om niet langs elkaar te lopen. Hou dus de community op de hoogte over ontwikkelingen die gaande zijn en kom niet met een plotselinge beslissing wat 3/4 niet aan ziet komen.
Meten en analyseren: Wat zegt de meerderheid op het forum? Dit is echter geen voorspelling op de resultaten van de in-game poll, compleet vertekend aangezien de meeste mensen geen forum-account hebben; je vraagt ook niet enkel de rijkste mensen in Nederland of ze het erg zouden merken als hun kinderbijslag verdween. De resultaten van een in-game poll echter, moeten wel ge-analyseerd worden, dus hoeveel procent van alle mensen zegt ja danwel nee, etc.

Bijna alle punten komen naar boven tegenover hetgeen er nu gedaan is. Je staat voor een community, gedraag je er dan ook naar en ga er als goed leider staan. Ik wil nogeens zeer duidelijk benadrukken na dit alles gezegd te hebben dat het niet is om je af te kraken, etc.

Stapsgewijs;

Een poll op alle .nl werelden
Er zijn meerdere mensen die geen actief forum account hebben. Kortom, jou post op 03-12-2011 is niet door iedereen gelezen en niet iedereen heeft zijn of haar mening er kunnen geven - daarnaast is de meerderheid van de posts in het desbetreffende topic ook nogeens voor het behouden van de regels.

Door middel van een in-game poll op alle werelden krijg je de mening van alle spelers. Eenzelfde principe als de "verander je wachtwoord" en "vertrouw je co" berichten welke je soms krijgt als je in-logt of een duidelijke pm van het tribalwars team; dit zijn twee mogelijkheden om alle meningen te krijgen en ook nog eens simpel te creeëren.

Resultaten bekijken en beslissen
Iemand die voor een grote groep staat moet knopen doorhakken, maar wel democratisch en niet als een soort dictator. Kortom, de resultaten van de poll bekijken, deze bekend maken middels een duidelijke post in-game welke ook terug te lezen is op het algemeen forum. Er kan zelfs nog eens voor gekozen worden om alle werelden welke nu bestaan de resultaten appart te nemen en zo sommige werelden de oude regels te laten hanteren en sommige werelden de "nieuwe regels" zo creeër je weer extra rust bij vele spelers. Uiteraard kan er afgesproken worden dat bij alle nieuwe werelden enkel de nieuwe regelgeving van toepassing is - ook zullen hier velen niet blij mee zijn, je kunt het beter verkopen en de community zal daar vele malen meer begrip voor hebben.

Het zou dus bijvoorbeeld kunnen zijn dat de meerderheid op W1 tegen de oude regelgeving is, daar kan dan de nieuwe regelgeving van toepassing worden. Op W18 zullen ze liever hebben dat de oude regelgeving van toepassing blijft, daar kan dan de oude regelgeving van toepassing blijven. Et cetera.

Graag zou ik alle tijd, energie en moeite erin willen steken om deze gulden middenweg en betere oplossing voor de community mogelijk te maken. Ik zou er enorm veel respect voor hebben als er eens gehoord wordt naar wat de community nu precies wil, en niet wat het beste lijkt, deze situatie is duidelijk overschat zoals al meerdere leden van het twteam hebben gezegd. Gulden middenweg, gouden beslissing.


Met vriendelijke groeten,
Loth

Groetjes van Rick
 

Pedik

Casanova w23
Reactiescore
458
Wauw!

Mooie post zeg!
 

DeletedUser

Guest
Ik laat hem staan, maar discussieren mag nog altijd gewoon in het discussietopic.
 

DeletedUser63079

Guest
Ik speel in Dei op wereld 14 en daar hebben zij hun eigen scripts die ze liever niet delen met de rest van .nl.
Want in dei zit een script maker die daar onwijs veel tijd insteekt, dan snap ik dat je niet wilt dat iedereen ze ziet.
 

Pedik

Casanova w23
Reactiescore
458
Ben je daar co geworden?

Ik speel ook op wereld 14, onder een klein account dat binnenkort de deur uit gaat
 

DeletedUser

Guest
Ben je daar co geworden?

Ik speel ook op wereld 14, onder een klein account dat binnenkort de deur uit gaat

niet hier, deze praat ;)

Maar ik heb hier eigenlijk geen uitbundige mening over, want voor mijzelf veranderd er niks. Ik speel simpel met een tagger, massarecruiter, Sangu Package & 1 -straks ook- legaal greasemonkey script. :)

Wat betreft het publiceren van de scripts op het AF vind ik niet eerlijk: Als 1 script maken heel intensief aan zijn script is bezig geweest, voor zijn of haar stam. Dan moet die persoon zijn script doodleuk op het AF gaan posten voordat het goedgekeurd mag worden & kan de vijand van die stam er heel leuk van meeprofiteren, dat vind ik oneerlijk.
Anderzijds heeft stam x wellicht een (groot) voordeel tegen zijn/haar vijanden, wat het spel in theorie oneerlijk maakt.
 

