Genderidentiteit

DeletedUser

Guest
Tigor en Jessica wisten dit al van me, maar ik wil er nu volledig open over zijn, en degene die me niet accepteren kunnen de vinger krijgen ;).

Goed, om even te beginnen;

Zoeen 8 jaar geleden, voelde ik me niet fijn in mijn lichaam, althans, nooit gevoeld. Maar nu drukte het gevoel zich er steeds meer uit, ik heb 4 jaar lang gedacht dat het een fasé was, en het compleet genegeerd, mezelf in de maatschappij mee bewogen zodat het zo min mogelijk opviel,

daarna heb ik 3 jaar lang gedacht, dit kan niet; mijn school; mijn werk; mijn omgeving, zullen het NOOIT accepteren! Negeren dus maar, en dan maar depressief leven!

Nu het laatste jaar, borrelde het steeds meer. Ik kreeg een depressie, steeds zonk ik dieper, en dieper, ik kon niet zijn wie ik was. En ik wou het graag, mezelf kunnen zijn.

Ja mensen, dit is serieus, ik ben Transgender, ik heb uren voor de spiegel gehuild, niet omdat ik dik ben, niet omdat ik dun ben, maar omdat ik NIET mezelf kon zijn.

Wat houd transgender in? (Voor die mensen die dit niet weten)

Ik sta nu op de wachtlijst, over 2 maanden heb ik mijn eerste intake, Transgender zijn betekent dat je niet gelukkig bent, en je niet identificeert met het geslacht wat je aangewezen hebt gekregen. Dit betekend ook dat ik over 2-3 jaar geen jongen meer ben, maar een meisje/vrouw, eindelijk de persoon wie ik altijd al was.

Ik identificeer mij niet met het mannelijke geslacht, nooit gedaan. Ik ga dit traject dus door, na de eerste intake heb je 6-12 gesprekken (1 per maand), daarna 1 jaar hormonen, en DAARNA de geslachtsoperatie.


Hoop dat jullie dit volledig accepteren/begrijpen, vragen? Prima, stel maar raak.
 

DeletedUser72524

Guest
Tof om te zien dat je gewenste verandering wellicht tot werkelijkheid gaat komen. Veel succes de komende maanden en hopelijk dat het traject voor jou een oplossing biedt.

En wat maakt het uit wie/wat je bent op het AF. Denk dat het vanzelfsprekend is dat wij jou zullen accepteren als persoon, maak je daar niet druk om;).
 

DeletedUser

Guest
Tof om te zien dat je gewenste verandering wellicht tot werkelijkheid gaat komen. Veel succes de komende maanden en hopelijk dat het traject voor jou een oplossing biedt.

En wat maakt het uit wie/wat je bent op het AF. Denk dat het vanzelfsprekend is dat wij jou zullen accepteren als persoon, maak je daar niet druk om;).

Hopelijk dat iedereen zo denkt, bedankt voor de lieve woorden Sander!
 

DeletedUser63354

Guest
Hoe wil je het liefst aangesproken worden als we naar je willen verwijzen? Hij of zij?
 

DeletedUser

Guest
Het liefst zij, Ik identificeer mij zo, in mijn thuisbasis (hihi) noemen me ouders me ook bij mijn meidenaam( Sophie) en zij/haar
 

DeletedUser17472

Guest
Al enige weken volg ik het tv programma Hij is zij op de nederlandse tv zender op dinsdagavond. Dat gaat over transgenders en over een a-gender. Een heel boeiend programma en wat je vertelt is dan ook heel herkenbaar daardoor. Zelf ken ik een ex-tw speler die met dezelfde problemen kampte. Hij zit nu goed in zijn vel, maar als vrouw was dat wel anders. Ook zelfde klachten. Hij is nu een prachtmens.

Goed dat je ervoor uitkomt. Heel veel sterkte en succes
 

DeletedUser

Guest
Al enige weken volg ik het tv programma Hij is zij op de nederlandse tv zender op dinsdagavond. Dat gaat over transgenders en over een a-gender. Een heel boeiend programma en wat je vertelt is dan ook heel herkenbaar daardoor. Zelf ken ik een ex-tw speler die met dezelfde problemen kampte. Hij zit nu goed in zijn vel, maar als vrouw was dat wel anders. Ook zelfde klachten. Hij is nu een prachtmens.

Goed dat je ervoor uitkomt. Heel veel sterkte en succes

Door dit soort programma's wordt het gelukkig steeds meer geaccepteerd, we hebben een FB groep met 1100 transgenders, dus er zijn er zat. Het is gewoon vervelend, en zwaar depressief als je je niet gelukkig voelt in je lichaam.

Dankjewel voor de sterkte! ;3
 

Deleted User - 487871837

Guest
Echt ziek veel respect voor je.

Heel veel succes met wat er nu komen gaat - het wordt vast fucking fantastisch om eindelijk echt jezelf te zijn.
 
Reactiescore
110
Heel fijn voor je dat je eindelijk kan zijn wie je altijd al was! Veel succes!

Al enige weken volg ik het tv programma Hij is zij op de nederlandse tv zender op dinsdagavond. Dat gaat over transgenders en over een a-gender. Een heel boeiend programma en wat je vertelt is dan ook heel herkenbaar daardoor.

Ook gekeken. Zowel naar Love me gender als naar het programma waar jij op doelt. Als iedereen die programma's zou zien, zou het leven van transgenders zoveel makkelijker worden.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Je had ook het programma 'geslacht' op NPO 3, wat over hetzelfde ging, gepresenteerd door een rasrotterdammer met haar typische rotterdamse humor. Was best lachen om te zien.
 

DeletedUser

Guest
Zijn indd programmas die mensen van buitenaf wat meer laten proeven over hoe het nu eig is!

In ieder geval bedankt voor je reactie xx;3
 
Bovenaan