DeletedUser

Guest
Het is aangepast, de scripter geeft het script aan de mods. Deze controleren het, en maken er een beschermt topic van (niet zichtbaar voor andere mods/mensen).

Vervolgens kan dat script gedeelt worden(in privé). En het wordt openbaar gemaakt, als 1 (willekeurige) speler zegt tegen de mods dat hij dat script openbaar wilt maken.
 

DeletedUser

Guest
niet hier, deze praat ;)

Maar ik heb hier eigenlijk geen uitbundige mening over, want voor mijzelf veranderd er niks. Ik speel simpel met een tagger, massarecruiter, Sangu Package & 1 -straks ook- legaal greasemonkey script. :)

Wat betreft het publiceren van de scripts op het AF vind ik niet eerlijk: Als 1 script maken heel intensief aan zijn script is bezig geweest, voor zijn of haar stam. Dan moet die persoon zijn script doodleuk op het AF gaan posten voordat het goedgekeurd mag worden & kan de vijand van die stam er heel leuk van meeprofiteren, dat vind ik oneerlijk.
Anderzijds heeft stam x wellicht een (groot) voordeel tegen zijn/haar vijanden, wat het spel in theorie oneerlijk maakt.

http://forum.tribalwars.nl/showthread.php?p=3942392#post3942392

:)
 

DeletedUser29828

Guest
Het is aangepast, de scripter geeft het script aan de mods. Deze controleren het, en maken er een beschermt topic van (niet zichtbaar voor andere mods/mensen).

Vervolgens kan dat script gedeelt worden(in privé). En het wordt openbaar gemaakt, als 1 (willekeurige) speler zegt tegen de mods dat hij dat script openbaar wilt maken.

Dat hebben wij ook begrepen ja. Dankzij Rick is dit hé :D.
 

DeletedUser

Guest
Juist ja...
Rick is ontzettend nobel enzo geweest, maar de 'echte' discussies gebeuren op de chat.

Overigens zijn dit 'tijdelijke regels'.

20:39:21<@tw|Duckje^afk> als we op lange termijn merken dat bijna alles prive blijft
20:39:33<@tw|Duckje^afk> dan zien we dat dan wel weer :)

20:39:39<trepaulo> er is al tribetool.
1520:39:5307| <15RotteClown> trepaulo: dat die scripters het dan niet meer leuk vinden..
1520:39:5607| <15RotteClown> So what?!
1520:40:0207| <04trepaulo> en er lekken nu ook meer dan genoeg scripts uit, enig detail is, is dat nieuwe spelers nauwelijks in contact komen met andere spelers.
1520:40:0307| <15RotteClown> hoeveel % van TW is scripter?
1520:40:0707| <15RotteClown> nog geen 1% denk ik.
1520:40:1607| <04trepaulo> so?
1520:40:2307| <04trepaulo> de scripters zorgen wel voor de scripts.
1520:40:2707| <15RotteClown> Tja
1520:40:2907| <04trepaulo> en dan kan je leuk al hun scripts openbaar maken.
1520:40:3307| <04trepaulo> en anders hen bannen.
1520:40:4207| <15RotteClown> als er geen scripts meer komen is het spel ookal eerlijker, en dat is toch wat er mee bereikt wou worden..
1520:40:4507| <15Geheim49|MMS> Je kan ook gewoon scripts helemaal bannen
1520:40:5007| <15Geheim49|MMS> Lekker op de skills :$#
1520:40:5207| <04trepaulo> daar schiet je op de korte termijn iets mee op, op de lange zorg je er enkel voor dat er minder gescript gaat worden.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb niet eens scripts.
Op het hoofdgebouw symbool enzo na.
 

DeletedUser29828

Guest
Ik heb wel wat, maar ik doe bijna alles ook met de hand :D.
 

DeletedUser

Guest
Voor de mensen die gereageerd hebben en de moeite ervoor genomen hun mening duidelijk maken; bedankt!

@MODS: Deze topic kan dicht aangezien de regels verandert zijn;)
 

Pedik

Casanova w23
Reactiescore
458
Is niet meer toegestaan met de nieuwe scriptregels, neem ik aan
 
Bovenaan